Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Aprilia Pegaso Integracja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam spostrzegłem na śląskich drogach kilka Pegasek jeśli ją posiadacie to pewno wiecie że trudno o rady porady a z każdym pytaniem zakładać nowy temat hm ? zaglądajmy np. tu i pytajmy ja zawsze doradzę jak tylko temat dotyczył kiedyś mnie i będe wstanie doradzić i wy na pewno coś wniesiecie sam bym porozmawiał z kimś i wymienił się doświadczeniami . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 727
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam serdeczniePopieram ideę wątku jednoczącego posiadaczy Aprilii Pegaso Na początku przygody z tym motocyklem zdobyłem trochę doświadczenia i poznałem odrobinę jego anatomię, a to za sprawą złego traktowania przez pierwszego właściciela. Po wydaniu ogromnej ilości pieniędzy doprowadziłem sprzęt do stanu idealnego i teraz mogę się w pełni cieszyć z posiadania tego wyjątkowego jednośladu Proponuję wymieniać się w tym wątku wszelkimi radami, które możemy udzielić na podstawie naszego doświadczenia.Pierwsza moja rada dotyczy akumulatora - musi być zawsze dobrze naładowany, w przeciwnym wypadku ciężko kręci i z wielkimi oporami odpala. Tu mam pytanie - jakie akumulatory posiadacie? Ja mam baterię o pojemności 12 Ah (klasyczną - z koreczkami) i się zastanawiam czy nie lepiej by było zamontować czegoś pojemniejszego (albo żelowy - bezobsługowy). Nie należy też wyciągać za dużo ssania - bardzo łatwo zalać silnik przy odpalaniu. Ja zawsze pierwszą próbę wykonuję całkowicie bez ssania. Jeśli po chwili nie załapie, to wyciągam odrobinę dźwignię i ponawiam próbę. Wtedy nie ma możliwości, żeby nie zapalił (przy założeniu dobrze naładowanego akumulatora oczywiście).Cecha, która często martwi świeżo upieczonych właścicieli Pegasa - to niska temperatura przy jeździe na trasie. Potrafi mocno spaść, co jest jednak typowe dla silników Rotaxa i nie stanowi problemu.Dobrym pomysłem jest wymienić tradycyjną świecę na irydową. Wtedy zwiększa się zakres użytecznych obrotów silnika - ciągnie płynnie z niższych obrotów i nie szarpie łańcuchem. Wiem to od zagranicznych użytkowników Pegasa (niejeden potwierdził ten fakt). Dlatego przy następnej wymianie świeczki zdecyduję się na droższą (irydową) odmianę.Napiszcie, jakie opony używacie w swoich Pegasach? Ja z tyłu mam oponę pamiętającą jeszcze poprzedniego właściciela - Michelin T66x (szosowo-terenowa). Sprawuje się dobrze, jednak nie można już takiej kupić. Z przodu miałem Bridgestona Trail Winga 101, również założonego przez poprzedniego właściciela. Nie wiem jak się sprawowała kiedy była nowa, w każdym razie po wymianie na Michelina Anakee doznałem szoku - trzyma o niebo lepiej, szczególnie w czasie deszczu. Za plusy Pegasa uważam: 1. dźwięk - przy spokojnej jeździe łagodnie mruczy/bulgocze, a po odkręceniu gazu grzmi jak wściekła bestia Ma charakter w przeciwieństwie do np. Suzuki VStroma 650.2. design - "bliźniacze" BMW F650 przy Pegasie wygląda paskudnie, delikatnie mówiąc...3. niesamowita wygoda przy pokonywaniu naszych dziurawych dróg. 19-to calowe przednie i 17-to calowe tylne koło (z dużym "balonem") robią swoje...4. oryginalność - na polskim rynku jest stosunkowo niewielka ilość sztuk tego motocykla. Za granicą jest bardziej ceniony.5. ...No to się rozpisałem ;) Teraz Wasza kolej! Napiszcie, z czego jesteście zadowoleni, a co Was denerwuje w tym motocyklu. Czym warto się podzielić z innymi? Czy podzielacie moje opinie?Pozdrawiam, Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Podłącze się do wątku bo również jestem posiadaczem tego modelu. Jest to mój pierwszy moto i jednocześnie pierwszy sezon. Niestety nic dobrego nie mogę o Aprilce powiedzieć dlaczego?Bo po 4dniach jej użytkowania odmówiła posłuszeństwa Motor kupiony z Niemiec, rok 1999 trochę stał w garażu ale zapalał od pierwszego startu. Przed świętami w drodze do pracy zaczął się krztusić i wyraźnie stracił moc (tak jakby paliwo nie dochodziło). Rzeczywiście trochę tego paliwa wyjeździłem, a więc przekręciłem na RES i jakoś dojechałem do pracy. W drodze powrotnej odpalił i dojechałem na stację, ale juz czułem, że się krztusi. Zatankowałem pod korek i już nie odpalił.... Dodam tylko ze moto nie przechodził w Polsce żadnego serwisu bo miał być jak igła. Teraz zakupiłem olej, świece , filtry i jedzie do mechaniora bo nie mam czsu nawet do niego zajżeć.... Waszym zdaniem co może być przyczyną usterki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, nie oceniaj motocykla po pierwszej awarii, szczególnie jak się zdarzyła po zmianie właściciela Nie ważne co kupujesz - Aprilię, Suzuki, Hondę czy T34 - jeśli poprzedni właściciel nie szanował, to będziesz miał wydatki.Być może wyciągnąłeś z dołu baku cały syf i zapchałeś gaźniki. Jak moto bardzo długo stoi, to benzyna odparowuje i na dnie zostaje właśnie syf. To jest oczywiście najbardziej optymistyczna wersja. Mechanik zamontował mi filtr paliwa za kranikiem i przy każdej wizycie serwisowej wymienia go na nowy. Groszowa sprawa, a chroni przed takimi "niespodziankami". Aprilię zawsze tankuję na dobrych stacjach (najczęściej Shell V-Power 95) i nigdy nie zaobserwowałem brudu w tym filtrze. Natomiast quada zatankowałem kiedyś na wiejskiej stacji (zjechałem z gór z prawie pustym bakiem) i to, co zobaczyłem wprawiło mnie w osłupienie - w filtrze było pełno dziwnych grudek, a papierowy materiał filtrujący był częściowo zeżarty (musieli jakiś rozpuszczalników dodać do paliwa) .Pozdrawiam, Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć witam posiadaczy aprili Ja posiadam starszy typ aprili pegaso 600 z 1991 roku jest to mój 2 sezon na tym motocyklu i narazie spisuje się bardzo dobrze Co mi się w nim podoba hmmm ... w okolicy i chyba na śląsku jeden taki egzemplarz + ekonomiczny + fajny wygląd + silnik pracuje równiutko i strasznie fajnie mruczy+ w trasie wskażnik temperatury oleju prawie nie drgnie + wygodna pozycja motocyklisty+ duża zaletą jest bezkolizyjny silnik na pasku jak na początku za dużo ssania dałam zalałam świece i czekało mnie rozkręcanie wszystkich plastików, to zdażyło się tylko raz ale teraz już stosuje metode tak jak ktoś napisał wyżej najpierw zapalam bez ssania (jeśli jest ciepło) jak nie łapie dopiero daje lekko ssanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolaczam do szanownego grona Pegasistow ...Moj zrebaczek to Pegaso 650 Trail rok 07. Jak narazie to jestem max. zadowolona (jezdze 2 sezon) - w miare nizutkie siedzenie, bardzo wygodny i sliczny design.Co do spraw technicznych to przyznaje sie bez bicia, ze jestem antytechnikiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleksandro, widzę że masz troszkę inny silnik. Jest to również Rotax? Nasze rozrządy są napędzane łańcuchem. Nie mam pojęcia czy trajektoria ruchu tłoku jest kolizyjna z tą od zaworów.Pralinko - Pegaso Trail to już zupełnie odmienna konstrukcja. Aprilia zamontowała w nim silnik zapożyczony od Yamahy. Nie wiem jak się sprawuje, mam pojęcie tylko o pięciozaworowym Rotaxie 655 Powiedz ile pali Twoja maszynka? Ile waży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ruszyło mój bzyk też był niekochany przez poprzedniego właściciela więc doprowadzałem go do stanu używalności i sporo grzebałem od sprzęgła rozrusznika zacząłem gdyż kupiłem z uszkodzonym i tą kwestie opanowałem do perfekcji .Później poszła reszta czyszczenia wymiany ,brakuje mi 2 śrubek i osłony pompki hamulca tylnego ,no i szykuje się do kupna oponki przedniej więc napisze co zakupiłem tył lukne i dopisze . Nawiązując do Buby ta temperatura mnie dziwiła ale tak jest.Ogólnie czeka mnie drugi sezon po pierwszym pozytywne wrażenia jest git majonez trasa jazda przyjemna daje rade w lekkim terenie również .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pralinko - Pegaso Trail to już zupełnie odmienna konstrukcja. Aprilia zamontowała w nim silnik zapożyczony od Yamahy. Nie wiem jak się sprawuje, mam pojęcie tylko o pięciozaworowym Rotaxie 655 Powiedz ile pali Twoja maszynka? Ile waży?
Wazy 180 kg, pali cca 5 - 5,5 litrow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazy 180 kg, pali cca 5 - 5,5 litrow.
Mój jest trochę cięższy - 200 kg w stanie gotowym do jazdy. Czyli Aprilia poszła w dobrym kierunku - zmniejszyła wagę i obniżyła środek ciężkości Spalanie miałem takie samo w poprzednich latach. Jednak pod koniec zeszłego sezonu, mojemu mechanikowi troszkę ręka musiała zadrżeć gdy kręcił przy gaźnikach, bo wzrosło do 8 litrów Zająłem się tym osobiście i mam nadzieję, że apetyt na paliwo zmaleje (jeszcze nie było okazji przetestować).
Tak to rotax 560
Widzę, że powietrzak. Pewnie dzięki temu jest lżejszy i poręczniejszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jest trochę cięższy - 200 kg w stanie gotowym do jazdy. Czyli Aprilia poszła w dobrym kierunku - zmniejszyła wagę i obniżyła środek ciężkości Spalanie miałem takie samo w poprzednich latach. Jednak pod koniec zeszłego sezonu, mojemu mechanikowi troszkę ręka musiała zadrżeć gdy kręcił przy gaźnikach, bo wzrosło do 8 litrów Zająłem się tym osobiście i mam nadzieję, że apetyt na paliwo zmaleje (jeszcze nie było okazji przetestować).
Tak, tak Aprilia napewno poszla w dobrym kierunku ;) ...tylko z serwisem troszke gorzej - przynajmniej tuta w Pradze. Straszne lenie tam pracuja!!!8 litrow?! To masakra! Powracajac jeszcze do mojego Pegasa to w zeszlym roku kupilam mu gmole od Hepco Becker i mam jeszcze w planie kupic jakis bagaznik. Moze ktos z was wie o jakims fajnym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 litrow?! To masakra!
Żałuj, że nie widziałaś mojej miny na stacji benzynowej, kiedy się zorientowałem jak Aprilce apetyt wzrósł Przyzwyczajony do spalania ok 5.2 litra, a tu nagle troszkę ponad 8
Powracajac jeszcze do mojego Pegasa to w zeszlym roku kupilam mu gmole od Hepco Becker i mam jeszcze w planie kupic jakis bagaznik. Moze ktos z was wie o jakims fajnym?
Cały czas chodzą mi po głowie gmole, jednak zawsze znajdą się jakieś ważniejsze wydatki. Kufer mam, ale po tym jak raz odpadł - boję się go montować Szczerze mówiąc wolałbym kufry boczne, ale łącznie ze stelażami to kosmiczny wydatek.Pisząc "bagażnik" masz na myśli podstawkę pod kufer? Ja teraz mam standardową podstawkę Givi - to dość uniwersalne mocowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BUBA ! Piszesz że zanieczyszczenie gaźników to najbardziej optymistyczna wersja. Mógłbyś mi podać przykłady mniej optymistyczne ? jak myślisz dlaczego motor nie dostawał paliwa? Widze że masz duże doświadczenie w tej materii .... z góry dziękuje może mechanika naprowadze na jakiś trop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BUBA ! Piszesz że zanieczyszczenie gaźników to najbardziej optymistyczna wersja. Mógłbyś mi podać przykłady mniej optymistyczne ? jak myślisz dlaczego motor nie dostawał paliwa? Widze że masz duże doświadczenie w tej materii .... z góry dziękuje może mechanika naprowadze na jakiś trop
Może ja ci pomogę ja miałem podobny problem palił jeździł ok aż do pewnego momentu przestał odpalać na zimnym wyciągłem gaźniki przeczyściłem benzyną ekstracyjną przedmuchałem pod ciśnieniem złożyłem je i wszystko wróciło do normy jak już zdjołem zbiornik to przeczyściłem kranik cały zbiornik przepłukałem syf był niesamowity naprawdę pomaga na wszelki wypadek nie ruszałem żadnych śrubek regulacyjnych gaźniki poskładałem zgodnie z instrukcją bo niektóre rzeczy były założone nie tak poprzedni właściciel !! tu znajdziesz wszystko jak to ma wyglądać: http://david.alfa-romeo.eu/Motorcycle/Apri...ce%20Manual.pdf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żałuj, że nie widziałaś mojej miny na stacji benzynowej, kiedy się zorientowałem jak Aprilce apetyt wzrósł Przyzwyczajony do spalania ok 5.2 litra, a tu nagle troszkę ponad 8
Zaluje ....
Cały czas chodzą mi po głowie gmole, jednak zawsze znajdą się jakieś ważniejsze wydatki. Kufer mam, ale po tym jak raz odpadł - boję się go montować Szczerze mówiąc wolałbym kufry boczne, ale łącznie ze stelażami to kosmiczny wydatek.Pisząc "bagażnik" masz na myśli podstawkę pod kufer? Ja teraz mam standardową podstawkę Givi - to dość uniwersalne mocowanie.
Ja kupilam gmole zaraz po pierwszej wycieczce z Pegasem do lasu ...jak sie skoczyla ta wyprawa juz kiedys tutaj pisalam...poprostu masakra na 2 ...Myslama kufry, ale nie wiedzialam czy tak jest poprawnie po polsku ...ja bym tez wolala kufry boczne napr. cos takiego od Touratech-u ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaluje ....Ja kupilam gmole zaraz po pierwszej wycieczce z Pegasem do lasu ...jak sie skoczyla ta wyprawa juz kiedys tutaj pisalam...poprostu masakra na 2 ...Myslama kufry, ale nie wiedzialam czy tak jest poprawnie po polsku ...ja bym tez wolala kufry boczne napr. cos takiego od Touratech-u ...
Tak zwane pancerniaki są gites też myślałem ale cena odstraszająca,więc wymyśliłem tylko centralny i sakwy boczne wrazie gleby zero szkód . Tak poza tematem widzę że koleżanka z czech a ponoć o części do naszych sprzętów u was łatwiej .Podała byś jakiegoś linka z częściami oblukał bym jak to wygląda u was bo ostatnio miałem problem z uszczelniaczami do przednich lag, ale udało się dałem troszkę inne ale trzymają olej zobaczymy jak długo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Ostrawy niedaleko dobrze wiedzieć dzięki bardzo narazie nic nie potrzebne ale nigdy nic nie wiadomo puki co tam się wybieram za oponką http://www.motomiro.cz/category/kontakt mam rodzinkę w Chaupkach więc wszędzie rzut beretem .A ogólnie mam pytanie do wszystkich czujnik stopu tylni późno mi reaguje wam też ? regulacje wszelkiego rodzaju nie dały skutku I co sądzicie o daniu 110/80 na przód nada się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WitamWątek się rozkręca

BUBA ! Piszesz że zanieczyszczenie gaźników to najbardziej optymistyczna wersja. Mógłbyś mi podać przykłady mniej optymistyczne ? jak myślisz dlaczego motor nie dostawał paliwa? Widze że masz duże doświadczenie w tej materii .... z góry dziękuje może mechanika naprowadze na jakiś trop
Trzymajmy się wersji pierwszej, czyli syfu w układzie zasilania Na prawdę nie ma sensu rozpatrywać czarnych scenariuszy przed czyszczeniem, regulacją i ewentualnie sprawdzeniem świecy. Postąp zgodnie ze wskazówkami Marka, albo oddaj do mechanika - oni się na prawdę na tym znają A moje doświadczenie jest bardziej teoretyczne jak praktyczne. Elektryką troszkę się zajmowałem sam, ale resztę zlecałem doświadczonemu mechanikowi. A ze względu na swoją ogromną dociekliwość i wykształcenie techniczne (już prawie magister automatyk robotyk) rozumiem wiele mechanizmów działających we współczesnych motocyklach. To takie moje hobby - rozumieć maszyny
Ja kupilam gmole zaraz po pierwszej wycieczce z Pegasem do lasu ...jak sie skoczyla ta wyprawa juz kiedys tutaj pisalam...poprostu masakra na 2 ...
Pamiętam Twoje relacje
Myslama kufry, ale nie wiedzialam czy tak jest poprawnie po polsku ...ja bym tez wolala kufry boczne napr. cos takiego od Touratech-u ...
Tak, tak - wyroby Touratech-u są tym, czego moja bestia potrzebuje Jednak ze względu na możliwości finansowe rozważałem sakwy materiałowe. Mają jednak ogromną wadę - nie można w nich zostawić bagażu i odejść od moto, co jest możliwe przy twardych, zamykanych kufrach.
Czesci do Aprili mozna zamowic napr.:A Spirit - PragaMoto Toni - Ostrawa
Łatwiej będzie tu:http://www.aprilia.info.pl/kontakt.phpTrzeba najpierw poprosić o połączenie z przedstawicielem importera Aprilii, a potem wyżalić mu się, czego nam do Pegasika brakuje. Wszystko przyśle kurierem na następny dzień - testowałem i działa
A ogólnie mam pytanie do wszystkich czujnik stopu tylni późno mi reaguje wam też ? regulacje wszelkiego rodzaju nie dały skutku
Czujnik tylnego hamulca to chyba najczulszy punkt Pegasa. To jest przetwornik ciśnieniowo-elektryczny, z membraną w środku. A membranka lubi się naciągać, a w końcu przerwać. Wtedy trzeba kupić u importera nowy za 95 zł + 25 zł za kuriera (więc lepiej przy okazji inne części zamówić, żeby nie płacić kilka razy za przesyłkę). Zdjęcie czujnika wklejam na dole postu (taki złoty wihajster). Te seksowne palce są oczywiście moje Wszelkie prawa zastrzeżone itd W moim Pegasie nowiutki czujnik doskonale działa, nawet samochody za mną już gumami nie piszczą A kiedy ostatnio wymieniałeś płyn hamulcowy? Może masz już więcej H2O niż higroskopijnego DOT-4 ;)
I co sądzicie o daniu 110/80 na przód nada się ?
Hmm... a czemu nie zostać przy standardowym rozmiarze? Producent zanim zalecił konkretne gumy do naszych enduraków, najpierw pewnie potestował inne i wybrał najlepsze Jeszcze coś na temat spalania. Jeśli wszystko wyczyścicie, wyregulujecie na 100 sposobów, a spalanie nadal będzie za wysokie, to polecam wymianę części numer 10 i 6 ze schematu pod adresem:genuine aprilia carburettorZnów się rozpisałem, to do mnie nie podobne Pozdrawiam, Radek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek dzięki opanowane ja głupi tu pisze składać wszystko jak było a sam źle kabelek podłączyłem płyn wymieniłem 3 dni temu ok już kumkam o co biega z tym czujnikiem .Nie wiem jestem już głupi nalałem oleju tak jak przewiduje instrukcja sprawdzam i stan jest za duży więc biorę strzykawkę i ssam do stanu max i jest gites jadę sobie pobzykać w okół kominka wracam stawiam moplik po 10 minutach sprawdzam i stan zaś za duży OK zrobiłem zgodnie z instrukcją i stan jest git pipce niech się dzieję co chce ja zrobiłem jak producent zaleca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.