Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

I Kto Był Winny?


brutus333

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

auuuu.... jak dla mnie to większa wina wiadomo, że tego co wyprzedzał całość, bo za szybko. A ten co skręcał? hmm... nie znam się na jeździe w kolumnie, ale widać ze nagle zachciało mu się skręcić, przez co przytłumił jadących za nim. Ja to chyba bym już sobie odpuścił i poczekał na następne miejsce i dużo wcześniej sie ustawił na lini z włączonym migaczem. wówczas widzi się w lusterku czy aby jakiś przecinak się nie zbliża ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem winny był gość nadjeżdżający z dużą prędkością z tyłu jeśli chodzi o nazwijmy to "prawo motocyklowe". Skręcający patrząc w lusterka w takim tłumie i tak nic nie zauważy a wyprzedzający powinien zachować szczególną ostrożność szczególnie jeśli wyprzedza grupę i przede wszystkim nie zapier... z taką prędkością. Właśnie dlatego jest niewiele osób, którym ufam pod tym względem i pozwalam jeździć za mną... Z drugiej jednak strony jadący z tyłu mógł się nie spodziewać, że nagle ktoś będzie odłączał się od kolumny i skręcał, ale to go nie tłumaczy - trzeba trochę myśleć i umieć przewidzieć zagrożenia. Jeśli przyjechałaby policja stwierdziliby, że nadjeżdżający z tyłu na pewno nie jechał 50 km/h (pewnie to było w zabudowanym) orzeczonoby współwinę. Z innego punktu widzenia (zasad ruchu drogowego) skrzyżowanie na pewno nie było oznaczone ponieważ była to droga gruntowa, linia na drodze przerywana a co za tym idzie skręcający powinien się upewnić czy nie jest wyprzedzany i jeśli nadjeżdżający z tyłu jechałby przepisowo (50 km/h) oznaczałoby to winę skręcającego a jeśli jadący z tyłu zapieprzałby z nadmierną prędkością pewnie byłaby współwina. Teraz wiadomo dlaczego wyprzedzanie jest najbardziej niebezpiecznym manewrem na drodze.

Odnośnik do komentarza