Czapel Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Witam nie dawno kupilem kawasaki zx6r ninja z 98r i potrzebuje wymienic łancuch i zębatki. Mozecie mi doradzic jaki łancuch kupic i jakie zebatki. Czy DiD 525VM2 jest dobry i zębatki firmy JT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Jest dobry, zębatki też dają radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasakiER6 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 nie zakładam nowego tematu, dzisiaj była próba naciągnięcia łańcucha, praktycznie śruby regulacyjne poszły o jeden obrót i łańcuch był strasznie sztywny, trochę popuściłem i znowu luźny, ciężko trafić w środek, macie jakiś sposób? no i druga sprawa jak dokładnie zrobić odpowiednią odległość po obu stronach ośki, mierzyłem to itp, zeby bylo idealnie (no ale nie da się tak do końca), czy moze wystarczy że będzie mniej więcej (z naciskiem na więcej) równo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinRR. Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Jesli chcesz miec idelanie to obierz jakies punkty odniesienia i wal suwmiarka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ree Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Łańcuch naciągnij metodą prób i błędów aż w końcu będzie odpowiedni czy to będzie pół obrotu czy 3/4. Odległość suwmiarką tak jak pisał Marcin lub postarać się zachować tą samą wartość obrotu na obu śrubach.A najlepiej to kup moto na mono wahaczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
electric Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Ja już dawno zrezygnowałem z używania suwmiarki na rzecz zwykłej plastikowej linijki(30cm)i za jej pomocą ustawiam położenie tylniego koła,zębatki zdawczej względem łańcucha.Szybko,łatwo i co najważniejsze koło w wachaczu jest idealnie prosto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasakiER6 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 zębatki zdawczej względem łańcucha? w którym miejscu mierzysz? udało mi się zrobić odpowiedni naciąg, ale z ustawieniem koła był cyrk z prozaicznego powodu - brak odpowiedniego narzędzia przyda się kupić jakąkolwiek suwmiarkę, dzisiaj ustawiałem linijką i starałem się wymierzyć te znaczniki na wahaczu po obu stronach, ale idealnie chyba nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
electric Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Przykładam linijkę do zębatki na kole(tylko trochę dalej w prawo niż na zdjęciu i dociskam) i patrzę czy wszystkie ogniwa łanćucha są w jednej lini.To jest taki tani zamiennik tego urządzenia http://www.heingericke.pl/profi-laser-cat-ketten-beltflucht-tester.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasakiER6 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 przyznam że fajny patent, musze to wypróbować i przy okazji sprawdze czy udało mi się odpowiednio wyosiować koło btw. taki laser tez nie bylby trudny do wykonania przy niewysokich kosztach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Najpierw to musisz sobie sprawdzić czy masz równomiernie rozciągnięty,potem chwytasz go pacami na tylnej zębatce i próbujesz odciągnąć go do tyłu. Jeśli łańcuch jest w dobrym stanie luz będzie minimalny. Jeśli na więcej, niż ok. 2 mm oznacza to, że kwalifikuje się do wymiany.Ja jeszcze mierze tak jak serwisówka podaje.Dopiero potem ustawiasz luz.Jest tez inna technika :jak nie strzela i jest jeszcze jak naciągnąć to jest gitara,można zapierdalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasakiER6 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 mam pytanko co do czyszczenia łańcucha, czy trzeba do tego używać specjalnego środka? tzn. czy moglby być np. zmywacz w spreyu do tarcz hamulcowych? przyznaje ze mialem castrola do czyszczenia i pachnie dokładnie tak samo jak ten zmywacz, ale nie wiem czy np zmywaczem nie uszczkodze łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Ja sobie kiedyś tak spieprzyłem łańcuch bo wyczyściłem nie tym co trzeba.Na ścigaczu jest o łańcuchach artykuł i wypowiada się jakiś powszechnie szanowany mechanik że łańcuch ma zdolności samooczyszczające i nie ma sensu tego robić.Ja bym tym nie psikał bo to odtłuszcza bardzo skutecznie,ropa też wchodzi w reakcję z gumą a uszczelniacze w łańcuchu są gumowe.Naftą ludzie czyszczą ,ja niczym ,czasami szmatą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi137 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 W lidlu sprey do czyszczenia łancucha coś około 6zł Jak keta fest oblepiono starym smarem to puszka na jedno mycie:) ale dowo rada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Ja przecieram tylko łańcuch z boków zaraz po smarowaniu zwykłą szmatą aby nie wyglądał niechlujnie . Ogniwa same odrzucają syf wchodząc na zębatki przy większych szybkościach.Co do napinania chętnie wypróbuję sposób z linijką bo dotychczas ustawiałem wg znaczników na wahaczu i sprawdzałem suwmiarką (o ile synowie odłożyli na miejsce) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasakiER6 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 no i powiem szczerze ze mialem zasyfiony łańcuch i nikt mnie nigdy nie przekona juz ze wystarczy na sucho przetrzeć szmatą, wypsikałem całego castrola do czyszczenia tak ze łańcuch sie swiecil, potem umyłem całe moto i jak wyschło to przesmarowałem łańcuch castrolem, zniknął problem ktory mialem w ostatnich dniach czyli szarpanie na niskich obrotach i przestał szumieć, wiem że nadaje się juz powoli do wymiany, ale na pewno ten moment spokojnie moge jeszcze odłożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Tak powstają chore ploty.Co ma szarpanie wspólnego z wyczyszczeniem łańcucha?Naciągnąłeś go i dla tego nie szarpie.Ale nie ma co uszczęśliwiać ludzi na siłę, każdy niech sobie serwisuje moto jak chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasakiER6 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 po naciągnięciu szarpał, po wyczyszczeniu jest wszystko ok, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Wiesz z tego co piszesz to przeżywa on teraz reinkarnację.JT zapowiadało że zacznie sprzedawać bdb a tanie łańcuchy,zębatki tez maja tanie a dobre,zbierasz na x-ringa 200 coś plus zębatki.Ja tam na razie jednak wolał bym did bo jakość tego jest 100% pewna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.