Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

enduro czy ścigacz??


MICK

Rekomendowane odpowiedzi

DokÂładnie tak jest, z tym , Âże na pewno endurak jest droÂższy w utrzymaniu jeÂżeli chcesz , Âżeby byÂł utrzymywany w miare w dobrym stanie technicznym tj. wymiana oleju+filtr co 500km , regulacja zaworĂłw co 1000km , tylna oponka co jakieÂś 200-400km , filtr powietrza co 200km(czasem i co 1 wyjazd) regeneracja zawieszenia co ok 2000-2500km , zĂŞbaty+ÂłaĂącuch 2000-3000km + jakieÂś tam niespodzianki typu bÂłotnik , osÂłonki czasem i kierownice.
nie przegioles troszke ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DokÂładnie tak jest, z tym , Âże na pewno endurak jest droÂższy w utrzymaniu jeÂżeli chcesz , Âżeby byÂł utrzymywany w miare w dobrym stanie technicznym tj. wymiana oleju+filtr co 500km , regulacja zaworĂłw co 1000km , tylna oponka co jakieÂś 200-400km , filtr powietrza co 200km(czasem i co 1 wyjazd) regeneracja zawieszenia co ok 2000-2500km , zĂŞbaty+ÂłaĂącuch 2000-3000km + jakieÂś tam niespodzianki typu bÂłotnik , osÂłonki czasem i kierownice.
nie przegioles troszke ??
Mnie sie wydaje Âże BARTO jednak troche przesadziÂł, albo mĂłwiÂł o bardzo mocno eksplatowanym hard enduro lub crossie (wrĂŞcz katowanym). To teÂż zaleÂży jak ktoÂś traktuje sprzĂŞta, czy jeÂździ w lekkim terenie, jakieÂś leÂśne dukty itp. Czy jedzie w rajdzie PAryÂż - Dakar, gdzie tÂłumany kurzu zalepiajÂą filtr powietrza jak gÂłupiePozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie siĂŞ wydaje , Âże wcale ni przesadziÂłem . Chodzi mi akurat o hard enduro moÂże nie katowane ale na pewno nie oszczĂŞdzane. Wystarczy taki caÂłodniowy wypad w teren na pisakownie , Âżwirownie pare przejazdĂłw przez rzeczki czy bagna. Nie ma siÂły taki motor kilkakrotnie w czasie takich wypadĂłw leÂży w piachu czy jest utopiony w gnojĂłwie tak , Âże kierowaja tylko wystaje. Tak eksploatowany motor , Âżeby moÂżna nim polataĂŚ pare lat niestety musi byĂŚ serwisowany tak jak to opisaÂłem wczeÂśniej w innym przypadku moÂżna go zakatowaĂŚ w ciÂągu paru miesiĂŞcy. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to czytam i dochodzê do wniosku , ze nietórzy z was powinni za³o¿yÌ forum slaskich kaskaderów, a nie motocyklistów, bo to o czym piszecie i o co sie k³ócicie, jakoœ po ma³u przestaje z JAZD¥ na motocyklu wi¹zaÌ...
Czytaj czytaj chÂłopie , a dowiesz sie co to prawdziwa jazda na moto , a nie jakieÂś tam pierdzenie w fotel :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj czytaj chÂłopie , a dowiesz sie co to prawdziwa jazda na moto , a nie jakieÂś tam pierdzenie w fotel
Nawet lubiĂŞ pierdzieĂŚ w fotel Najlepiej jednak puszcza sie bÂąki pod koÂłderkÂą :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to czytam i dochodzê do wniosku , ze nietórzy z was powinni za³o¿yÌ forum slaskich kaskaderów, a nie motocyklistów, bo to o czym piszecie i o co sie k³ócicie, jakoœ po ma³u przestaje z JAZD¥ na motocyklu wi¹zaÌ...
Czytaj czytaj chÂłopie , a dowiesz sie co to prawdziwa jazda na moto , a nie jakieÂś tam pierdzenie w fotel :mrgreen:
ty weÂź sie w cyrku lepiej zatrudnij, zamiast pouczaĂŚ mnie czym jest prawdziwa jazda na moto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co siê tak denerwujesz? Skoro dla Ciebie jazda na moto kojarzy siê tylko z jazd¹ na po³udnie europy z torbami przyczepionymi do motorka to wybacz. Absolutnie nie mam nic przeciw takim wypadom bo sam tak je¿d¿e ale je¿d¿e równie¿ w terenie gdzie jest bagno , piach , ¿wir i ogólnie totalny syf i to te¿ jest jazda na motorze z t¹ ró¿nic¹ , ¿e musisz siê nieŸle namêczyÌ, napociÌ i nakombinowaÌ , ¿eby se poradziÌ , a jad¹c motkiem w dalek¹ trasê musisz tylko mieÌ tward¹ dupe i oczy dooko³a g³owy ¿eby nie wdupi³ w ciebie jakiœ honza swoj¹ skodiczk¹. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:Off-Topic: Ma³y oftop sie zrobi³, ale ja powróce do w¹tkuMoim skromnym zdaniem jazda na kole na Super Moto jest ³atwiejsza ni¿ na szlifierze. Nigdy nie jecha³em na SM, ale z obserwacji widze ¿e 80% ekipy na SM œmiga na kole, natomiast 80% ekipy na szlif. nie œmiga. Ja osobiœcie wole szybk¹ jazde i to w ka¿dym wydaniu, tak¿e i na kole. Nie ukrywam ¿e nie umiem i nie bede sie uczy³ jazdy 60km/h (przynajmniej nie frankiem). Uwa¿am ¿e, takim sprzêtem, jest to zbyt ryzykowne i zbyt ma³o z tego frajdy. A z jazdy kilkadziesi¹t km/h wystarczy mi na miasto te kilkanascie sek które mozna przetrzymaÌ na 1 biegu bez nadmiernego ryzyka. Ka¿dy inny bieg mogê sobie ci¹gn¹Ì do bólu. Nie prawd¹ jest ¿e szybka jazda jest prosta na kole, naj³atwiejsze jest 140km/h i postronne prêdkoœci, ale szybko, czyli pow 230km to juz jest ostra walka z potê¿n¹ inercj¹ sprzêtu i ogromnym oporem powietrza, nie wspomne o l¹dowaniu przy takiej prêdkoœci z zatrzymanym ko³em, kiedy to przez 2 sek przednie ko³o praktycznie œlizga sie po nawierzchni. Mówienie ¿e tylko laje przebijaj¹ biegi te¿ jest nie na miejscu, niewiele osób je¿dz¹cych na gumie potrafi to robiÌ. Jest oczywiœcie jeszcze ekipa która podnosi ko³o przy 120 i za 3 sek opada przy 190 z odciêtym 2 biegiem, ale kazdy sie musi kiedyœ uczyÌ.Ja frajde mam kiedy wyprzedzam na gumie, przys³owiowych dresów (lub prezesów w nowych furach), jad¹cych lewym pasem, zawrotne 200 km/h, jakimœ paœciem z reichu. Jesze bardziej lubie najpierw podjechaÌ obok delikwenta i potem przy 200 wstaÌ i odejœÌ od niego. Ale o gustach sie nie rozmawia i kazdy robi co lubi. A je¿eli mowa o wolnej jeŸdzie to mam kumpla który bawi siê w trial i zapodaje 1km/h na gumie, lubi to potrafi i robi, ale mnie to nie jara nic a nic.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze z samego gazu, ale na trĂłjce to juz z szrpniĂŞciem. Nawet z czwĂłrki z samego gazu, ale wtedy tylko rezerwa w baku moze byĂŚ. Mam jeden zÂąb mniej na zĂŞbatce zdawczej. ChociaÂż chochoÂł mĂłwiÂł Âże Tytusowego 954 (Tytus od niego go kupiÂł) z piÂątki wyrwaÂł i to na seryjnych przeÂłoÂżeniach. On to jest kiler to moÂże i wyrwaÂł, ja tam nie mam pomysÂłu jak go zmusiĂŚ do wstania z piÂątki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na vmax okolo 15 km/h straciÂłem, a w rwaniu kolosalna i w elastycznoÂści. Przyspieszenie na 6 biegu od 100km/h ma troszke gorsze jak seryjny na 4 biegu. Seria od 100km/h na 6 zostale kilkaset metrĂłw w tyle, na 5 kilkadziesiÂąt metrĂłw w tyle, na 4 wychodzi kilkanascie m przedemnie, ja zawsze na 6. WyrywaĂŚ sie udaje (na siedzÂąco) do 4 biegu z gazu, z tym ze na 4 nie moze byĂŚ zbyt wiele paliwa w baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adas7, a ze tak zapytam z innej beczki.Doczytalem sie takiej opini na temat fireblada ... "954 maÂły jak R1, porĂŞczny, nerwowy; na nierĂłwnoÂściach twardy, amorek skrĂŞtu jest koniecznoÂściÂą, prasa podaje, Âże jest najwolniejszy, jeÂździÂłem dwoma - Âżaden nie przekroczyÂł 270 km/h; pozycja odprĂŞÂżona, prowadzi siĂŞ bardzo Âłatwo, ale nie jest przy tym tak pewny jak R1 czy stabilny jak GIXER. "....(Text zapozyczony z forum ogolnopolskiego)Jest to prawda :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeŸdzi³em innym wiêc nie jestem w stanie ich porównaÌ, robiliœmy testy z tytusem i jescze jednyum koleg¹ i licznik pokazuje 299 i nie jest przy tym wolniejszy od K3. JeŸdzi³ nim przedtem Hocho³ i moze potwierdziÌ bo Tytus go kupi³ w³aœnie od niego. K3 lepiej przyspiesza, ale na vmax nie odchodzi³. Mój ze zmienionym prze³o¿eniem przy odciêciu i licznikowym 299 pokazywa³ w K3 285km/h. A 270 to mo¿e i prawda je¿eli zmierzyÌ radarem rzeczywist¹ prêdkoœÌ, ale na pewno nie licznikow¹. Ale jak juz pisa³em w innym temacie bardzo chêtnie sprawdzimy to jeszcze raz. Jak masz srada 3/4 (nie wiem ktory rok) to na bank idzie ponad 270 wiêc teoretycznie powinieneœ mnie objechaÌ na prostej (tym bardziej ¿e mam mniej zêbów z przodu). Ale nawet jak pojedziesz szybciej odemnie to na bank nie wyprzedzisz seryjnego Tytusa. Jak chesz to mozemy potestowaÌ, dam Ci sie karn¹Ì i sam ocenisz co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku byla to trasa z pszczyny do tychow a ta droga zazwyczaj pusta niejest.To nie jest droga A4 z 3 pasami ruchu ...Takze niemow mi ze przy takich predkosciach niejestes kupiony ogladasz sie na boki itd. [ Dodano: 2005-11-06, 16:24 ]

heh,no jak narazie najszybsze gumy jakie widziaÂłem to chyba w wykonaniu AdaÂśia ,lulej jak smigaÂł na hornecie to teÂż niezle wymiataÂł
http://s46.yousendit.com/d.aspx?id=0A7BC9P...5T1UJX5NB20DO6B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam mowisz ze 270 to zawrotna prêdkoœÌ, a teraz pokazujesz goœcia który rzekomo jecha³ szybciej ni¿ ja (wiêc przekroczy³ 250) na gumie na wiœlance i to ledwo na kilometrowym odcinku prostej :?: Poza tym widaÌ ¿e kolo robi 100 m od s³upka do s³upka w 2 sek wiêc nie jedzie wiêcej ni¿ 180km/h. Nie wiem czemu da³eœ ten filmik pod tym cytatem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.