Ninja_636 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Witam,Kilka dni temu na pastoju na CPN kolega uderzyl w przod mojego motocykla(z boku) ( CBR F4i Sport), uderzyl go tylnim kołem(bo mial slizga), skutki sa tego takie ze trzymajac kierownice prosto kolo bylo calkowicie skrecone w strone prawa - wiec aby wrocic do domu kopnalem pare razy w druga strone i sie naprostowalo ale nie do konca. Jak sadzicie czy stalo sie cos powaznego z ukladem jezdnym, czy moze skrecil sie delikatnie na lagach(bo przypomne ze uderzenie nie bylo az tak silne zeby tak cos pokrzywic-motocykl utrzymalem i sie nie przewrocil) - nurtuje mnie tylko dlaczego sie to skrzywilo. Jeszcze jednym mankamentem jaki powstal jest to ze hamulec przedni lapie dopiero przy konca(zawsze lapal na poczatku), ale jak go rusze pare razy to twardnieje(czy jest taka mozliwosc zeby przewody byly nieszczelne?).Prosze o odp, moze mieliscie podobny przypadek, bo ja jestem troche zielony w tych sprawach a moto pasuje zrobic.PS mam nadzieje ze to nic powaznego i nie wplynie to na prowadzenie motocykla, z gory dziekuje za zainteresowanie i wszelkie kwestie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ShoGun Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Jak kolo mozesz "wyprostowac" paroma kopnieciami to lepiej juz tym moto nie jezdzij bo krzywde sobie zrobisz!Wogole jakis taki naciagany ten twoj opis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ninja_636 Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Nie potrzebuje komentarzy, potrzebuje racjonalnej odpowiedz...ps koło nie skrzywia sie pod wplywem lekkiego kopniecia, kumpel musial niezle sie wysilic i poszlo troche aby dalo sie doejchac;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ShoGun Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Jak potrzebujesz racjonalnej odpowiedzi to zadaj pytanie racjonalnie, przyczytaj co napisales i sam sproboj sobie odpowiedziec. Narazie wychodzi na to ze lagi to masz z papieru.Bierz moto do serwisu (porzadnego a nie pana kazia) na przeglad zobaczyc co sie stalo, to nie rower ze sie kierownice noga prostuje. Prawdopodobnie lagi do wymiany. Jak juz bedizesz wiedzial co i jak to z kolega do ubezpieczalni spisac oswiadczenie bo watpie zeby z wlasnej kasy za to zaplacil.Przez neta nikt ci nie wywrozy co sie stalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloszRR Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Polki krzywe albo luzne ze sie skrecily. popusc na srubach i wyprostuj, albo lepiej jedz z tym do serwisu. Hamulec moze byc zapowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakmor Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Jak kolo mozesz "wyprostowac" paroma kopnieciami to lepiej juz tym moto nie jezdzij bo krzywde sobie zrobisz!Wogole jakis taki naciagany ten twoj opis Kurde ShoGun ma rację. niepokijącym jest fakt że kolega kopniakiem wpływa na synchronizację koła i kierownicy. Co do odpowiedzi. Miałem kiedyś mały dzwone i tez przekrzywiłem koło w stosunku do kierownicy. Wystarczyło poluzować na półkach wyprostować i skręcić na nowo. Oddałem lagi do weryfikacji tak na wszelki wypadek. Co też polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ninja_636 Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Ok, moze macie racje z tym serwisem, szczegolnie Miłosz-RR - dzieki Ci za rade, tez mialem takie podejrzenia. W sobote wracam na chate i sie biore za to...i przy okazji sprawdze felgeMoże miałem luźne półki tak jak piszecie i dlatego sie skrzywilo? Nie miałem czasu sie temu przyjrzeć dokladniej - pytam bo jak wroce to nie wiem jak sie za to zabrac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ShoGun Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Może miałem luźne półki tak jak piszecie i dlatego sie skrzywilo? Nie miałem czasu sie temu przyjrzeć dokladniej - pytam bo jak wroce to nie wiem jak sie za to zabrac.Milosz ma racje, to tez moze tak byc, ale wtedy chyba kolo w poprzek nie staje Najlepiej niech to zobaczy jakis fachura, koszt takiego przegladu kolega powinien pokryc bez gadania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ninja_636 Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 No mam takiego fachura co to siedzi w tym od lat i sprowadza motocykle, ale mimo wszystko bede chcial to sprawdzic na maszynie czy prosty jest;/ Macie jakiś znany punkt gdzie to mozna zrobic na terenie świetokrzyskiego albo małopolski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Może miałem luźne półki tak jak piszecie i dlatego sie skrzywilo? Nie miałem czasu sie temu przyjrzeć dokladniej - pytam bo jak wroce to nie wiem jak sie za to zabrac.Pewnie byly za slabo skrecone i jak to czytam to az mnie ciary przechodza.Ludzie, jak mozna jezdzic na motocyklu nie bedac pewnym poprawnego zlozenia/skrecenia tak newralgicznych elementow. Toz to smierc w oczach.Jedz z motocyklem do serwisu, niech sprawdza czy lagi, felga i tarcze hamulcowe sa proste. Jesli tak to niech to do porzadku poskrecaja, sprawdzajac przy okazji stan lozyska glowki, olej w lagach i uklad hamulcowy.A tak ze swojej strony, zlec im jeszcze przeglad calego motocykla wlasnie pod katem poluzowanych polaczen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ninja_636 Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Moze jak sie to czyta co piszemy to wychodzi na to ze ta moja CBR to totalny wrak, ale byl sprawdzany przed kupnem wrzesien 08r i wszystko gralo... prowadzi sie swietnie, zadnych bić itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ninja_636 Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Pogrzebałem troche po google i znalazłem taki wątek: http://grupy.scigacz.pl/gleba,zaraz,po,ode...47,2007_05.html Wklejam go, jezeli ktos bedzie mial podobny problem jak ja(tak na zaś).Wniosek:"Poprostu jezeli ci sie nie skrzywila kierownica, ani lagiczy połki, to zazwyczaj jest tak ze lagi na polkach sie przestawiaja. Wowczaswystarczy lekko poluzowac sruby w polkach i ustawic kolo aby bylo w osimotocykla, jak zaprowadzisz do mechanika to on zrobi dokladnie to samo." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Wniosek:"Poprostu jezeli ci sie nie skrzywila kierownica, ani lagiczy połki, to zazwyczaj jest tak ze lagi na polkach sie przestawiaja. Wowczaswystarczy lekko poluzowac sruby w polkach i ustawic kolo aby bylo w osimotocykla, jak zaprowadzisz do mechanika to on zrobi dokladnie to samo."No bo tak rzeczywiscie jest.Jesli potrafisz zrobic to sam to spoko, nie musisz nigdzie jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koli Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 OoO jak dobrze że znalazłem ten temat...już chciałem oddawać moto do mechanika...przeczytałem i postanowiłem że spróbuje sam to zrobić...poluźniłem śrubki bezproblemowo ustawiłem prosto lagi i zakręciłem mocno i włalaaaaa przód moto wygląda jakby zjechał z taśmy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Pogrzebałem troche po google i znalazłem taki wątek: http://grupy.scigacz.pl/gleba,zaraz,po,ode...47,2007_05.html Wklejam go, jezeli ktos bedzie mial podobny problem jak ja(tak na zaś).Wniosek:"Poprostu jezeli ci sie nie skrzywila kierownica, ani lagiczy połki, to zazwyczaj jest tak ze lagi na polkach sie przestawiaja. Wowczaswystarczy lekko poluzowac sruby w polkach i ustawic kolo aby bylo w osimotocykla, jak zaprowadzisz do mechanika to on zrobi dokladnie to samo."Już wszytko wiesz z innego forum ?Mechanik zrobi to samo ale przy pomocy klucza dynamometrycznego, weźmie za to pieniądze i przy tej okazji odpowiedzialność za wykonaną pracę i Twoje bezpieczeństwo.Przed uderzeniem miałeś dobry hamulec a teraz jest problem bo bierze pod koniec i jaki z tego wniosek ? masz skrzywioną tarczę ( ale kolega nie zapłaci za nową ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Polska to taki kraj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 klucz dynamometryczny to mądre urządzenie tylko nie kazdy zdaje sobie z tego sprawe, natomiast z ta odpowiedzialnoscia to bym był ostrożny bo wyegzekwować w/w czesto bywa trudno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.