Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Paliwo w oleju gsx 600f


mariusz gsx 600f

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mam pytanie czy powodem przedostania sie paliwa do oleju są zaworki iglicowe bo gdzies tak wyczytałem ? Problem jest taki ze spusciłem stary poliwo-olej wiec moto jest puste a szkoda mi wlewac teraz nowy zeby gdzies podjechac wiec moze ktos doradzi czy jest to problemowa naprawa czy mozna to ogarnac w garazu czy brac lawete i jechac ale gdzie ? Dzieki za wszelkie rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem moga byc zaworki iglicowe które przepuszczaja i powoduja "przelewanie paliwa"
Może także byc uszkodzone suzczelnienie na gnieździe zaworka iglicowego(jezeli takowe w konstrukcji gaźnika istnieje) 
Nieszczelny pływak który powoduje że zaworek iglicowy nie zamyka sie wogóle.
Paliwo przedostaje sie do cylindra a tam poprzez pierscienie do oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być wyżłobione języki pływaków. Miejsca kontaktu blaszki z iglicami, bywają wyrzeźbione w dwóch punktach: otwarcia i zamknięcia dopływu paliwa. Później iglica na takiej skazie blokuje się, a mizerna wyporność pływaka nie pokona oporu i dochodzi do przelania, ale w gsx dochodzi wtedy do blokowania tłoka. Miałeś tak, że rozrusznik nie był w stanie zakręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być wyżłobione języki pływaków. Miejsca kontaktu blaszki z iglicami, bywają wyrzeźbione w dwóch punktach: otwarcia i zamknięcia dopływu paliwa. Później iglica na takiej skazie blokuje się, a mizerna wyporność pływaka nie pokona oporu i dochodzi do przelania, ale w gsx dochodzi wtedy do blokowania tłoka. Miałeś tak, że rozrusznik nie był w stanie zakręcić?

nie tak nie miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaźniki na stół
GSX600F_368.jpg

Zdejmujesz dolne pokrywki i wyciagasz
$T2eC16VHJG!E9nm3p3guBR!zKBy0w!~~60_35.J
a nastepnie zdejmujesz z blaszki
$(KGrHqYOKkIE6Q)4S8hSBOqVNdK0!g~~60_35.J
i najlepiej wymienic kpl w ciemno(nie sa drogie)
plus uszczelnienia (oringi) tych plastikowych kanałów które zdemontowałeś

P.s. a tak wogóle to czasem warto zajżec pod gniazdo zaworka.. lubia czekac niespodzianki, ew pekniety oring
DSCN7992.jpg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaźniki na stół

GSX600F_368.jpg

Zdejmujesz dolne pokrywki i wyciagasz

$T2eC16VHJG!E9nm3p3guBR!zKBy0w!~~60_35.J

a nastepnie zdejmujesz z blaszki

$(KGrHqYOKkIE6Q)4S8hSBOqVNdK0!g~~60_35.J

i najlepiej wymienic kpl w ciemno(nie sa drogie)

plus uszczelnienia (oringi) tych plastikowych kanałów które zdemontowałeś

P.s. a tak wogóle to czasem warto zajżec pod gniazdo zaworka.. lubia czekac niespodzianki, ew pekniety oring

DSCN7992.jpg

 

wielkie dzieki jak tylko to sprawdze to dam znac pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie.

Czy zaworki iglicowe nie powinny przepuszczać paliwa do komory spalania pod żadnym pozorem?

Chodzi mi o to, czy jeżeli np. kranik paliwa jest walnięty i delikatnie przepuszcza, to zaworki powinny wytrzymać napór paliwa z pełnego wahy zbiornika?

Czy w przypadku uszkodzonego kranika, przelew wahy przez zaworki to dopuszczalne zjawisko?

Wymienić tylko zestaw naprawczy kranika, czy dorzucić do tego też zaworki z uszczelnieniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinny przepuszczać, ale nie jest to tak pewne zamkniecie, jak kranika.

W Jawie miałem przypadek (nie odosobniony), że zaworek trzymał na postoju, ale od wibracji pracującego silnika na wolnych obrotach, np. na światłach się nie domykał i zalewało mi silnik. Dlatego za poradą kolegi na światłach zamykałem kranik i przypadłość jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam ze jezeli troche paliwa przepusci zaworek to pod wpływem "wypornosci" pływaka powinien sie "uszczelnic"
poprzez docisniecie go do gniazda zaworka, niestety  zbiegiem czasu uszczelnienia także parcieja jak i sama główka zaworu



ponizej zdjecie zuzytego zaworka iglicowego
http://jakienarzedzia.pl/wp-content/uploads/2012/11/zawor-iglicowy.png
widac ze element gumowy ma wyzłobienia które moga spowodowac nieszczelnośc w gnieździe

Generalnie jezeli kranik jest  spieprzony to nie ma prawa przepuszczac sprawny zaworek

Zrób test z gaźnikiem podłaczajac do niego duza strzykawke,
ustaw go w imadle w pozycji takiej w jakiej zwykle pracuje, napełnij paliwem,
i do tej podłacoznej strzykawki nalej 10cm3(wg miarki), rano powinno być tyle samo biorac pod uwage ze jakas ilosc ma prawo odparowac.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.