Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Brak tytułu, id 4267


majster@

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co wiem, to 1 na pewno ze sprzêg³em, ale kolejne biegi mo¿na ju¿ bez, jest tylko jeden bardzo wa¿ny warunek, aby dopasowac idealnie gaz z prêdkoœci¹, czyli odpowiednio odpuszczac lub dodawac gazu przy zmianach biegu. Jak przy zmianie zgrzyta ci skrzynia to ¿le dopasowujesz i lepiej uzywaj sprzegla i odpuœÌ sobie kombinacje.Ale ktoœ po to sprzêg³o wymyœli³ aby je u¿ywaÌ i nie niszczyÌ skrzyni, gdyby sprzêg³o nie by³o potrzebne to by go nie dawali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawi mnie jedno bo w tych r1 98-01 to ponoc skrzynia zawsze padnie, a w tych 02 w gore tez ponoc lubiala padac.A w R6 jakos nie slyszalem zeby sie komus skrzynia zwalila. Moze te sprzety mniej katuja albo nie wiem. 
Moze mniejsza moc silnika i moment mniej obciazaja skrzynie Albo R6 biora ludzie ktorzy nie maja za duzego doswiadczenia w motocyklach tak jak ja i nie kombinuja ze sprzetem tylko uwaznie jezdza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie widze zadnej roznicy przy zmianie bez sprzegla z 1 na 2 czy z innych na wyzsze... Skrzynia chodzi idealnie, biegi wchodza jak w maselko Tylko z 1 na 2 przy ostrym ruszaniu to trzeba wyczuc bo tam jest duza moc i moze szarpnac (nie zgrzytnac w skrzyni ) Co do redukcji to zawsze ze sprzeglam... nawet nie probowalem bez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musze jeszcze ja pare s³ów dociepn¹Ì . A wiêc po to ktos wymyœla³ ten kawa³ek prêta przy kierownicy który potocznie sie nazywa KLAMKA i te pare kó³ek w skrzyni biegów z specjan¹ pow³ak¹ korkowa i wszytko sie nazywa SPRZEG£EM ¿eby przy zmianie biegów zmniejszac obroty wa³ka napedowego . Jak kto woli mo¿e zmieniac biegi bez sprzêg³a ale ma to zdecydowany wzrost zuzycia skrzyni korbowej. Moze i na torze te pare setnych sie osi¹ga ale na naszych polskich drogach nie warto zmieniac biegi bez sprzeg³a. Wybór nalezy do was sprzeg³o poprawia ¿ywotnoœc ca³ego silnika. Narka Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musze jeszcze ja pare s³ów dociepn¹Ì . A wiêc po to ktos wymyœla³ ten kawa³ek prêta przy kierownicy który potocznie sie nazywa KLAMKA i te pare kó³ek w skrzyni biegów z specjan¹ pow³ak¹ korkowa i wszytko sie nazywa SPRZEG£EM ¿eby przy zmianie biegów zmniejszac obroty wa³ka napedowego . Jak kto woli mo¿e zmieniac biegi bez sprzêg³a ale ma to zdecydowany wzrost zuzycia skrzyni korbowej. Moze i na torze te pare setnych sie osi¹ga ale na naszych polskich drogach nie warto zmieniac biegi bez sprzeg³a. Wybór nalezy do was sprzeg³o poprawia ¿ywotnoœc ca³ego silnika. Narka Pozdrawiam .
Zgadzam sie z Toba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.