mako967 Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Witam kolegów. Nazywam się Maciek, mam 16 i jestem tu nowy. Posiadam Derbi senda x race super motard z 2004r. i motorhispanie furię 50 z 99'r. Gdy kupowałem sendę, 2 lata temu, szła jak marzenie. Tzn. jechała ok 110 km/h. Teraz ledwo wyciąga 90 km/h. Co się stało? I jeszcze korzystając z okazji spytam się o mój drugi motor. W motorhispanii jest taki sam silnik jak w sendzie, czyli minarelli am6. Ja posiadam tą starą wersję, z uszczelkami na cylindrze z góry. Od początku wakacji z moim motorkiem zaczęło robić się coś nie dobrego, mianowicie jego Vmax zmniejszyła się z 85 km/h do 60 km/h. Przerażony myślałem, że zgubiłem skrzynię biegów. Zawsze na 4 biegu ciągło do 60, a teraz tylko do 50. A pomiędzy 5 i 6 biegiem nie ma różnicy. Nie pojedzie więcej niż 60. Rozebrałem głowicę i cylinder i okazało się, że cylinder jak i tłok do wymiany. Nigdzie nie umiałem znaleźć cylindra do mojego silnika, więc zrobiłem szlif. Kupiłem tłok marki meteor z przekątną 41 mm. Założyłem wszystko dobrze. Nigdzie nie umiałem znaleźć oryginalnej uszczelki pod głowicę, wiec dałem tą starą na sylikonie. Zalałem chłodnicę i poskładałem motor. Nagle wielkie zdziwienie, motor dostał "poweru", ale z prędkością jest jak było, w porywach do 60km/h. Zbadałem sprężanie, tylko 8 atm. O.o Nie wiem czemu? Przerwa na zamku była 0,3 mm. Rozebrałem jeszcze raz głowicę, żadnej ryski na cylindrze, ani nic. Poskładałem. A poprzednio wywaliłem jeszcze katalizator z rury wydechowej. Nast. rozebrałem gaźnik, wyczyściłem i podniosłem iglicę. Startuję, jadę się przejechać i tak jak kiedyś pyka 85. Nast. dnia odpalam jadę i znowu tylko 60 Nie wiem co się dzieje z nim. Pomoże ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 uszczelka pod głowica traci cisnienie? Sprawdź jeszcze uszczelnienia na wale korbowym bez nich nawet najszczelniejszy tłok-cylinder bedzie chodził jak z D&^%4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 1. Uszczelki głowicy nie klei sie na silikonie! - to sie może skończyc tragicznie dla silnika.2. Sprawdź CAŁY układ paliwowy, czy czasem nie masz gdzieś przytkany.3. http://pl.wikipedia.org/wiki/Docieranie_(motoryzacja), a robi sie to wg instrukcji producenta, a nie od razu gaz na maxa.4. Docieranie szczególnie ważne przy dorabianiu czegoś. Poza tym przerwa na zamku to nie wszystko, bo pierścienie mogą po prostu nie przylegać na całym obwodzie (owalizacja cylindra po obróbce). Stąd konieczne docieranie. Jak się chcesz pobawic, to ściagnij cylinder, pierścienie z tłoków, wepchnij pierścień do cylindra najlepiej tłokami, bo wtedy są równo włozone, poświeć od spodu lampą i zobaczysz, czy przylegają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mako967 Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Wydaje mi się, że ta uszczelka na wale jest ok. Mam silnik chłodzony cieczą. I mam na cylindrze z góry uszczelkę pomiędzy tym gdzie chodzi tłok, a gdzie jest płyn, to ją przykleiłem, potem mam 2 na głowicy, tej nie kleiłem. Układ paliwowy sprawdziłem, tzn. wymieniłem rurkę z baku do gaźniku i wyczyściłem cały gaźnik. Docierałem jak na razie 260 km. Pierścienie przylegają tak jak ma być. Może coś być z membraną? jak myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Docierałem jak na razie 260 km. Pierścienie przylegają tak jak ma być. Może coś być z membraną? jak myślicie?Jezeli to dwusów sterowany membraną, to to też ma oczywiscie wpływ. To szczelnienie wału też jak Danvield napisał; w dwusuwie pod tłokiem, w skrzyni korbowej następuje wstępne sprężanie mieszanki. Dziwne jest tylko, że raz jest tak, a raz tak - niestabilne warunki pracy.Ale chyba ilość porad przez forum zaczyna się wyczerpywać .powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mako967 Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 dzisiaj rozbiorę to wszystko jeszcze raz ze specjalistą, zobaczymy co powie. Dzięki za każdą odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldi87 Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 zostaje ci tylko znaleźć i kupić oryginalne części, bo jak dla mnie to brak wymiany uszczelek po wymianie cylindra będzie głównym powodem twoich problemów, co do drugiego moto prawdopodobnie też ci kompresja z silnika ucieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mako967 Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Motor działa jak ma Rozebrałem go jeszcze raz (chyba 6 w tym tygodniu), wyczyściłem wszystko dokładnie, membrana jest ok, nowy komplet uszczelek do mojego moto kosztuje nie całą stówkę, jak dla mnie to dużo. Uszczelkę pod cylinder kupiłem za nie całe 2 zł, a O-ringi znalazłem w garażu. Narazie działa. Sylikon tak jakby się stracił. Teraz dałem już bez sylikonu. Dałem wyżej "szpilkę" w gaźniku i gra. Dzięki koledzy za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.