leymann Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Witam,akumulator w mojej F2 szybko się rozładowuje, jak motor postoi pare dni, to przy zapalaniu zrobi 3-4 obroty i zdycha co w efekcie prowadzi do tego, iz muszę zapalać na popych. Chciałbym kupic nowy i prostownik do tego, ale nie wiem, jaki. Żelowy, kwasowy, bezobsługowy ?? Nie chcę jakos bardzo przepłacać dlatego proszę o w miare rozsądne propozycje cenowe. Najlepiej jakby był bezobsługowy .Druga sprawa jaką odrazu ładowarkę do niego zastosować? Czy może to być jakis zwykły prostownik? za 20 zł, czy jakiś specjalny? Najlepiej jakby się nim dało ładować tez samochodowe akumulatory Pozdrawiam i proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckyluke28 Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Witaj, jeśli chodzi o akumulatory to teraz na praktycznie nikt nie używa pojęcia obsługowy bo wg, sprzedawców każdy jest bezobsługowy nawet kwasowy .. ja na twoim miejscu to kupiłbym żelowy z Warty czy np YUASY i zapominasz że masz AKU ewentualnie widzę że jeszcze są z firmy EXIDE ( z tego co kojarze to "odłam" Centry"http://allegro.pl/akumulator-exide-ytx9-bs-honda-cbr-600-f-f2-f3-i3417326666.html. a prostownik to polecam taki http://allegro.pl/prostownik-impulsowy-yt-8301-yato-elektroniczny-i3403031369.html, sam używam od 2 lat zero problemów i ładuje każdy rodzaj aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Hi.Ja polecam ze sredniej polki JMT GEL "bezobslugowy" .Natomiast jezeli chodzi o ladowarke bardzo dobra jest Optimate 4 albo Ctek Multi XS 3600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leymann Opublikowano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 a co powiecie o ładowarce oxford omnimiser 600, podobno bardzo dobra jest, ale nie wiem co o tym sądzic :/ luckyluke28 ten prostownik co podałeś ma żabki na zaciski i końcówkę, tak, aby dało się ładowac póxniej bez ściagania siedzenia?a jak to sie ma sprawa akumulatorów żelowych do takiego starego moto jak moje? czy Alternator go bedize wogóle ładował? ponieważ czytałem, że żelowe ładuje się impulsowo :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckyluke28 Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 ładowarka z linku który ci podałem ma tylko żabki http://statool.nazwa.pl/allegro/yato/yt-8301-1.jpg.. ale zawsze możesz coś pokombinować .. co do żelowego to jak ładowanie masz sprawne to spokojnie ci go naładuje..teraz raczej też masz już założony żelowy.. bo pod siedzeniem kwasowy jakby tak lekko" zagazował" czy nawet wylał przy mocnym pochyleniu (np. przy glebie) to by ten plastik się tam trochę "pozwijał" z tego kwasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indicus Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 a skad pewnosc że to akumulator? a nie np regulator napięcia? niestety mam ten sam problem i właśnie zastanawiam się czy to wina akumulatora, który rzekomo był kupiony nowy przed moim nabyciem Hondziny... ostatnio ładowałem aku całą noc... odpaliłem moto normalnie a że jechałem jeszcze po szwagra i po jakichś 2km zgasiłem moto, to po powrocie zakręciłem 2 razy i już była kupa:/ musiałem brac na popych... w sumie to jak ruszylismy na trase i trochę kilometrów zrobiłem to było już ok, zapalał od ręki. Dzisiaj miałem niestety nie miłą sytuację bo skończyło mi sie paliwko na DTŚ, i musiałem zjechac przekręcić na rezerwę, a wiaodmo że od razu nie załapie, no to musiałem trochę pchać pod najbliższe wniesienie, z którego znowu ruszyłem na popych... sorry ze podpinam się pod temat ale nie będe zakłądał nowego wątku, gdyż ten wydaje mi się być w podobnym temacie:) jak sprawdzić czy regulator działa bez zarzutu? i jak sprawdzić aku, przemierzyć go? Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 a skad pewnosc że to akumulator? a nie np regulator napięcia? niestety mam ten sam problem i właśnie zastanawiam się czy to wina akumulatora, który rzekomo był kupiony nowy przed moim nabyciem Hondziny... ostatnio ładowałem aku całą noc... odpaliłem moto normalnie a że jechałem jeszcze po szwagra i po jakichś 2km zgasiłem moto, to po powrocie zakręciłem 2 razy i już była kupa:/ musiałem brac na popych... w sumie to jak ruszylismy na trase i trochę kilometrów zrobiłem to było już ok, zapalał od ręki. Dzisiaj miałem niestety nie miłą sytuację bo skończyło mi sie paliwko na DTŚ, i musiałem zjechac przekręcić na rezerwę, a wiaodmo że od razu nie załapie, no to musiałem trochę pchać pod najbliższe wniesienie, z którego znowu ruszyłem na popych... sorry ze podpinam się pod temat ale nie będe zakłądał nowego wątku, gdyż ten wydaje mi się być w podobnym temacie:) jak sprawdzić czy regulator działa bez zarzutu? i jak sprawdzić aku, przemierzyć go? Pozdrawiam!! Woltomierz i sprawdzasz na włączonym silniku napięcie. Powinno być w okolicach 14,0-14,5. Objawem są czasem przygasające światła przy przegazowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indicus Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Powinno być w okolicach 14,0-14,5. Objawem są czasem przygasające światła przy przegazowaniu. Ostatnio zauwazyłem odbicie w innym pojeździe, że przy odkręceniu manetki światełko dawało mocniej, później przygasało... niestety po zatrzymaniu się zauwazyłem że jechałem na światłach drogowych, musiały mi się włączyć przez przyapdek, ale chyba to własnie miałeś na myśli... pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Sprawdzenie akku, takie profesjonalne, tylko na testerze, chociaż ostatnio odbiło mnie od testera, który pokazał 103% sprawności akumulatora.Domowe sposoby, to:1. Naładowanie akumulatora, podłączenie do niego obciążenia równego 1/10 pojemności. Np akumulator 12Ah obciążamy prądem 1,2 A. Najlepiej o zrobić obciążając żarówkami i powinny świecić przez 10h.1,4A x 12V = 14,4W. To trzeba sobie polutować parę żarówek równolegle i szeregowo.2. Ładujemy akumulator i sprawdzamy napięcie podczas rozruchu. Nie powinno spaść poniżej ok. 9V. Im wyższe tym lepiej. Prostownik Optimate oprócz ładowania, ma też inne funkcje, np. testowanie akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.