majster@ Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 A ja mam pytanie bo nie mialem okazji jezdzic jeszcze scigaczem czy podczas redukcji biegu trzeba wciskac sprzeglo? Bo z tego co wiem to podczas zmiany biegu na wyzszy np z 2 na 3 nie trzeba? Jak to jest z tym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Timac Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Ja jak zmianiam biegi na wyzsze to bez sprzegla.Jak zas na dol to ze sprzeglem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian.moto Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 bylo juz o tym gadane chyba nie raz.Tak jak mowi Timac od 3 w gore tak w dol niebardzo ale tez chyba trzeba umiec i miec wyczucie bo tak to moze sie chyba skrzynia sypnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Timac Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Ja od 1 w gore wal bez sprzegla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian.moto Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 nooo a jedynke to najlepiej tez wbijac chyba bez sprzegla tylko zeby fajnie lekko weszla to najlepiej ja wbijac na odcinie prawda Timac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareo Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Z tego co wiem, to 1 na pewno ze sprzĂŞgÂłem, ale kolejne biegi moÂżna juÂż bez, jest tylko jeden bardzo waÂżny warunek, aby dopasowac idealnie gaz z prĂŞdkoÂściÂą, czyli odpowiednio odpuszczac lub dodawac gazu przy zmianach biegu. Jak przy zmianie zgrzyta ci skrzynia to Âżle dopasowujesz i lepiej uzywaj sprzegla i odpuœÌ sobie kombinacje.Ale ktoÂś po to sprzĂŞgÂło wymyÂśliÂł aby je uÂżywaĂŚ i nie niszczyĂŚ skrzyni, gdyby sprzĂŞgÂło nie byÂło potrzebne to by go nie dawali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcio Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Dokladnie, dobrze mowisz mareo !:)Ja tam zawsze sprzeglo uzywam.....Chociaz wiem, ze mozna przebijac biegi do gory bez! (probowalem w dol i tez sie da bez wiekszych szarpniec) ale ta zabawa wymaga bym powiedzial ponadpodsawowego wczucia sie w sprzet! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Wbijajta, jak chceta...Tylko nie narzekajcie potem na producentĂłw motocykli, Âże siĂŞ im skrzynie sypiÂą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joooker Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 ..a jaki to ma cel wbijac biegi bez sprzegla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIOTR GS500 Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Na torze podobno kilka sekund oszczednosci W portfelu wieksze obciazenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joooker Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 .... to po co w normalnej jedzie wbijac tak biegi? czy to ma jakis sens ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młodymz Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 podczas zmiany biegu na nizszy np z 2 na 3 Z dwĂłjki na trĂłjke to chyba zmiana na wyÂższy?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielos Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Przez 1,5 sezonu jeÂżdziÂłem caÂły czas ze sprzĂŞgÂłem zarĂłwno w gĂłre ja i w dó³, pod koniec ostatniego zacz¹³em prĂłbowaĂŚ bez, w gĂłrĂŞ nie ma problemu, ale w dó³ wydaje mi siĂŞ Âże za bardzo obci¹¿a to skrzyniĂŞ i silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster@ Opublikowano 25 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Z dwĂłjki na trĂłjke to chyba zmiana na wyÂższy?! Fakt nie zwrocilem uwagi Ale juz poprawilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Ja do gory od 2-ki zawsze bez sprzegla a redukcja zawsze ze sprzeglem.I jakos w zadnym sprzecie nie mialem problemow ze skrzynia biegow (poza R1 ale w niej chocby nie wiem jak sie zmienialo biegi to i tak skrzynia wczesniej czy pozniej padnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klarkson Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Hej chÂłopaki.........a jak ja mam wbijac wsteczny ? bo mi cos zgrzyta ........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster@ Opublikowano 25 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Ok! Dzieki wszystkim za zabranie glosu! I chociaz domyslam sie ze ten temat juz byl ale jestem nowy wiec wybaczcie Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian.moto Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 ciekawi mnie jedno bo w tych r1 98-01 to ponoc skrzynia zawsze padnie, a w tych 02 w gore tez ponoc lubiala padac.A w R6 jakos nie slyszalem zeby sie komus skrzynia zwalila. Moze te sprzety mniej katuja albo nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster@ Opublikowano 25 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 ciekawi mnie jedno bo w tych r1 98-01 to ponoc skrzynia zawsze padnie, a w tych 02 w gore tez ponoc lubiala padac.A w R6 jakos nie slyszalem zeby sie komus skrzynia zwalila. Moze te sprzety mniej katuja albo nie wiem. Moze mniejsza moc silnika i moment mniej obciazaja skrzynie Albo R6 biora ludzie ktorzy nie maja za duzego doswiadczenia w motocyklach tak jak ja i nie kombinuja ze sprzetem tylko uwaznie jezdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agatka_b Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 lekkie musniecie klamki nie zaszkodzi. tylko zawsze mam problem jak siodemke zapinam bo qwa nie chce wejsc tyo pisalem ja bart bo zap[omnialem sie przelogowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tytus Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 U mnie nie widze zadnej roznicy przy zmianie bez sprzegla z 1 na 2 czy z innych na wyzsze... Skrzynia chodzi idealnie, biegi wchodza jak w maselko Tylko z 1 na 2 przy ostrym ruszaniu to trzeba wyczuc bo tam jest duza moc i moze szarpnac (nie zgrzytnac w skrzyni ) Co do redukcji to zawsze ze sprzeglam... nawet nie probowalem bez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manka Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 pĂłki co to z ...kiedys bede cudowac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziajus Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 To musze jeszcze ja pare s³ów dociepn¹Ì . A wiĂŞc po to ktos wymyÂślaÂł ten kawaÂłek prĂŞta przy kierownicy ktĂłry potocznie sie nazywa KLAMKA i te pare kó³ek w skrzyni biegĂłw z specjanÂą powÂłakÂą korkowa i wszytko sie nazywa SPRZEGÂŁEM Âżeby przy zmianie biegĂłw zmniejszac obroty waÂłka napedowego . Jak kto woli moÂże zmieniac biegi bez sprzĂŞgÂła ale ma to zdecydowany wzrost zuzycia skrzyni korbowej. Moze i na torze te pare setnych sie osiÂąga ale na naszych polskich drogach nie warto zmieniac biegi bez sprzegÂła. WybĂłr nalezy do was sprzegÂło poprawia ÂżywotnoÂśc caÂłego silnika. Narka Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 To musze jeszcze ja pare s³ów dociepn¹Ì . A wiĂŞc po to ktos wymyÂślaÂł ten kawaÂłek prĂŞta przy kierownicy ktĂłry potocznie sie nazywa KLAMKAPo to Âżeby wrzuciĂŚ 1 i do redukcji Bez sprzĂŞgÂła siĂŞ szybciej i wygodniej wrzuca biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster@ Opublikowano 26 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 To musze jeszcze ja pare s³ów dociepn¹Ì . A wiĂŞc po to ktos wymyÂślaÂł ten kawaÂłek prĂŞta przy kierownicy ktĂłry potocznie sie nazywa KLAMKA i te pare kó³ek w skrzyni biegĂłw z specjanÂą powÂłakÂą korkowa i wszytko sie nazywa SPRZEGÂŁEM Âżeby przy zmianie biegĂłw zmniejszac obroty waÂłka napedowego . Jak kto woli moÂże zmieniac biegi bez sprzĂŞgÂła ale ma to zdecydowany wzrost zuzycia skrzyni korbowej. Moze i na torze te pare setnych sie osiÂąga ale na naszych polskich drogach nie warto zmieniac biegi bez sprzegÂła. WybĂłr nalezy do was sprzegÂło poprawia ÂżywotnoÂśc caÂłego silnika. Narka Pozdrawiam .Zgadzam sie z Toba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.