electric Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Nie ma sprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANIELEKiol Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Nie ma sprawymi też napisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetboy Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 jeśli nie jest to tajemnica handlowa lub chroniony patent,to ja też bym bardzo prosił o instrukcję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi137 Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Moze by tak wsadzić nowy temat z instrukcja budowy olejarki?? Bo też jestem zainteresowany a i inni pewnie też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
electric Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 W niedługim czasie założę odpowiedni temat na forum.Ja korzystałem przy budowie z ogólnodostępnych informacji znalezionych w internecie więc nic nie stoi na przeszkodzie abym się podzielił się ze wszystkimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Porobię zdjęcia i wrzucę mój projekt - kiedyś rozpocząłem wątek ale go nie skończyłem - tzn nie umieściłem wyników i przemyśleń z prac (czas go dokończyć).Mój projekt raczej będzie trudny do skopiowania - ze względu na "komplikator" który mi się włączył przy tworzeniu. Ale kilka przemyśleń mogę już podać:1. zbiornik - zrobiłem "flaka" z koszulki termokurczliwej bo nie byłem w stanie dopasować niczego co by mi weszło pod siedzenie (długość około 25 cm, rurka przeźroczysta 3 cm szerokość po złożeniu - lub jak kto woli 6cm w obwodzie)2. dozowanie robi dozownik olejowy z (chyba) Aprilii rs 50 (kupiłem za około 50 zł)3. dysza podwójna4. sterownik: wystarczy układ na NE555 dający impulsy 0,5 s co zadany regulowany czas - ja zastosowałem mikrokontroler, ale mój układ miał robić coś więcej tzn.- nie ingeruje specjalnie w instalację motocykla (bo na gwarancji)- wylicza nie czas ale dystans i leje co zadaną ilość km (poprzez czujnik indukcyjny badający śrubę na tylnej zębatce)- pokazuje rezerwę oleju - pokazuje czas bieżący (zegarek)- pokazuje dystans do olejenia (za ile km rozpocznie lać) - można ustawić od 100m do 9km- pokazuje sam moment lania (od 1 do 16 impulsów) - 130 impulsów to 1 ml- i odracza lanie jeżeli prędkość jest zbyt mała (ustalona na około 5km/h)- ma dwie dysze ale podaje olej od dołu w kształcie [__] (obejmując łańcuch od dołu) - co ma na celu oliwienie obydwu stron łańcucha i jednocześnie nie wylewania oleju poprzez zasysanie powietrza Układ można zdecydowanie uprościć - jak ktoś będzie chciał to zostało mi trochę niepotrzebnych części (jestem skłonny oddać za piwo) tj:1. elektrozawór paliwa z instalacji gazowej (ma co prawda na dolocie skróconą rurkę - tę od strony zbiornika - ale działa) - zastanawia mnie jednak to że jest ciepły podczas pracy. co prawda jest na nim napisane 10W i jak weźmiemy do ręki 10W świecącą żarówkę to też się grzeje - więc trudno mi się wypowiadać na jego temat2. zbiorniczek płynu hamulcowego z ursusa - u mnie nigdzie nie wszedł3. regulator z instalacji CO2 akwarystyczny (solidny) Po prostu w trakcie prac zmieniały się koncepcje - stąd pozostało wiele nieużywanych elementów na zdjęciu pomysł realizacji dysz (element mocowany do otworu na rolki) - to czerwone to czujnik indukcyjny który bada czy przy nim znajduje się śruba z zębatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
electric Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 To moj wynalazek skopiowany jest z Motooilera,także nie ma tyle bajerów co kolegi Syku.A narazie musicie czekać z moim opisem poniweaż niestety mam problemy z netem stacjonarnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Nie mam bladego pojęcia co to jest np "układ na NE555" czy "mikrokontroler" Czy mozna sobie zmajstrować oliwiarkę nie znając się specjalnie na elektronice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 można - składa się ze zbiornika, elektrozaworu - co by nie kapało przy wyłączonym silniku, małym przekaźniku co wy nie kapało jak stoi na "Neutralu", i zaworku dozującym (zalecany z CO akwarystycznego) ja właśnie od tego zacząłem (wersja najprostsza) - ale stwierdziłem że taka prostota w moim przypadku nie ma sensu (bo muszę bardziej zaingerować w elektrykę motocykla - a tego nie chciałem robić). Nie twierdzę że moja opcja jest właściwa (po prostu chciałem zrobić to tak aby układ spełniał braki motonga) Chcesz zmontować - to pomogę, a zaawansowanie układu zależy tylko od Ciebie. Uważam że zmontowanie układu na NE555 + dozownik jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem bo:1. sterownik to koszt około 10-20 zł2. dozownik z 2-taktu jest dosyć przewidywalny a koszt 50 zł można przełknąć Jeżeli zastosujesz wersję najprostszą czyli grawitacyjną (zbiornik, zawór, elektrozawór, pojedyncza dysza) - to ilość dozowanego oleju zależy od tak istotnego czynnika jakim jest temperatura otoczenia (a to dla mnie było za mało).Zastosowanie układu NE555 daje w miarę stałe impulsy (oczywiście mają pewne odchylenie z tytułu warunków pracy, ale nie są zbyt wielkie ale zaletą jest to że układ nie wymaga zasilacza bo z tego co pamiętam chodzi do 18V zasilania) a do tego masz możliwość regulacji. Na upartego można kupić układ do samodzielnego montażu elektroniki (musiałbym poszukać symbolu ale z tego co pamiętam miał go Nord Elektronik (układy do samodzielnego montażu z serii NE)Ale jak pamiętam to był chyba 3krotnie droższy niż części do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
electric Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 U siebie zastosowałem uklad avt1459 i do tego trzeba wymienic potencjometr na OMEG PC20BU-4M7-LIN(wydluzy czas przerwy do 7 minut no i znajdzie sie gdzies przy kierownicy do zmiany dawkowania oleju)Najtrudniej było właśnie wykonać układ sterowania reszta to już pikuś.Tutaj spis części:1.układ czasowy avt1459,2diody led 12v,potencjometr 4,7Mohm(OMEG PC20BU-4M7-LIN lub SP1.2-4M7-A telpod),wyłącznik on-off,2 obudowy plastikowe(z24,z47)2.elektrozawór benzynowy lovato,przekaźnik samochodowy3.gniazdo bezpiecznika,wężyki silikonowe,konektory,opaski zaciskowe,zbiorniczek4.rurka miedziana5.przewody elektryczne,2m przewodu 8 żyłowegoKoszt całości to około 170 zl(wliczone koszy wysylki czesci i litr oleju przekladniowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 dwie uwagi do tego układu:1. zbędny (w mojej opinii) dodatkowy przekaźnik - elektrozawór pobiera około 1 A (mój jest 11 W więc nawet poniżej) - a ten przekaźnik z układu wygląda mi na 8A2. wg schematu podłączony jest zawór pod NC układu AVT - NC oznacza normalnie zwarty - czyli leje cały czas gdy nie ma sygnału ze stacyjki. Napisz pawell12344 co nieco o pomyśle strzykawki jako zbiornika - ja też miałem takowy zastosowany - ale u mnie zasysany olej miał wciągać tłok, Miał to być zbiornik hermetyczny (bez odpowietrzenia). Po niecałym miesiącu guma w strzykawce tak spuchła że nie tłok się nie był w stanie ruszyć.W układzie grawitacyjnym zbiornik nie może być szczelny - w jaki sposób podłączyłeś strzykawkę z wężykiem, zapewne służącym do tankowania i wymaganego odpowietrzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
electric Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Dodatkowy przekażnik zastosowałem prewencyjnie(gdzieś wyczytałem że ten w układzie często się sklejał pod obciążeniem).U mnie styk NC jest rozwarty.Co do strzykawki,tłok przycięty i nawiercone dwa otwory w które wcisnąłem wężyki i następnie całość zalałem klejem dla szczelności i żeby tłok się nie przesówał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 No widzę, że podeszliście profesjonalnie do tematu. Jezeli nie chcecie połaczenia z atmosferą zbiorniczka, to mozna by pomyslec o podobnym patencie, jak zbiornik płynu hamulcowego w moto. Tam jest zastosowana membrana izolujaca płyn od atmosfery, a jednocześnie bardzo "rozciągliwa". Tylko zborniczek jest za mały. U mnie w scotoiler-ze jest odpowietrzenie cienkim przewodem zakończonym mikrofitrem. Jako zborniczki nadawały by się zborniczki płynu hamulcowego z 126p i 125p. One były niezalezanie przykrecone i połaczone z pompą hamulcową wężykami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 ...Co do strzykawki,tłok przycięty i nawiercone dwa otwory w które wcisnąłem wężyki i następnie całość zalałem klejem dla szczelności i żeby tłok się nie przesówał.dwa otwory w tłoku - z jakiegoś powodu? nie wykorzystałeś odpływu z drugiej strony strzykawki?.Ja w trakcie prac miałem w sumie 4 różne zbiorniki1). ursusowski na płyn hamulcowy - nie sprawdził się bo się nie zmieścił2). lutowany z laminatu miedziowanego - odpadł ze względu na trudności we wprowadzeniu wizjera ilości (był co prawda wężyk łączący górę i dół zbiornika) ale jakoś z niego zrezygnowałem - bo potrzebował odpowietrzenia - a jako odpowietrznik był zaworek zwrotny ze sprężynką akwariowy (a nie sprawdził się bo guma w nim spuchła od oleju, traktowany był równocześnie jako miejsce dolewania oleju)3). była strzykawka - ale ona miała być bez odpowietrzenia - tracony olej miał wciągać tłok - i było wszystko OK do czasu aż guma spuchła (a duże strzykawki wszystkie miały tłoki z gumą.4). stan obecny - flak z koszulki termokurczliwej - około 100 ml pojemności. Moim problemem ze strzykawką był dobór klejów do przyklejenia - obawiałem się termogluta a materiał strzykawek jakoś był odporny na wszystko co miałem do klejenia Może wspólnie opracujemy najlepszy, najtańszy system olejenia.Na razie wygrywa układ czasowy na NE555 (AVT) (około 20zł) + Elektrozawór (około 35 zł) lub NE555 (AVT) (około 20zł) + Dozownik (około 50zł)Zaoszczędzić by można kasy na przekaźnikach - stosując do sterowania tranzystor np BUZ11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
electric Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Odpływ jest wykorzystany idzie od niego wężyk do elektrozaworu.A z drugiej strony musiałem dać dwa wężyki.Jednym jak napełniam zbiornik wlewam olej drugą mniejszą strzykawką to drugim wężykiem automatycznie ucieka powietrze.Syku masz jakieś zdjęcia jak poprowadziłeś przewody po wachaczu.U mnie narazie wygląda to mało estetycznie i muszę to zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 jestem na wyjeździe - jak wrócę zrobię zdjęcia - ale też nie ma co piać - tego po prostu nie ma jak specjalnie schowaćsą do kupienia takie samoprzylepne uchwyty do "trytytek" ale jak się sprawdzi to nie wiem.takie jakhttp://allegro.pl/uchwyty-samoprzylepne-20x20mm-opaski-komplet-i3258640460.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi137 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 syku Te uchwyty a raczej ich mocowanie taśma jest daremne, stosowałem to do czegoś... Wnioski takie ze klej trzymał ale sama taśma dwustronna łaczona jakaś pianką, i sie rozrywała troche pianki i kleju zostawała na uchwycie a druga połowa na elemencie do którego było to mocowane. Moze dało by to rade wykorzystac po usunieciu taśmy fabrycznej i zastosowaniu zwykłej dwustronnej taśmy klejacej 3m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1700 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Ja w bandicie uzywalem silikolene firmy Fusch, w sprayu, nie polecam, za zadki jest i ile bys nie napryskal caly tyl bedzie zasyfiony, teraz uzywam Castrol Chain Lube Racing, i musze powiedziec ze jest 100% lepszy od silikolene, ma lepsze wlasciwosci smarujace i jest gesty, pod warunkiem ze wypsikasz lancuch zaraz po jezdzie kiedy jest goracy wtedy przylega do lancucha i wnika w szczelny bo metal sie rozszerza pod wplywem temperatury, i do tego moto czyste. Mam nadzieje ze moja wypowiedz pomogla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.