maniek60 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Witam, wymieniłem klocki hamulcowe z tyłu w moim Suzuki Bandit 1200, rocznik 1998 jednak wystąpił pewien problem - klocki wymienione, ale hamulec nie działa...wydaje się być wszystko w porządku założone, odpowietrzane było wiele razy i nadal nic. Czy ktoś mógłby coś poradzić? Od dwóch dni nad tym siedzę i na nic nie wpadłem. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TMK Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Może zacisk trzeba by już wyczyścić, i sprawdź pompkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
accord Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 A gdzieś Ty ziomal tu się znalazł z tym problemem ?!Hamulec pewnie od dawna nie działał, rozbierz wszystko w cholerę,wyczyść i sprawdź bez klocków czy tłoczek chodzi.Tyle ode mnie, mamy tu paru fachowców i pewnie się odezwą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek60 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Może zacisk trzeba by już wyczyścić, i sprawdź pompkę.A o jaki zacisk chodzi? Pompka sprawdzona, działa bez zarzutu. A gdzieś Ty ziomal tu się znalazł z tym problemem ?!Hamulec pewnie od dawna nie działał, rozbierz wszystko w cholerę,wyczyść i sprawdź bez klocków czy tłoczek chodzi.Tyle ode mnie, mamy tu paru fachowców i pewnie się odezwą. Hamulec działał do czasu aż zmieniłem klocek hamulcowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 A o jaki zacisk chodzi? (...) Hamulec działał do czasu aż zmieniłem klocek hamulcowe. Aż boje sie zapytac, gdzie w takim razie włozyłes nowe klocki XD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek60 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Prawda jest taka, że piszę to w imieniu mojego taty , który ma pojęcie o motorach dobre, ale nie jest nieomylny w tym temacie. Kontakt mam z nim jedynie telefoniczny, nie mieszkam z nim a on na internecie nie zna się zbyt dobrze , a już na pewno nie na pisaniu na forum. Piszę więc na jego prośbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Zasada prosta, wyjmujesz stare klocki, nastepnie ubierasz troche płynu ze zbiorniczka.1. Czyścisz tłoczki hamulcowe z zabrudzen, nastepnie dopiero je cofasz do koncaUbierasz znów płyn który cofneło, nastepnie po wyczyszczeniu pedzelkiem dna zbiorniczka z ew zanieczyszczen,nalewasz nowego płynu(oznaczenie DOT na dekielku),2. zakładasz nowe klocki hamulcowe uprzednio smarując wszelkie prowadnice w zalezności od konstrukcji zacisku(smar miedziany- inny nie wchodzi w gre ze wzgledu na temperature i mozliwośc wytapiania.)3. Nastepnie pilnując zeby nie dosżło do zapowietrzenia zbiorniczka dolewasz płynu hamulcowego,gdy juz zacisk"złapie" tarcze nalezy jeszcze odpowietrzyc i przpeuscic nowy płyn.W tym celu zakładasz wezyk na odpowietrznik zacisku na tarczy i trzymajac nacisnieta klamke hamulca odkrecasz odpowietrznik,klamka zejdzie do zera i trzymając ja, zakrecasz odpowietrznik i dopiero puszczasz klamke. Czynnośc powtarzasz do momentu jak w wezyku pojawi sie czysty płyn.Analogicznie sytuacja ma sie jezeli wystepuja 2 tarcze z przodu pamietając o tym że zawsze zaczynamy od obiegu najdalszego od pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotRR Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Może nowe klocki nie przylegają całą powierzchnią tylko opierają się o progi zużytej tarczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Jeśli układ został prawidłowo odpowietrzony a tłoczki w zacisku normalnie się wysuwają to sprawdźcie czy na brzegu tarczy nie powstał rant na skutek wytarcia o który będą się opierać nowe klocki czyniąc hamulec nieskutecznym. Nie chciałbym sugerować możliwości odwrotnego założenia klocków (widziałem taką próbę na własne oczy ).Ja zaczął bym od sprawdzenia czy pedał hamulca nie ,,wpada'' i nie ,,sprężynuje''. Jeśli jest miękki to układ zapowietrzony, jeśli wpada uszkodzona pompa. Jeśli jest gites to po wyjęciu klocków sprawdził bym czy tłoczki się wysuwają. Jeśli nie to trzeba by rozebrać zacisk i je rozruszać, wyjąć i przeczyścić lub wymienić. Jeśli jednak tłoczki się wysuwają to pozostaje rant na tarczy lub zbyt cienka tarcza na skutek wytarcia, ale zbyt cienka tarcza skutkowała by nadmiernym wysunięciem tłoczków i ,,laniem'' zacisku tak jak w przypadku uszkodzenia uszczelek a ubytek płynu w zbiorniczku byłby zauważalny po każdym naciśnięciu hamulca i pod motocyklem...Piszę o normalnych hamulcach. Jeśli moto ma ABS to nie bierz tego co napisałem pod uwagę bo przy takich jeszcze nie grzebałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
*IRO* Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Zasada prosta, wyjmujesz stare klocki, nastepnie ubierasz troche płynu ze zbiorniczka.1. Czyścisz tłoczki hamulcowe z zabrudzen, nastepnie dopiero je cofasz do koncaUbierasz znów płyn który cofneło, nastepnie po wyczyszczeniu pedzelkiem dna zbiorniczka z ew zanieczyszczen,nalewasz nowego płynu(oznaczenie DOT na dekielku),2. zakładasz nowe klocki hamulcowe uprzednio smarując wszelkie prowadnice w zalezności od konstrukcji zacisku(smar miedziany- inny nie wchodzi w gre ze wzgledu na temperature i mozliwośc wytapiania.)3. Nastepnie pilnując zeby nie dosżło do zapowietrzenia zbiorniczka dolewasz płynu hamulcowego,gdy juz zacisk"złapie" tarcze nalezy jeszcze odpowietrzyc i przpeuscic nowy płyn.W tym celu zakładasz wezyk na odpowietrznik zacisku na tarczy i trzymajac nacisnieta klamke hamulca odkrecasz odpowietrznik,klamka zejdzie do zera i trzymając ja, zakrecasz odpowietrznik i dopiero puszczasz klamke. Czynnośc powtarzasz do momentu jak w wezyku pojawi sie czysty płyn.Analogicznie sytuacja ma sie jezeli wystepuja 2 tarcze z przodu pamietając o tym że zawsze zaczynamy od obiegu najdalszego od pompy. Hejka, akurat w moim temacie Proszę o wyrozumiałość, będę to robił pierwszy raz, a wiadomo że najpierw trzeba złapać trochę teorii.Ad.1) Czym wyczyścić tłoczki jak i całe zaciski? Nafta, benzyna? Po co "ubierać" płyn przy wymianie klocków? Czy opisujesz wymianę Klocki + Płyn co wydaje się dosyć logiczne? Ad.2) Gdzie dostanę taki smar? Byle biedronka? Facet np na tym filmiku nic nie smarował/czyścił - rozumiem, że robił fuszerę?http://www.youtube.com/watch?v=Fe2G-detbbo&list=PLwdIC629BIHSR6nKi5rVqW5R8XxdrD6bh&index=1 Co do odpowietrzania układu to ja będę całkowicie wymieniał przewody, rozumiem że w takim wypadku spuszczam cały płyn, odkręcam stare, podłączam nowe - układ w tym momencie będę miał na 100% zapowietrzony, zalewam nowym płynem i pompuje tak długo aż płyn zacznie wyciekać dołem? I jeszcze jedno pytanie co do samych klocków. Jakie polecacie? Firma SBS jest ok? Nie szukam najtańszych, tylko dobrych...w końcu to hamulce.http://sklep.scigacz.pl/klocki-hamulcowe-sbs-806hs-p-14658.html http://www.scigacz.pl/Wymiana,plynu,hamulcowego,warsztat,Scigacz,pl,7986.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Ad1 Brzdmen(http://www.oleje-pema.cz/products/4/103871/previewb.jpg) lub inny odtłuszczacz do hamulców, czasami świetnie usuwa zwyczajny plak do tapicerki.-Ubierasz płyn ze zbiorniczka, bo wciskajac tłoczki nadmiar płynu wróci do zbiorniczka,niestety w wielu motocyklach pojemniczek nie jest tak pojemny lub wystarczy ze ktos w miare ubywania płynu dolał .Takze fizycznie chodzi o to aby przy cofaniu płyn miał gdzie wrócić.Ad2 Smar miedziany dostaniesz na allegro i w kazdym lepszym sklepie motoryzacyjnym. (cena ok 30 zł)Jezeli wymieniasz przewody hamulcowe to ja stosuje taki "własny trick"otóz zanim je odkrece wyciagam klocki i pompuje pompą płyn hamulcowy do zacisków pilnujac zeby tłoczki nie wyszły, wtedy gdy mam płyn w zaciskach,demontuje przewody i zakładam nowe,po załozeniu praktycznie unikam w ten sposób trudnej procedury odpowietrzania,wpychając spowrotem powoli tłoczki,powietrze samo wyjdzie do zbiorniczka przez pompe!Nastepnie wymieniam tylko cały płyn.Robiąc to inaczej niestety ale troche sie nameczysz z odpowietrzaniem.Ważna rzecz, jeżeli tarcza hamulcowa jest krzywa, ma krawedzie, niczego nie prostujemy ani nie przetaczamy - wymieniamy wtedy kpl (tarcze i klocki)W samochodach tarcza ma znacznie więcej "miesa" i mozna pokusic sie o przetoczenie, w motocyklu kategorycznie odpada!Po wymianie klocków na nowe hamulce potrzebuja sie dotrzec(dopasowac do tarczy) nie hamuj wtedy mocno aby klocek się nie zeszklił.PowodzeniaPs. polecam EBC , ferrodo, wkoncu to ma hamowac a nie spowalniac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Danvield- mam rozumieć że tłoczki i uszczelki smarujesz smarem miedzianym? Ja stosuję silikonowy smar do tłoczków ale w sytuacji gdy zaciski mają po sześć tłoczków jest to kłopotliwe i drogie bo tubki są małe i dosyć drogie (ceny niestety nie pamiętam)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
*IRO* Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Czyli EBC / Ferrodo...a co z SBS --> http://sklep.scigacz.pl/klocki-hamulcowe-sbs-806hs-p-14658.html albo takie popularne Nissiny (czy coś w tym stylu).Tłoczki wyskoczą same jak nacisnę hamulec przy wyjętych tarczach i czy wrócą same na miejsce, czy po wyczyszczeniu trzeba je na siłe wpychać i czy trzeba je czymś smarować, aby dobrze chodziły, czy wystarczy samo wyczyszczenie? (Dużo tego "czy" :-) ) Czy do wyczyszczenia można użyć nafty? Tanie i łatwo dostępne. Co do odpowietrzenia to chciałbym wymienić przewody + klocki + czyszczenie w najbliższym czasie, ale płyn wlać dopiero przed sezonem - po co teraz ma już łapać wilgoć itd. Tylu znajomych jeździć i pomyśleć, że każdy tylko na serwisie robi wszystko zamiast samemu się pogrzebać i teraz nawet nie mam z kim tego na żywo spróbować ;/Czy do zacisków itd można użyć tego smaru? Na necie opinie pozytywne: http://allegro.pl/ate-plastilube-smar-do-zaciskow-i-hamulcow-75-ml-i3599549373.html Czy smarujemy same tłoczki, czy tylko jak tutaj w opisie: Sposób użycia:Przed naniesieniem preparatu oczyść zacisk i tylną ściankę klocka (jeżeli klocki nie są nowe). Nałóż warstwę pasty o grubości około 2mm na całą powierzchnię tylnej blachy klocka hamulcowego, wszędzie tam gdzie ma ona styczność z tłoczkiem lub obudową zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Mozesz uzyc nafty, sam sprawdzisz trzymając w rekach sam zacisk,jak wychodza tłoczki w momencie naciskania klamki i ocenisz ile powinny wyjsc,jezeli wszyskto jest czyste to tłoczki cofaja sie palcami.Jezeli sobie nie poradzisz to zapraszam do mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
*IRO* Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Ok, zawsze jakaś alternatywa...tylko jak do Ciebie dojadę bez hamulców :-D Jutro zaczynam grzebać w garażu, powinienem być już mądrzejszy wieczorem Jeszcze tylko pytanie, bo dzisiaj chciałbym zamówić: Smar taki może być?http://allegro.pl/ate-plastilube-smar-do-zaciskow-i-hamulcow-75-ml-i3599549373.html Hamulce:SBS, czy Ferrodo, czy EBC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotRR Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Hamulce:SBS, czy Ferrodo, czy EBC ? Każdy z tych producentów ma kilka rodzajów klocków w swojej ofercie. Jak już wrzucasz oploty to kup do tego jakieś klocki SINTER (złota okłdzina cierna) i będzie brzytwa. Kupiłem kiedyś moto już z oplotami, ale na zwykyłch najtańszych (czarnych) ferrodo i niby hamowało, ale po założeniu ebc HH była wyraźna różnica na korzyść tych drugich. Zdarzało się, że trochę popiskiwały, ale nie było to nic uciążliwego. Później miałem galfer, modelu nie pamiętam (też złote) i równie skuteczne jak ebc hh. Kup jakieś złote i będziesz zadowolony.A z tym smarem nie szalej za bardzo. Warstwa 2mm w powyższym sposobie użycia to wg mnie przesada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 smarem nalezy tylko postraszyć.Smar miedziany(miedziowany) kupisz na Tychach w intercars. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
*IRO* Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Dobra, to już jestem mądrzejszy, jeszcze tylko jedno pytanie...Czy jak podłącze nowe przewody to będę w stanie sam odpowietrzyć układ? Właśnie się dowiedziałem, że bez jakiejś "wysysarki" tego nie będę w stanie ogarnąć ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimi750 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 zrób tak jak napisał ci Danvield kilka postów wyżej, wypchnij tłoczki pompą (uważaj żeby nie wyskoczyły) i nie spuszczaj płynu z zaciskujak wymienisz przewody i wepchniesz tłoczki płyn cofnie się do zbiorniczka, wtedy tylko pozostaje wymiana całego płynu kiedyś spuściłem cały płyn z układu, żeby go zapełnić trzeba się nieźle napompować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Dokładnie a tak cofniesz tłocznki i płyn wygodni do pompy powietrze,potem tylko standardowe odpowietrzanie bo tak to nieraz trzeba odpowietrzac sama pompei kazde połaczenie po drodze.. nieraz 30 minut to mało na pozbycie sie powietrza w ukłądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek60 Opublikowano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Dziękuję bardzo za rady, jednak chodziło o zacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.