Bartek567 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 HejkaPytanko.Co jaki czas wymieniać olej w lagach? Czy zostawić i nie zmieniać aż zacznie z uszczelniaczy lecieć?W serwisówce nie znalazłem co ile wymieniać.Dodam, że motorek Fazer 600 rok 2000.Z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 w serwisówce wymiana oleju w lagach znajduje się w sekcji "Non-scheduled maintenance" czyli nie ma odgórnego określenia kiedy lub co ile.jak jest potrzeba to sie wymienia. potrzebą może być chęć mania twardszego zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek1991 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 ja wymieniałem w swojej jak zaczynalo wyciekac z pod uszczelniaczy a wczesniej to nie wiem czy kto kolwiek wymienial. poki sie nie leje z uszczelniaczy to mysle ze nie trzeba wymieniac. no chyba ze jak mowi kolega wyzej chce sie miec twardzsze zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Olej w lagach starzeje się tak samo jak silnikowy.Wymiana co sezon to może przesada, ja preferuję wymianę co dwa sezony.A jak nie wiesz kiedy ostatnio było wymieniane, to na pewno warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cross Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 co 30 mh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEŚNICZY Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Ja bym porównał ten problem do wymiany oleju w mostach 4x4 w których olej bardziej dostaje w dupę a wystarczy zmienić co 30 - 50 tys kmt6aki OFF TOPIC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dublixr6 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 "Książki" podają co 20.000km W praktyce jak lagi nie leją i zawiecha działa tak jak należy to po co ładować się w koszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 "Książki" podają co 20.000km W praktyce jak lagi nie leją i zawiecha działa tak jak należy to po co ładować się w koszty Tylko że jak Ci się olej zużywa stopniowo to nie zauważysz tego, że nie działa już tak jak nowy. Dopiero po wymianie czuć różnicę. Poza tym przez dłuższy okres czasu może dojść do ubytków oleju przez simmeringi, które nie będą widoczne w postaci wycieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dublixr6 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Tylko że jak Ci się olej zużywa stopniowo to nie zauważysz tego, że nie działa już tak jak nowy. Dopiero po wymianie czuć różnicę. Poza tym przez dłuższy okres czasu może dojść do ubytków oleju przez simmeringi, które nie będą widoczne w postaci wycieku.Zgadzam się jedynym motywującym sposobem jest ostre schodzenie z gumy co powoduje że uszczelniacze cierpią i powoli puszczają i wtedy wymienia się olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Olej w lagach starzeje się tak samo jak silnikowy.A nawet i szybciej ;)Nie ma to jak zafundować sobie poprzez nieregularną wymianę tego smarowidła, soczek z pysznymi opiłkami, które pewnie wpływają zbawiennie na pracę widelca W FZS 600 wymieniałem co roku,ale wydaje mi się, że nie ma co przesadzać i raz na dwa lata wystarczy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikerManiac Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Jak mnie pamięć nie myli to Yamaha (w manualu) przewiduje wymiany co ok 40k przynajmniej T-cat/ace/fzr/yzf/.Oczywiście jeśli ktoś toruje czy gumuje wymiany będą częstsze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tAiSZiO Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 "Książki" podają co 20.000km W praktyce jak lagi nie leją i zawiecha działa tak jak należy to po co ładować się w koszty no jakie tu są koszty olej w granicach 35zł a simeringi z zgarniaczem pyłów to koszt około 65zł wiec wcale to nie tak dużo a tak jak w silniku olej to olej zużywa sie i tyle i wymiana co dwa lata jest tu wskazana.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazzi68 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 wydaje mi sie ze porownywanie oleju silnikowego i tego w lagach to raczej przegiecie, olej silnikowy pracuje w wysokich temperaturach, absorbuje w czasie procesu spalania zwiazki siarki i inne badziewia, obroty pracy skrzyni biegow, i silnika tez chyba nie dadza sie porownac z praca lag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dublixr6 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 no jakie tu są koszty olej w granicach 35zł a simeringi z zgarniaczem pyłów to koszt około 65zł wiec wcale to nie tak dużo a tak jak w silniku olej to olej zużywa sie i tyle i wymiana co dwa lata jest tu wskazana....Ciekawe ilu ludzi z tego forum wymienia olej w lagach co dwa lata??? Ja nie Koszty części to jedno a naprawa to co??? Nie każdy sam dubie w garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tAiSZiO Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Ciekawe ilu ludzi z tego forum wymienia olej w lagach co dwa lata??? Ja nie Koszty części to jedno a naprawa to co??? Nie każdy sam dubie w garażu a ja zmieniam... no fakt nie każdy lubi sobie podłubać przy moto... koszt wymiany to już jest pytanie do serwisów forumowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wymel Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Zadzwoniłem do MOTO HYBRID z zapytaniem ile kosztuje wymiana oleju z uszczelniaczami(po zimie jedna laga zaczęła mi się pocić). Za robociznę wraz z materiałami śpiewają sobie 250zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evil Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 masakra ;| nie lepiej sobie samemu zrobić?? Żadna filzofia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wymel Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Filozofia może być... W końcu wymieniłem u siebie w garażu olej i uszczelniacze, ale bez pomocy kumpla mechanika byłoby ciężko. Tłumik w lagach od spodu był trzymany śrubą z końcówką imbusową, którą bez klucza pneumatycznego bym nie odkręcił... Poza tym jeżeli człowiek nie ma do tego grajfki, to może mieć problem z właściwym złożeniem tego do kupy... Trochę główkowania było, ale efekt końcowy jest bardzo pozytywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.