Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Indeks Nośności


tAiSZiO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczowna wstepie chcialem zaznaczyc iz probowalem znalesc podobny temat na forum ale niestety nie udało mi sie wiec:mam pytanie odnosnie doboru opon a dokladnie o mase całkowita czy dobiera sie opony tak samo jak w samochodach po rowno ciezar na kazda opone czy moze tył wiekszy bo spotkalem sie ze z tym jak sprzedaja komplety opon to tyl jest z wiekszym indeksem nosnosci (Li)... to jezeli powinien byc rozny to jak to sie dokladnie dobiera?z gory dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówka podaje jakie są dopuszczone rozmiary , symbol prędkości jest i nośność.Powinieneś mieć taki sam jak w serisówce symbol prędkości lub większy.Opony powinno się zakładać według specyfikacji czyli np. BT 021 przód i tył .A nie jak większość z nas jeździ przód dunlop tył pirelli itp.To normalne że przód będzie miał mniejszą nośność niż tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w końcu znalazłem i zasugerowałem sie stroną pirelli i tu pisze że do mojego motocykla ma być przód 58 a tył 69 (czyli tak jak mówił sgregor242 ) i też taki indeks nośności zastosuje. A z tego co policzyłem to stosunek rozkładu masy jest 56%/77% choć niewiem czy jest to regułą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he nie moze wyjsc Ci ponad 100 % Sprawdzilem dokladnie moje papiery i wyszlo mi w sumie troche co innago niz pisalem. Popelnilem gafe, trzeba mi bylo najpierw sprawdzic.Otorz moja " K " ma calkowita mase 450 kg przod 58 tyl 73 Ze wzgledu na ewentualna mase wlasna pasazera ( obciazajacego tylna opone ) sorry za blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak nie może jak tak jest nawet ty masz ponad 100% jak podajesz że moto waży 450kg a opony masz 58=236kg=52% a drugą masz 73=365kg=81%... a jeszcze prościej to 236kg+365kg=601kg czyli stosunek 450kg/601kg = 133%a może sie myle ??a teraz jak sobie sprawdziłem na szybko to ja też mam 133% w sumie wiec nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak nie może jak tak jest nawet ty masz ponad 100% jak podajesz że moto waży 450kg a opony masz 58=236kg=52% a drugą masz 73=365kg=81%... a jeszcze prościej to 236kg+365kg=601kg czyli stosunek 450kg/601kg = 133%a może sie myle ??a teraz jak sobie sprawdziłem na szybko to ja też mam 133% w sumie wiec nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma być...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej z klotnia nie ma nic wspolnego. Jezeli motocykl ma rozlozenie masy iles tam procent na przod a iles tam procent na tyl to jaka wyjdzie Ci suma ? ? ? 100 %Nie moze Ci wiec wyjsc ani wiecej ani mniej Ja popelnilem blad - nie wzialem poprawki na dodatkowa wage pasazera ktory siedzi na tylnym kole wiec cale Twoje rozpisanie procentow nie bedzie Ci sie zgadzac. ( rozlozemnie procetowe tyczy sie maszyny bez kierowcy - masa wlasna ). % rozlozenie mas nie ma wiec NIC wspolnego z indeksem nosnosci ani opon ani motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty w ogóle piszesz... indeks nośności dobiera sie do dopuszczalnej masy całkowitej (w skrócie niektórzy mówią DMC) i jest to w dowodzie rejestracyjnym wpisane (znaczy ta masa) i to już jest ze wszystkim obojętnie czy to bedzie pasażer czy bagaż czy cokolwiek innego może być ciezki kierowca i już nic nięcej nie wejdzie ;).... a ja policzyłem dobrze jak mówisz że żle to rozpisz mi to jak to ma być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja policzyłem dobrze jak mówisz że żle to rozpisz mi to jak to ma być??
Taaaa, na klasowce z matematyki kazdy jest przekonany, ze obliczyl dobrze niestety w rzeczywistosci moze byc troche inaczej Indeks nosnosci nie ma nic wspolnego z naszymi obliczeniami tylko z homologacja ktora robi / legalizuje producentPodalem Ci indeks nosnosci opon mojej maszyny ktora ma DCM wieksza o 30 kg od Twojej, mozesz to wykorzystac, ale nie musisz. Stosujac dobor opon w/g Twoich OBLICZEN mozesz stracic homologacje.Podaj do jakiej maszyny maja byc dobrane moze znajde w katalogu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie ja zawsze na klasówkce z matmy byłem pewien i dobrze na tym wychodziłem...jest to suzuki rf 600r... i już mówiłem że znalazłem ten indeks na stronie producenta opon po motocyklu i jest to 58/69...
Wiec gdzie jest problem ?Zalozysz takie jakie przewiduje producent i masz po klopocie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.