Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Nowe ustawy odnośnie prawka...


Grzesznica

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przecież napisałam jaki jest powód - żeby WORDy zarabiały jeszcze więcej kasy. Bo Ci, co będą chcieli mieć kat. A przed 24 rokiem życia będą musieli wcześniej zrobić poprzednią kat. na mniejszą pojemno9ść silnika - a co za tym idzie bulić kasę za dodatkowe egzaminy. Nie mówiąc już o dodatkowym stresie, który zawsze wiąże się z takimi egzaminami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thabel, skoro taki przepis zostaje wprowadzony, to chyba jakiś powód musi być nie?

Pewnie, widzę jeden - kasa, słupki wyborcze. Debilne populistyczne ustawy, ku uciesze gawiedzi, która motocykla na oczy nie widziała, a Wy jeszcze totalnie cynicznie udajecie świętych wypowiadając się jakie to dobre. Już widzę reportaż w TVN, jak to dobrych mamy rządzących. Wyjdzie pan rzecznik prasowy stołecznej komendy policji, ten z wąsem, i będzie mówił jak to młodzi motocykliści stanowią zagrożenie. Będzie potężny artykuł w Wyborczej poparty strasznymi i przekłamanymi statystykami, ale ludzie wierzą w słupki.I ch.. z tego że np w tyskiej komendzie 60% patrolów motocyklowych to ludzie poniżej 25 roku życia. Ale liczy się efekt. Ładnie to wygląda w wiadomościach. Brawo nasi k..... Brawo.

A ch..j zróbmy ograniczenie że na motorze można jeździć po 50. A kobietom po stwierdzonej menopauzie. A co tam, bezpieczeństwo k..... Przecież społeczeństwo składa sie z samych idiotów. Trzeba ich ochraniać przed samymi sobą. Bo ludzie tego chcą. Ze cztery emerytki potwierdzą że ci motocykliści którzy szaleją na osiedlu to nastolatkowie, bo mają jaskrawe kaski. Jasne. Broń możesz posiadać od 21 a motorem jeździć nie możesz. Brawo. Boże. Jak ja nienawidzę idiotów. A tych w sejmie to bym pozabijał. Co to za tępy k.... kraj jest ja pi........

Edytowane przez MiloszRR
Zbyt emocjonalnie podchodzisz do tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałam jaki jest powód - żeby WORDy zarabiały jeszcze więcej kasy. Bo Ci, co będą chcieli mieć kat. A przed 24 rokiem życia będą musieli wcześniej zrobić poprzednią kat. na mniejszą pojemno9ść silnika - a co za tym idzie bulić kasę za dodatkowe egzaminy. Nie mówiąc już o dodatkowym stresie, który zawsze wiąże się z takimi egzaminami.

ale nikt nikogo nie zmusza do robienia prawka, jak się chce śmigać to trzeba być na koszty przygotowanym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten jaki zarobiony. Jak typek Ci ukradnie motocykl a Ci potem na komendzie powiedzą, że nie mają jak go szukać bo nie ma sśrodków to, bo ktoś w rządzie przyciął fundusze, też powiesz, no trudno, jak chce się śmigać trzeba być na koszty przygotowanym?

płacisz OC, płacisz za paliwo, za eksploatację?

jak Cie nie stać to nie jeździsz i tyle, nikt nikogo nie zmusza przecież a Ci co będą chcieli to zrobią to prawko bez narzekania

zresztą zawsze mnie rozwalał na łopatki tekst że jacy to biedni studenci, z czego zapłacą mandat itp a śmigają maszynami za kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy...

przecież to nie jest obowiązek w tym kraju posiadać motocykl, to jest tylko hobby (nie tanie) i sposób na spędzenie wolnego czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama jestem studentką i owszem - nie mam z czego płacić mandatów. ;] A jakbym kupowała moto to tak za 5-10tys. o ile ktoś mi pożyczy np. rodzinka (bo w tym kraju nie ma pracy dla mnie - wiem, bo szukałam). Jakbym zaoszczędziła parę groszy to by akurat na paliwo poszło - które swoją drogą jest już tak drogie, że za niedługo ludzie w ogóle przestana czymkolwiek jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zróbmy z tego hobby dla snobów.

Pamiętajcie kochani forumowicze o Waszych słowach, kiedy, czego Wam nie życzę, przy najbliższym ślizgu na piachu/żwirze na poboczu, dowiecie się że był on spowodowany przez brawurę/niedostosowanie prędkości do warunków jazdy. Pamiętajcie jak bardzo polscy ustawodawcy i miśki na drogach martwią się o nas, motocyklistów i nasze bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy ma prawo mieć swoje zdanie na ten temat i ja tutaj nie wrzucam wszystkich do jednego worka

miały być przemyślenia i opinie w tym temacie więc zostańmy przy tym, bo coś mi się wydaje że jak się będziemy jeden drugiego czepiać to się może skończyć nie miło

lepiej wypić browarka i się odstresować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa - i jeszcze co do kasy, zapomniałam dodać - na razie bym chciała miec moto bez rejestracji, bo nie wiem, czy bym wyrobiła z OC. Więc nie wiem majzel, gdzie ty tych studentów na drogich ścigaczach spotykasz.

to, że będziesz miała bez rejestracji to nie jest powiedziane, że OC nie będziesz płaciła, bo właściciel od którego zakupisz pojazd jak zgłosi do ubezpieczalni to ona automatycznie do Ciebie przeważnie wysyła pismo pod koniec daty ważności polisy o uregulowaniu składki-chyba że odrazu wypowiesz umowę OC

co do samego meczu to i tak nieźle-obstawiałem, że dostaniemy 0-5 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wypowiem umowę i będę takim endurkiem jeździć po samych lasach powiedzmy i za parę lat jak będę miała stałe dochody to czy będę mogła go ponownie zarejestrować? Pytam, bo nie zdążyłam jeszcze się dowiedzieć jak to z pkt prawnego wygląda.

pamiętaj, że bez rejestracji możesz tylko jeździć po terenie prywatnym, nie powodując zagrożenia w ruchu o ile się nie mylę

a zarejestrować możesz zawsze o ile motocykl będzie miał homologacje na drogę (w przypadku rasowych crossów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, raz miałam okazję sie karnąć enduro po lesie, znajomy mi pozwolił - zdecydowanie trudniejsze. A po asfalcie to cód, miód i orzeszki. Ja wiem, że to głupio brzmi patrząc na stan polskiech dróg, ale ja teraz z offroadem porównuję. Ale co mi innego pozostaje? Poza tym jak nie pójdę na łatwiznę to będę miała satysfakcję, że nauczyłam się dobrze jeździć w trudnych warunkach.

A orientuje się ktoś czy osoby, które w tym roku rozpoczeły kurs na prawko będą mogły zdać egzamin w przyszłym sezonie jak łapią się na te ustawy?

Jeszcze takie małe PS odnośnie offroadu: każdy debil potrafi odkręcić manetkę i tylko czekać, aż licznik przekroczy 200. Prawdziwą sztuką jest panować nad motocyklem na muldach, piachu i błocie, często na wąskich ścieżkach, z których łatwo wypaść (przy prędkości 30km/h). Takie jest zdanie osoby, która wg naszego kochanego rządu nie powinna mieć prawka, bo stwarza potencjalne zagrożenie na drodze. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie małe PS odnośnie offroadu: każdy debil potrafi odkręcić manetkę i tylko czekać, aż licznik przekroczy 200. Prawdziwą sztuką jest panować nad motocyklem na muldach, piachu i błocie, często na wąskich ścieżkach, z których łatwo wypaść (przy prędkości 30km/h). Takie jest zdanie osoby, która wg naszego kochanego rządu nie powinna mieć prawka, bo stwarza potencjalne zagrożenie na drodze. ;]

ale patrząc z drugiej strony możesz w wieku 18-tu lat kupić crossa 125 cm3 i też pojeździć legalnie po terenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thabel, a co byś powiedział o zmianie przepisów zezwalających na zrobienie prawa jazdy kat. A po ukończeniu 15 roku życia?

A przypadkiem już tak kiedyś nie było? Że w wieku 15 lub 16 lat można było rozpocząć kurs na prawko kat A.? Jakieś 12 lat temu jak ja zaczynałem ten kurs... Powiedz mi, czy 15, 10, 5 lat temu było mniej wypadków czy więcej, czy było więcej wypadków wśród młodych czy mniej. Czy zaostrzanie przepisów coś dało czy to jedynie pic na wodę, a problem jest gdzie indziej tylko nikomu nie chce się go szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że problem leży w charakterze kierowców - ktoś już tam ma, że lubi sie popisywać i pomimo rosnęcego wieku już mu tak zostaje (nie mówię tak tylko, bo mi się tak wydaje, nie chcę sypać nazwiskami, ale znam autentyczne przykłady), a ktoś inny jest odpowiedzialny i to przekłada się na jego styl jazdy motocyklem (tu również znam konkretne przykłady).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście, że wypadków na jednośladach było mniej, bo samych pojazdów było dużo mniej niż teraz, kiedy motocykle stały się stosunkowo tanie i dość dużo osób może sobie na niego pozwolić a część z nich kupuje bo myślą, że to jest modne

Zróbmy więc podatek od motocykli, żeby tylko dzieci bogatych rodziców mogły się lansować na motocyklach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.