Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Cykanie w silniku


miśor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Proszę o pomoc w ustaleniu, na pozór, oczywistego hałasu. Machina to bandit 600, więc od razu przyssałem się do luzów zaworowych, ale nawet po przegięciowo ciasnym ustawieniu, cykanie występuje. Teraz już idę w koszty (luzy reguluje się śrubkami) i kupiłem łańcuch rozrządu, ale nawet przy przebiegu ponad 60 kloców nie spodziewam się wyciszenia po wymianie i ten łańcuch, to tylko profilaktyka. Uda mi się jakoś sprawdzić ewentualne luzy panewek bez rozwalania silnika? A może inne pomysły? Byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło nie. Lokalizuję to gdzieś w okolicy głowicy albo cylindrów. Zmienia się wraz z obrotami, ale nie intensywność, tylko normalnie-częstotliwość. Występuje niezmiennie w całym zakresie prędkości obrotowej, ale zapomniałem dodać, że trochę cichnie po rozgrzaniu, więc skłaniałbym się ku tym luzom Danvieldowym, tylko nie wiem jak je zdiagnozować. Poza tym zastanawia mnie, że po prawdziwych sześćdziesięciu tysiącach takie zużycie?! Dla jasności: wiem, że to "grzechotnik" itd. Wcześniej tego nie było. Zresztą porównałem z innymi. Te prowadnice i wałki, rozumiem, że normalnie nie hałasują? To wynik zużycia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łozyskowania wałków najczesciej wycieraja sie jak na zimnym silniku(zanim sie zagrzeje) dajemy czadu po obrotach a olej jest jeszcze na tyle gesty ze nie wysmaruje głowicy nalezycie (głowica niestety w wielu motcyklach jest elementem ktory jest smarowany w obiegu jako ostatni). aby zdiagnozowac, najlepiej dac silnik osłuchac komus z doswiadczeniem lub poprostu zdjąc głowice wypiąc zawory i luźne zawory pomierzyc jaki jest luz na boki w prowadnicach (te zazwyczaj szumia podczas pracy), natomiast luźne wałki klekocza, pukaja. Jezeli zamontujesz wałki i skrecisz moski bez zaworów że beda sie swobodnie obracac to wyczujesz luzy góra dół . W praktyce nie powinno ich wogole byc a wałek powinien obracać sie bez oporów. żeby pozbyc sie luzów na wałkach mozna sobie dorobić do średnicy łozyskowan głowicy wałek do tokarki i na płaszczyźnie stoczyc mostki, skrecic i na nowo pasowac wałki. Pewnym rozwiązaniem jest też zakup nowych mostków i w jakims stopniu rozwiązuje to problem.

widok na cała głowice przed "robotą"

http://motorcyclesalvage.biz/images/DSCF0009_large.jpg

i po robocie

http://www.pitstopperformance.com/images/PS550-1.JPG

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Obroty na zimno-wystrzegam się ortodoksyjnie, nawet jak teraz odstawiłem banditkę na wspomnianą chorobę i ujeżdżam SV650, a w niej nie słychać niczego i można nieświadomie zrobić krzywdę, rozgrzewam miarowo, nawet po osiągnięciu normalnej temperatury, czekam, aż się "rozejdzie" równomiernie. W olejaku wszystko słychać i nawet to mnie powstrzymywało (obok świadomości i oczywistej wiedzy). Cichnie w miarę wzrostu temperatury. Tak, czy inaczej widzę, że czeka mnie trudna diagnoza i pewnie robota. Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, żeby splanować wysokość mostka, by ścisnąć panewkę? Według tego, co powyżej, to wałki. Bliżej do stuków, niż do szumu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, splanowac wysokośc mostka. Niestety niema rózy bez kolców,

potem po splanowaniu musisz w tym mostkach poprawic okrąg w którym pracuje wałek zeby był okrały a nie jajowaty czy ściskał wałek.

Generalnie potem możesz miec luzy do regulacji wynikające z luzów wałka rozrżadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a moze tak bardziej estetycznie;p szukacie gleboko i chyba dosc przesadnie wiele motocykli cyka i nie tylko ,a glos ktory zdaje sie plynac z gory silnika zazwyczaj dochodz z dolu;p paradoks ale sprawdzone wielokrotnie .w wielu sprzetach zdarzaja dziwne cyki np w yamaszkach virogo cyka lancuszek pompy ;p w fj kosz sprzegla itd a czasem cyk slychac poprostu z nieszczelnego wydechu spowodowane zuzyciem sie podkladek.to moje skromne zdanie tez czasem szukalem nie tam gdzie trzeba ,a okazywalo sie ze ten model tak ma;p nie wspomne o tym ze w to nie wierzylem i kupywalem nowa czesc ktora i tak cykala ;p pozdro ps. wszystko zalezy od cykania ;p bo jesli to jazgot to juz dysputa dluzsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie prawisz. Mam nadzieję, że znajdę jakąś pierdółkę, ale marne szanse. Za dużo już inwigilacji. Chociaż myślę, żeby to olać, jeśli niczego nie znajdę i okazyjnie zaprezentuję jakiemuś lujahowi z doświadczeniem. Może tak? Zobaczę. Tym bardziej, że jazgot, to to nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Mam do was pytanie Co mogło być przyczyną że dwa zawory się nie otwierały Mam suzuki Gs 250 i jak jeszcze nie rozebrałem głowicy to mocno stukało i chodził na jednym cylindrze mogło być tak że rozrząd się przestawił ?? Piszcie na GG 16120492

Z góry dziękuje !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.