Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Ma ktoś wtyki w BMW?! Zakup samochodu. Prośba o sprawdzenie.


pietja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych.

Mam pytanko mało motocyklowe, ale na forach samochodowych się nie udzielam.

Mianowicie mam na oku ładną E46 z Katowic. Motor 330d, autko w touringu.

Szukam takiego dłuższy czas, ale zjeździłem już całą Polskę i same parchy, albo kombinowane...

w każdym razie, chciałem się dowiedzieć, czy ktoś potrafi mi sprawdzić po VIN historię serwisową autka?

Zaznaczam, ze właśnie o historię mi chodzi, a nie odkodowanie wyposażenia.

Może są tu jakieś człowieki dobre pracujące w jakiejś Bawarii motors czy tam u Gazdy ;)

 

VIN: WBAEL91092PA25196

 

z góry serdeczne dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MW 330D E46 PA25196 (WBAEL91092PA25196)
 

Serie 3er Body Type Touring / SUV
Production Date 2001-09-12
Engine 3.0L (M57)
Maximum Power 184 PS (135.0 kW)
Fuel type Diesel
Gearbox Manual
Color BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Interior STANDARDLEDERSCHWARZ (N6SW)
VIN PA25196 (WBAEL91092PA25196)

BMW Factory Equipment 

S473A Armrest front

S534A Automatic air conditioning

S692A Preparation, BMW 6-CD changer I-bus

S818A Battery master switch

S428A Warning triangle and first aid kit

S441A Smoker package

S520A Fog lights

S522A Xenon Light

S411A Window lifts,electric,front/rear

S255A Sports leather steering wheel

S502A Headlight cleaning system

S302A Alarm system

S785A White direction indicator lights

S249A Multifunction f steering wheel

S661A Radio BMW Business (C43)

S320A Deleted, model lettering

S863A Dealer List Europe

S879A Operating instructions German

S548A Kilometre speedo

S290A BMW light-alloy wheel star spokes 44

S926A Spare wheel

S550A On-board computer

S832A Battery in luggage compartment

S386A Roof railing

S851A Language version German

S984A Maintenance interval encoding (CODING SERVICE INTERVAL)

S993A model year code in VIN (MODEL YEAR CODE)


"White direction indicator lights" to kierunkowskazy  albo wszystkie powinny byc białe albo pomarancz jak juz.
Sprawdź sobie dokładnie auto czy nie bylo bite.
Przy tym przebiegu moze Ci paść turbina/dwumasa takze sie szykuj na ewentualne wydatki.
Warto zdjąc plastiki  we wnekach drzwi, lubi sie tam pojawiac korozja.
Sprawdź maglownice i wachacze - dobra stacja diagnostyczna.
Jak bmka jest niebita i wszystko ładnie poustawiane - idzie jak po sznurku bez zadnych dziwnych bujnięc (sztywne auto)
Warto podpiąc na komputer sprawdzic historie. Sprawdx przebieg który jest zapisywany w 3 miejscach tzn 

licznik , modul swiatel ,EWS-kluczyk + DIS z LCM (światła). Nieraz jest tak ze ktos pozmienia wszyskto ładnie,
a np historia bledów bedzie przy 'starym' przebiegu.
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Danvield:

Moduł świateł -ok. choć można przekodować. Licznik bez sensu, bo program wykaże to samo co pokazuje licznik, a kluczyk mnie zastanawia. Słyszałem, że koduje się z auta, więc nosi pamięć taką jak samochód. Jeśli się mylę popraw mnie i powiedz jak to zczytać ewentualnie (korzystam z INPY).

Wyposażenie pasuje z tym co wypisałeś. Z tyłu białe kierunki, z przodu lekko pomarańczowe, choć nie całkiem (jak w przedlifcie). 

Dwumasa? Poznam w jakim stanie więc się nie stresuję. Turbina? Cóż. W końcu to turbodiesel i ma na noc pod względem bezawaryjności do mojej E39 w benzynie ;) i jakoś strawię regenerację za 1000,- zł po to żeby przez kolejne 150 tyś śmigać autem z takim momentem.

Masz może możliwość sprawdzić historię serwisową tego auta? Mam na myśli zapisane w systemie BMW zarejestrowane  naprawy tego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ci niewiele da.. bo pomysl kto e46 serwisuje w ASO..
jak juz to mialbys jakas naprawe z przed 10 lat powiedzmy w holandi czy niemiec
(bo tylko te kraje maja wspolna baze danych) Więc defakto niewiele Ci to pomoze w tym momencie.
Osobiscie polecam ten silnik, warto chipnąc, mniej pali wtedy i ma jeszcze wiekszego buta.
Rozrzad na łancuchu(niby niesmiertelny) - z ciekawosci bym go sprawdzil po tym przebiegu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krajówka, więc próżno szukać historii w Holandii czy niemcowni. Od 2004 roku jeden właściciel. Gość mówił, że robili go w Bawarii Motors i jeszcze gdzieś w mikołowie..dlatego mam podstawy by przypuszczać, iż coś tam może w systemie jednak istnieje o nim :) Może akurat pół roku temu ogarnęli dwumas?! Tak, tak wiem...nadzieją matką głupich..mimo tego może coś, ktoś, więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CB1:

Samochód z firmy. Plus taki, że firmowe auta robi się na faktury i wrzuca w koszta, więc przynajmniej czysto teoretycznie powinien być utrzymany w dobrym stanie....ten egzemplarz po prostu nie miał łatwego życia. Brał go kto chciał. Minusy:

-Ogólnie powłoka lakiernicza od 160-200 um, a okolice tylnego błotnika szpachla +350um

-stuki z viskozy

-gdzieś ciekła z niego ropa, ale wszystko zabudowane i trudo było znaleźć czy z pompy

-nie działające szyby z tyłu

-szyba przednia do wymiany (peknięta)

-felgi obite

-mnóstwo drobnych i wiekszych mankamentów we wnętrzu jakich nie akceptuję (np. odpadające obicie słupka B)

Komputera nie podpinałem nawet, bo mi się nie chciało po tym co zobaczyłem.

 

Mam 18 letnie E39 m52b28 w O NIEBO lepszym stanie. Wszystko działa, oryginalny lakier i szyby. Wszystkie  niesprawności usuwam na bieżąco i autko jeździ tka jak BMW powinno. Jestem uczulony na niedbalstwo a w przypadku tego E46 aż raziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CB1:

Samochód z firmy. Plus taki, że firmowe auta robi się na faktury i wrzuca w koszta, więc przynajmniej czysto teoretycznie powinien być utrzymany w dobrym stanie....ten egzemplarz po prostu nie miał łatwego życia. Brał go kto chciał.

 

Mam 18 letnie E39 m52b28 w O NIEBO lepszym stanie. Wszystko działa, oryginalny lakier i szyby. Wszystkie  niesprawności usuwam na bieżąco i autko jeździ tka jak BMW powinno. Jestem uczulony na niedbalstwo a w przypadku tego E46 aż raziło.

Brał kto chciał :) To już mam obraz tej fury przed oczami.

Tak jak piszesz, jak dbasz o auto i jest ono prawidłowo serwisowane i naprawiane to długo możesz się nim cieszyć. Ja z racji działalności jaką prowadzę znam rynek używek można powiedzieć od wnętrzności samochodów robionych na handel.

Nie poddawaj się w końcu trafisz fajny egzemplarz bo moment jakim dysponuje ten silnik potrafi wywołać uśmiech na twarzy.

Powodzenia w poszukiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.