AdrianMapex Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Witam Wszystkich.Jak w tytule widac,mowa własnie o takiej maszynie.Do rzeczy...Nadszedł czas regulacji zaworów.Mechanikom nie wierzę (poza tym chcieli 500 zł) i dlatego postanowiłem to zrobic samemu.Przeciez to nie problem -pomyslałem.Kupiłem ksiazke serwisowa Clymer.Znalazłem wartości luzu na zaworach-ssący od 0.11-0.15mm. Wydech od 0.31-0.35mm.Jak juz sie dokopałem do zaworów to,ustawiłem je tak-ssące 0.13 a,wydechy 0.32.Dlaczego taką wartośc wybrałem?Pomyslałem ze,miesci sie to w granicy błedu więc,nie powinno byc problemu po odpaleniu motonga.Poskładałem wsztsko do kupy...odpalam i.......Panie i Panowie forowicze....ręcę mi kur..opadły.Silnik zaskoczył bardzo szybko-co na wstepie mnie zdziwiło ale zawory napier...tak ze,kombajn koszący owies pracuje ciszej...Niestety było juz poźno i nie miałem szansy by rozebrac sprzeta na nowo i wyrególowac to,zaczynając od najmnijszych wartosci ksiazkowych luzów zaworowych,co zrobie dopiero za dwa tygodnie.Ludziska,czy ktoś ma jakas podppowiedz dla mnie,która uratuje mi sprzeta i pozwoli spac spokojnie po nastepnym ustawianiu zaworów????Prosze pilnie o pomoc.Dzieki bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Hm, bardziej bym się skłaniał do sprawdzenia poprawności ustawienia, tzn położenie wału korbowego i sposób pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianMapex Opublikowano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Dosłownie przed chwilą dostałem olśnienia.Popełniłem fatalny bład,a mianowicie..."Make sure the piston is at TDC(Top Deat Center) on the compression storke.Czyli kręciłem zaworami majac tłok w dolnym połozeniu.Mogłem zniszczyc silnik doszczetnie.Brak słów na własną głupotę.Dzieki LBG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 niekoniecznie TDC. wazne jest zeby popatrzec jak dźwigienki sa pozamykanei wyobrazic sobie że krzywka w tym momencie jest prostopadke (odwrotnie) do krzywki,wtedy robisz regulacje.NIestety ale VTX z poprawnie wyregulowanymi luzami klekoczei tak to już jest z VTXami. luzy zaworowe robisz co 8 tys km. Pozdrosa i takie rozwiazania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Danvield zawsze ma pod ręką pomoc naukową W przeciwną stronę od popychacza/dźwigienki zaworowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianMapex Opublikowano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 niekoniecznie TDC. wazne jest zeby popatrzec jak dźwigienki sa pozamykanei wyobrazic sobie że krzywka w tym momencie jest prostopadke (odwrotnie) do krzywki,wtedy robisz regulacje.NIestety ale VTX z poprawnie wyregulowanymi luzami klekoczei tak to już jest z VTXami. luzy zaworowe robisz co 8 tys km. Pozdrosa i takie rozwiazaniaFaktycznie,odpowiedz na najwyższym poziomie.Tylko z jedna wartościa sie machnąłeś.Luzy zaworowe robimy w/g serwisówki co 8 tyś mil,a nie km I to jest dla mnie pocieszajaca wiadomość.Będę rzadziej grzebał w zaworach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 wspomnisz moje słowa 8 tys km...inaczej VTX jest tak czuły ze silnik cichnie bo ma tendencje do skracania luzów zaworowych..gdy VTX zaczyna wibrowac.. czy ciezej odpalac to juz jest powód do rychłej regulacji zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianMapex Opublikowano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Tak sie właśnie stało z moim silnikiem.Cicha praca,troszke dłużej kreciłem by go odpalic-ale nie przesadnie długo.Tuz po mojej niefortunnej regulacji silnik pomimo stuków,zaskoczył bardzo szybko.Skoro w VTX luz zaworowy sie zmniejsza to,jak proponujesz je ustawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Ustawiac je co 8 tys kmUstawiam wartości 0,15(+-0,02) ssący0,3(+-0,02) Wydechowynajlepiej wtedy takze wymienic olej silnikowy(mimo ze producent zaleca co 12 tys km)API SF-SG 10W40 3,8 litra z filtremGeneralnie od Twojej regulacji po 8 tys km zobaczysz jak Ci sie zmieniła sytuacja z luzami,moze byc tak że wtedy nastepna regulacje zrobisz po 10 tys km jezeli luzy zaworowe na to pozwolą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianMapex Opublikowano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Dzieki za pomoc.Za dwa tygodnie opisze jak mi poszło.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianMapex Opublikowano 6 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Ustawiac je co 8 tys kmUstawiam wartości 0,15(+-0,02) ssący0,3(+-0,02) Wydechowynajlepiej wtedy takze wymienic olej silnikowy(mimo ze producent zaleca co 12 tys km)API SF-SG 10W40 3,8 litra z filtremGeneralnie od Twojej regulacji po 8 tys km zobaczysz jak Ci sie zmieniła sytuacja z luzami,moze byc tak że wtedy nastepna regulacje zrobisz po 10 tys km jezeli luzy zaworowe na to pozwoląDanvield-widze że,jestes człowiekiem który,zna sie na Vtx-ach.Właśnie otrzymałem wakuometry.Masz jakąs rade jak to dobrze zrobic.Skoro będę rozbebeszał hondę do zaworów,to od razu ustawie podcisnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Podcisnienie:D? Przepraszam Cie ale wg mojej wiedzy obie przepustnice chodza na jednej osi. Kombinacje z obrotami moga sie objawiac gasnieciem. Zostaw Idle jak jest i gitara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bravo Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 AdrianMapex zajrzyj na stronę vtxpolska.pl ta masz wszystko co dotyczy vtx-a. Serwisowki, porady ,forum, kalendarz zlotów oraz przede wszystkim ludzi pasjonatow marki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianMapex Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Danvield.Zamówiłem i otrzymałem wakuometry słupkowe.Muszę je chociaz raz użyć Wkleiłem zdjęcie,nie wiem czy coś będziesz widzieć-mam nadzieje.Ale własnie o taka czynnosc mi chodzi.Jak to wynika z opisu,regulujemy tylko przedni cylinder-ten który jest przy kierownicy(żeby była jasność) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Jezeli juz chcesz kopac to ściagnij filtr obudowe,jak widzisz obie gardziele to nad nimi po bokach masz śruby regulacyjne do podcisnieniapatrzac na wprost gardzieli prawa jest od przedniego lewa od tylnego.Zasada regulacji jest taka że tylny cylinder ustawiasz do przedniego i wskazania wakuometra maja byc jednakowe tyle że cała sztuka jest w tym ze sruby (ich wykrecenie) nie moga sie zbytnio róznic od siebie.Przykładowo jezeli przedni cylinder ustawiony bedzie na 2,7 wykrecenia a tylny na 1,2 to musisz tylny cylinder podciagnąc o 0,5 obr tak zeby dodatkowo na wakuometrze było okey.Jezeli przedni cylinder ma wieksze podcisnienie to krecisz śruba z tego cylindra (wkrecając ją) do momentu wyrównania cisnienia z tylnymJezeli tylny cylinder ma wieksze podcisnienie to krecisz sruba przedniego cylindra (wykrecając ja)Generlanie pilnuj zeby Idle było w granicach 850 do 900 obr, nizsze (bo przy regulacji moze spaść lub wzrosnąc) moze powodowac nieprzyjemne wibracje.Lub MAP sensor zacznie wariowac i sprzet wogóle bedzie chodził dziwnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianMapex Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Ostatnio podkręcałem obroty śrubką z pod zbiorniczka wyrównawczego.Robiłem to na ucho bo,wydawało mi sie że,mam za niskie obroty.I motong jakby dostał skrzydeł.Niby nic,a poprawiło się ruszanie i wogóle jazda stała sie płynniejsza.Więc dlatego wnioskuje ze obroty mam dobre.Generalnie bez obrotomierza ciężko stwierdzic jak szybko kreci sie silnik.Będę wkrótce montował obr. ale to inny temat.Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Im wyższe obroty IDLE tym wiekszy moment obrotowy przy ruszaniu(płynniejsze i mocniejsze ruszenie) w koncu ten piec ma 1,8 litra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianMapex Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Jak kupiłem moja hondzie,jeździłem jak dziadek wogóle nie korzystając z mocy silnika.Spalanie 5.4 litra w mieście.Tak,zaraz bedzie burza że,takie spalanie to bujda Wymieniłem przewody hamulcowe na oplot,poczułem sie na motocyklu pewniej i zachciało sie ostrzej pojeździć.Oczywiscie zachowując zdrowy rozsądek.Spalanie 6.6 litra.Vtx to mój pierwszy poważny motocykl.(Reszta komarów i innych wuesek sie nie liczy.)Innego najprawdopodobniej mieć nie będę wiec,muszę dbac o moją pociechę :)Poza tym,lubie dłubac przy mojej hondzi.Temat rzeka.Mam nadzieje niczego nie spieprzyć podczas mojej regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianMapex Opublikowano 8 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 AdrianMapex zajrzyj na stronę vtxpolska.pl ta masz wszystko co dotyczy vtx-a. Serwisowki, porady ,forum, kalendarz zlotów oraz przede wszystkim ludzi pasjonatow marki Dzieki.Juz sie zarejstrowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianMapex Opublikowano 8 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Danvield-widze że,jestes człowiekiem który,zna sie na Vtx-ach.Właśnie otrzymałem wakuometry.Masz jakąs rade jak to dobrze zrobic.Skoro będę rozbebeszał hondę do zaworów,to od razu ustawie podcisnienie.Raz jeszcze powrót do zaworów.Znalazłem fotkę z clymera.Wartosci luzów zaworowych dla roczników 2004 i wyzej sa troszke inne niz Ty podajesz.Mam mentlik w głowie.Bo jak raz jeszcze źle ustawie te zawory to dostane padaczki.Co o tym myslisz.Mozliwe jest ze w róznych rocznikach są inne wartosci luzów??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Ustawiac je co 8 tys kmUstawiam wartości 0,15(+-0,02) ssący0,3(+-0,02) WydechowyUstaw te sztywne wartosci i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.