bagieta91 Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Witam wszytskim:)Na poczatku powiem, że z mechaniki jakimś orłem nie jestem dlatego jak się pomyle w jakieś trywialnej rzeczy to proszę za bardzo się nie śmiać tylko mnie popraić Mój sprzęt to Honda cbr f4i.Otóż ostatnio jeżdziłem z kolegą i postanowiliśmy się pościgać.. Kilka razy ruszyłem na pół sprzęgle żeby przedniego koła za bardzo nie podrywało, po prostu chciałem jak najszybciej wystartować... Póżniej spaliłem trochę kapcia i zaczeły sie problemy. Jadąc do domu zauważyłem że na 2, 3 biegu przy wysokich obrotach (pow 8 tys) zaczyna boksować tylne koło-przynajmniej tak myślałem bo kończą mi się oponki a może i było troche piachu... Dziś jednak jeżdząc z plecakiem sytacja sie powtarzała i to juz nawet i na 5 biegu, po prostu mam 6 tys daje w palnik i obroty skacza od razu szybko do 12-13 tys, moto nie przyśpiesza a prędkościomierz także w miejscu więc koło nie ma prawa boksować..Potrzymie tak na odkręconej manetce gaz, chwila i lekko obrony spadaja i dopiero zaczyna moto ciągnąć do przodu ale ciągle czuć, że nie tak jak zawsze, ślizga.. Napęd też jeszcze w dobrym stanie wiec jedynie co myśle to sprzęgło..Prosze uświadomcie mnie jeścli się myle, ale wydaje mi sie, że tarcze ślizgają i są do wymiany.. Jeżeli tak to tarcze czy coś jeszcze. Dodam ze próbowałem regulacji koło klamki sprzęgła na lince i obojetnie czy na full zakręciłem czy odkręciłem sprzęgło i tak ślizgało. A i dodam, że niedawno były w serwisie wymieniane oleje i filtry więc nie wiem czy ma to coś może wspólnego. Z góry dzieki za pomoc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek CBR Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Przypaliłes tarcze sprzęgłowe. Niestety będziesz musiał wymienić. Ogólnie jak rozbierzesz to zobaczysz czy tylko tarcze sprzęgłowe czy przekładki też przypalone i sprawdz przy okazji sprężynki czy są w normie. Tutaj masz link do mojego tematu jak wygladaja spalone przekładki Oraz link do filmiku jak samemu wymienić.http://www.motocykle.slask.pl/topic/128800-cbr-600-f4i-pomoc-w-ocenie-sprz%C4%99g%C5%82a-tarcz-i-przek%C5%82adek/?hl=%2Btarcze+%2Bsprz%C4%99g%C5%82owe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bagieta91 Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Dzieki, czytałem już Twój temat. 2 tyg temu wymieniłem olej z filtrami i zrobiłem na nim może z 200km, i musze po wymianie sprzęgła wymieniać też na nowy? czy moge spowrotem zalać tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bagieta91 Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 a no i jeszcze jedno.. kupowałeś jakieś ori czy zamienniki? znalazłem takie cos http://allegro.pl/tarcze-sprzeglowe-nhc-honda-cbr-600-f4-i-f5-01-09-i5117606457.htmli nie wiem czy ta cena nie jest za mała (oczywiście nie żebym narzekał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Przecież olej czarny jak smoła masz ze sprzęgła-z tarcz.Nie jesteś pierwszy i nie ostatni co tak załatwił sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek CBR Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 U mnie mniej więcej zbiegło się to z wymianą oleju więc zalałem osobiście nowy. Co do Twojego hmm wydaje mi się, że nie powinno być problemów tylko spuscic do czystego naczynia olej lub ewentualnie polozyc moto na lewym boku to oleju nie bedziesz musial spuszczac z moto. Ja kupiłem zamienniki, przekladki larssona, tarcze EBS, sprezyny EBC. I nie wiem czy to wina jakosci zamiennikow tarcz czy moja wina przy skladaniu.. ale po wymianie sprzeglo na zimnym silniku sie slizgalo, a jak nagrzal sie powyzej 50stopni to było ok. Niestety nie rozwiązałem tego problemu bo jakos miesiac pozniej miałem wypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 A oczywiście ze ma do wymiany.Spuść sobie i zobacz jak wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bagieta91 Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 mimo, że jak zauważyłem że ślizga przy wysokich obrotach to zrobiłem tylko 100km? popraw mnie jeśli sie myle, ale jeżeli jeżdziłem turystycznie w okolicach 4-6 tys to sprzęgło sie nie ślizgało, zatem ślizgało tylko kilka razy jak mu odkręciłem i już olej do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Paliłeś gumę tarcze się ślizgały i się przypaliły,wszystko masz w oleju.Tam masz jeszcze inne elementy które mogły polecieć.Rozebrać przemierzyć posprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bagieta91 Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 zobacze.. sam jestem ciekaw bo paliłem może z 3 sek, ledwo co dym sie pojawił to przestałem..Dzięki wielkie za odpowiedzi i pomoc;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Samo już się nie naprawi,stało się trudno.Nie martw się bywają gorsze awarie a i tak musiało być nie najlepsze.Może tez są słabe sprężyny,ja zwichrowałem przekładkę.Sam się nie bierz bo nie ocenisz dobrze co jest uszkodzone a co dobre i wymiana może nic nie dać.Proponuję kogoś z mechaników z forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Pamietaj o najwazniejszym!Zawsze jak spali sie sprzegło nalezy wymienic olej (dotyczy sprzegieł mokrych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bagieta91 Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Mam dobrego mechanika, tyle, że do samochodu, ale od małego posiada motory i powiedział, że żaden kłopot z tym. Zastanawiam się tylko czy od razu kupować cały zestaw tzn tarcze przekładki i sprężyny czy najpierw rozebrać i zobaczyć? Ok olej zaleje nowy, a filtr? może zostać ten który jest(wymieniany 2 tyg temu) czy też mu zaaplikować nówke? Nfs- a propo mechaników z forum, masz kogoś z okolic wodzisławia? przedtem(oleje klocki itp ) robiłem w damir team i byłem zadowolony, tylko, że mają terminy i trzeba czekać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Nie dawaj do żadnego mechanika samochodowego,jak dasz to żale do siebie.Np kolega co wyżej pisze Danvield umówić się podjechać,kawałek masz ale moto to jest chwila a pewność 100%Osobiście znam parę bardzo nie przyjemnych przypadków z różnych warsztatów więc radzę trzymać się sprawdzonych ludzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Na forum masz jeszcze jakby co Daniela - Czarna Owca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bagieta91 Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Witam Panowie w słoneczny dzieńNie orientujecie sie gdzie moge kupic przekładki do sprzęgła do cbr? bo wszystko jest np. na allegro i inych stronach tzn tarcze i spręzyny ale kurde nigdzie nie ma przekładek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotRR Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Larsson, Inter Motors? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bagieta91 Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 a mógłbyś mi posłać jakiś link do tychh przekladek doo cbr 4fi bo za chiny nie moge znaleźć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Spręzynki dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bagieta91 Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 jutro sie za to zabieramy, wiec jak posprawdzam i pomierze wszytsko to dam znac. Rozumiem, że tarcze na pewno do wymiany ale jak sprezyny bedą się miesciły w granicy podanej w manualu tak samo jak przekładki, i dodatkowo przekladki nie beda ani zwichrowane ani przypalone to moge założyć spowrotem stare??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 No pewnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek CBR Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Jak coś ja kupywałem ale to 2 lata temu ponad w inter motors z lucasa przekładki za ok 110zł po zniżkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bagieta91 Opublikowano 24 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Panowie dzis rozerbrałem sprzęło.. Przekładki tak spalone, że praktycznie czarne... ogólnie teracze maja tyle co nowe 3.08 mm i to mnie dziei a spręzyny mają 45.1mm czyli tez by mogły być, ale wymienie wszystko aby mieć pewność.. PS. Olej też czarny jak smoła-do wymiany. Mieliście racje, dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bagieta91 Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Wszytsko gotowe;) zauważyłem, że przekładki już na "oko" są grubsze. Po złożeniu i odpaleniu motoru okazało sie, że jeżeli klamaka sprzęgła jest ustawiona tak, jak przedtem czyli łapie mniej więcej od połowy to delikatenie ciągnie moto no i biegi cięzko wskakują, np. cięzko jest wogóle wrzucić luz- N. Jeżeli znowu stawiłem tak żę sprzęgło łapie od samej góry, to wszystko jest ok i moto jezdzzi, sprzęglo ani nie ciągnie ani nie ślizga tylko z przywyczajenia źle mi sie rusza po wieki popuszczam klamke i dopiero przy końcu zaczyna ruszac.I tu moje pytanie, dzieje się tak z powodu grubszych przekładek czy może jest gdzies do tego jakas regulacja??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek CBR Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Masz dwie możliwości regulacji. Jedną masz przy klamce, a drugą przy deklu sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.