Qe eQ Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Dobra, motor jak w opisie Aprilia rs 125, znaczy sie popularny pizdzikowy 2t. Wiec od poczatku, silnik po gruntownym remoncie, w listopadzie dotarty-smigal ok.Przez zime bylooo duzoo grzebania i tu sie rodzi moje pytanie. z silnikiem nic nie majstrowalem tylko zmienialem wkladke w airboxie.No i teraz motor, pierwsze 10km jechal max 5,5tys obrotow (przy tej wartosci zaczynalo cos terkotac) pozniej zaczal dawac rade i czasem dokreci do 12tys obrotow ale.. Czesciej jest tak, ze przy 9 tys wlacza sie jakby odcinka, znow terkotanie ale troche inne.. Jesli nie odpuszcze manetki-obroty beda spadac, terkotanie nie uustanie. Odpuszcze manetke-wraca wszystko do normy. Manetka znow w dol, obroty rosna i przy 9k obrotow znowu to samo.. I tak w kolo macieju, potrafi nawet przy tych 9k obrotow kolo tylnie przyblokowac..I tu sie rodzi moje kolejne pytanie do was.. Czy to moze byc wina tego, ze tej wkladki do filtra powietrza nie nasaczylem olejem? Nic innego sie z motorem przez zime nie dzialo co moglo by miec wplyw na silnik. No i dalej w czasie jazdy miedzy 5,5-6tys obrotow silnik tak dziwnie terkocze i jest normalnie az do tych 9... Jak ja ostro przegonilem to raz sie wkrecila na 12...Juz nie wiem co robic.. Z gory dziekuje za jakakolwiek pomoc.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowaleon Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Czy jest możliwość, że coś dostało się do gaźnika?Miałem podobne objawy w swojej CeBuli w zeszłym roku i okazało się, że jedna dysza była zapchana. Dysza wysokich obrotów w jednym cylindrze. Moto mi wtedy kręciło do 6 tysiecy i koniec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qe eQ Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Raczej prawie niemozliwe, hm, pozatym watpie zeby ten motor mial dwie dysze czy cos. No ale ja sie nie znam, niech mnie ktos oswieci jesli jest inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spajdi Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Raczej większość gaźników ma dyszę główną i wolnych obrotów, ale główna zapycha się rzadziej bo ma większy otwór... Rozbierz gaźniki i przejrzyj wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qe eQ Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 To to ma 1 gaźnik PDam sobie pare rzeczy uciac, ze to nie gaznik. Kiedys cos czytalem, ze ktos mial podobne problemy-tez chyba nie mial nasaczonej wkladki do airboxa.. Ale czy to mozliwe ze wplywa to az do tego stopnia na prace silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 No to nasącz wkładkę i sprawdź jak będzie po tym zabiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kurakijczyk Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Bzdura. Nasaczenie filtra nie wplywa w takim stopniu na prace silnika. Dysze w gazniku masz napewno dwie. Chetnie bym Ci pomógł ale z Twojego opisu nie jestem nic w stanie zrozumiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qe eQ Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Postaram sie jeszcze raz.Jest ladna pogoda, asfalt suchy, Qe eQ zapina swoja Aprilia.Jedzie z bananem na twarzy, gdy nagle przy okolo 5,5 tys obrotow silnik zmienia troche glos, na cos w stylu terkotania, a przy 6 tys obrotow-znow wszystko normalnie.Wtedy zasuwa jeszcze bardziej szczesliwy, gdy nagle przy 9 tys obrotow na dowolnym biegu dzieje sie rzecz straszna Motor dostaje czegos w rodzaju odcinki, i silnik wtedy tak dziwnie terkocze. jesli zredukuje bieg aby przekroczyc 9 tys obrotow-jedynie kolo tylnie sie zblokuje na chwile. Jak by normalnie mial jakas blokade. Gdy dochodzi do tych 9 tys obrotow motor zachowuje sie przez sekunde jakby ktos wcisnal mocno przedni hamulec. Wiem jedynie, za na okres dotarcia mechanik wlozyl cos w rodzaju jakiejs 'cieplejszej' swiecy, miala ona ulatwic jazde na niskich obrotach (bo zebatka jest na predkosc i w ogole), z tym, ze mowil ze nie mozna na niej ostro palowac, bo sie stopi czy cos. No i moze to jest przyczyna.. Bo przed zima smigala normalnie po dotarciu na 12 tys obrotow.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spajdi Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Rozbierz gaźnik i sprawdź dysze, pływak, iglice, przepustnicę wszystko, nie wiem jaki tam jest konkretnie gaźnik, ale zacznij od gaźnika i ew. sprawdź układ zasilania w paliwo nie wiem jak tam jest w tym wynalazku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qe eQ Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 ale czemu akurat wtedy rowno przy tych obrotach? I ten skok pomiedzy 5,5 a 6 tys?A moze to cos z zaworem wydechowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 A jak na postoju pogazujesz?Te same objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qe eQ Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Goorny i tu trafiasz w sedno ze na postoju jest (na 90%) normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qe eQ Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 nie strasz, to czarna magia. A dokladniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Nowo świeca , to oczywiste....Sprowdź instalacjo pod kątem luźnych kabelków.Na koniec moduł.Tak jak żeś opisoł co się dzieje , mogłoby jeszcze wskazywać na za wysoki poziom paliwa, lub odkręcono główno dysza , ino te wachnięcie przy średnich obrotach nie pasuje.Zawór możesz łatwo zdiagnozować.Po prostu luknij czy linki kręcom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qe eQ Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Dobra jest smiesznie, dziwny przeskok miedzy 5,5 a 6tys jest dalej. No a dalej..Zauwazylem, ze dzieje sie to coraz rzadziej i na nizszych biegach, im wyzej (moze to ten wiekszy ped powietrza? Otwiera sie dysza w gazniku od wysokich i ma ochotke na wiecej tlenu) tym rzadziej to sie dzieje.. czasem normalnie kreci do 12,5 tys obrotow.. ja tych wloskich motorow nie zrozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dogbert Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 ja tych wloskich motorow nie zrozumiem...Ciesz sie ze to nie kolo magnesowe, albo modul. Albo co lepsze cewkomodul - oni chyba pakowali wszystko co lezalo na magazynie, zaleznie od roku produkcji. W kazdym razie, jakby co gazniki mam dwa i oba sprawne 27 i 34mm - jakbys chcial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qe eQ Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Siadam psychicznie juz x(Dobra, motor jezdzi juz normalnie do 12,5 obrotow (przeskok jest miedzy 5,5-6 ale mniejszy).Wczoraj myslalem, ze skonczylo sie sprzeglo-regulacja przy klamce sie poluzowala. Eh.Ale teraz bawie sie w elektryka, po nacisnieciu przycisku rozrusznika jest tylko 'pyk' i przygasaja swiatla. Jakies pomysly?Edit: No ta, na wybojach sie rozrusznik zblokowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.