skorpuch Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Temat powstał ze względu na dużą ilość pytań dotyczącą egzaminu na kat. "A". Jakiś czas temu powróciły egzaminy całe, tzn. teoria + praktyka w tym samym dniu, co pozwala uniknąć rozległych terminów pomiędzy obydwoma częściami. Egzamin teoretyczny.W celu przygotowania się do egzaminu teoretycznego polecam program LIWONA (nie zachęcam, aczkolwiek da się go ściągnąć z internetu). Baza pytań zawiera wszystko, co będzie wam potrzebne, tj. 490 pytań na kat. B + 60 pytań na kat. A. Głupio byłoby nie zdać teorii Tym bardziej, że nie dopuszczą was z tego powodu do praktyki. Czekamy pod salą o wyznaczonej godzinie. Przychodzi egzaminator, wpuszcza was, każdy siada przy osobnym stanowisku, kilka słów wstępu, i przystępujemy do... sprawdzania dowodów osobistych (lub paszportów)! Należy zwrócić uwagę na aktualne zdjęcie w posiadanym dokumencie. W przeciwnym wypadku egzaminator nie dopuści was do zdawania, i "o mój Boże" nie pomoże!.Następnie rozpoczyna się egzamin teoretyczny. 18 pytań do rozwiązania, czas to bodajże 25 minut. (Skoro mi wystarczyło półtora minuty, wam również powinno.)W momencie, gdy wszyscy skończą już rozwiązywać testy, egzaminator czeka na nas z dwiema kupkami kartek do wylosowania. Losujemy dwie, jedną z obsługi, drugą z mechaniki pojazdu. Nie są to jakieś przerażające zadania, będziemy mieli za zadanie np. sprawdzić światła drogowe i poziom płynu hamulcowego.W skrócie: wchodzimy, legitymujemy się, zdajemy, losujemy i wychodzimy.Egzamin praktycznyPrzed rozpoczęciem egzaminu praktycznego, jeszcze podczas trwania teorii egzaminator może was poinformować o pułapkach bądź nie. W razie "w" zrobię to za niego tutaj.1. Sprawdzenie stanu technicznego pojazduMoże się zdarzyć, że egzaminator poprosi o omówienie pojazdu, i już się nie odezwie, zatem: -Zaczynamy od wylosowanych przez siebie kartek.-Sprawdzamy naciąg łańcucha.-Sprawdzamy światła + kierunki + podświetlenie rejestracji-Przeprowadzamy motor na odległość ok. 5 metrów przy zgaszonym silniku (dlaczego? bo "podczas prowadzenia motocykla przy włączonym silniku można trącić nogą, wrzucić bieg i poczuć wiatr we włosach"). Po zakończeniu prowadzenia motocykla stawiamy go z powrotem na stopkę!Nie wykonanie którejkolwiek z w/w czynności kończy się powrotem do domu z płaczem.Przed przystąpieniem do ósemki, jeżeli jesteśmy pierwsi w kolejce: prosić aby przegonili motor! Nie jeździć na zimnym! W razie potrzeby podeprzeć się argumentem, że Ci na końcu mają łatwiej bo moto jest ciepłe, a na kolejność przystępowania do egzaminu nie mieliście wpływu.2. Ósemkahttp://www.delta.lodz.pl/img/zasady/plac_a.jpgPrzed rozpoczęciem jazdy wkładamy kask, ustawiamy lusterka wg. swoich upodobań, odpalamy silnik, wrzucamy jedynkę, obracamy się za siebie w celu upewnienia się o możliwości włączenia się do ruchu i dopiero wtedy ruszamy. Przed każdą zmianą kierunku należy włączyć kierunkowskaz i upewnić się, czy mamy taką możliwość (jeżeli skręcamy w lewo obracamy się przez lewe ramie i na odwrót) - nawet, jeżeli egzaminator tego nie wymaga, lepiej dla nas. Gdy znajdujemy się na środku ósemki to tak jakby na skrzyżowaniu, a zatem rozglądamy się. Wjeżdżamy przez odcinek "d" widoczny na obrazku. Jeżeli motocykl to Honda CBF 250, jeździmy na jedynce! Kręcimy 5 ósemek, wyjeżdżamy, następnie slalom (uważać mi na to oglądanie się za siebie, jeśli któryś o tym zapomni, pretensje może mieć już tylko do siebie!). Później ruszanie na wzniesieniu. Prawa na hamulcu nożnym, lewa na glebie (stosować zawsze i wszędzie). Nie widziałem, żeby komuś się to zadanie nie udało, więc nie możecie być gorsi.Jeżeli egzaminator wyrazi zgodę robimy także hamowanie w wyznaczonym punkcie, i hamowanie awaryjne. Nic prostszego.3. MiastoTrasa bytomska:http://img512.imageshack.us/img512/3382/beznazwy3m.jpgMacie 30 minut na zapoznanie się z trasą. Mapa trasy egzaminacyjnej winna wisieć w wordzie na szybie, jeżeli przyjechaliśmy na egzamin samochodem radzę po przejechać sobie tą trasą w celu zapoznania. Należy pamiętać, aby trzymać się jak najbliżej prawej strony, a przy skręcie w lewo zjeżdżać do osi, bądź w przypadku dróg jednokierunkowych na lewy pas.Nawet jeżeli wasz egzamin rozpoczyna się wcześnie rano nie należy ignorować zagrożeń czyhających na trasie! Ograniczenia prędkości, piesi, tramwaje, kierowcy puszek, drogi z pierwszeństwem przejazdu etcetera etcetera. Należy przyjąć do świadomości, że na prostej drodze też możecie nie zdać. Tramwaj jest chyba największym problemem. Oczywiście, jeżeli sytuacja tego wymaga ustępujemy mu przejazdu, natomiast nie w tym problem. Trzeba uważać na znaki przystanku. Jeżeli tramwaj się zatrzymuje, należy zatrzymać się za nim i czekać aż pasażerowie swobodnie opuszczą tą puszkę. Jeżeli natomiast tramwaj jest w ruchu a zatrzymują go światła a Ty jakimś cudem znajdujesz się na jego wysokości nie daj sobie wmówić, że nie umożliwiłeś pasażerom swobodnego opuszczenia tramwaju! (za to nie zdał chłopak przedemną, ale nie chciał walczyc o swoje...)Uważać mi na światłach. Zdarza się, że stoimy na czerwonym z wrzuconym kierunkiem, a w momencie gdy wskakuje nam zielone tuż za zakrętem piesi również otrzymują zielone. Wszystko. Powodzenia Jeżeli o czymś zapomniałem, proszę o przypomnienie, a edytuję temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YogiSc Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Tramwaj jest chyba największym problemem. Oczywiście, zawsze ustępujemy mu przejazdu, natomiast nie w tym problem.Sorry, ale powiedz mi kto Cie uczył ze tramwaj ma zawsze pierwszenstwo???Chyba cie instruktor okłamywal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skorpuch Opublikowano 15 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Yogi, bynajmniej na bytomskiej trasie na chwilę obecną jedynym miejscem w ktorym mozna spotkac tramwaj jest droga z pierwszeństwem przejazdu, na którą wskakujesz z podporządkowanej, a zatem nie ma innej opcji jak ustąp. Ponadto, jak byk stoi znak. Jest co prawda jeszcze jedno miejsce, w momencie jak wjeżdżamy do miasta drogą z pierwszeństwem, z tym, że to miejsce dla ruchu tramwajów jest wyłączone ze względu na prace remontowe.Mój błąd, bo zastosowalem slowa tylko i wylacznie do bytomskiej, poprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YogiSc Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Yogi, bynajmniej na bytomskiej trasie na chwilę obecną jedynym miejscem w ktorym mozna spotkac tramwaj jest droga z pierwszeństwem przejazdu, na którą wskakujesz z podporządkowanej, a zatem nie ma innej opcji jak ustąp. Ponadto, jak byk stoi znak. Jest co prawda jeszcze jedno miejsce, w momencie jak wjeżdżamy do miasta drogą z pierwszeństwem, z tym, że to miejsce dla ruchu tramwajów jest wyłączone ze względu na prace remontowe.Mój błąd, bo zastosowalem slowa tylko i wylacznie do bytomskiej, poprawie.Nie chce zeby bylo ze szukam dziury w calym, ale jakos nie moge znalesc tego ze dotyczy to Bytomia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skorpuch Opublikowano 15 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Czepiasz sie temat tworzylem na podstawie bytomskiej trasy a piszac o tramwaju na mysl przyszla mi Piekarska w Bytomiu, generalnie zle dobralem slowa ale faktycznie, najlepiej opieprzyc czlowieka bo w wypracowaniu jedno zdanie napisal zle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Ja zdawałem dziś egzamin na A w Bytomiu. Totalna porażka. To że ja nie zdałem to nic ale na placu oblał gość który przyjechał motorem (sic!). Moto było tak ustawione że gasło bez gazu a sprzęgło łapało na samym końcu. Nie dało się tym jeździć. Plac zdało 4 osoby z 11.Obroty na biegu jałowym były poniżej 1000. Wydaje mi się że to przegięcie. Wyciąganie kasy i tyle.Na kursie maiłem takie samo moto. Ósemki robiłem na 1 i na 2 szybko i wolno. Na tej Hondzie w WORDzie nie da się tego zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
accent Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 w Katowicach Honda jest tak ustawiona że wszyscy plac zdali (w sobote 18.VII.2009) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skorpuch Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Krzysiek, Honda badz co badz jest masakryczna i mowilem o tym kierownikowi przy skladaniu skargi na egzaminatora (juz po zdanym egzaminie). Jednak jedyne co uslyszalem to "takie sa seryjne ustawienia"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 A nie wiecie jak wygląda sytuacja w innych WORDach? Jak na przykład zdaje się w Tychach? Nie mam czasu ani ochoty podchodzić kilka razy do egzaminu tylko dlatego że jakiś du**k tak ustawia moto żeby nie dało się tym jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
accent Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 w katowicach jest wmiare ok, chociaz niektórzy na niego klneli mi sie całkiem dobrze jechało. najwiekszym probleemem jaki miałem to był dośc krótki skok biegów (wrzuciłem 3 zamiast 2) .jeśli chodzi o plac to paru 2 osobom zgasł na górce, a tak to całkiem nieźle chodził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek__Z Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 a wie ktoś jakim moto jeździ się w Tychach na egzaminie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matey Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Honda CBF 250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crazy_tractor_driver Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Jeśli kogoś nie przeraża odległość to proponuję Zamość. Wiem, wiem daleko, ale:1) na termin egzaminu teoria+praktyka czekasz zazwyczaj 7 dni. 2) Egzaminatorzy są spoko (przynajmniej my takiego mieliśmy)3) miasto, jest tak proste, że szkoda pisać, a ruch to u nas na obszarach wiejskich jest większy (żartuje oczywiście, ale porównując z naszą aglomeracją, to oni ruchu nie mają) Ja i małżonka zdaliśmy za pierwszym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
accent Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 albo koleś przychodzi już z wylosowanym z kompa i każdemu mówi co ma zrobić (tak było ostatnio w katowicach)częsty zestaw jaki akurat u mnie był to światła awaryjne i klaksonEgzamin teoretyczny.W momencie, gdy wszyscy skończą już rozwiązywać testy, egzaminator czeka na nas z dwiema kupkami kartek do wylosowania. Losujemy dwie, jedną z obsługi, drugą z mechaniki pojazdu. Nie są to jakieś przerażające zadania, będziemy mieli za zadanie np. sprawdzić światła drogowe i poziom płynu hamulcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peterman Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 dodam jeszcze coś od siebie... Gdy zakładamy kask to KONIECZNIE trzeba go zapiąć pod brodą.... kumpel był świadkiem jak gość przez to nie zdał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 WitamJa w czerwcu zdawałem w Opolu, zdałem za 1 razem. Jeśli ktoś ma możliwość i czas żeby dojechać do Opola to polecam. Do egzaminu podchodzą grupy po 5 osób i przeważnie wszyscy zdają. Przy mnie nie zdał tylko 1 chłopaczek i to na placu. Ale sam się przyznał że na kursie nie nauczyli go robić poprawnie ósemki. Trasa na mieście jest bardzo łatwa same skrzyżowania z sygnalizacją i ronda (nie ma tam tramwajów). Egzaminatorzy są spoko a ich konik to kręcenie głową. Motocykle egzaminacyjne to: Yamaha RG02 YBR250, Yamaha 21L 250, dobrze się prowadzą i są rozgrzane przed egzaminem wiem bo zdawałem jako 1.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyb3rm4n Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Witam Na wstepie chcialem powiedziec "Czesc " wszystkim uzytkownikom . Dzisiaj ja zdawalem egzamin ale w Rybniku ! Zdalem za 1 razem . Mielismy bardzo fajnego egzaminatora .,dosc wyrozumialego jednak chcialem po kolezensku przestrzec przed paroma rzeczami moze sie komus przydadza Zapnij zawsze kask oraz ubierz kamizelke !!1.Placyk-Po przepchaniu motocykla przez 5 metrow trzba bylo go wylaczyc i postawic na "kosie" ( nie wiem czy tak musi byc ale akurat ja o tym nie wiedzialem ! )-Po 2 Slalom bez migaczy tylko z odwrotem glowy -8 bez niczego -Za kazdym razem ! KAZDYM po zatrzymaniu ( a specjalnie zatrzymuje miedzy zadaniami ) porozgladac sie przez ramie migacz i jazda ! -Start pod gorke wyglada ze trzeba moto przerzucic na prawa noge wcisnac reczny hamulec i potem znowu na lewa i nozny oraz upewnic sie o mozliwosci jazdy czyli kuknac przez ramie ! -Potem hamowanko awaryjne po zjezdzie z gorki . Trzeba byc na 2 i miec troche na budziku . Najlepsze jest to ze hamuje sie centralnie przed wejsciem na placyk gdzie wszyscy czekajacy na zdanie sa Jak sie spoznisz to lot murowany 2.Miasto No i tutaj sa ciekawostki .Po pierwsze nie przegap stopu przy wyjezdzie z osrodka odrazu . potem masz drugi przy wiezdzie na droge . trasa moze biec albo w prawo albo w lewo na skrzyżowaniu.pamietaj o skrzyzowaniach rownorzednych w dzielnicy domków oraz o migaczach na szykanie przy stadionie ! !! Uwaga !! Lubia sobie zmienic 1 rzecz ! Przy powrocie z domków jednorodzinnych.Karza za swiatlami skrzecic w prawo na 1 kierunkowa ( parking ) i tam jest potem wyjazd z lewej strony z nakazem jazdy w prawo w kierunku ronda !! Mysle ze tyle co z moich spostrzezen na swiezo . Na egzaminie sa CBF'ki . Mialem na 7:30 i byly fajnie rozgrzane . Szly na 1 bez gazu a ja lekki nie jestem wiec bez paniki . ja sie troche stresowalem , ale poszlo fajnie ! Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tlusty Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Chyba sobie w łeb strzele... Przegapiłem termin egzaminu praktycznego. Byłem przekonany, że jutro, patrze w kartkę a tam data wczorajsza... Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Chociaż pół kasy zwracają? Eh ludzie, ludzie... Idę na browar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostucha Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 hmm.. jesli motocykl ma obroty poniżej 1000 to można stwierdzic, ze niekoniecznie nadaje się do zdawania egzaminu. jednocylindrowiec moze miec problemy z normalną pracą, bez gazu nie ma szans. powinno byc ok 1200 obr/min.ja kiedys tam zdawalem na gn250 i tez moto niby slabe, ale bez problemu jechalo na '2' bez gazu, a co do kierunków na ósemce - zalezy od egzaminatora. ja nie musialem nic robic, na slalomie jedynie obrót głowy w tył, przy wjezdzie na ósemke kierunek, w ktora strone jade. tak było w dąbrowie górn., trasa po miescie lajtowa, tym bardziej ze czesto bywam w tamtych rejonach, ale akurat padalo i mi skrócili tak, ze jechalem 5 min no ale to bylo pare lat temu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor12 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Trasa egzaminacyjna trasą a egzaminatorzy mają czasami "swoje" trasy,przynajmniej w Bytomiu. Niestety tak to bywa czasami,że motorek źle chodzi jak jest zimny.Ale nie wymyślajcie,że to wina motorka!Jeśli idzie "za wolno" to podkręcę go gazem i jadę na "półsprzęgle".Musicie przyznac ze skulonym nosem,że to wy w większości robicie byki, dlatego oblewacie.Co przez te 20 godzin robicie na kursie?Zazwyczaj uważacie,że już po kilku godzinach śmigacie dobrze i więcej jazd nie potrzebujecie,bo już wam się to nudzi.Ale gdyby tak popróbowac na pierwszym biegu,na drugim,na półsprzęgle,ciaśniej,szerzej...A może i na innym motorku,który jest w OSK?Szkoła czyni mistrza.I nie utożsamiajcie sie z jednym motorkiem,bo nawet taki sam model chodzi inaczej.Inna eksploatacja,inny przebieg,inne sprzęgło,inna temperatura silnika,itp...Zazwyczaj (w waszym mniemaniu) winny jest egzaminator,potem motor,potem instruktor,aha,i jeszcze pogoda...A jak się zapytam "co zawaliłeś" to dopiero analiza sytuacji pozwoli wyjaśnic gdzie tkwi diabeł,a on tkwi zawsze w szczegółach.Pamiętajcie o tym.Wszystkim życzę zdawania za pierwszym i tysięcy bezpiecznych kilometrów.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
engracado Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witam wszystkich uzytkownikow ;)pisze, bo mam jutro rano pierwsze podejscie do egzaminu praktycznego i lekka treme... poprostu poczulam potrzebe napisania, przeczytalam o Waszych przezyciach i spostrzezeniach, biore je sobie gleboko do serca i mam nadzieje, ze stres mnie nie zje... Jedne co mnie jeszcze troszke martwi to to, ze na jazdach smigalam czyms zupelnie innym, ale mysle, ze jak poprosze egzaminatora o 'jazde probna' to chyba nie bedzie mial nic przeciwko..? ojjj... ale sie denerwuje! 3mcie kciuki! pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreamtox Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Daj znać jak poszło i gdzie zdawałaś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
engracado Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Uwaga!!! zdalam za 1szym razem!!! jestem PRZESZCZESLIWA!!! zdawalam w Bytomiu i mialam bardzo w porzadku egzaminatora, konkretny gosciu, nie jakis zlosliwy psychol najbardziej sie stresowalam placem, z ktorego odpadla 1osoba, natomiast na miescie oblaly dwie, podsumowujac zdalo 8osob do zobaczenia na trasie i powodzenia tym, ktorzy maja to przed soba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreamtox Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 GRATULACJE!!! Miałaś tą stałą trasę, która jest wywieszona w WORD, czy jakąś inną? Czy wszyscy jechali tą samą trasą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
engracado Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 troszke gosciu stuningowal ta ktora wisi w WORDzie, ale to ze wzgledu na prace remontowe na piekarskiej, a ogolnie byla prosta, tylko wiadomo - trzeba uwazac zeby bledow nie popelnic... no i o zapieciu kasku, rozgladaniu sie przy ruszaniu i innych szczegolach, ale najwazniejsze to sie nie stresowac za bardzo, bo nerwy sprawiaja, ze popelniamy glupie bledy... no i byc zawsze zdecydowanym kiedy ruszam - to ruszam z grubej rury, a nie ze sie jeszcze zatrzymuje czy cos.. i czasem np przy stopie lepiej poczekac dluzej zeby sie wlaczyc do ruchu niz za wczesnie zeby egzaminator mial wystarczajaco duzo placu za toba no i co jeszcze... na placu tez spokojnie na jedynce zrobisz wszystko, jesli nie jestes pierwszy czy drugi to tak nie szarpie, ja bylam na koncu prawie i gladziutko wchodzilo wszystko... : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.