ccrriiss Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Po nieprzyjemnej przygodzie z napędem wymieniłem go na nowy. Podczas tejże przygody rozwaliło mi dekiel silnika nad zębatką zdawczą do której przychodzi linka ze sprzęgła. I "popychacz sprzęgła" nie jestem pewien że tak się to nazywa. Napęd kompletny nowy kupiłem, dekiel używany, "popychacz" też. Poskładałem wszystko do kupy. Zapaliłem motor, wrzuciłem bieg, i nic nie jedzie Regulowałem sprzęgło na wszystkie możliwe sposoby ale nic to nie dało. Może ktoś ma jakieś pomysły co by to mogło być.Linka ze sprzęgła jest dobra nie urwana.Motocykl to Suzuki GSX 750 F z roku 96. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 opisz ta przygode dokładniej. ze skrzyni biegów nie dochodza żadne niepokojące dźwięki? biegi słychac że wchodza?pozostaje spuścic olej i zajżec do sprzegła.Obawiam sie że mogła Ci pójśc skrzynia biegów ale to byłby najgorszy z mozliwych scenariuszy i wtedy byłoby śłychac jakies grzechoty a w oleju miałbyś opiłki metalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccrriiss Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 No co tu dużo pisać podczas jazdy zerwałem łańcuch rozwaliło mi ten dekiel i popychacz.Biegi wchodzą podczas wrzucania jedynki lekko szarpnie do przodu tak jak było przed "wypadkiem". Ze skrzyni nic nie słychać moto normalnie pracuje.Wrzuca się bieg i można puścić sprzęgło a moto ani drgnie z miejsca Jeszcze jakieś inne pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Skoro zerwało łańcuch i rozwaliło dekiel to widać siła była konkretna--na tyle może że sprzęgło zarwało się z wałka--kosz--tak myślę że można było by wrzucić bieg i na zdjętej pokrywie sprzęgła sprawdzić czy podczas pchania kosz się obraca czy stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccrriiss Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 To co. Zlać olej i dobrać się do sprzęgła?Jeżeli tak to jakby ktoś mi powiedział gdzie co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Nie mam pojęcia jak to tam wygląda ale tak jak piszesz---wrzuć mu bieg i zdemontuj pokrywę--looknij co się dzieje-----jeśli kosz w całości będzie się obracał znaczy że przenosi napęd na skrzynię----wtedy będzie wiadomo że poleciała skrzynia,i pewnie gdzieś coś na wałku zdawczym.Bo nie wydaje mi się aby szło zębatkę napędową założyć tak aby nie była na wieloklinie-hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccrriiss Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Zastanowię się nad rozbieraniem tego samemu a jak nie to zawiozę na warsztat. Jakby to było auto to nie ma sprawy jak dla mnie ale silniki w moto to narazie czarna magia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 na dole motocykla od jego lewej strony z tyłu masz śrube spustowa, spuszczasz cąły olej, po czym w prawej strony motocykla odkręcasz duzy dekiel i masz przed soba cały kosz sprzegła.NIektóre motocykle mają regulacje sprzegła i moze byc tak że sprżegło jest rozłaczone po puszczeniu klamki (tj, tarcze sprzegłowe pochylone bo nie ma luzu na lince, lub na dole przy popychaczu jest on podparty a sprzegło "rozcisnięte", obejzyj, nie pamiętam czy gsxf ma takową regulacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccrriiss Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Bo u mnie jest coś takiego że jak wrzucę bieg i puszczam sprzęgło to na początku jest twarde i pod końcem zero, jest luźna i moto stoi w miejscu.Jak to rozbiorę to będę dalej prosił o pomoc narazie wielkie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccrriiss Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Witam ponownie odkręciłem dzisiaj dekiel gdzie znajduję się kosz sprzęgłowy. Jak się okazało jest OK.Lecz teraz jest coś takiego na luzie można nim kręcić, na biegu kręci się koło ale z małym oporem więc nie ma połączenia ze silnikiem według mnie. Gdy wcisnę sprzęgło kosz wychodzi cały.Jak w tych silnikach jest połączona skrzynia ze silnikiem. Zapewne dużo roboty z tym będzie ale cóż, człowiek uczy się na błędach Czekam na odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Rozkręć sprzęgło,zdemontuj tarcze.Zobacz czy obie części kosza to znaczy sam kosz i element odbierający napęd {nie wiem czy jest to wałek w środku kosza czy cósik innego} siedzą poprawnie w swoich miejscach.Skoro po odpaleniu koło mimo wszystko się porusza to znaczy że skrzynia jednak przenosi ale sprzegło nie.Tak mi się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 A prubowałeś go popchnąć na biegu i obserwować co się dzieje?-----tylko zapłon wyłącz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccrriiss Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Tak na wrzuconym biegu popchnąłem go trochę. Przedtem odkręciłem świecę i do środka dałem śrubokręt który przy wrzuconym biegu nie rusza się.A koło nie kręci się na odpalonym silniku tylko jak mam wrzucony bieg i sam pokręcę koszem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Patrz na kosz podczas pchania jak się zachowuje--------albo jeszcze inaczej--zapnij jakiś bieg i kręć koszem ręką-----wtedy zobaczysz co się dzieje---------czy stoi koło czy stoi wał silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Teraz doczytałem przemyślałem-hehe.Skoro pchasz i kosz się kręci a tłoki stoją to wygląda na to że połączenie kosza z wałem coś nie teges albo poprostu sprzęgło nie trzyma.Najwidoczniej skrzynia będzie oki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccrriiss Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Skrzynia jest raczej ok bo jak jeszcze przed spuszczeniem oleju na załączonym silniku wrzucało się bieg to było odczuwalne szarpnięcie takie jak przedtem.Teraz mam problem z odkręceniem centralnej śruby na koszu Ale będę z tym walczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 poruszaj na biegu koszem sprzegła jeżeli skrzynia jest dobra\ to nie powinienes ruszyć wogóle koszem bo silnik bedzie stawiał opór i kolo tylne, a jeżeli po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu kosz sprzegła normalnie sie obraca, postaw moto na centralnym i na biegu obracajac kołem sprzegło powinno sie tez obracać. potme jeżlei masz watpliwosci to po ściagnięciu sprzegła pokręc kołęm i tryzmaj oś wychodzaca do sprzegła i powinna na biegu sie obracac bez luzu!i jeżeli jest ok to skryznia jest dobra a problem tkwi w sprżegle i wtedy prawdopodobnie przy puszczeniu klamki sprzegła sprzegło zostaje nadal "rozwarte" nie przekazujac napędu dalej, czyli powinieneś je wyregulowac lub najlepiej skożystaj z rady kolegi który regulował sprzegło w moto. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.