Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Kawasaki GPZ 500 94r.


M@jsteR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem tu nowy i mam mały problem z moim moto. (jestem jeszcze zielony jeśli chodzi o moto itd.)

Problem dotyczy Kawasaki GPZ 500 94r.

Mianowicie, gdy go kupiłem typek powiedział, że nie pójdzie wiecej niż 140km/h bez syncho, po

zrobieniu synchro, widać że jest znaczna poprawa pracy silnika, ale na biegach 1,2,3 itd. nie

wkręca się na więcej niż 6 tys obr.

Robiłem taki eksperyment, że jade na 3 i dochodzi do tych 6tys obr. redukuje na 2, silnik

wskakuje na 8-10tys obr, to wtedy idzie ale po wrzuceniu 3, i dalej 4,5,6 obroty znów zaczynają

spadać do 6tys i się nie chcą ruszyć, jakby była blokada wskazówki.

RAZ udało mi się uzyskać 150km/h.

Co było robione i co może przeszkadzać:

-synchro

-czyszczenie gaźników

-nowy filt powietrza

-jedna nowa świeca, muszę jeszcze 2 wymienić bo akurat nie miałem

-mam jeszcze od wymiany termostat, coś koleś od synchro wspominał że nie działa

-najbardziej myśle że to wina moich tłumików, są zrobione na przelotowe i to tak moim zdaniem

nijak, aby tylko chyba głośniejszy był,

Co może być przyczyną tego że nie chce się wkręcić na biegach na więcej niż 6tys obr.? Dodam że

na postoju elegancko się wkręca.

Z góry dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje równo i poprawnie, koleś co robił synchro ma duże doświadczenie z moto i mówił że pracuje dobrze, ale sam się zdziwił z tym problemem.

I akurat nie miał przyrządu i nie zmierzył kompresji, ale właśnie by się przydało, muszę podjechać do niego.

A jak kompresja będzie nie odpowiednia, to coś poważniejszego do roboty jest wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dowodzie nie sprawdzaj, bo tam często są głupoty popisane :P

P1: powinno być 499cm3 i pewnie tyle masz.

na 1 stronie dowodu powinno być:

A.

kawasaki

i potem EX 500 A(b,c,d) <- ostatnia litera to rodzaj silnika, modelu.

ale sprawdz w motocyklu, jest to napisane na silniku po prawej stronie, pod linka sprzęgła, tam patrz.

Też powinno pisać EX500A(albo inna ostatnia literka)

Ja np w dowodzie mam wpisana wersje D, a w rzeczywistości mam A, sam nie wiem skąd sie te błedy biorą, może ktoś silnik zmieniał.

Ale z tego co czytałem błędy w papierach są dość częste.

Fajnie jakby się wypowiedział, ktoś kto pracuje w jakimś warsztacie lub ma spore pojęcie,

ale ja bym sprawdził najpierw to, bo może akurat :P zawsze potem to problem łatiwejszy do rozwiązania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na silniku też mam A.

Powiem tak, tłumik jak tłumik wygląda normalnie, oryginalny tylko coś w nim jest popieprzone, chyba zrobiony na przelotowy, nie wiem, nie znam się.

Ale trzymajcie fote:

http://img825.images...zdjcie0302l.jpg

http://img204.images...zdjcie0301y.jpg

http://img88.imagesh...zdjcie0303s.jpg

Dziś się dowiedziałem, że ten koleś co robił mi synchro i czyszczenie miał wypadek i jest w cięzkim stanie, więc będę musiał liczyć jakoś na siebie :(

On jeszcze wspominał coś o termostacie, że trzeba wymienić, że silnik nie trzyma temp. czy coś takiego. Nie pamiętam dokładnie. :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak? Tłumiki jak tłumiki. Dodam tylko że wczoraj gdy strzeliło mi z tłumika ścieło mi 2-3 nity trzymające końcówkę (tą pokrywkrę na końcu tłumika) i jak wracałem do domu z jednej strony bez tej końcówki to jakby lepiej szedł i na obroty czasami się wkręcał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie! Sorry że odkopuje ale problem nie zniknął.

Zrobiłem regulacje luzów zaworowych, rozrząd w porządku. Gdy wyjąłem filt powietrza ładnie się zwija, na obroty się wkreca, ale 140-145km/h i dalej nie idzie, jakoś nie ma siły...

Wiecie co może być jeszcze przyczyną? Może przewody wysokiego napięcia? A jak nie to zostają jeszcze te nieszczęsne tłumiki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właście zacząłem poszukiwania tłumików i chce zrobić na jeden wylot, kumpel ma i nie narzeka... jak to się widzi?

I dodam jeszcze że świece mam okopcone, elektrody mają dobre- brązowe, ale za to okopcone... kumpel gadał, żebym jeszcze raz dokładnie wyregulował mieszanke, że ma niby za bogatą..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ponownie!

 

Przyczyną nie wkręcania się na obroty były wypalone gniazda zaworowe. Nowa głowica rozwiazała problem choć nie do końca.

Na postoju teraz wkręca się do 11,5tys i brak odcięcia. Druga sprawa to, to że przy 120-140km/h przy dodaniu gazu nie idzie dalej, jakby zaczął się dławić.

Mechanik mówił że coś może być jeszcze ze sprzęgłem, bo "dziwnie chodzi" tak powiedział, albo ze skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zmień moto albo mechanika.

Kombinujesz cos ale pamietaj ze "szkłem du..y nie wytrzesz", wymieniasz polowe świec, kompresji nie badasz itp.

Od początku - zmien na NOWE świece, NOWE przewody NOWE fajki NOWY filtr powietrza i

Filtr paliwa. Pożycz od kumpla wydech, zrob synchro, przejrzyj silnik ale u jakiegoś mechanika który ma warsztat z kompletem narzędzi. Wtedy zobaczysz różnice. Gpzetem zrobiłem bez absolutnie żadnej awarii silnikowej 20 tys km, kumpell tym samym moto podobnie. Trzeba bardzo zaniedbać te motory żeby je zakatować i wygląda mi na to że ten twój własnie musiał mieć niestety przejścia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.