Toomko Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Witam serdecznie, jako świerzak chciałbym się przywitac z wszyskimi. Pojawił się ostatnio problem o którym pisze poniżej i byłbym dozgonnie wdzięczny za pomoc bo chciłbym jeszcze coś z tego sezonu miec.Posiadam Yamahe XJ 600 Diversion 98' 54 tyś km na liczniku. Motocykl przed sezonem a zarazem po zakupie (luty) został wymienione oczywiście filtry oleje płyn hamulcowy, kompletny napęd klocki regulacja zaworów i gaźniki też synchronizowane były plus świece do tego wszyskiego. Wszysko jeździło idealnie, aż do września. Motocykl zapala jak zwykle ochoczo po czym zaobserwowac mozna że obroty skacza od 1-2,5 tyś rozgrzany juz motocykl po odjęciu ssania gaśnie momentalnie a próba utrzymania obrotów manetka gazu daje takie same efekty (dławi się i gaśnie) Paliwo nie może byc złe bo przejechałem na nim ponad 100km. W czym może tkwic problem od czego zacząc. Nie wiem czy to może miec coś wspólnego ale zaczął sie pocić olejem pod uszczelka z przodu silnika i zapala się kontrolka poziomu oleju ( sprawdzałem olej w normie). Dodam,że wcześniej nie zaobserwowałem żadnych problemów z pracą silnika (poza tym poceniem się i kontrolka oleju która gasła jak moto łapał temperature) Pomóżcie Panowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Metias Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Hej.Wiele nie pomogę w sprawie diagnozy ale pytałeś już na forum Yamahy XJ ? : http://www.yamahaxj.pl/forum/ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toomko Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 A spytam zaraz dzięki za linka mimo wszysko mam nadzieje że ktoś podpowie coś mądrego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Metias Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 No problem. Tez mam XJ 600 z tym że ja dopiero zaczynam przygodę z motorem... Ale na tamtym forum jest masę ciekawych artykułów i postów dotyczących naszych motorków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kainu Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Poci sie spod pokrywy zaworów czy spod głowicy? Kopci? Na początek sprawdź filtr powietrza, jak masz gąbke powinna być zwilżona olejem silnikowym, sucha przepuszcza więcej powietrza, mieszanka robi sie uboga i może gasnąć przy odjęciu ssania/dodaniu gazu, jak nie filtr to w następnej kolejności zasilanie gaźników i gaźnikiP.S. Masz kontrolke poziomu oleju czy ciśnienia oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toomko Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Instrukcja podaje że to kontrolka poziomu OIL LEVEL, a olej delikatnie przenika przez pokrywy zaworów. Postaram się sprawdzić filtr powietrza choć mało prawdopodobnym się wydaje żeby to była jego wina. Został wymieniony na początku sezonu i przejechał ok 3000 km po drogach bez jazdy jakimiś bocznymi ścieżkami. Dodam jeszcze że nie kopci nie strzela z wydechu i wydaje mi się że świec nie zalewa bo jak go udławię gazem bądź wyłączę ssanie odrazu mogę go zapalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boggers Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 moze gumy gaznikow? czesto butwieja wtedy silnik pobiera "lewe" powietrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toomko Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Sprawdziłem filtr powietrza tak jak myślałem jest OK to musi być kwestia gaźników bo co by innego ale to wyższa liga ja się tego nie podejmę. Zostaje kwestia dlaczego pali się kontrolka oleju do momentu nagrzania silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kainu Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Skoro sprawdzałeś poziom oleju i jest ok no to czujnik świruje, może jakiś problem w kablach, sprawdź te lewe powietrze, daj mu powąchać jakiś dezodorant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toomko Opublikowano 16 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Co masz na myśli z tym dezodorantem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kainu Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Sikaj dezodorantem w okolice króćców i obserwuj czy praca silnika sie zmienia (jak są szczelne to nic nie będzie sie zmieniało)P.S. Postaraj sie o stabilne obroty zanim zaczniesz sikać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toomko Opublikowano 30 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Motor naprawiony. Okazała się niezbędna regulacja gaźników i ich czyszczenie, dzis nakręciłem 100 km silnik pracuje równo i jakby mu mocy przybyło.Wg mechanika a byłem w Sosnowcu na wopistów ( czy to już Dąbrowa? ) gaźniki nie były wogóle regulowane albo bardzo nieudacznie. Cos w tym może byc bo motor nabrał werwy. Jeśli chodzi o pocenie się to ponoc to takie newralgiczne miejsce XJ czasem tak mają i koledzy z forum XJ potwierdzająten fakt. Czujnik poziomu oleju sprawny. Należy dolewac ciut ponad max bo olej wędruje w góre do głowicy i zanim zrzednie i pójdzie do miski troche czasu mu to zabiera. Ładny weekend przed nami. Regulacja + czyszczenie 350 zł,nie wiem czy to mało czy dużo za taka usługę ale pysk się i tak śmieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toomek Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 He he no to fajnie, że załatwiłeś sprawę. U mnie z olejem było podobnie, niby mieścił się w "widełkach" a kontrolka waliła po gałach, jednak po dolaniu kontrolka przestała się świecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.