Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Pierwszy Sprzet...


MadJack

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc!Wbrew pozora nie bede sie pytal co byscie polecili na 1 sprzet ani o wadach i zaletach GS500 Przestudiowalem kilka stron Google na temat motocykli takich jak:Kawasaki GPZ500s,Yamaha XJ600s,Honda CB 500.Tak wiec troche teori na temat ich konstrukcji, danych technicznych i ogolnego opisu juz posiadam. Bije w inna strone.Zeby nie przeciagac. Wiele osob sie poruszalo sie tymi sprzetami. Ma to byc moj pierwszy sprzet w granicach 4-4,5 tysiaca PLN do wydania. Uksztaltowany jestem w kierunku dalszych wypadow, "szybszej" turystyki jazda w 80% z plecaczkiem i jakims skromnym bagazem osiagi porownalem sobie w internecie, no i oprocz tego CB 500 nie ma owiewki. Zalezy mi na elastycznosci silnika, komforcie (zarowno dla mnie jak i plecaczka zaznaczam iz mam prawie 190 cm wzrostu ), niskim spalaniu (trasa-miasto w necie jest srednia producenta ale w praktyce to zazwyczaj wyglada inaczej), niezawodnosci silnika i calej konstrukcji (nie stac mnie na ciagle naprawy o nieziemskich kosztach), latwego dostepu do czesci zamiennych. I wlasnie w tym momencie bym zwracal sie do Was, aby ci ktorzy mieli okazje jechac kazdym z wyzej wymienionych motocykli mogli porownac je wlasnie w tych kwestiach, oczywiscie nie bede gardzil tez opiniami ludzi ktorzy jezdza badz jezdzili tylko 1 z tych sprzetow. Dodam jeszcze iz interesuja mnie roczniki powyzej 90 roku. W zaleznosci od modelu. Yamahy od 93 r w gore ( z racji na modernizacje), Kawy chyba od 92 r mialy jakis nowy "bonus" co do CB to po prostu zeby miala 9 z przodu ( jesli sie pomylilem co do roku powaznych modernizacji to prosze mnie poprawic ;) ) no i jeszcze planuje zakup sprzet gdzies w polowie wrzesnia wiec ceny pewnie tez troche spadna. Dlaczego akurat te 3 sprzety? Sa polecane przez wiekszosc jako 1 sprzet. Wystarczajaco duzo mocy na dluzszy czas, a napewno nie zmienie sprzetu w ciagu najblizszych 2 lat cena jest kolejnym atutem. No i nienaganny wyglad ale o gustach sie nie dyskutuje. Pozdrawiam, MadJack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich pieniądzach trudno kupić coś innego niż GS500... GS jest najtańszym osiołkiem w swojej klasie i na pierwsze moto spełnia swoje zadanie, ale skoro odpada to odpada Na CB500 musisz liczyć 6 tyś. zł... GPZ może kupisz w tych pieniądzach, ale licz się z wkładem ok. 1000zł na wstępie do każdego z tych moto - klocki, napęd, gumy, olej, filtry. W tej kasie ciężko kupić sprzęt typu "siadaj i jedź". Także decyzja należy do Ciebie, ale IMHO w tej kasie to głównie GS500 chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasy mozna dozbierac to jest kwota ktra bede mial bankowo z tego co widzialem to GPZ500 rowniez w 4000 mozna znalezc. I to mase egzemplarzy z roznych rocznikow, pytanie w jakim stanie technicznym P.S. nie napisalem nigdzie ze GS odpada tylko o nim juz bylo tyle tematow, ze czuje sie "madry" GS jak GS. Tylko nie wiem czy spelnil by moje oczekiwania oprocz cenowych xD czy akcesoryjna szybka mi starczy. Moze ktos sie wypowie. Plecak, bagaz, i X kilometrow trasy na GS to nie bedzie mordega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MadJack mam znajomego, który na GS z bagażem (bez plecaczka) przejechał tysiące kilometrów po Polsce i Europie, była to dość stara GS-ka, ale bardzo zadbana. Sprzedał ją znajomemu i teraz on jeździ z plecaczkiem na nasze wspólne wycieczki. Generalnie 5-setki to motocykle o miejskiej charakterystyce, obładowane dwoma osobami i bagażem tym bardziej nie będą szybkimi turystykami. ;) Mimo tego, jJeśli się ma rozsądne wymagania i styl jazdy, to można być zadowolonym. Obawiam się tylko, że na GS-ce będzie Ci trochę za nisko. O XJ600 nic nie powiem, ale na pewno warto, żebyś się do niej przymierzył.Dla mnie to są minimalne prędkości na dany bieg w CB500:2. 203. 354. 505. 656. 75Przy takiej jeździe spalanie wynosi niewiele ponad 4l, ale spalić 5,5 też nie jest problemem.Elastyczność raczej wielka nie jest, choć w porównaniu do GS500 jest ponoć nieco lepiej. W CB spadek momentu obrotowego w granicach 5-6k rpm sprawia, że wyprzedzanie trzeba dobrze przemyśleć. Na dłuższe trasy owiewka by się przydała, ale mało Cebulek je ma, a jak już są, to zdecydowanie droższe od golasów. Trwałość silnika jak i pozostałych podzespołów jest bardzo duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na 1 moto kupilem xj600s z 95 roku. Dalem niecale 5tys, troche jeszcze musze wlozyc np. naped, regulacje, jedna laga mi sie poci itp. poki co to duzo nie przejechalem bo moze 1000-1200 km glownie miasto i krotkie dystanse. Ogolnie na razie nie narzekam, jest dosc ciezka ale bez tragedii, z plecakiem prawie nie jezdzilem(jedynie pare km z kumplem), ale wydawalo mi sie ok. Spalanie mi wychodzi w granicach 7 litrow przy srednio agresywnej jezdzie, ale mysle ze to dlatego ze przydalyby sie jej wszelkie regulacje. Nie wykorzystuje 100% potencjalu motocykla bo nie potrafie i sie boje, co do wzrostu to mam 182cm i pozycje mam wygodna. Mocy nie brakuje i pewnie jeszcze przez dlugi czas nie braknie, a nie ma tez jej na tyle zeby mnie zrywalo z moto(chyba ze za slabo odkrecam ). Coz wiecej moge napisac, wydaje mi sie, ze dobrze wybralem i jestem zadowolony ze swojego wyboru pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz jeździć turystycznie to tylko owiewka. Ja przerabiałem ER5. Od tamtej pory nie kupiłem żadnego innego motoru bez owiewki. Hardkor. Ja se CBR mogę spokojnie lecieć 160-170 gdzie znajomy na FZ6N woła, żebym zwolnił ( chodzi o jazdę z pasażerem )Do wypadów pod miasto. Naked przejdzie. Ale tak to dla mine istnieję tylko owiewka.Pomyśl zwłaszcza, że chcesz jeździć z pasażerem. Dla waszej wygody. Po za tym 4 garnki w XJ to 4 garnki Mocy ciut więcej i nie znudzisz się po sezonie ( MOŻE !!! )A kawasaki... znam ten silnik z ER5. Baaardzo średni mój był. Ale ~180 leciał i GS500 połykałem lekko Po za tym Ty jesteś dość wysoki. XJ Ci pasuje jak ulał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam podobny dylemat jaki pierwszy poważniejszy sprzęt i biorę pod uwagę takie same moto:1. gs 5002. cb 5003. gpz 500...4. i bandit 400, który ponoć jest mocniejszy od 500 mimo mniejszej pojemności. Możliwe, że jeszcze er-5, ale hamulce nie są zbyt rewelacyjne, chociaż z drugiej strony jazde bez używania hamulcy mam opanowaną do perfekcji ale na moto różnie bywa...Wybieram też coś z przedziału 1993-1998 w zależności co się trafi i za ile. Wymienione moto w tej kolejności co podałem mam zamiar wybierać tj. nie bedzie gs to szukam cb i ostatecznie gpz chociaż wolę go uniknąć.Szukam czegoś bez owiewki, bo wydaje mi się, że jednak na początku lepiej czuć wiatr, a i nie szkoda tak przy glebie (nie ewentualnej glebie, tylko glebie, bo jakaś będzie).Wolę gs 500 bo - prostsza konstrukcja, tańsze moto, mniejsza moc, mniejsze gabaryty, lżejsza - to akurat pod kątem swoich możliwości.GPZ nie chcę bo są obudowane.Kasa ogranicza mnie tylko w pewnym stopniu, ale rezerwuję sobie 4 tys. na ubranie, opłaty rejestracyjne i pierwszy serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede chwalil Xj tylko dlatego ze ja posiadam, ale gs'a tez mialem wlasnie jako pierwszy powazniejszy motocykl po jawach. Powiem tak na moj gust Gs bedzie dla ciebie za maly (ja mam 185cm). Moc i moment w gs'e fajne na nauke i troche poszalec ale jezeli duzo bedziesz smigal to po sezonie (jak bedziesz wytrwaly) bedzie juz malo. Tymbardziej ze piszesz o jezdzie z plecakiem w trasy. Jak raz na jakis czas wsiadla dziewczyna bylo ok ale jak kumpel 80kg to juz zle sie jezdzilo. Ja bym polecal Xj bo: ma 4 gary, mocy starczy min na dwa sezony zebys sie fajnie wprawil w jazde, jest troche wiekszy dla wysokiego lepiej;] a na trase z dziweczyna super;] ja moja xj sprzedaje mozesz podjechac sie przysiasc;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mel ma racje co 4 garnuszki to 4. Miałem okazje przejechać się XJ 600 i powiem ,że zrobiła na mnie wrażenie.Na pewno wygoda jest jej mocnym punktem. Dodam tylko ,że ta XJ ma już pare wiosen(93.r).Cały czas jeżdzi nią mój kolega z pracy i jeszcze nie słyszałem złego słowa o tym moto.Pozdro i udanego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tego "co 4 gary to nie 2". Jest całe mnóstwo motocykli dwucylindrowych, które rzędowym czwórką nie ustępują. Ja biorę pod uwagę na następne moto tylko dwucylindrowce. Na plus zalicza się choćby niższy koszt użytkowania przy regulacji i wymianie świec, że o pięknym brzmieniu nie wspomnę (kwestia gustu). ;) Chodzi o charakterystykę silnika, krzywe momentu i mocy, a nie o to ile cylindrów mają. Nic XJocie nie ujmuję, po prostu ilość cylindrów nie jest dla mnie argumentem, może ktoś mnie poprawi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo studiowałem tematy związane z pierwszym moto przed zakupem Hanki, w grę wchodziła również m.in XJ'ta, GS500 (roczniki '02+) i ZZR600. Siedziałem i myślałem co będzie dla mnie lepiej "pasować", czytałem, szukałem, przymierzałem się do każdego no i padło na F2 (pozycja, wygląd + trafiłem okazję). Zaraz po tym w moim prywatnym rankingu wyszła najlepiej XJ'tka (bezawaryjność, turystyka - ale to dla mnie mniej ważne). ZZR'a jakoś specjalnie mnie nie przekonała, a na GS'ie się czułem nijak =\.Przymierz się do każdego, a najlepiej przejedź jak masz taką możliwość. Zastanów się co naprawdę podczas jazdy jest dla Ciebie najważniejsze, na jak długo chcesz kupić maszynę i w jaki sposób głównie zamierzasz jej używać. Policz sobie ile każdy na oko będzie Cię kosztować przez sezon (to też ważne), a skoro masz zamiar dużo jeździć z plecaczkiem to dobrze by było, żeby plecak też się po przymierzał .Takich wyborów przez internet nikt Ci nie ułatwi tak do końca. Myślę, że mały % użytkowników mógłby opisać swoje doświadczenia z każdym z w/w modeli, objeżdżając wszystkie 3 co najmniej po 1 sezonie - a taka opinia była by tutaj dla Ciebie najcenniejsza. Dupa musi do motóra pasować, a jak wiadomo każdy ma swoją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Nie jeździłem żadnym z tych sprzętów. Moim pierwszym motocyklem w wieku 17 lat była Kawa gpz 750 uni track. Uważam, że tak naprawdę moc sprzętu nie jest tak istotna, jak to, co się ma w głowie. Na 500 też można sobie krzywdę zrobić. A równie dobrze można zaczynać od czegoś większego i bezpiecznie nabrać doświadczenia. Jeżdżę od 17 roku życia, zrobiłem na motocyklach około 350tys. kilometrów i na szczęście nie zaliczyłem żadnej gleby, pomimo, że jako gówniarz zaczynałem od mocnej maszyny. I mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Może warto poszukać w szerszej skali? Jednak myślę, że musisz się trochę psychicznie nastawić na to, że nie da się kupić 15-19 letniego motocykla, który będzie szybki, wygodny, świetnie utrzymany, mało palący, niezawodny, niewymagający żadnego wkładu finansowego i do tego bardzo tani. Zawsze trzeba się nastawić na najlepsze wypośrodkowanie jakości/ceny.

Ty chyba nie wiesz co to jest duzy momet obrotowy.No wsumie w porownaniu do twojego MTX50 to ma ogromny momet obrotowy !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz nie nastawiam sie na cuda w tej skali cenowej. Na wiecej mnie nie stac po prostu i napewno kasy duzo wiecej nie dam rady wygrzebac bo nie ma skad zastanawiam sie powaznie nad XJ. Pasowala by mi rozmiarowo. Musialbym sie jeszcze przymierzyc czy wygodna dla mnie i plecaczka. Plecaczek nawet 50 kg nie wazy wiec jest jak wikeszy plecak mysle, ze z tym nie bedzie problemu. Jakos nie umiem sie przekonac do GSa.. najbardziej zastanawiam sie wlasnie nad GPZ i XJ z tego w zgledu, ze cos w owiewkach to dla mnie baaaaardzo duzy plus zawsze mozna sie troszku pochylic i komfort jazdy wiekszy zapier**** nie bede do odciecia ale jednak ta przelotowa ~140 km/h jest dosyc realna. A jak jechalem na CBF 120 km/h bez owiewki to nie bylo to przyjemne mysle, ze wyeliminuje nakedy jak tylko bede mial okazje dosiasc GPZ albo XJotke podobno oryginalna szybka w XJ jest ustawiona tak, ze daje prosto na kask prawda to? ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wiatrem to bym nie przesadzał. Owszem- na ścigach się jeździ za owiewką i w ogóle wiatru nie czuć. Natomiast na gołych motocyklach to jest kwestia przyzwyczajenia- po trzech dniach przestajesz czuć wiatr, bo się po prostu przyzwyczajasz. A ma to też swoje plusy- czując na sobie to powietrze- czujesz że żyjesz Do 160km/h nie sprawia to dużego kłopotu. Powyżej zaczyna być uciążliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam XJ bez owieki i da sie zyc do 120 jedzie sie fajnie potem juz meczy.Moj plecak ma wiecej niz 50 kilo ja mam powyzej 70.Motorek zajebisty.Jest to tez moj pierwszy.Jestem strasznie zadowolony wygodna, mocy ma dosyc.W trasie mi się super jedzie polecam.Jest to moja subiektywna opinia nie iwem jak tam Gs czy inne sie sprawuja.Ale xj wdzieczna maszyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na 1 moto kupilem xj600s z 95 roku. Dalem niecale 5tys, troche jeszcze musze wlozyc np. naped, regulacje, jedna laga mi sie poci itp. poki co to duzo nie przejechalem bo moze 1000-1200 km glownie miasto i krotkie dystanse. Ogolnie na razie nie narzekam, jest dosc ciezka ale bez tragedii, z plecakiem prawie nie jezdzilem(jedynie pare km z kumplem), ale wydawalo mi sie ok. Spalanie mi wychodzi w granicach 7 litrow przy srednio agresywnej jezdzie, ale mysle ze to dlatego ze przydalyby sie jej wszelkie regulacje. Nie wykorzystuje 100% potencjalu motocykla bo nie potrafie i sie boje, co do wzrostu to mam 182cm i pozycje mam wygodna. Mocy nie brakuje i pewnie jeszcze przez dlugi czas nie braknie, a nie ma tez jej na tyle zeby mnie zrywalo z moto(chyba ze za slabo odkrecam ). Coz wiecej moge napisac, wydaje mi sie, ze dobrze wybralem i jestem zadowolony ze swojego wyboru pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.