Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Pierwszy motor po 50-tce


senior56

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam 40 na blacie (więc jeszcze trochę do 50tki mi zostało).

Kupiłem w tym roku Suzuki GSX1250FA - dlaczego - bo:

1. siadłem na niego i było mi wygodnie

2. miał ABSy na obydwu kółkach

3. spodobał się żonie (a przecież 50% jest jej) - a mnie kiedyś też podobało się jajko (tylko że wtedy byłem 15 lat młodszy)

4. salon zaproponował fajną cenę za zeszłoroczny model (32 000zł - przy oficjalnym cenniku suzuki: 39900 rocznik 2011, 37900 promocja rocznika 2011, 35900 rocznik 2010)

5. miał centralną stopkę

6. konstrukcja sprawdzona (bo pod plastikiem bandit)

teraz kolejne pytanie: czy kupiłbym go obecnie - chyba tak - plusy dodatnie i plusy ujemne:

plusy dodatnie:

1. ładnie wygląda

2. ma tylko 97 KM ale za to 108 Nm przy 3700 obrotów

3. nie trzeba redukować przy wyprzedzaniu - po prostu odkręcasz manetkę

4. nie bolą plecy podczas jazdy (ale na przyszły sezon muszę mu popuścić tylny amortyzator - żeby było bardziej miękko dla pośladków)

5. fajnie się zachowuje przy wiatrach bocznych - jest na tyle ciężki że nie rzuca nim na prawo i lewo

6. mam założoną turystyczną szybę (można jechać 200km/h przy wyprostowanej sylwetce)

7. radził sobie bez problemu gdy jechałem ze szwagrem (a ze 220kg łącznej naszej wagi)

plusy ujemne

1. brak schowków (pod siedzeniem nie mieszczą się nawet rękawice)

2. wydech który wystaje za obrys motonga (mam ciasny wjazd do "stajni", muszę składać lusterka, więc udało mi się porysować końcówkę wydechu i trzeba było polerować :) )

3. lusterka które w połowie pokazują moje ramiona - bo są za wąskie (jak dla mnie) - pytałem w serwisie o szersze ale zaproponowali mi dystanse (za cenę 200zł) więc sobie odpuściłem zimą sobie sam zrobię za kilka złotych + dystanse z LEROY'a

4. trochę problemu z serwisem miałem (ale to akurat problem z moim egzemplarzem, uszkodzili mi mi lakier na panelu bocznym i załatwiali wymianę przez ubezpieczalnię więc trochę trwało, na porysowany uchwyt pasażera czekam do tej pory - bo dostarczyli taki że odmówiłem przyjęcia)

5. pali ok 5,7l/100km i nie wiem co determinuje spalanie - przy dynamicznej jeździe potrafi spalić raz 5,0 innym razem 6,3

6. jak dla mnie to mały zbiornik (19 liltrów)

7. brak zegarka - a tak naprawdę to do wyboru jedna z 5 opcji: zegar, przebieg całkowity, przebieg dzienny 1, przebieg dzienny 2, przebieg na rezerwie - więc jak mam przebieg to nie zegarek.

8. sygnalizacja 2 poziomów rezerwy (dzięki temu brakło mi paliwa bo nie pamiętałem czy dana forma rezerwy to 5 l czy 1,5 litra i się pomyliłem)

9. mam wrażenie że stosunkowo mało akcesorii "niefirmowych" a ceny firmowych "zwalają z nóg"

10. silnik trochę wibruje koło 6 tysięcy i wyżej (ale jazda przy 3-4,5 tysiąca jest ok) - tak że do 150km/h jest w miarę przyjemnie - nie są to wielkie wibracje ale wyczuwalne przez podeszwy.

11. plecaki narzekają że je plecy bolą (córka po trasie 400 km, ale żonie to 80 km wystarczyło, innych mi nie "wolno" wozić)

Działanie hamulca i sprzęgła nie mogę ocenić (wcześniej jeździłem na jawce dandy więc teraz wszystko jest miodzio).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 50tce odrazu 600tka ? Nie lepiej by było kupić jakąś słabszą 500tke ? np suzuki gs 500 46konny, 210 ci poleci, do setki masz 6sek, powinno ci wystarczyć narazie żeby się oswoić z prędkością. No chyba że chcesz jeszcze coś słabszego to np jakaś 250 np yamaha ybr 250 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz, do czego moto będzie służył, czy do jazdy po mieście i do pracy, czy także w trasy. Czy ma to być nowe moto, czy używany, ile masz wzrostu i jaka waga i czy będziesz jezdził solo czy z plecakiem. Jeżeli szukasz używane moto, to, polecam yamaha xj600 diversion moc 51 lub 60km, moc wystarczająca na początek. Moto dobre do nauki, super do miasta i turystyki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam jakąś 600 typu ERłan CBR, chyba że preferujesz nakedy

ERłan czyli R1 więc nie 600 a 1000, coś dzwoni ale nie wiadomo gdzie. Wiedza o motocykla widzę niewielka, albo sport albo naked? A gdzie cała reszta motocykli?

Suzuki DL650

Bandit

XJ600

Określ chociaż co chcesz tym motocyklem robić.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy sezon jakaś 500 może suzi gsxf, polataj trochę , podjedź na jakieś techniki doskonalenia jazdy, lataj ile sie tylko da , a po sezonie Bandit 500 , lub Vstorm -lub coś pokrewnych stajni:-) LwG

Jak znajdziesz GSXFa o pojemności 500 albo bandita 500 to masz u mnie flache.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.