Poszukiwacz_500 Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Cześć, Wymienili mi w serwisie łożysko główki ramy (CB 500 - z oryginalnego kulkowego na stożkowe JMT) i nie działa teraz blokada kierownicy (ani w lewo ani prawo). Czy to znaczy ze coś źle zamontowali czy łożysko stożkowe samo w sobie może to powodować? Jeśli to wina łożyska to byłoby szkoda, bo nie zostałem o poinformowany wcześniej że coś takiego może wystąpić. Pozdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 To nie jest wina łozyska, blokada w Cb500 jest zintegrowana ze stacyjką i tzw"bolec" wchodzi nizej aniżeli łozysko główki ramy.Jak nie rozbierzesz to sie nie dowiesz co tam jest "sknocone" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poszukiwacz_500 Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Dzięki za info, dowiedziałem sie też od innego użytkownika Cebuli który zmienił łożysko na to samo że blokada działa mu normalnie, więc coś sknocili w serwisie. Pod koniec tygodnia zawożę im moto ponownie bo więcej rzeczy wymaga poprawek, to też o blokadzie im powiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poszukiwacz_500 Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Dzisiaj przejechałem się kawałek autostradą i coś niepokojącego dzieje się z kierownicą. Przy rozpędzaniu do 185km/h wszystko ok, ale potem jak odpuściłem gaz to kierownica złapała mocne shimmy, przestało dopiero jak prędkość spadła poniżej 170 (wcześniej nic takiego nie miałem).W dodatku przy hamowaniu czuję jak kierownica lekko wężykuje.Pytanie - łożysko jest za słabo czy za mocno dokręcone? Bo podejrzewam ze to nie jest normalne nawet świeżo po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Trudno wróżyć tak z fusów, może to suma wszystkich luzów jakie masz w zawieszeniu przednim i tylnym ?Biorąc pod uwagę fakt, że robione było łożysko główki ramy, to obastawiam, że mogło zostać za słabo dokręcone.Chyba za wcześnie na to, żeby wałki zakleszczały się na bieżni, bo za świeże łożysko, chociaż może jest dokręcone "na beton", ale to by sprzęt wężykował po drodze również w trakcie przyspieszania lub jazdy ze stałą prędkością.Sprawdź starym domowym sposobem. Na zaciśniętym przednim hamulcu mocno bujnij motocyklem. Jeżeli usłyszysz charakterystyczny stuk w okolicach główki, to wiedz, że coś się dzieje. Najlepiej,żeby wykluczyć luzy i stuki na klockach/zaciskach zaprzyj przednie koło o ścianę i bujnij bez używania hamulca.Jeżeli nadal nie słyszysz charakterystycznego głuchego stuknięcia, to przyłóż palce do główki ramy. Jeżeli jest tam luz, to z pewnością to wyczujesz Jeżeli nic nie znajdziesz, to przednie koło w górę i trzeba sprawdzić pełny zakres skrętu kierownicy, czy kiera pracuje bez oporów, czy nie ma zakleszczeń zwłaszcza od pozycji "na wprost" do minimalnych ruchów lewo-prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosKurczakos Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 Może to głupie ale warto też sprawdzić czy po poskładaniu wszystkiego masz idealnie kierownicę prostopadłą do koła . Może krzywo jest złożone i moto teraz ma lekki odchyl na którąś ze stron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 sprawdź cisnienie i stan przedniego ogumienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poszukiwacz_500 Opublikowano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 opona praktycznie nowa, ciśnienie ok, przed wymianą nic takiego nie miałem, mimo że to stare łożysko stukało właśnie przy mocnym hamowaniu, teraz na nowym łożysku stuków nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosKurczakos Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 opona praktycznie nowa, ciśnienie ok, przed wymianą nic takiego nie miałem, mimo że to stare łożysko stukało właśnie przy mocnym hamowaniu, teraz na nowym łożysku stuków nie ma. A jest wszystko prosto poskładane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poszukiwacz_500 Opublikowano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 Lagi są równo wsunięte, jakby o ułamek milimetra wyżej niż przed wymianą, ale równo. Co do półki to nie wiem, ta blokada nie działa więc może półka jest krzywo założona :/Dzisiaj podrzucam chłopakom moto na poprawki, i dlatego szukam co moze być przyczyną takiego zachowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.