tAiSZiO Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Witam wszystkich forumowiczowna wstepie chcialem zaznaczyc iz probowalem znalesc podobny temat na forum ale niestety nie udało mi sie wiec:mam pytanie odnosnie doboru opon a dokladnie o mase całkowita czy dobiera sie opony tak samo jak w samochodach po rowno ciezar na kazda opone czy moze tył wiekszy bo spotkalem sie ze z tym jak sprzedaja komplety opon to tyl jest z wiekszym indeksem nosnosci (Li)... to jezeli powinien byc rozny to jak to sie dokladnie dobiera?z gory dzieki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Serwisówka podaje jakie są dopuszczone rozmiary , symbol prędkości jest i nośność.Powinieneś mieć taki sam jak w serisówce symbol prędkości lub większy.Opony powinno się zakładać według specyfikacji czyli np. BT 021 przód i tył .A nie jak większość z nas jeździ przód dunlop tył pirelli itp.To normalne że przód będzie miał mniejszą nośność niż tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tAiSZiO Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 rozmiarówke to wiem mam w serwisówce (pród 120/70 ZR17, tył 160/60 ZR17) ale niema podanej nośności, motocykl ma dopuszczalną mase całkowitą 420kg i niewiem jak obliczyć rozkład masy na każde z kół.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Tylko dla tylnej 160/60ZR17 -69 czyli 325 kg,czyli jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Z regoly zaden motocykl nie ma rozlozenia ciezaru 45 / 55 czy 55 / 45 % 325 jest o niebo za duzoCalkowita masa dopuszczana pojazdu to jak podajesz 420 kg. Rownaniem mozesz obliczyc procentualne pbciazenie.wiecej niz 60 nie bedzie nigdy, typowalbym na 58 / 59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tAiSZiO Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 w końcu znalazłem i zasugerowałem sie stroną pirelli i tu pisze że do mojego motocykla ma być przód 58 a tył 69 (czyli tak jak mówił sgregor242 ) i też taki indeks nośności zastosuje. A z tego co policzyłem to stosunek rozkładu masy jest 56%/77% choć niewiem czy jest to regułą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
accent Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 A z tego co policzyłem to stosunek rozkładu masy jest 56%/77% choć niewiem czy jest to regułą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tAiSZiO Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 no wiem że wyszło ponad 100% ale to co z tego ??.... przód jest obciązany mocno przy hamowaniu a tył masz na przyśpieszanie obciazany wiec dlatego trzeba tak dobrać te oponki... znaczy tak ja sobie to wydedukowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 He, he nie moze wyjsc Ci ponad 100 % Sprawdzilem dokladnie moje papiery i wyszlo mi w sumie troche co innago niz pisalem. Popelnilem gafe, trzeba mi bylo najpierw sprawdzic.Otorz moja " K " ma calkowita mase 450 kg przod 58 tyl 73 Ze wzgledu na ewentualna mase wlasna pasazera ( obciazajacego tylna opone ) sorry za blad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tAiSZiO Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 no jak nie może jak tak jest nawet ty masz ponad 100% jak podajesz że moto waży 450kg a opony masz 58=236kg=52% a drugą masz 73=365kg=81%... a jeszcze prościej to 236kg+365kg=601kg czyli stosunek 450kg/601kg = 133%a może sie myle ??a teraz jak sobie sprawdziłem na szybko to ja też mam 133% w sumie wiec nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 no jak nie może jak tak jest nawet ty masz ponad 100% jak podajesz że moto waży 450kg a opony masz 58=236kg=52% a drugą masz 73=365kg=81%... a jeszcze prościej to 236kg+365kg=601kg czyli stosunek 450kg/601kg = 133%a może sie myle ??a teraz jak sobie sprawdziłem na szybko to ja też mam 133% w sumie wiec nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tAiSZiO Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 tak dokładnie tak napisałem że to twój indeks nośności 58 odpowiada 52%, a indeks nośności 73 odpowiada 81%... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 tak dokładnie tak napisałem że to twój indeks nośności 58 odpowiada 52%, a indeks nośności 73 odpowiada 81%... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tAiSZiO Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 dobra nie chce mi sie z tobą kłócić sprawdź sobie ile te indeksy co podałeś że mają znaczy ile kilogramów im odpowiada to sobie sam to policzysz ja wszystko wyżej ci wypisałem a ty dalej swoje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 To raczej z klotnia nie ma nic wspolnego. Jezeli motocykl ma rozlozenie masy iles tam procent na przod a iles tam procent na tyl to jaka wyjdzie Ci suma ? ? ? 100 %Nie moze Ci wiec wyjsc ani wiecej ani mniej Ja popelnilem blad - nie wzialem poprawki na dodatkowa wage pasazera ktory siedzi na tylnym kole wiec cale Twoje rozpisanie procentow nie bedzie Ci sie zgadzac. ( rozlozemnie procetowe tyczy sie maszyny bez kierowcy - masa wlasna ). % rozlozenie mas nie ma wiec NIC wspolnego z indeksem nosnosci ani opon ani motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tAiSZiO Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 co ty w ogóle piszesz... indeks nośności dobiera sie do dopuszczalnej masy całkowitej (w skrócie niektórzy mówią DMC) i jest to w dowodzie rejestracyjnym wpisane (znaczy ta masa) i to już jest ze wszystkim obojętnie czy to bedzie pasażer czy bagaż czy cokolwiek innego może być ciezki kierowca i już nic nięcej nie wejdzie .... a ja policzyłem dobrze jak mówisz że żle to rozpisz mi to jak to ma być?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 a ja policzyłem dobrze jak mówisz że żle to rozpisz mi to jak to ma być??Taaaa, na klasowce z matematyki kazdy jest przekonany, ze obliczyl dobrze niestety w rzeczywistosci moze byc troche inaczej Indeks nosnosci nie ma nic wspolnego z naszymi obliczeniami tylko z homologacja ktora robi / legalizuje producentPodalem Ci indeks nosnosci opon mojej maszyny ktora ma DCM wieksza o 30 kg od Twojej, mozesz to wykorzystac, ale nie musisz. Stosujac dobor opon w/g Twoich OBLICZEN mozesz stracic homologacje.Podaj do jakiej maszyny maja byc dobrane moze znajde w katalogu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tAiSZiO Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 no własnie ja zawsze na klasówkce z matmy byłem pewien i dobrze na tym wychodziłem...jest to suzuki rf 600r... i już mówiłem że znalazłem ten indeks na stronie producenta opon po motocyklu i jest to 58/69... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 no własnie ja zawsze na klasówkce z matmy byłem pewien i dobrze na tym wychodziłem...jest to suzuki rf 600r... i już mówiłem że znalazłem ten indeks na stronie producenta opon po motocyklu i jest to 58/69...Wiec gdzie jest problem ?Zalozysz takie jakie przewiduje producent i masz po klopocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tAiSZiO Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Wiec gdzie jest problem ?Zalozysz takie jakie przewiduje producent i masz po klopocie. problemu już niema a jak nie wiesz o co chodzi to poco w ogóle tu piszesz a jak chcesz sie dowiedzieć to przeczytaj sobie od początku ten wątek.... ja już nie dyskutuje i nie zaśmiecam tu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.