Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Supermoto


chlebdzik

Rekomendowane odpowiedzi

Chce zaczac przygode z SM jednak jestem zielony chcialbym wam przedstawic co biore pod uwage i jestem ciekaw co byscie mi polecali chodzi glownie o niezawodnosc zebym nie musial spedzac popoludni w garazu bo sie na tym nie znam i nie lubie grzebac, po za tym liczy sie to zeby motorkiem mozna bylo rowniez uderzyc w teren wiec idealne by bylo tutaj przerobienie jakiegos enduro na sm i zachowanie kol terenowych i miejskich, mam około 20tys. najlepiej mlody rocznik:] moje propozycje:Husqvarna SM 510 R lub te 510(mój faworyt)Husaberg FS 550 eKTM 640 LC4 Supermoto lub 690smHonda CRF 450Jezeli macie cos jakies aukcje albo mozecie mi cos polecic czego nie uwzglednilem to prosze o pomoc:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

husqe, husaberga, CRF, WR itp. odpusc sobie bo to maszyny wyczynowe i serwis jest bardzo czesty!KTM'a LC4 wszyscy chwala ktorzy jezdzili. Solidna technika, serwis co 3000 km. mocy pod dostatkiem, ale ciezki - ok 150 kg z plynami. No i srednio w terenie na tym sprzecie.Podobnie z 690 tylko ze z wszystkim lepiej 20 000 to mozesz naprawde poszalec! teren i szosa? kompromisem moze byc - przerobiona Honda XR 650. Rewelacyjny i niezniszczalny silnik, troche wazy ale nie jest zle. Duzy minus - odpalanie tylko na kopke.Kazdy chwali swoje takze ja Ci najbardziej polecalbym DR-Z 400. Masz w wersjach S,E i SM.S - dual sport (posiadam takowego z kolami SM)SM - wiadomo, roznica polega na tym ze ma zawieszenie upside down, kola SM z 310 mm. tarcza inny kat glowki ramy i drobny pierdolki rozniace od S ale silnik ten sam.E - dla Ciebie moim zdaniem najlepsze tylko bys musial ja troche przystosowac na szose, tzn jakis predkosciomierz np. trialtech'a lampe stopu i w sumie to wszystko by smigac bez stresu na drodze no chyba ze Ci bardzo potrzebne kierunki Zawieszenie ma najwiecej mozliwosci regulacji, inny gaznik, walki rozrzadu, wszedzie plastik - wiecej koni mniej wszystkiego kola za jakies 3000 kupujesz i smigasz. Silnik jest poprostu niesmiertelny, moj ma troche przejechane i ani jednej usterki! Najbardziej bezawaryjne enduro jakie znam. pilnujesz oleju, zaworki i maszyna hula. Widzialem przebiegi rzedu 30 000 mil takze to mowi samo za siebie. Zwinny, slabszy od LC4 ale za to lzejszy i poreczniejszy, bezawaryjny i daje naprawde mnóstwo frajdy. Mateusz (pewnie sie wypowie) przesiadl sie z bandita i jest zachwycony!Chcesz pogadac to wal na gg. chetnie pomoge, tylko ze bede dopiero dostepny za tydzien bo wylatuje za granice.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie zgadza Niewypowiem sie na temat innych bo niewiem jak jest . Niektórzy mowie ze drz sm ma mało mocy ale tego do wygłupów niezauważam poprostu trzeba wygrac z moca . jedyne co może doskwierać to brak mocy przy np przelotach na trasie ale nie po to chciałem Sm wiec mnie to mało boli .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mowie ze drz sm ma mało mocy ale tego do wygłupów niezauważam poprostu trzeba wygrac z moca . jedyne co może doskwierać to brak mocy przy np przelotach na trasie
Jaka jestes w stanie osiagnac predkosc pzelotową bo tez nie chce zeby na glupi chudow sie dostac jechac caly czas max 90 albo przy 140 czuc ze zaraz silnik wyleci w powietrze...Szkoda ze odradzacie mi huske bo tak jak mowie ta konkretna aukcja jest moim faworytem w tej walce, szczerze nie myslalem o suzuki nie bralem go pod uwage ale mysle ze niezawodnosc motocykla moze tutaj byc przemawiajaca- powiedz mi tylko czy nie ma problemu z zarejetrowaniem go? i czy zawsze przerabia sie enduro na sm , a nie mozna w druga strone np: sm jakiego przerobic tzn kupic kola hamulce itd... i zrobic z niego enduro(wiadomo ze nie bedzie to maszyna wyczynowa ale chodzi mi glownie o ostra zabawe na drogach szutrowych zapier.. bez rejestracji po lasku murckowskim).Najszczesliwszy bym byl gdyby wogole udalo mis ie dostac jakies moto kolo 2006-07 juz przerobione z zestawem kol i tarcz itd.Kumpel ma Sm690 i wporownaniu do reszty reczywiscie troszke wazy ale ma ta moc ktora jest czasami potrzebna na przelocie albo kiedy trzeba pasazerke zabrac na jakas przejazdzke. Wiem ze moje wymagania sa takie jakbym chcial polaczyc moc hajki z zawieszeniem enduro ktm ale jak juz kupic to tak zeby nic nie robic przy nim a móc poszalec w miescie i w lekkim terenie:](ewenualnie od czasu do czasu tor)jeszcze jedno co myslicie o jeszcze jednym moto(xt660) ktorego ciezko nazwac supermoto jak jest z nim po a tym ze jest ciezki? jak z nim w terenie i jak sie sprawdza jezeli chodzi o wariactwa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bez zarzynania silnika jadę 100 - 110 więcej już czuć ze ma wyższe obroty. Chodź żeby jeszcze tak do 130 wyprzedać niema problemu czyli auto łyknięte i znów wracamy do prędkość 100 -110. Ja mam z 2007 i wersje SM . Widziałem ostatnio na allegro koła enduro do wersji SM od razu z tarcza i wystarczyło tylko zamienić i masz na las . XT660 to już bardzie turystyczne "sm" i straszny kloc . Patrząc obiektywnie to myślę ze najlepszym rozwiązaniem jest Ktm SMC 690 (taki naprawę rasowiec uliczny lub 690 Supermoto bo i polecisz z przelotowa jakieś 140 150 i i zabawa jest przednia lub DRZ 400 wersja E mocniejsza ale trzeba trochę przerobić koła tarcze itd (tu takiej przelotowej nie będzie ale do wagi mocy ma spooro !)Przy KTM musisz liczyć się z większymi kosztami utrzymanie i części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiem Ci z 100 % pewnością są ludzie co jakoś to załatwiają . Dokładają lusterka , kierunki , światło stopu i jakiś tam inne akcesoria wpisane w homologacje pojazdu robią przegląd i rejestrują . Ale jakiś czasem temu miałem na oku Drz 400 E super stan i wszystko super ale bez homologacji na drogę i dzwoniłem do Suzi -Moto i powiedzieli ze jeżeli już moto wyszło od nich bez tego to nie idzie tego zrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 20 tyś.To śmiało możesz poszukać KTM EXC 450-525Mocy od chu...a, a nie trzeba nic kombinować z rejestracją bo wszystko jest.przykładhttp://moto.allegro.pl/item652198343_ktm_exc_525.html
Spoko fajny sprzet tylko jeszcze teraz zrobic z niego SM albo najlepiej zeby bylo zrobione juz w tych 20tys:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestescie mi w stanie powiedziec cos wiecej na temat tego KTm 525 exc poniewaz nie ukrywam troche sie napailem kolek do niego troszke jest zeby zrobic z niego SM no i przede wszystkim ta waga i ta moc:D wiec chyba wybor padnie na niego tylko jestem ciekaw na co najbardzije zwracac uwage przy zakupie takigo sprzeta bo nie wiem co jest najwazniejsze w enduro bo nigdy sie w to nie bawilem i nie wiem co jst najbardziej poddatne na uszkodzenie?aha i jeszcze jedno pasazera nie wsadze na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy to zawsze nowy.Pytanie na czym Ci bardziej zależy. Ten KTM to rzeźnik, i ja osobiście wybrałbym właśnie jego.O na przykład tego:http://moto.allegro.pl/item657413416_ktm_5...stan_warto.htmlW enduro i crossach najważniesze to sprawdzić stan zawieszeń i silnika.O KTM-ach można usłyszeć różne opinie. Ja jestem zdania, że jak dbasz tak masz.Tutaj poczytasz więcej o KTMhttp://www.motox.com.pl/index.php?option=c...3&Itemid=74Kiedyś byłem oglądać zawody CROS COUNTRY, po połowie wyścigu na trasie zostały prawie same KTM-y. A na jednym podjeździe 525 po prostu kasowały całą resztę.O tutaj ;) :

Ewentualnie 450-tka... dostarczy równie dużo wrażeń jak 525...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomosc z ostatniej chwili oplaca sie nowka? taka cena co o tym powiecie?(no i ma pasazera)http://allegro.pl/show_item.php?item=657586638
co do Twojego ogłoszenia to strasznie mnie niepasuje ten motocykl . Raz brakuje mu pare drobiazgłów a niby nowy np. osłona na kolektorze wydechu , opony po 5km powinny miec jeszcze linie i jak na 5 km wyglada tragicznie , sety ma ładne i niewidać żeby była jakoś porysowane od jazdy itd ale cos mi niepasi . Motocykl jest sprowadzony z Usa bo tylko tam sprzedaje sie drz z taka okrutna lampa tylnia Zobacz raczej ten widac ze jest cacy http://allegro.pl/item652853471_suzuki_drz..._supermoto.htmlp.s co do jazdy we dwoje to w moim przypadku tragedia muszę to szczerze powiedzieć oczywiście się da ale przy mojej wadze 90 kg plus plecaczek ok 55 kg ;) da się gdzieś dojechać ale o podróżowaniu zapomnij - bandit przy tym to był Gold Wing wiec Dl1ooo dalej w moich planach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrozowanie we dwojke to dla mnie na przyklad wziasc moto na weekend do wisly czy cos w tym stylu max 300km na jeden dzien tyle ze w dwie osoby, jestem ciekaw czy na takim 525(we dwojke) dalo by rade na trasie wytrzymac jakosc, czy cala drgoe bylo by 90km/hdragon zgadzam sie z Toba tzn domyslam sie ze to bestia bo widac jaki to ma stosunek mocy do wagi i wlasnie czegos takiego szukam podnozki sobie dospawam bo obiecalem mojej Pani ze beda ja zabieral na przejazdzki a do fazera itp. na razie nie chce wracac za duzo plastykow i za malo frajdy, no moze jest ale tylko na trasie:]Panowie jak bym dorwał juz cos konkretnego na necie to moge liczyć na waszą pomoc jakąś fachmajsterską porade:] piwo naturalnie samo sie znajdzie:] Jak tylko dostane kase za mojego bylego to bede szukal na maxa mozliwosci.i dzieki za ta stronke MOTOX poczytam sobie:](tak to jest jak w pracy nuda:P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no nie wypowiadałem sie bo mnie troche czasu nie było ;)  co do 525 hmm aż tak go juz nie lubicie?? czytając twoje posty widze że lc4 bedzie dobrym wyborem poszalec pogumować  poslajdować idzie mocy ma wystarczajaco praktycznie bezawaryjny sprzet wystarczy dbać o czynności serwisowe i nic mu sie niedzieje a i pojechać w dłuzsza wycieczke we 2 nie problem w co w przypadku drz bym watpił bo jest   mniejsze od lc4 ale na ten temat moze wie użytkownicy wypowiedzą a co do tras przelotowych moje byle lc4 dojechało tam i spowrotem do belchatowa przelotowa 160 i najmniejszego oburzenia z jego strony nie było ;) a co do wypowiedzi na temat podnózków do 525 zapomnij cała geometria  i zawieszenie motocykla nie jest przystosowana do jazdy we 2  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do wypowiedzi na temat podnózków do 525 zapomnij cała geometria  i zawieszenie motocykla nie jest przystosowana do jazdy we 2  ;) 
Toś mnie troche podlamal bo liczylem na niego i myślałem ze to nie będzie problem przejechac pare kilosow od czasu do czasu ustawic amor zeby byl twardszy i juz:]po za tym chce tez jak najlzejszy motorek bo sam jestem lekki moja pani rowiez, dlatego tak sie nakrecilem na 525:]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi nawet jesli ja waże max 75kg;] moja partnerka około 50kg to nie ma szans aby dojechac sobie na przyklad na wekend do wisly we dwojeczke na takim 525 z dospawanymi podnozkami?(mecze was bo nakrecilem sie na to moto)Albo taka praktycznie nówke:] chociaz mowicie ze sa zawodne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe jak powiedzialem mojej dziewczynie ze chcesz wziasc swoja kobiete i pojechac do wisly i z powrotem na exc to powiedziala ze chyba jej nie kochasz Jechalismy kiedys razem na DR 350 ok 30 km. i poprostu byla masakra, niewygodnie, ja siedzialem praktycznie na baku, dziewczyna ciagle praktycznie oparta na mnie takze rece bolaly masakrycznie... W kazdym badz razie to nie jest motocykl do jazdy we 2 osoby! Owszem da sie ale po cholere jak mozesz miec cos innego.Zalezy Ci na mocy i na jezdzie we 2 kupuj LC4 640 Supermoto lub podobna husqe 610 SM ale z krotsza kanapa takze gorzej dla 2 osoby!! zalezy Ci na bardziej poreczniej maszynie z mozliwoscia jazdy we 2 ale mniejsza moca, kupuj DR-Z 400. Te 3 maszyny nie wymagaja az tak czestych seriwsow. Sa jeszcze inne opcje czyli przerobki. TTR 600, XT 600, DR 650 SE, XR 650 (brak podnozkow pasazera) itp itp...Mocne wyczynowe supermoto to zabawa tylko dla kierowcy. Zreszta mowiles o tanim serwisie takze to kolejny minus. mowiles 20 000 zl. Za to masz idealnego LC4 i DR-Z, 610 SM. Jest jeszcze KTM 660 SMC - podobne siedzisko do LC4 ale dosc mocno zmieniona w stosunku do niego, 18 kg mniej, mniejszy bak (9L), sportowy gaznik Keihina 41 mm, inny modul zaplonowy, wieksza pojemnosc, brak akusia, odpalanie tylko na kopa... Dodam ze te maszyny kiedys jezdzily na zawodach SM takze o moc sie nie martw. Wszystko super fajnie ale jesli cos mialo by sie zje*ac to masz problem bo tych maszyn na naszym rynku jest malo i ciezej o czesci niz do LC4.Wczoraj wybrali my sie z mendezem i crossem na wyrazow i dali mi sie zjechac na ich KTMach. Porownanie do DR-Z? gorszy dol ale jak odkrecisz to jedzie jak gepard na prochach. Moc rewelacja ale nie to jest w tych maszynach piekne... PORECZNOSC jest poprostu jak marzenie! zrobilem 2 okrazenia takze te rzeczy sa od razu zauwazalne. Waski, mocny,poreczny i napewno nie na 2 osoby.Pozdro i pytaj dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie Jaca pewnie masz racje a ja pokornie sie zgadzam najgorsze jest to ze w tej branzy mam zerowe doswiadczenie zreszta wiecie jak to jest caly czas smigac na maszynach typu fazer i jeszcze kupic sobie sprzeta ktory jest nowy czyli doszczednie ani razu nie ubrudzilem paluchow:]Cos takiego w takim badz razie zaczyna mi latac w glowie, chociaz narazie jedyne co mam w glowie to jebana ubezpieczalnie z ktora walcze o kase:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widza samych zatwardziałych suprmotowców w tym temacie ;)co do huski: wybij sobie z głowy. mógłbym napisać elaborat na temat mojej która ma rok, a jest już po 3 remontach jak masz fazera postaw na coś bardzie wyczynowego a do 20tyś masz duży wybór. odrzuć huskę, wszystkie klocki po 150kg i więcej i te z mocą poniżej 50km i zrobi Ci się duży przesiew.Nie patrz na to że serwis będzie zbyt często. Te moto dają tyle frajdy że szybko o tym zapomnisz.Ale to tylko moje zdanie.A z tego co szukasz to bierz LC4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz fazera postaw na coś bardzie wyczynowego a do 20tyś masz duży wybór. odrzuć huskę, wszystkie klocki po 150kg i więcej i te z mocą poniżej 50km i zrobi Ci się duży przesiew.
Mialem hehe ale rozwalilem a chce kupic SM bo zal mi bylo fazera gumowalem go i meczylem a on słabo to znosil:]jezeli chodzi o lc4 to wazy 150 z groszem dlatego spodobaly mis ie husky i 525 bo sa genialnie lekkie a do tego maja duzoo mocy:]ale mysle ze lekki teren i duzo miasta to odpowiedni rzeczywiscie bedzie lc4 640(moze akurat ten)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na to że serwis będzie zbyt często. Te moto dają tyle frajdy że szybko o tym zapomnisz.
Amen Dokladnie, bier LC4 najlepiej w wersji prestige, moim zdaniem najladniejsza i ma pare dodatkow Jak bedziesz na etapie zakupu to wrzucaj linka/zdjecia to sie z grubsza oceni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.