SALPAHONDA Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Witam forumowiaczów jestem nowy i mam pytanie ? kupiełm Hondę Magnę VF750 C z 84 roku Motocykl nabyłem w Czerwcu 2011 od Gostka który od 2 lat nia nie jeździł zaraz jak przywiozłem trochę pośmigałem i kiedy Sezon już za nami wieć postanowiłem przed zimą zerknąć na kompresję (błąd że nie zrobiłem tego po zakupie no ale cóż ) i trochę mnie zaskoczyło pytanie jak myślicie co jest do Wymiany Pierscienie czy coś więcej ? (przyznam że troszkę oleju brał przez Sezon na 1000 km ok 100 ml , wieć pomiar wyszedł tak górne tłoki oba prawy i lewy po 120 PSI na zimnym i na ciepłym silniku , Dolne na Zimnym i ciepłym Prawy 70 PSI a lewy 90 PSI ??? czy ogólnie leżące tłoki mają mieć niższą kompresję ? w manualu wyczytałem że Kompresja powinna być miedzy 11 a 15 BAR czyli górne mieszczą się w granicy Dolne poniżej , czy wydaje wam się że to pierścienie czy coś innego może być ? dordzcieP.S pytanie dodatkowe przy przyspieszaniu nie ważne od biegu przy obrotach pow 5- 6 tyś i wyżej mam chwilowe dławienia potem pow 7 tyś idzie jak burza czy co przyczyna synchronizacja gazników czy cos innego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 po pierwsze zmierz na zimno na odkręconej na full manetce po drugie zuzycie oleju nawet do 300 ml na 1K km to norma wiec nie tragizuj.Co do dławienia , gaźnik, ew filtr powietrza. Synchro odpada(ma znacznenie tylko przy wolnych i przechodzeniu w wyższe)Zmierz i podaj pomiar.p.s. niska kompresja niekoniecznie oznacza tłok i pierscienie bo może to byc gniazdo zaworowe ew, kończacy sie luz zaworowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SALPAHONDA Opublikowano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 a jak można się dowiedzieć czy to luz na zaworach ? i mam pytanie apropo pomiaru Kompresji czy odkręcona manetka ma znaczenie , ja jak robiłem pomiar to w hondzie tylko załączałem starter bez manetki i miałem wyłaczony zapłon (to znaczy motor kręcił ale nie dostawał zapłonu ) i tak zrobiłem pomiar czy mam zapłon póścic wtedy na 3 gary bedzie palił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 wyłącz zapłon i na otwartej manetce. .. poprostu jezeli wyjdzie Ci niski pomiar, to strzyknij troche oleju silnikowego ew przekładniowego do cylindra i zmierz jeszcze raz(olej uszczleni Ci pierscienie) i jeżeli pomiar nadal bedzie ten sam to juz wiesz że problem tkwi w głowicy(gniazda, zawory ew luz zaworowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzes69 Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Witam mam też magne i ten sam problem z przerywaniem miedzy 5-6 tys potem dostaje kopa, wykluczam filtr powietrza i gazniki mialem motor na serwisie u Ratki filtr nowy gazniki po regulacji i przerywa dalej. Bede mial troche wiecej czasu to poszukam usterki i jak cos znajde to dam Ci znac. A tak na marginesie to z tym olejem uwazaj Magna nie lubi jak jest go za malo 100 km i lecą panewki a tak ogólnie spoko sprzet niejeden jest zaskoczony z osiągów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 robilem koledze magne i vfr z podobnymi objawami i w jednej był gaźnik w drugiej niedbale poskładane wszystki - nieszczelności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SALPAHONDA Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Witajcie DAVIELD i NEWBIE wkońcu znalazłem chwilę i dziś zrobiłem pomiar tak jak Danvield radził wstrzyknałem Oleju przekładniowego odkręciłem manetkę i Dolne Tłoki wyszły tak :- prawy który ma niższa komprecję za zamkniętej manetce 70 PSI na odkręconej manetce z wstrzykniętym olejem aż 170 PSI lewy dolny na zamkniętej manetce z wstrzykniętym olejem miał 120PSI wcześniej bez oleju 90 PSI a na otwartej manetce 170 PSI, górne oba z wstrzyknietym olejem przekładniowym 150 PSI na otwartej manetce ogólnie dolne komprescja mocno wzrosła z olejem na otwartrych manetkach górne lekka zmiana , wiec jak myślice ta kompresja w tych dolnych nie wyszła źle wyszła wyżej niż górne ? ale co może być przyczyną że bez wstrzykniętego oleju jest kompresja niża na tym prawym dolnym tłoku no a kwestia dławienia jeszcze się nie zajmowałem ale stwaiam na gaźniki i nieszczelność lub złe dawkowanie paliwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SALPAHONDA Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 P.S RAMZES69 uwazam z olejem bardzo piluję jak oka w głowie by stan był cały czas jak należy , jeden z serwisu doradził mi abym jeździł na gęstszym oleju 20W50 obecnie mam 10W40 co wy na to jaki olej zalecacie , może z tą kompresją to też przyczyna oleju zbyt rzadki olej i smarowanie słabsze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 zalezy jaki masz przebieg, zaleca sie przejscie na gęsciejszy olej jeżeli silnik ma juz jakis znaczny przebieg np 80 tyś? zalezy tez jak uzytkowany. Co do pomiaru kompresji to wykonujemy tylko na otwartej przepustnicy.. z tym wstrzykiwaniem oleju nie przesadzaj bo ma to byc mała lośc np 1 cm3. Jezeli po wstrzyknięiu olejuwzrosła Ci kompresja to cylinder, tłok pierscienie .. , jezeli nie wzrasta to zawory. więc odpowiedź juz znasz jeżeli dobrze wykonałes pomiar. Wstrzyknięty olej uszczelnia pierścienie stąd wzrost cisnienia.Olej silnikowy odgrywa znaczaca role w smarowaniu silnika, od niego także zalezy "szczelnośc" - tuleja tłok, pierscienie.Np. chińskie skutery jak maja mniej oleju to spada im kompresja do 7 atm, po uzupełnieniu oleju wzrasta do 11, 12;)note: wpisz na YT compression test (check) i znajdziesz wiele filmow, co i jak) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckyluke28 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 SALPAHONDA ja na twoim miejscu oleju na gęstszy bym nie zmienial co serwis to inaczej ktos doradza na innym forum koles mial zalanego castrola 20w40 w i w serwisie mu powiedzieli ze ma zalac 10w40 w sumie nawet w oryginalej specyfikacji pisze ze olej to 10w40, a zmiana na gestszy to moim zdaniem taka ostatnia proba ratowania silnika przed remontem ktory i tak cie raczej nie ominie,do tego dojdzie cięzsze zapalanie silnika,a kompresja i tak pewnie niewiele wzrosnie, a przy powrocie na 10w40 moze jeszcze dostać jakiś wycieków i mozliwe ze czujnik cisnienia oleju się zacznie odzywać, rownie dobrze moglbys wlać teraz "moto doktora za 12zl . jak jeszcze jeździ to nie ruszaj, sprawdzaj olej i dolewaj jak trzeba i szukaj powoli drugiego silnika w lepszym stanie, jeśli chcesz tym motocyklem jeszcze pojeździć. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 mądrze piszesz, w kazdym razie z tego co pisał autor tematu nie żre mu oleju więc ja bym sie nie przejmował tylko latał. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckyluke28 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 racja DANVIELD aż tak mu nie żre, niech jezdzi jak najdluzej, . SALPAHONDA jakbys cos chciał jednak z nim robic przez zimę to pamietaj - nie wymieniaj samych pierścieni,efekt krótkotrwały i po chwili będzie tak samo. Pozdrawiam was i LwG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SALPAHONDA Opublikowano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 chłopaki dzięki za rady w takim razie narazie zostawię to jak jest ,zajmę się dławieniem na obrotach czyli poszukam nieszczelności , przeczyszcze gażniki i zrobie synchro , kwestią silnika zajmę się w komplecie może pokuszę się jak będę miał kasę w przyszłym roku na rozrząd to wtedy zrobię pożądek z tłokami i kompresją P.S Luckuluck28 pisał żeby nie robić samych pierscieni napiszczie na co przy takim remoncie zwrócić uwagę żeby było cacy ?a i mam pytanie jak w LAGACH wymienić płyn , nigdy tego nie robiłem z wiadomych przyczyn motocyklistą jestem od nie dawna ale pasja pochłania mnie i chcę moją MAGNĘ w najblioższych latach dopieścić więc prośba o rady w powyższych pytaniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckyluke28 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wichun Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 po pierwsze zmierz na zimno na odkręconej na full manetce po drugie zuzycie oleju nawet do 300 ml na 1K km to norma wiec nie tragizuj.Co do dławienia , gaźnik, ew filtr powietrza. Synchro odpada(ma znacznenie tylko przy wolnych i przechodzeniu w wyższe)Zmierz i podaj pomiar.p.s. niska kompresja niekoniecznie oznacza tłok i pierscienie bo może to byc gniazdo zaworowe ew, kończacy sie luz zaworowy.chyba więcej się dodać nie da .Moj YZF na 1k km wcina nawet litr oleju jak go piecuje ,a przy ostrym stawaniu na kolo to olej znika jakby się wylewał,Przy spokojnej jeździe zużycie oleju jest dużo mniejsze .Na razie się nie przejmuje póki ma te swoje 110konikow nie jest źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SALPAHONDA Opublikowano 31 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 dzięki chłopaki za rady , więc już mniej martwię się o kompresję i i ubytek niewielki oleju rzeczywiście bierze mało , wicej mi kapie przez korek w misce zauwarzyłem niż spala ,swoja drogą też muszę zająć się uszczelnieniem tej śruby spustowej , w przyszłym roku zajmę się remontem po sezonie póki co będę smigał chodź teraz bardziej czekał na sezon P.S chłopaki podrzucice info jak wymienia się w LAGACH olej poprzedni własciciel przed sprzedaża powiedział że w jednej się poci i jest mniej oleju moze da się to zrobić samemu , czy lepiej zawinąc na serwis w tej sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SALPAHONDA Opublikowano 31 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 P.S w sprawi Lag już na YT zerknąłem na Film instruktażowy wyglada na nie skąplikowane moze dam radę bardzie j mnie martwią uszczelniacze , sam płyn wymiana łatwa, ale nie podali ilosci jaką zaleca się do lagi ile ? ml wlewa się do LAGI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Z silnikiem nic nie rób bo nie warto.. to zuzycie olju jest żadne.. nawet nowy silnik tyle bierze.. by the way scigi potrafia łyknąc do litra na 1000 km więc silnik zostaw w spokoju. Gaźniki warto obejżec,zawory wyregulowac.Zawieszenie przednie :lewa laga 370/ prawa 350 mlolej 10 W lub 15Wrozmiar uszczelniaczy przedniego zawieszenia 37-50-11http://www.youtube.com/watch?v=N0vZ9PZI5Vopotrzebujesz serwisu? zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SALPAHONDA Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 dzieki Danvield za pomoc dużo pomogłeś informacjami , tak jak pisałeś zajmę się gaźnikami i regulacją zaworów ewentualnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dami 70 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Hej Witaj Moim zdaniem wymiana samego oleju jesli pocą sie uszczelniacze nie ma sensu Trzeba je wymienic zwlaszcza ze koszt samych uszczelniaczy nie jest duzy Da sie to zrobic samemu ale wlasciwie trzeba rozebrac caly przod , wiec musisz miec konkretne narzedzia , czas i miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dami 70 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 dla uzupełnienia - wymienialem wiosną olej w lagach i uszczelniacze Koszt czyli usluga + olej + uszczelniacze 280 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 sporo, hmm 120 sama robocizna , reszte sobie dopiszcie (materiały) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.