Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

duzy, wygodny, niezawodny !


nowwy

Rekomendowane odpowiedzi

witam, nie bede sie rozpisywal, :))

szukam duzego moto, 190cm wzrostu i 130kg wagi, szukam czegos w stylu xj600, czyli na pierwszym miejscu zywotnosc, niezawodnosc, i maszyna ktora 'wybacza bledy', i jest w miare wygodna.

moto bede uzywal do dojazdu do pracy, lecz czasem w podroz, penie nie dlugie (100/200km ale to juz max), nie musi zapierniczac 300 na godzine, wystarcy mi predkosc zwyczajna okolo 120, to dla mnie wystarczajaco.

czyli-

zywotny (czyli aby nie musiec wymieniac wszystkiego co 5,000km)

nizawodny (czyli aby, jadac droga w piatek, swiatek, w deszcz w upal sie nie 'zepsul')

nie za ostry, wzgl wszystkiego bo bedzie to moje pierwsze moto (chodzi aby nie byl taki ze przez zla probe zmany biegu siadzie mi i bdzie do wywalenia)

musi byc wygodny {nie musi byc to limuzyna z kacym piorem, ale aby po 100km przejechanych du*a mnie nie bolala :lol:) -za bardzo ;)) )

czyli cos typem xj600, ktory choc swietny na poczatek, to jednak dla mnie z tego co czytalem - za maly.

;))

@@@: chyba pominalem jedna z najwazniejszych czesci.. jesli towar bedzie 'w miare' czyli przejezdzic 1/3 sezony i opchnac, wtakiej sytuacji mam na wydanie 5tys zl,

a kiedy towar bedzie dobry, i bez problemu przejedzie 5 lat, z wymiana tylko najwazniejszych czesci (paliwo ;DD / opony itd..) czyli jesli bedzie bardzo zywotny, jestem w stanie wylozyc 10tys zl.

@EDIT: KURCZE, bardzo przepraszam za 3 tematy, ale za kazdym kliknieciem 'dodaj temat' wyskakiwal mi error wiec wracalem i kopiowalem to co napisalem,i znow error, wiec wylaczylem przegladarke, wchodze parze a tu 3 tematy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze Gienek rozumie moj problem :))

o xj'tce nie mam nawet co marzyc przy moim wzroscie, wiec podalem ja jako przyklad czegos czego szukam :lol:)

co do tenere, nie myslisz ze 1cylinder i 46km to troszke za malo? fakt nie bd nim suwal ile fabryka dala, tyle ze jakos nie widzi mi sie sytuacja kiedy bede musial pchac go od gorke bo nie wyciagnie ;)

tudziez gdy xj posiada 4 cylindry i 72km..

;)

@edicitk, nie napisalem na poczatku o cenie, teraz juz dopisalem w pierwszym poscie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pooglądaj szosowe enduro: kawasaki KLE500 (nieduża moc, stosunkowo duży i niezawodny, kanapa może być niewygodna na dłuższych dystansach), honda transalp (duży skok zawieszeń, wygodna kanapa wysoko nad ziemią, wieczny dwucylindrowiec, wystarczająca moc ~60KM na pierwszy motocykl), yamaha tdm850, serii 3 i 4 (silniki wytrzymują duże przebiegi, za około 8-10000 zł da się znaleźć zadbany egzemplarz, może być zbyt narowista na pierwszy motocykl, chociaż twoje warunki fizyczne będą zaletą). Wadą w/w. jest stosunkowo wysoko położony środek ciężkości i wrażenie "walenia się w zakręt", które niektórym osobom nie odpowiada.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tu juz na wejsciu raczej bede zmienial kanape na jakas bardziej wygodna, wiec jak sie da zmienic to to akurat nie ma wyplywu na moja decyzje :))

@black bird: troszke za droga ;/ mam wiele innych za mniejsza cene a tez dobrych wiec raczej sie nie decyduje. :lol:

@madness: co do kawy.. nie wiem czemu ale jakos nie przepadam za kawa.. mam jakies dziwne skojarzenia, wiec raczej na nie nie patrze..

honda.. mysle ze nie najgorszy wybor. (chociaz z moim 'doswiadczeniem' co ja tam moge myslec :D) tyle ze aktualnie ceny za 2001r i 60tys przejechanych jada po 11tys zl.. ;/

yamaszka, ostatnio coraz bardziej mi podchodzi ;)) a za tdm sa juz 3x glosy wiec mowi to samo za siebie ;))

wiec tak jakby moimi 'faworytami' tutaj sa yamahy.. raz ze tanie, dwa ze niezawodne, trzy ze duze

i tu mam na oku

Tenere

Super Tenere

TDM..

i tutaj, nastepne pytanie do znawcow ;>> ktory z nich bedzie best? bo ceny sa akurat wporzadku, wiec tutaj mam tylko do zastanawiania sie nad modelem..

:D))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze do wyboru duże golasy (ewnetulanie wersje S) Yamaha XJR, Kawa ZRX 1200, Bandit 1200. Silniki R4 w tych przypadkach na pewno przyjemniejsze i łatwiejsze w użyciu w porównaniu do 1 i 2 cylindrowych. Do tego masz duży zapas mocy, duzy moment, no i wyglądajaa ładnie :)

A jak chcesz wydać tylko 5 tysa na początek to szukaj TDMy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niedawno jak ją widziałem zaparkowaną to zdzwiłem się, że takich prawie "regularnych" rozmiarów ona jest

czyli co moze okazac sie za mala na dluzsza mete??

odradzam XJ dla Ciebie, za mała i jakaś taka... bez polotu

pisalem juz ze na pewno nie ;]]

A jak chcesz wydać tylko 5 tysa na początek to szukaj TDMy

no i tak chyba zrobie bo widze duzo osob poleca.. :)) choc jeszcze ciagle zastanawiam sie nad tenere ;DD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja widze ze nie ma sie nad czym zastanawiac, tylko przeszukac strony typu allegro i wybrac najlepsza tedeemke :D

widze ze warto bylo zapytac :))

dzieki za pomoc !! :DD huh, bardzo sie ciesze ze jest cos dla mnie ^.^

jbc jeszcze Was pomecze ;)) ale pewnie w nowych tematach typem ubran i ochrony ;D no na razie lece szukac na stronkach.. a w czwartek gielda to sie przejade i moze bedzie cos wartego uwagi ;)

____________________

hmm, chcialem tak 'ladnie skonczyc' ale chyba mi sie nie uda.. :DDD albowiem nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, poniewaz przegladac yt, natknalem sie na film z wyprawy, nie tdm'ka, tylko tenere'ka, ale to nie wazne, wazne jest to ze koles mial nad licznikiem gps'a, i tutaj moje pytanie, czy da sie jakos 'profesjonalnie' przymocowac gps w tamta okolice w tdm'ce ? 'profesjonalnie' chodzi mi tutaj o normalne czesci, a nie prowizorke z tasmy klejacej :DD poniewaz moze sie to czasami przydac.. ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Będziesz na Śląsku dam pomacać tdm 900, przymierzysz sobie, ocenisz. Regulacja zaworów co 40 000 km, dwa gary, niższe koszty utrzymania od czterocylindrówek, duże gabaryty, pakowność, ustawiane zawiasy (przód i tył), duży moment obrotowy dostępny od samego dołu. Za około 10000 zł kupisz ładną 4tx

http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=PICS_850

Zadbane silniki wyrabiają spokojnie przebiegi rzędu 150000km, mam znajomych mających nakręcone więcej.

Jeśli zjeżdżasz z asfaltu proponuję jednak honde transalp (większe koło z przodu, szprychy a nie odlewy), gary daleko od siebie (trudno załatwić ten silnik cieplnie), mniejsza moc niż tdm, ale spokojniejszy charakter. Tdm jest narowiste, działa na zasadzie 0:1'owej, działa - nie działa, potrafi szarpnąć, co nie każdemu odpowiada.

Odnośnie mocowań gps jest tego mnóstwo, od prozaicznych uchwytów, przez torby na kierownicę (np. givi, kappa etc.) po zestawy producentów gps do motocykli (zob. np. zestawy garmina). Wszystko zależy od gotówki, jaką dysponuje nabywca, niejednokrotnie od pomysłowości (widziałem wiele zestawów własnej produkcji budowanych z elementów dostępnych w castoramie, częstokroć bardziej solidnych od dostępnych zestawów fabrycznych).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Będziesz na Śląsku dam pomacać tdm 900, przymierzysz sobie, ocenisz. Regulacja zaworów co 40 000 km, dwa gary, niższe koszty utrzymania od czterocylindrówek, duże gabaryty, pakowność, ustawiane zawiasy (przód i tył), duży moment obrotowy dostępny od samego dołu. Za około 10000 zł kupisz ładną 4tx

http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=PICS_850

Zadbane silniki wyrabiają spokojnie przebiegi rzędu 150000km, mam znajomych mających nakręcone więcej.

Jeśli zjeżdżasz z asfaltu proponuję jednak honde transalp (większe koło z przodu, szprychy a nie odlewy), gary daleko od siebie (trudno załatwić ten silnik cieplnie), mniejsza moc niż tdm, ale spokojniejszy charakter. Tdm jest narowiste, działa na zasadzie 0:1'owej, działa - nie działa, potrafi szarpnąć, co nie każdemu odpowiada.

Odnośnie mocowań gps jest tego mnóstwo, od prozaicznych uchwytów, przez torby na kierownicę (np. givi, kappa etc.) po zestawy producentów gps do motocykli (zob. np. zestawy garmina). Wszystko zależy od gotówki, jaką dysponuje nabywca, niejednokrotnie od pomysłowości (widziałem wiele zestawów własnej produkcji budowanych z elementów dostępnych w castoramie, częstokroć bardziej solidnych od dostępnych zestawów fabrycznych).

we wro mialem byc z tydzien temu ale nie wypalilo.. teraz najprawdopodobniej na swieta :)) wiec pewnie za pozno, ale to nie ma sie co bac, jak bede juz cos bral to nie ma opcji abym bral przez neta.. na pewno pojade zobaczyc na zywo, wiec przymierze, kumpel oceni jak to bedzie w pl ;)

co do 150,000 to nawet nie mysle.. kupie cos co nie przekracza 50/60, i na pewno nie wyrobie 100tys dalej ;DD pewnie kupie cos innego ;))

co do zjezdzania z asfaltu.. nie mysle abym zaczal tdm'ke katowac 'w terenie', najbardziej bedzie mi sluzyla do dojechania do pracy, i czasem jakas wycieczka, ale wszystko na asfalcie.. tudzien na pewno nie bede nia pokonywal gor skalistych :DD raczej bez wyskokow, spokojna asfaltowa jazda po prostej drodze bez wybojow ;DD

co do gpsa zrobilem temat w akcesoriach aby tu nie offtopowac.. lad i sklad musi byc ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jak większość polecam TDMe , ale weź również pod uwagę Yamahe XJ 900 Diveresion. Do 10 tyś myślę , że będzie w czym wybierać . Jest większa od Xj 600 , bardzo wygodna , kardan super sprawa, tyle że jest dosyć ciężka . Poczytaj sobie o tym sprzęcie.

Pzdr Zomb!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze raz ja tutaj ;))

odswierzam bo mam jeszcze pytanko ;pp

da sie tdm'ke 850 'przerobic' na naked? znaczy nie, no chodzi mi o przod, nawet zrobilem wam artystcny rysunek w paintcie ^.^ :DD

http://imageshack.us/f/263/tdmkan.jpg/

obczajcie, i czy to otoczenie niebieska linia, da sie wywalic, i wstawic po prostu wszystko tak jak jest w naked'ach ?

bo nie moge znalec nigdzie nawet obrazka tdm'ki n...

:D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no juz po tylu glosach zdania z tdm'ki nie zmienie..

a jezeli sie da to sa to duze koszta ?

Da się, tylko po co? Przede wszystkim będzie wyglądać jak kupa, akurat w tym motocyklu owiewka jest integralną częścią zbiornika paliwa, więc trzeba by dorobić coś w jej miejsce. Wyjdzie drogo a i tak efekt będzie mizerny. Prędzej yamaha TRX będzie nadawać się do takich przeróbek. Piec taki sam jak w TDM tylko inaczej ustawione wykorbienia wału, chodzi jak V2. Tylko to już zupełnie inny motocykl i niewiele zostaje z wygody i poręczności TDM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.