Janusz_ Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Witam! otóż po zimie zachodzę do garażu, podpinam aku od autka ( moje z moto już dawno zdechło ) i kręcę kręcę kręcę, po czym puszczam starter a moto dalej kręci, wyłączam zapłon a o dziwo rozrusznik dalej chodzi.... dopiero po odłączeniu aku od auta moto przestaje kręcić.... Wywalam aku od motocykla podpianam tylko aukumulator z samochodu i dalej kręcę motocykl nadal nie odpala. Następnego dnia po zamontowaniu nowych świeczek i podłączeniu akumulatora z samochodu motocykl nawet nie zakręcił ( po wciśnięciu startera światło delikatnie przygasło ). Oczywiście motocykl nadal nie zapalił... straciłem już nadzieję, że pojeżdżę a miałem nadzieję na wyjazd do Częstochowy. proszę o pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloszRR Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Witam! otóż po zimie zachodzę do garażu, podpinam aku od autka ( moje z moto już dawno zdechło ) i kręcę kręcę kręcę, po czym puszczam starter a moto dalej kręci, wyłączam zapłon a o dziwo rozrusznik dalej chodzi.... dopiero po odłączeniu aku od auta moto przestaje kręcić.... Wywalam aku od motocykla podpianam tylko aukumulator z samochodu i dalej kręcę motocykl nadal nie odpala. Następnego dnia po zamontowaniu nowych świeczek i podłączeniu akumulatora z samochodu motocykl nawet nie zakręcił ( po wciśnięciu startera światło delikatnie przygasło ). Oczywiście motocykl nadal nie zapalił... straciłem już nadzieję, że pojeżdżę a miałem nadzieję na wyjazd do Częstochowy. proszę o pomoc!Po pierwsze nie wiem co za motocykl. Jeśli jest wyposażony w moduł zapłonowy to mógł się spalić przez zbyt duży prąd akumulatora samochodowego. Więc pierwsze co możesz zrobić to naładować akumulator (motocyklowy) przykręcić klemy dokładnie (i przeczyścić papierem ściernym) i wtedy próbować palić. Następnie możesz sprawdzić bezpieczniki czy czegoś nie spaliłeś, automat z rozrusznika podłączyć na krótko, jednym słowiem przejrzeć całą instalację w poszukiwaniu popalonych połączeń.PS. Do ładowania akumulatora służy prostownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz_ Opublikowano 15 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 O przepraszam, nie napisałem co to za złom Suzuki GSF 400. Odpalił cudem, lecz teraz strasznie strzela z tłumika i nierówno pracuje. Nie znam się, a chciał bym go naprawić ( jedyny porządny mechanik nie ma czasu, a mi zależy na konkretnym terminie ) Akumulator od motocykla jest do niczego, nie da rady go naładować ( kontrolki ledwo co na nim świecą ) I teraz pytanie co może być przyczyną tego dziwnego strzelania podczas jazdy, na jałowych obrotach chodzi całkiem elegancko. ( rozrusznik już kręci tylko słabo ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taz Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Może problemy z mieszanką?Kiedy były ostatni raz czyszczone gaźniki, regulowane zawory i synchronizacja?Filtr powietrza może jest zapaskudzony?A przed odpalaniem zalałeś świeże paliwo ustawiając PRI czy w układzie było stare, zwietrzałe paliwo z zimowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz_ Opublikowano 15 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Świeczki wsadziłem nowe, paliwko do odpalenia zalałem nowe, odpalił bez większych problemów. Chodził przez 5 minut i grzał się na ssaniu, po czym wykonałem rundę honorową w koło osiedla. ( tak średnio szedł, nie żyłowałem go ) myślałem że może musi się nagrzać czy tam świece wygrzać. Jednak po kliku rundach w koło osiedla zaczął szarpać tarpać strzelać z wydechu. Wiem to jest błąd z mojej strony ani synchro ani regulacji zaworów nie robiłem odkąd go mam. ( 1,5 roku) Malo jeździłem a motocykl nie okazywał oznak potrzeby regulacji więc nie robiłem nic w tym kierunku. Filtr powietrza jest w miarę ( to raczej nie orginał ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taz Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Niestety, zupełnie się na tym nie znam A palą wszystkie gary? Sprawdź, czy wszystkie kolektory są ciepłe jak pali.Ja nic nie jestem w stanie pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:BadMan:. Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 a kable na świecach sprawdzałeś ? może jak stał przez zimę w wilgotnym miejscu to masz jakieś przebicia i stąd taka reakcja? Ile zalałeś nowego paliwa? zlałeś stare? Filtr powietrza raczej bym wykluczył chyba że jest bardzooo w złym stanie. Wykręć świece jeszcze raz i sprawdź ich stan, zmień akumulator jeśli jest kiepski, sprawdź ładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz_ Opublikowano 15 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Ładowanie ma na pewno gdyż świecą się swiatła po opaleniu, i co najważniejsze nie gaśnie Nalałem 4 litry świeżego paliwa, stare zlałem do bańki i odstawiłem na trudne czasy :>. Każda świeca była sprawdzana na każdym kablu z osobna i każda świeca miała iskrę. Motocykl zimował w garażu w którym miał sucho i w miarę ciepło. W najbliższych dniach postaram się pożyczyć na chwilę nowy akumulator od kogoś i sprawdzę jak motocykl będzie się zachowywałTak wszystkie cylindry palą gdyż każdy kolektor jest gorący Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albert Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 po pierwsze kup aku bo wykończysz elektronike, po drugie wypadałoby gaźniki przejrzeć i wyregulować a do tego regulacja zaworów jak nie ma hydraulików bo napewno nie pali na wszystkie gary... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 O ile znam budowę GSF400 (dłubałem w 250 z dokładnie tymi samymi problemami, od 400 odróżna go z grubsza patrząc tylko średnica garów) jak i "ogólne zasady", postaram się odpowiedzieć. Aku wcale nie musi być padnięte. Trzeba je jednak naładować z głową a nie sugerować się tym, co oferuje nam motocykl. On poradzi sobie tylko ze zdrowym, w miarę załadowanym aku. Nie ma też możliwości, żeby aku samochodowe spowodowało zniszczenia. Największy bezpiecznik, jaki znajduje się w tym bajku ma 25 albo 30A. Bez problemu wysadzi go nawet lekko zdechły akumulator 6Ah. Iskra na świecach wcale nie oznacza, że nie ma przebić. Przewody poprowadzone są przy samej ramie i jeśli są choć delikatnie sparciałe, to będzie przebicie. Przy słabej iskrze nie będzie dobrze palił i tyle. Odizoluj przewody od ramy, choćby prowizorycznie kartonem, folią, kawałkami butelki PET. Czy to coś poprawiło? Jeśli tak, przewody do wymiany. Sprawdź, jak są przykręcone cewki zapłonowe (po lewej i prawej stronie ramy pod bakiem). Odkręć, jeśli na śrubach jest rdza - oczyść miejsca styku z ramą, przykręć z powrotem. Gaźniki są wredne do odkręcenia, ale to może być konieczne. Jeśli pojawił się w nich szlam (co po zimie i przy paliwie z niektórych stacji wcale nie jest niemożliwe), to trzeba je przeczyścić, bo lekko przytkana dysza nie pozwala na ciekawsze zajęcia niż pyrkanie na jałowym czy jazda 40 km/h. Jeśli paliwo pozostało w gaźniku przez całą zimę, czyszczenie niemal pewne. Czy podczas jazdy po osiedlu (pierwsze 5 minut) chodził gładko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz_ Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 AD 6. Przy pierwszym przejeździe jechał prawie normalnie, raz czy dwa strzelił z rury i to wcale nie mocno. Problemy zaczęły się dopiero gdy już był konkretnie rozgrzany. Wtedy się już jechać nie dało... :-/AD 5. No niestety byłem na tyle głupi, że zostawiłem paliwo w gaźnikach :-(AD 4. Sprawdzę to w najbliższych dniach i dam znać. I mam pytanko, czy jak pomylę te cienkie kabelki co idą do cewki ( odwrotnie podłączę ) to ma to wpływ na zachowanie silnika?? Jutro wieczorną porą skoczę do garażu i zastosuje się do waszych wskazówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Ad 4. Nie ma potrzeby ich odpinania, żeby na chwilę odkręcić cewki. Z tego co pamiętam, do każdej cewki przychodzą 2 kabelki. Jeden pomarańczowy, drugi innej barwy. Nie mam przed oczami serwisówki ani rozkręconego bandziorka. Pomylenie kabelków będzie skutkowało albo iskrą w drugą stronę (od masy do żyły), albo iskrzeniem do nie tego gara co trzeba. Chociaż w GSF chyba iskrzyło parami. Nie chcę Cie wprowadzać w błąd, na wszelki wypadek zapisz sobie po prostu gdzieś na karteczce:-lewa cewka, górna klema [tu wpisać kolor]-lewa cewka, dolna klema [tu wpisać kolor]-prawa cewka, górna klema [tu wpisać kolor]-prawa cewka, dolna klema [tu wpisać kolor]Carbu-cleaner ani inne podobne wynalazki bez rozkręcania gaźnika też na niewiele się zdadzą, bo albo się gary nałykają syfu, albo dyszę do końca zatkasz.Ad 6. coś mi to śmierdzi rozregulowanymi zaworami (rozgrzał się i zaczyna się krztusić), ale jeśli przed zimą nie miał tego problemu, to od stania przez kwartał nic mu się nie powinno stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taz Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 AD 4. Sprawdzę to w najbliższych dniach i dam znać. I mam pytanko, czy jak pomylę te cienkie kabelki co idą do cewki ( odwrotnie podłączę ) to ma to wpływ na zachowanie silnika?? Toć ba, że ma!Jak na odwrót podłączysz, to silnik będzie w drugą stronę pracował!I puści Ci spaliny do baku z paliwem, a motor będzie do tyłu jeździł! A tak bardziej poważnie - podaj swojego maila, to Ci podrzucę Service Manuala do Twojego Dziora.Ino po angielsku będzie, ale chyba dasz sobie radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Guid, jakbyś był taki uprzejmy i mnie również tego manuala podesłał. Nurtuje mnie to podłączenie cewek, tzn. czy tam jest symetryczne zasilanie cewki czy 2 cewki z asymetrycznym zasilaniem w 1 budzie - za Chiny nie pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taz Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Nie ma sprawy tylko podrzućcie mi swoje maile na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz_ Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Więc tak, byłem dopiero co przy motorze celem wykonania waszych wskazówek. Coś mnie podkusiło aby najpierw go spróbować odpalić, przekręciłem parę razy i wszystkie kontrolki pogasły, nie ma nic. Bezpieczniki całe, załamałem się teraz... :-( także dochodzę do wniosku że wcześniejsze problemy jezdne wynikały z elektryki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:BadMan:. Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Więc tak, byłem dopiero co przy motorze celem wykonania waszych wskazówek. Coś mnie podkusiło aby najpierw go spróbować odpalić, przekręciłem parę razy i wszystkie kontrolki pogasły, nie ma nic. Bezpieczniki całe, załamałem się teraz... :-( także dochodzę do wniosku że wcześniejsze problemy jezdne wynikały z elektryki... sprawdziłeś napięcie na akumulatorze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz_ Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Akumulator był sprawny. Wina musi leżeć po stronie motocykla, wsadziłem do niego dwa różne akumulatory i nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Ło w mordkę. Nadal nie podejrzewam elekryki (nie do końca), ale dopóki nie będę miał przed oczami schematu, to niewiele pomogę, jasnowidzem nie jestem Czekam na maila od Guida.Skąd jesteś? Może dałoby się podjechac gracika obejrzeć.Jaką metodą stwierdziłeś, że bezpieczniki są dobre? Ten element lubi wyglądać na sprawny nawet jeśli nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:BadMan:. Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Akumulator był sprawny. Wina musi leżeć po stronie motocykla, wsadziłem do niego dwa różne akumulatory i nic.Nie pozostaje nic innego jak ściągnąć schemat elektryki i jazda z miernikiem. Dziwi mnie to, że żadna kontrolka się nie świeci. Może przewód masowy odpadł ? Może stacyjka? a może zwarcie gdzieś masz i akumulator pada. Ciężko będzie chyba to stwierdzic bez wizyty u elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz_ Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Mazowieckie. Po prostu wyjąłem bezpiecznik i popatrzyłem na niego po czym stwierdziłem, że jest sprawny. No właśnie tylko co tutaj sprawdzać mierniczkiem... każdy przewód z osobna testować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Bezpieczniki sprawdza sie omomierzem lub zarowka z akumulatorem.Dostalem juz ta serwisowke Bandzorka (dzieki Guid), ale 6 paczek po 13MB troche mi zajmie sciaganie (przez telefon), wiec na razie tylko mozemy gdybac "Strzelanie z rury" to wypadajace zaplony - mieszanka spala Ci sie w wydechu, wiec jest "dup" tym silniejsze im bardziej wydechy rozgrzane. A to sugeruje problemy z iskra - za slaba, za pozno, albo raz na jakis czas jej nie ma.Jak sciagne serwisowe to Ci powiem ktore przewody masz sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
constantine Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Odnośnie strzelania z wydechu i słabnięcia motocykla to.. - NAJWAŻNIEJSZA WYMIANA FILTRA POWIETRZA ! - SPRAWDŹ CZY KOLEKTORY MASZ DOKRĘCONE - DOLEJ WIĘCEJ PALIWA Moim zdaniem pomoże Odnośnie drugiego problemu ...- BEZPIECZNIK - STACYJKA POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz_ Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 No właśnie jeden z kolektorów jest tylko wsadzony zaś nie trzyma go żadna śruba, z kolei drugi siedzi tylko na jednej ( a to z tego powodu że jest to założone tak na szybko ). Tak więc jest szansa że wystrzały sa spowodowane tylko niedokręconym kolektorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 No właśnie jeden z kolektorów jest tylko wsadzony zaś nie trzyma go żadna śruba, z kolei drugi siedzi tylko na jednej ( a to z tego powodu że jest to założone tak na szybko ). Tak więc jest szansa że wystrzały sa spowodowane tylko niedokręconym kolektorem?Pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł ale na pewno nie podczas naprawy motocykla.Jest szansa nawet bardzo duża, że ten motocykl już nie ruszy jeżeli nadal będziesz go tak traktował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.