Grzesznica Opublikowano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 No lepiej nie poruszać temu wpływu płci na bycie dobrym/złym kierowcą, bo się zgrzyty porobią. Jak już zaczęliście ten temat to powiem tylko, że wg mnie zależy to od dwóch czynników:- osobistych predyspozycji nizależynych od płci,- doświadczenia (nawet najlepszy kierowca siadając pierszy raz na motocykl czy każdy inny pojazd silnikowy nie będzie jeździł fantastycznie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempas Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Tak sadystycznie a propo kobiet za kółkiem: http://www.youtube.com/watch?v=n44pl7gTxDILegenda głosi, że ponoć są wyjątki ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agnich Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Może jednak wróćmy do tematu sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok79 Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Może jednak wróćmy do tematu sprzęgła Jestem za - na dowód - amerykanie za kółkiem - tam to płeć nie ma znaczenia.A co do sprzęgła to sprzęgło samochodowe ma zasadę działania podobną do motocyklowego ale całkiem inną konstrukcję. Tam to trzymanie nogi na sprzęgle zaszkodzi przede wszystkim łożysku wyporowemu i dociskowi (a dokładnie słoneczkowi). Luzy tam występujące (nie mówię o sprzęgłach wielotarczowych) są o wiele większe niż w motocyklach. Tarcie jest mniejsze i co za tym temperatury też.A tak już na marginesie zna ktoś sprzęgła hydrokinetyczne? Tam nie ma tarcz a jest tarcie i też są poważne momenty i temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peterman Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 BMW, Moto Guzzi i kilka innych wynalazków ma jednotarczowe, suche sprzęgła jak w samochodzie.Hydrokinetyka działa na zasadzie przekazywania energii za pomocą cieczy, nie ma tam żadnego tarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 hydrokinetyka to chyba mówisz o amerykanskich automatycznych skrzyniach biegów gdzie olej przekazuje energie z łopatki na łopatke(podobny naped maja walce drogowe itp)^^Bo tarcie wystepuje w sprzegłach motocyklowych w momencie właczania i wyłaczania sprzegła potem juz nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok79 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Tarcie występuję pomiędzy cząsteczkami oleju (lepkość) Uczyłem się o takowych sprzęgłach które przekazują nawet MW energii (górnictwo) i ustrojstwa się potężnie grzeją. Stosowane najczęściej tam, gdzie nie trzeba wysprzęglać napędu. Teraz pracuje w fabryce i produkuję sprzęgła przemysłowe, które mają całkiem inne zadanie jak sprzęgła w motoryzacji.Co do sprzęgieł ciernych tarcie występuje podczas zmiany stanu sprzęgła ale także podczas samego wysprzęglenia (trzymania sprzęgła). Nawet jeśli tarcze oddalą się od siebie i nie trą to tarcie występuje także na łożysku wyporowym (to że są tam kulki toczne to nie znaczy że nie ma tarcia i się nie grzeje).Co do sprzęgieł suchych jednotarczowych w motocyklach - od reguły zawsze znajdą się wyjątki. Jednym słowem najlepiej nie trzymać sprzęgła. Nic się nie dzieje tylko gdy mamy luz i puszczone sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.