Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Kompresja pytanie Honda MAGNA VF750 C 84 rok


SALPAHONDA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiaczów jestem nowy i mam pytanie ? kupiełm Hondę Magnę VF750 C z 84 roku Motocykl nabyłem w Czerwcu 2011 od Gostka który od 2 lat nia nie jeździł zaraz jak przywiozłem trochę pośmigałem i kiedy Sezon już za nami wieć postanowiłem przed zimą zerknąć na kompresję (błąd że nie zrobiłem tego po zakupie no ale cóż ) i trochę mnie zaskoczyło pytanie jak myślicie co jest do Wymiany Pierscienie czy coś więcej ? (przyznam że troszkę oleju brał przez Sezon na 1000 km ok 100 ml , wieć pomiar wyszedł tak górne tłoki oba prawy i lewy po 120 PSI na zimnym i na ciepłym silniku , Dolne na Zimnym i ciepłym Prawy 70 PSI a lewy 90 PSI ??? czy ogólnie leżące tłoki mają mieć niższą kompresję ? w manualu wyczytałem że Kompresja powinna być miedzy 11 a 15 BAR czyli górne mieszczą się w granicy Dolne poniżej , czy wydaje wam się że to pierścienie czy coś innego może być ? dordzcie

P.S pytanie dodatkowe przy przyspieszaniu nie ważne od biegu przy obrotach pow 5- 6 tyś i wyżej mam chwilowe dławienia potem pow 7 tyś idzie jak burza czy co przyczyna synchronizacja gazników czy cos innego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze zmierz na zimno na odkręconej na full manetce po drugie zuzycie oleju nawet do 300 ml na 1K km to norma wiec nie tragizuj.

Co do dławienia , gaźnik, ew filtr powietrza. Synchro odpada(ma znacznenie tylko przy wolnych i przechodzeniu w wyższe)

Zmierz i podaj pomiar.

p.s. niska kompresja niekoniecznie oznacza tłok i pierscienie bo może to byc gniazdo zaworowe ew, kończacy sie luz zaworowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak można się dowiedzieć czy to luz na zaworach ? i mam pytanie apropo pomiaru Kompresji czy odkręcona manetka ma znaczenie , ja jak robiłem pomiar to w hondzie tylko załączałem starter bez manetki i miałem wyłaczony zapłon (to znaczy motor kręcił ale nie dostawał zapłonu ) i tak zrobiłem pomiar czy mam zapłon póścic wtedy na 3 gary bedzie palił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyłącz zapłon i na otwartej manetce. .. poprostu jezeli wyjdzie Ci niski pomiar, to strzyknij troche oleju silnikowego ew przekładniowego do cylindra i zmierz jeszcze raz(olej uszczleni Ci pierscienie) i jeżeli pomiar nadal bedzie ten sam to juz wiesz że problem tkwi w głowicy(gniazda, zawory ew luz zaworowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam też magne i ten sam problem z przerywaniem miedzy 5-6 tys potem dostaje kopa, wykluczam filtr powietrza i gazniki mialem motor na serwisie u Ratki filtr nowy gazniki po regulacji i przerywa dalej. Bede mial troche wiecej czasu to poszukam usterki i jak cos znajde to dam Ci znac. A tak na marginesie to z tym olejem uwazaj Magna nie lubi jak jest go za malo 100 km i lecą panewki a tak ogólnie spoko sprzet niejeden jest zaskoczony z osiągów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie DAVIELD i NEWBIE wkońcu znalazłem chwilę i dziś zrobiłem pomiar tak jak Danvield radził wstrzyknałem Oleju przekładniowego odkręciłem manetkę i Dolne Tłoki wyszły tak :- prawy który ma niższa komprecję za zamkniętej manetce 70 PSI na odkręconej manetce z wstrzykniętym olejem aż 170 PSI lewy dolny na zamkniętej manetce z wstrzykniętym olejem miał 120PSI wcześniej bez oleju 90 PSI a na otwartej manetce 170 PSI, górne oba z wstrzyknietym olejem przekładniowym 150 PSI na otwartej manetce ogólnie dolne komprescja mocno wzrosła z olejem na otwartrych manetkach górne lekka zmiana , wiec jak myślice ta kompresja w tych dolnych nie wyszła źle wyszła wyżej niż górne ? ale co może być przyczyną że bez wstrzykniętego oleju jest kompresja niża na tym prawym dolnym tłoku no a kwestia dławienia jeszcze się nie zajmowałem ale stwaiam na gaźniki i nieszczelność lub złe dawkowanie paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S RAMZES69 uwazam z olejem bardzo piluję jak oka w głowie by stan był cały czas jak należy , jeden z serwisu doradził mi abym jeździł na gęstszym oleju 20W50 obecnie mam 10W40 co wy na to jaki olej zalecacie , może z tą kompresją to też przyczyna oleju zbyt rzadki olej i smarowanie słabsze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy jaki masz przebieg, zaleca sie przejscie na gęsciejszy olej jeżeli silnik ma juz jakis znaczny przebieg np 80 tyś? zalezy tez jak uzytkowany. Co do pomiaru kompresji to wykonujemy tylko na otwartej przepustnicy.. z tym wstrzykiwaniem oleju nie przesadzaj bo ma to byc mała lośc np 1 cm3. Jezeli po wstrzyknięiu olejuwzrosła Ci kompresja to cylinder, tłok pierscienie .. , jezeli nie wzrasta to zawory. więc odpowiedź juz znasz jeżeli dobrze wykonałes pomiar. Wstrzyknięty olej uszczelnia pierścienie stąd wzrost cisnienia.

Olej silnikowy odgrywa znaczaca role w smarowaniu silnika, od niego także zalezy "szczelnośc" - tuleja tłok, pierscienie.

Np. chińskie skutery jak maja mniej oleju to spada im kompresja do 7 atm, po uzupełnieniu oleju wzrasta do 11, 12;)

note: wpisz na YT compression test (check) i znajdziesz wiele filmow, co i jak)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SALPAHONDA ja na twoim miejscu oleju na gęstszy bym nie zmienial co serwis to inaczej ktos doradza na innym forum koles mial zalanego castrola 20w40 w i w serwisie mu powiedzieli ze ma zalac 10w40 w sumie nawet w oryginalej specyfikacji pisze ze olej to 10w40, a zmiana na gestszy to moim zdaniem taka ostatnia proba ratowania silnika przed remontem ktory i tak cie raczej nie ominie,do tego dojdzie cięzsze zapalanie silnika,a kompresja i tak pewnie niewiele wzrosnie, a przy powrocie na 10w40 moze jeszcze dostać jakiś wycieków i mozliwe ze czujnik cisnienia oleju się zacznie odzywać, rownie dobrze moglbys wlać teraz "moto doktora za 12zl :P . jak jeszcze jeździ to nie ruszaj, sprawdzaj olej i dolewaj jak trzeba i szukaj powoli drugiego silnika w lepszym stanie, jeśli chcesz tym motocyklem jeszcze pojeździć. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki dzięki za rady w takim razie narazie zostawię to jak jest ,zajmę się dławieniem na obrotach czyli poszukam nieszczelności , przeczyszcze gażniki i zrobie synchro , kwestią silnika zajmę się w komplecie może pokuszę się jak będę miał kasę w przyszłym roku na rozrząd to wtedy zrobię pożądek z tłokami i kompresją

P.S Luckuluck28 pisał żeby nie robić samych pierscieni napiszczie na co przy takim remoncie zwrócić uwagę żeby było cacy ?

a i mam pytanie jak w LAGACH wymienić płyn , nigdy tego nie robiłem z wiadomych przyczyn motocyklistą jestem od nie dawna ale pasja pochłania mnie i chcę moją MAGNĘ w najblioższych latach dopieścić więc prośba o rady w powyższych pytaniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze zmierz na zimno na odkręconej na full manetce po drugie zuzycie oleju nawet do 300 ml na 1K km to norma wiec nie tragizuj.

Co do dławienia , gaźnik, ew filtr powietrza. Synchro odpada(ma znacznenie tylko przy wolnych i przechodzeniu w wyższe)

Zmierz i podaj pomiar.

p.s. niska kompresja niekoniecznie oznacza tłok i pierscienie bo może to byc gniazdo zaworowe ew, kończacy sie luz zaworowy.

chyba więcej się dodać nie da .Moj YZF na 1k km wcina nawet litr oleju jak go piecuje ,a przy ostrym stawaniu na kolo to olej znika jakby się wylewał,Przy spokojnej jeździe zużycie oleju jest dużo mniejsze .Na razie się nie przejmuje póki ma te swoje 110konikow nie jest źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopaki za rady , więc już mniej martwię się o kompresję i i ubytek niewielki oleju rzeczywiście bierze mało , wicej mi kapie przez korek w misce zauwarzyłem niż spala ,swoja drogą też muszę zająć się uszczelnieniem tej śruby spustowej , w przyszłym roku zajmę się remontem po sezonie póki co będę smigał chodź teraz bardziej czekał na sezon

P.S chłopaki podrzucice info jak wymienia się w LAGACH olej poprzedni własciciel przed sprzedaża powiedział że w jednej się poci i jest mniej oleju moze da się to zrobić samemu , czy lepiej zawinąc na serwis w tej sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnikiem nic nie rób bo nie warto.. to zuzycie olju jest żadne.. nawet nowy silnik tyle bierze.. by the way scigi potrafia łyknąc do litra na 1000 km ;) więc silnik zostaw w spokoju. Gaźniki warto obejżec,

zawory wyregulowac.

Zawieszenie przednie :

lewa laga 370/ prawa 350 ml

olej 10 W lub 15W

rozmiar uszczelniaczy przedniego zawieszenia 37-50-11

http://www.youtube.com/watch?v=N0vZ9PZI5Vo

potrzebujesz serwisu? zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.