M@jsteR Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Witam! Jestem tu nowy i mam mały problem z moim moto. (jestem jeszcze zielony jeśli chodzi o moto itd.)Problem dotyczy Kawasaki GPZ 500 94r. Mianowicie, gdy go kupiłem typek powiedział, że nie pójdzie wiecej niż 140km/h bez syncho, po zrobieniu synchro, widać że jest znaczna poprawa pracy silnika, ale na biegach 1,2,3 itd. nie wkręca się na więcej niż 6 tys obr. Robiłem taki eksperyment, że jade na 3 i dochodzi do tych 6tys obr. redukuje na 2, silnik wskakuje na 8-10tys obr, to wtedy idzie ale po wrzuceniu 3, i dalej 4,5,6 obroty znów zaczynają spadać do 6tys i się nie chcą ruszyć, jakby była blokada wskazówki. RAZ udało mi się uzyskać 150km/h.Co było robione i co może przeszkadzać:-synchro-czyszczenie gaźników-nowy filt powietrza-jedna nowa świeca, muszę jeszcze 2 wymienić bo akurat nie miałem-mam jeszcze od wymiany termostat, coś koleś od synchro wspominał że nie działa-najbardziej myśle że to wina moich tłumików, są zrobione na przelotowe i to tak moim zdaniem nijak, aby tylko chyba głośniejszy był, Co może być przyczyną tego że nie chce się wkręcić na biegach na więcej niż 6tys obr.? Dodam że na postoju elegancko się wkręca. Z góry dzięki i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pix Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Nowy user - witamy..Kupiłeś Kawasaki - więc nic dziwnego, że jesteś zielony. Zmierz kompresję, zaproś kogoś kumatego, niech posłucha pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Silnik pracuje równo i poprawnie, koleś co robił synchro ma duże doświadczenie z moto i mówił że pracuje dobrze, ale sam się zdziwił z tym problemem. I akurat nie miał przyrządu i nie zmierzył kompresji, ale właśnie by się przydało, muszę podjechać do niego. A jak kompresja będzie nie odpowiednia, to coś poważniejszego do roboty jest wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norsen Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 a powiedz mi jaki masz silnik w tej kawie? bo były wypuszczane blokowane wersje, np silnik D jest zablokowany.Jaki Ty masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Ale pytałem się tego typka od synchro i mówił że przeglądał gaźnik i żadnej blokady nie było. I raz te 150km/h leciał, to nie wiem...Jak sprawdzić jaki jaką mam wersje silnika? W dowodzie mam tylko P1: 495cm3, P2: (nie ma mocy podanej) P3: p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norsen Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 w dowodzie nie sprawdzaj, bo tam często są głupoty popisane P1: powinno być 499cm3 i pewnie tyle masz.na 1 stronie dowodu powinno być:A.kawasakii potem EX 500 A(b,c,d) <- ostatnia litera to rodzaj silnika, modelu.ale sprawdz w motocyklu, jest to napisane na silniku po prawej stronie, pod linka sprzęgła, tam patrz.Też powinno pisać EX500A(albo inna ostatnia literka)Ja np w dowodzie mam wpisana wersje D, a w rzeczywistości mam A, sam nie wiem skąd sie te błedy biorą, może ktoś silnik zmieniał.Ale z tego co czytałem błędy w papierach są dość częste.Fajnie jakby się wypowiedział, ktoś kto pracuje w jakimś warsztacie lub ma spore pojęcie,ale ja bym sprawdził najpierw to, bo może akurat zawsze potem to problem łatiwejszy do rozwiązania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Mam EX500A czyli silnik A jeszcze muszę zobaczyć na silniku, ale na razie moto nie mam w domu, muszę przyprowadzić, to dam wieczorem znać czy się zgadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norsen Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 no to A, to jest 60KM i 0 jakiejkolwiek blokady. czyli problem tkwi gdzie indziej ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.majzel. Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 wymień wszystkie świece, bo jedna to Ci napewno nie pomoże i zrób jakąś fotke tego tłumika, bo to może być to powodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Na silniku też mam A.Powiem tak, tłumik jak tłumik wygląda normalnie, oryginalny tylko coś w nim jest popieprzone, chyba zrobiony na przelotowy, nie wiem, nie znam się.Ale trzymajcie fote:http://img825.images...zdjcie0302l.jpghttp://img204.images...zdjcie0301y.jpghttp://img88.imagesh...zdjcie0303s.jpgDziś się dowiedziałem, że ten koleś co robił mi synchro i czyszczenie miał wypadek i jest w cięzkim stanie, więc będę musiał liczyć jakoś na siebie On jeszcze wspominał coś o termostacie, że trzeba wymienić, że silnik nie trzyma temp. czy coś takiego. Nie pamiętam dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 I jak? Tłumiki jak tłumiki. Dodam tylko że wczoraj gdy strzeliło mi z tłumika ścieło mi 2-3 nity trzymające końcówkę (tą pokrywkrę na końcu tłumika) i jak wracałem do domu z jednej strony bez tej końcówki to jakby lepiej szedł i na obroty czasami się wkręcał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.majzel. Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 wymień najpierw te świece, później zrób regulację zaworów i zobaczysz a jak to nie pomoże to wydechy oryginalne i jeszcze raz dobre ustawienie gaźników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Świece były dobre, ale za to zakopcone, po wkręceniu nowych też są zakopcone... Chyba coś z prądem, nie? Cewki, fajki, kable? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 17 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Witam ponownie! Sorry że odkopuje ale problem nie zniknął. Zrobiłem regulacje luzów zaworowych, rozrząd w porządku. Gdy wyjąłem filt powietrza ładnie się zwija, na obroty się wkreca, ale 140-145km/h i dalej nie idzie, jakoś nie ma siły...Wiecie co może być jeszcze przyczyną? Może przewody wysokiego napięcia? A jak nie to zostają jeszcze te nieszczęsne tłumiki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
letek Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 zmierzyłeś już kompresję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 17 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Nie mierzyłem, ale kompresja pewnie jest w porządku... Chociaż... ale jak by kompresja była zła to gdzie wtedy szukać przyczyny? Jak zawory ustawione itd. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
letek Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 zawory przed regulacja niebyły podparte? jak odpala ta rakieta? na wolnych obrotach strzela w wydech? jak się wkręca na postoju? zmierz kompresje i zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 18 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Niektóre były, ssące. Odpala właśnie bardzo dobrze, strzela z tłumików jak zamknę przepustnicę. Na postoju wkręca się normalnie. Okeey, zmierzę kompresje i wtedy dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.majzel. Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 wywal te tłumiki i jak założysz nowe to zrób jeszcze raz regulację gaźników pod te wydechy które będziesz miał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 18 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Właście zacząłem poszukiwania tłumików i chce zrobić na jeden wylot, kumpel ma i nie narzeka... jak to się widzi?I dodam jeszcze że świece mam okopcone, elektrody mają dobre- brązowe, ale za to okopcone... kumpel gadał, żebym jeszcze raz dokładnie wyregulował mieszanke, że ma niby za bogatą.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Witam ponownie! Przyczyną nie wkręcania się na obroty były wypalone gniazda zaworowe. Nowa głowica rozwiazała problem choć nie do końca.Na postoju teraz wkręca się do 11,5tys i brak odcięcia. Druga sprawa to, to że przy 120-140km/h przy dodaniu gazu nie idzie dalej, jakby zaczął się dławić.Mechanik mówił że coś może być jeszcze ze sprzęgłem, bo "dziwnie chodzi" tak powiedział, albo ze skrzynią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@jsteR Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Chciałbym jeszcze dodać że spalanie wychodzi w okolicach 8-9l przy średniej jeździe, także też za duzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomy Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Chciałbym jeszcze dodać że spalanie wychodzi w okolicach 8-9l przy średniej jeździe, także też za duzo. masakra przy takiej to 3-4 max bez pałowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartkow Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Albo zmień moto albo mechanika.Kombinujesz cos ale pamietaj ze "szkłem du..y nie wytrzesz", wymieniasz polowe świec, kompresji nie badasz itp.Od początku - zmien na NOWE świece, NOWE przewody NOWE fajki NOWY filtr powietrza iFiltr paliwa. Pożycz od kumpla wydech, zrob synchro, przejrzyj silnik ale u jakiegoś mechanika który ma warsztat z kompletem narzędzi. Wtedy zobaczysz różnice. Gpzetem zrobiłem bez absolutnie żadnej awarii silnikowej 20 tys km, kumpell tym samym moto podobnie. Trzeba bardzo zaniedbać te motory żeby je zakatować i wygląda mi na to że ten twój własnie musiał mieć niestety przejścia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norsen Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Nom. coś nie tak. one palą 5-6l. Nawet jak pałujesz to się nie da osiągnąć 9l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.