SRS Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Witam , jak w temacie zaobserwowałem dziwne zachowanie przedniego koła podczas hamowania.Przy mocniejszym hamowaniu koło ma tendencje by się kłaść lekko na bok. Trochę to niebezpieczne Objaw ten występuje od ok.3 dni , jedyne co mogło to spowodować to gwałtowne hamowanie na skreconej kierownicy (mała predkość )Od tego momentu każde mocniejsze użycie klamki powoduje nieprzyjemną reakcje koła.Nadmienię że lagi suche. Co radzicie ?pozdro Romek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DubStrike Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Sprawdzałeś ciśnienie w oponie? Sprawdź u siebie, u mnie zalecają 2,5bara. Może krzywa tarcza hamulcowa, bo o złym wyważeniu raczej mowy być nie może, skoro problem pojawił się 3 dni temu.Może źle wyregulowane amortyzatory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Od razu do mechanika zanim skończy się to źle.Za rozmowę nic się nie płaci mechanik nie gryzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SRS Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Sprawdzałeś ciśnienie w oponie? Sprawdź u siebie, u mnie zalecają 2,5bara. Może krzywa tarcza hamulcowa, bo o złym wyważeniu raczej mowy być nie może, skoro problem pojawił się 3 dni temu.Może źle wyregulowane amortyzatory?Ciśnienie jest ok , tarcza też to pierwsze co sprawdzałem , zwłaszcza że na tarczę zakładam blokadę a na parkingu różnie bywa.Chyba coś się przestawiło ale dlaczego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SRS Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Od razu do mechanika zanim skończy się to źle.Za rozmowę nic się nie płaci mechanik nie gryzie.Witaj , gadałem z mechanikiem , zalecił rozkręcenie (poluzowanie lag) i ponowne skrecenie z momentem zalecanym w serwisówce.Zobaczę jutro bo brakuje mi jednej nasadki do klucza dynamometrycznego.Może się ułoży .Bardziej się zastanawiam od czego się to stało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 czasem gleba, czasem lekkie uderzenie przodem.sprawdź tez łozyska koła(jedno może byc uszkodzone i bedzie podobny efekt) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki89 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 sprawdz czy lagi są identycznie ustawione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SRS Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 czasem gleba, czasem lekkie uderzenie przodem.sprawdź tez łozyska koła(jedno może byc uszkodzone i bedzie podobny efekt) Moto przewróciło się kilka lat temu na parkingu, ale wszystko było ok, sprawdzałem na postoju przy maksymalnej pracy amorów widać że koło się lekko przesuwa względem błotnika.Koło i łożyska sprawdzę po wymontowaniu .Jak wrócę z roboty pospawam konstrukcję pod silnik by to prosto stało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szocik Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 mam podobnie w swoim, różnica jest taka że przy prędkości do 60 przy nagłym hamowaniu opona dobija do felgi, moto dopiero kupione, stało 1,5 roku i gumy z 2006 roku, mam już nowy kpl kwestia założenia tylko czekam w kolejce również po pełny serwis odrazu, to że tak dobija to może być wyłącznie wina opon? dodam że lagi suche, tarcze nie biją i na prostym nie sciąga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Jak opona dobija do felgi? - rozwiń wypowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szocik Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Jak opona dobija do felgi? - rozwiń wypowiedź kilka razy się zdarzyło że przy mocnym wciśnięciu hamulca było odczuwalne tąpnięcie a z opony robił się placek i blokowało koło, wrażenie dosłownie jak by nie było powietrza a opona dobijała do felgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloszRR Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 A może nie ma powietrza? Chyba że wrażenie dobicia jest z amortyzatora że dobija, za miękki jest, albo oleju nie ma wcale i tłumienie nie istnieje i chodzi na samych sprężynach.Co do kolegi w temacie, sprawdź czy ci tłoczki w zaciskach równo chodzą ew. prowadnice zacisków jeśli to pływające zaciski (brak info jakie moto). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Lagi suche ale oleju już dawno nie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szocik Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 albo oleju nie ma wcale i tłumienie nie istnieje i chodzi na samych sprężynach Lagi suche ale oleju już dawno nie nie ma. dzieki Panowie, w poniedziałek odstawiam na pełny serwis i zwróce na to uwage, co do samych opon to cisnienie jest dobre, jutro jade na wyrazów i jak odbiore już kota z naprawy to tez sie wybieram zeby zobaczyć jaka jest różnica w jeździe na starych/nowych oponach i napisze w czym konkretnie był problem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SRS Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 albo oleju nie ma wcale i tłumienie nie istnieje i chodzi na samych sprężynach Lagi suche ale oleju już dawno nie nie ma. dzieki Panowie, w poniedziałek odstawiam na pełny serwis i zwróce na to uwage, co do samych opon to cisnienie jest dobre, jutro jade na wyrazów i jak odbiore już kota z naprawy to tez sie wybieram zeby zobaczyć jaka jest różnica w jeździe na starych/nowych oponach i napisze w czym konkretnie był problem. Pozdrawiam Najprawdopodobnie brak oleju.W moim przypadku rozbieram to jutro , narzędzia skompletowane , robi sie podstawka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Ja mam to samo moto długo stało i taki efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SRS Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Witajcie , materiały przygotowane .Nie z lenistwa ale nawału zajęć zapytam czy któryś z Kolegów zna angielski techniczny , inacze zabawa z translatorem czyli masakra.Chodzi mi o momenty dokręcania górnego zamocowania i dolnego lag , jak i osi koła przedniego.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 napisz mi nazwe, model i rocznik swojego motocykla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SRS Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Kawasaki vulcan en500 1992 wersja amerykańska pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Górna półka 20 N.mDolna 25.N.mNakrętka przedniej osi 88 N.m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SRS Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Górna półka 20 N.mDolna 25.N.mNakrętka przedniej osi 88 N.m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SRS Opublikowano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Więc tak.Olej był nie do określenia , szaro-stalowy żur.Samo demontowanie jak i wymiana oleju poszła gładko, wykonana jednoosobowo .Moto podstawione , wypoziomowane , lagi poskrecane momentami z instrukcji serwisowej.Widelec chodzi jak nigdy,różnica jest ogromna.Jedynym mankamentem był brak miarki na 385ml , ale od czego stoisko z butelkami dla niemowląt. Dziekuję wszystkim za pomoc i rady.Poprawa na 95% o pozostałych pięciu to już po sezonie pozdrawiamRomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szocik Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 kilka razy się zdarzyło że przy mocnym wciśnięciu hamulca było odczuwalne tąpnięcie a z opony robił się placek i blokowało koło, wrażenie dosłownie jak by nie było powietrza a opona dobijała do felgi odebrałem kota i w jednej ladze nie było oleju a w drugiej był olej z frytek, teraz ładnie amortyzuje a w dodatku z nowymi oponami nic nie blokuje koła przy hamowaniu.Pozdrawiam i dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.