Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Wymiana łożyska główki ramy a blokada kierownicy


Poszukiwacz_500

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Wymienili mi w serwisie łożysko główki ramy (CB 500 - z oryginalnego kulkowego na stożkowe JMT) i nie działa teraz blokada kierownicy (ani w lewo ani prawo). Czy to znaczy ze coś źle zamontowali czy łożysko stożkowe samo w sobie może to powodować? Jeśli to wina łożyska to byłoby szkoda, bo nie zostałem o poinformowany wcześniej że coś takiego może wystąpić.

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, dowiedziałem sie też od innego użytkownika Cebuli który zmienił łożysko na to samo że blokada działa mu normalnie, więc coś sknocili w serwisie. Pod koniec tygodnia zawożę im moto ponownie bo więcej rzeczy wymaga poprawek, to też o blokadzie im powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przejechałem się kawałek autostradą i coś niepokojącego dzieje się z kierownicą. Przy rozpędzaniu do 185km/h wszystko ok, ale potem jak odpuściłem gaz to kierownica złapała mocne shimmy, przestało dopiero jak prędkość spadła poniżej 170 (wcześniej nic takiego nie miałem).
W dodatku przy hamowaniu czuję jak kierownica lekko wężykuje.
Pytanie - łożysko jest za słabo czy za mocno dokręcone? Bo podejrzewam ze to nie jest normalne nawet świeżo po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno wróżyć tak z fusów, może to suma wszystkich luzów jakie masz w zawieszeniu przednim i tylnym ?;)

Biorąc pod uwagę fakt, że robione było łożysko główki ramy, to obastawiam, że mogło zostać za słabo dokręcone.

Chyba za wcześnie na to, żeby wałki zakleszczały się na bieżni, bo za świeże łożysko, chociaż może jest dokręcone "na beton", ale to by sprzęt wężykował po drodze również w trakcie przyspieszania lub jazdy ze stałą prędkością.

Sprawdź starym domowym sposobem. Na zaciśniętym przednim hamulcu mocno bujnij motocyklem. Jeżeli usłyszysz charakterystyczny stuk w okolicach główki, to wiedz, że coś się dzieje. 

Najlepiej,żeby wykluczyć luzy i stuki na klockach/zaciskach zaprzyj przednie koło o ścianę i bujnij bez używania hamulca.

Jeżeli nadal nie słyszysz charakterystycznego głuchego stuknięcia, to przyłóż palce do główki ramy. Jeżeli jest tam luz, to z pewnością to wyczujesz ;)

 

Jeżeli nic nie znajdziesz, to przednie koło w górę i trzeba sprawdzić pełny zakres skrętu kierownicy, czy kiera pracuje bez oporów, czy nie ma zakleszczeń zwłaszcza od pozycji "na wprost" do minimalnych ruchów lewo-prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lagi są równo wsunięte, jakby o ułamek milimetra wyżej niż przed wymianą, ale równo. Co do półki to nie wiem, ta blokada nie działa więc może półka jest krzywo założona :/

Dzisiaj podrzucam chłopakom moto na poprawki, i dlatego szukam co moze być przyczyną takiego zachowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.