Bacik Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Siemka,jak w temacie, mam problem z tylnym hamulcem, polegający na tym, że po jego użyciu klocki w dalszym ciągu trzymają koło, nie jest ono całkowicie zablokowane, ale obraca się bardzo ciężko, do tego gdy pokręce kołem w tył skrzypi tak, że nawet przelotowy wydzior mi niepotrzebny Problem z tym hamulcem mam już dość długo, zaczęło się to jak przed sezonem zdejmowałem zacisk, w celu jego wyczyszczenia bo już wcześniej nie do końca puszczał ale to jak jest teraz, to już masakra ;/Dodam, że zacisk był już zdejmowany i czyszczony po raz kolejny tyle że tym razem, już nie przeze mnie ;p do tego próbowałem już zmiany klocków, o ile dobrze pamiętam, zmieniany był też płyn hamulcowy, a nawet jarzmo do którego przykręcony jest zacisk.. odpowietrzanie też było. Niestety nic nie pomogło Czy ktoś wie, co może być przyczyną ? Motocykl to Hornet 600, PC34 (99r) Dodaję filmik co by mi ktoś nie powiedział, "zawsze TROCHĘ piszczy.." itp. bo to bankowo nie jest normalne Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.majzel. Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 tulejki na których zacisk chodzi masz ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuzuki Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 "Piszczy" jak by ktoś orkę zarzynał na plaży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacik Opublikowano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 tulejki na których zacisk chodzi masz ok?Obie 'gumy' wyglądają ok, śruby też, jeśli o to chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szreku Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Bacik a nie spasuje z suki zacisk? Moglbym Ci tylni z innej suki pozyczyc na sprawdzenie ;> Zeby dobrze tloczki wyczyscic, trzeba je wyciagnac z zacisku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Nie wiem co było robione i jak, niemniej najczęściej taki problem powodują skorodowane pod gumkami tłoczki.Należy je wyjąć i po przeszlifowaniu drobnym papierem ściernym i nasmarowaniu smarem do zacisków złożyć ponownie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacik Opublikowano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Zeby dobrze tloczki wyczyscic, trzeba je wyciagnac z zacisku Żartujesz.. ? Co do Zacisków to wątpie, że z Twoich sprzętów spasują ale dzięki za propozycje marian65, Ja czyściłem tłoczki bez wyjmowania z zacisku bo była zima, a ja miałem średnio warunki do robienia czegokolwiek, choć jakoś specjalnie uwalone mi się wtedy nie wydawały, za drugim razem były czyszczone w całości, bo robił to mechanik więc obawiam się, że samo czyszczenie chyba nic tutaj już nie pomoże.. Zacisk nie jest jakimś skomplikowanym elementem, wiec nie mam pojęcia ocb, kupiłbym cały zacisk gdybym wiedział, że to na 100% załatwi sprawę ale pewności nie mam, a nie specjalnie zależy mi na tym, żeby wypierdzielać kasę na niepotrzebne graty ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szreku Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Tyy a moze tarcza krzywa? Moze w jednymmiejscu ino trzyma? jestes pewny tarczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacik Opublikowano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 niestety, trzyma po całości, nie trze tylko w jednym miejscu, a cały czas. Druga sprawa zanim na zime moto odstawiałem, to nie było takiej lipy, a przez zime od stania by się chyba nie pokrzywiła Tak więc moim zdaniem, tarcze można wykluczyć.. może w końcu drogą eliminacji dojdziemy do przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
accord Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 A może mechanik mówił że czyścił i na mówieniu się skończyło ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacik Opublikowano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 A może mechanik mówił że czyścił i na mówieniu się skończyło ?! Do tego mechanika akurat mam zaufanie a tłoczki tak jak mówie, już przez zime jak je czyściłem, to wysuwałem je fest mocno i za bardzo nie było czego czyścić, bo były na lustro ;p Może faktycznie zacisk z innego horneta na próbe założyć.. Jest możliwość, że prowadnica, z jarzma hamulca, sie wyrobiła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasakiER6 Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 rozmontuj sobie caly zacisk, wyciagnij caly tloczek, moze zacisk skorodował w środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Ty, ale do tyłu nie jeździsz przecież Wymień uszczelki pierścieniowe pomiędzy tłoczkiem, a cylinderkiem, bo one są właśnie odpowiedzialne za cofanie tłoczka. Ściągnij zacisk, niech Ci ktoś lekko naciśnie na hamulec i puści - tłoczek powinien się cofnąć troszkę, tak o 0,5 mm (strzelam). Ewentualnie masz zatarte (spuchnięte) prowadnice zacisku i on się swobodnie nie przesuwa. Oczywiście koło bez zacisku toczy się bez oporów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacik Opublikowano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Tak, bez zacisków koło toczy się swobodnie To w takim razie trzeba będzie spróbować z uszczelkami.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 One właśnie mają oprócz uszczelniania, funkcję "sprężyny" powrotnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacik Opublikowano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Dzięki za podpowiedź, sprawdzę co mi z tego wyjdzie i dam znać czy podziałało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FlorekGSX Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Witam. Ale skrzypi tylko na wstecznym?Wyczyść tarczę i klocki. Wygląda na to że klocki próbują się lepić do tarczy.Przy naciśniętym hamulcu, gumowym młotkiem uderz w zacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 podmien pompe hamulcowa, powinna cofac troszeczke tłoczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szreku Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Albo wyjebaj tylni hebel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
accord Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Albo wyjebaj tylni hebel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Wydaje mi się że Danvield ma rację,problem może leżeć w pompie do której powinien cofać się płyn po zwolnieniu hamulca. JA SPRÓBOWAŁ BYM kilkakrotnie zahamować tyłem a następnie gdy zacznie piszczeć to popuścił bym przewód od pompy do zacisku. Jeśli ciśnienie w układzie spadnie i hamulec przestanie piszczeć to rozebrał bym i przyjrzał się samej pompie hamulcowej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacik Opublikowano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Dzięki, w końcu jakieś konkrety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.