Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Gliwice - Rondo Bojkowskie - 12 sierpnia 2010


Kuba_Rozpruwacz

Rekomendowane odpowiedzi

Drogie Panie ;) Panowie, dnia dzisiejszego wybrałem się na szlifowanie swoich umiejętności w pokonywaniu łuków. Stąd też pomysł aby objeżdżać ronda i ćwiczyć na nich umiejętności złożenia i kontrolowania pojazdu w złożeniu. Cóż... chyba umiejętności kontrolowania w złożeniu zabrakło bo zamiast szlifować umiejętności szlifowałem dzisiaj motocykl i ciuchy. W sumie gdyby umiejętności miało nie zabraknąć to po co też jechałbym ćwiczyć ;) Tak czy owak na szczęście mając założony na sobie kompletny strój, a pod nim zestaw pianek ochronnych zakładanych osobno udało mi się wyjść z opresji bez najmniejszego uszczerbku - strój jednak się trochę starł. Jedynie rękawice są przedziurawione na wylot. Z moto jest niestety nieco gorzej, chociaż i tak bardzo dobrze bo ucierpiał tylko crashpad, lusterko, kierownica, dźwignia zmiany biegów, stopka i śruba do podnośnika.Teraz analizuję sytuację i zastanawiam się jaki był powód poślizgu. Po oględzinach moto stwierdziłem że przednią oponę zamknąłem aż słonik Metzelera mi się przytarł (właściwie to nawet "ziemia" na której on niby stoi ;) no generalnie do końca. Natomiast tylna opona wnioskując ze śladów o kształcie przypominającym zygzak ma jeszcze trochę miejsca do jej zamknięcia.Kiedy jechałem - na rękach i nodze - czyli w chwili zdarzenia :P wydawało mi się że ujechała mi przednia opona ale teraz zastanawiam się czy czasami nie była to opona tylna.Tak się dziwnie złożyło że znalazłem w internecie nagranie które bardzo przypomina moje zdarzenie :) jeśli więc je obejrzycie napiszcie co się mogło wydarzyć. Oraz jak Waszym zdaniem można byłoby taki łuk wykonać prawidłowo oraz jak wyczuć i wyjść z takiej sytuacji kiedy ona zaczyna występować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

defQ @ 12.08.2010 19:22a moze piasek Ciebie zaatakowal, te ronda nie naleza do zbyt "czystych" ? ja sie tak polozylem na rondzie kolo cmentarza centralnego w Gliwicach ... :Pchociaz wyglada to tak jakbys dobil kiere w lewo do wew. zakretu... ;)
Sterylne to ono nie było. Rondo jest zabrudzone przez ciężarówki wyjeżdżające z budowy ale generalnie od drugiej strony, więc dopiero za winklem powinna się sprawa skomplikować. Po mojej stronie asfalt wyglądał na czysty i raczej wolny od błota i piasku.Kierownice faktycznie skręciłem w lewo gdyż czułem jakby mi przód odjeżdżał. Skontrowałem żeby wyprostować trochę moto i wtedy wpadłem w poślizg.Które koło wpadło w poślizg i dlaczego? (załóżmy że nawierzchnia była dość dobrej jakości w tym miejscu)Może zabrakło prędkości (obciążenia wywołanego siłą odśrodkową), a przez to przyczepności?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takiego ujęcia to można sobie przyrodę pooglądać a nie snuć wnioski co do przyczyn poślizgu.Swoją drogą dziwny zbieg okoliczności, motocykl identyczny jak Twój, ronda też w gliwicach i jak sam mówisz sytuacja "bardzo podobna do Twojej", nie prościej napisać że tak się położyłeś, przecież to żaden wstyd ;)hm ciekawe zachowanie kierowcy, zamiast pooglądać motocykl i ocenić uszkodzenia wsiadł i pojechał dalej, zupełnie jakby bez prawka pomykał( w myśl zasady trzeba zdupiać bo jeszcze policja przyjedzie...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykra sprawa współczuje.Jak staniesz na światłach to przejedź butem czasami po asfalcie to będziesz w szoku jaki w niektórych miejscach potrafi być ślizgi.Opona oponie nie równa.Do sportowej jazdy to np.pirelli diablo supercorsa(tył ok. 1 tys przód ok 7 stów).Mi to wygląda że chciałeś na siłę zrobić kolano a można było szybciej przelecieć na mniejszym złożeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamyk1985 @ 12.08.2010 22:48Swoją drogą dziwny zbieg okoliczności, motocykl identyczny jak Twój, ronda też w gliwicach i jak sam mówisz sytuacja "bardzo podobna do Twojej", nie prościej napisać że tak się położyłeś, przecież to żaden wstyd :)
Nie, ja się położyłem dokładnie tak samo ale osoba z nagrania to nie byłem ja :) chociażby ze względu na prędkość, ja zawsze jeżdżę przepisowo!
sgregor242 @ 12.08.2010 23:15Przykra sprawa współczuje.Opona oponie nie równa.Do sportowej jazdy to np.pirelli diablo supercorsa(tył ok. 1 tys przód ok 7 stów).Mi to wygląda że chciałeś na siłę zrobić kolano a można było szybciej przelecieć na mniejszym złożeniu.
DziękiNa tym polegają ćwiczenia, przynajmniej nie zwieszałem się obok moto żeby na siłę dotknąć kolanem ziemi, a schodziłem jak należy.Opona to Metzeler M3 - myślę że bardzo dobra guma, nie wiem czy nie lepsza od Diablo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bczk85 @ 15.08.2010 20:23Oglądnałem sobie ten filmik znaleziony przez Ciebie zupełnie przypadkowo w internecie :) Moja uwagę zwróciły nerwowe ruchy kierownicą podczas pokonywania ronda.Może to w tym tkwi problem.
Mnie to wygląda z tej perspektywy na uślizg tylnego koła, może za dużo gazu przy wyjściu ze złożenia + piach pod tylnym laciem i gleba zaliczona :/Dobrze, że się nic wielkiego nie stało, szerokości i przyczepności
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że za niska prędkość do tak mocnego i względnie szybkiego złożenia.Co do nierównego przycierania gum, to zobacz czy rozmiar gum zgadza się z założeniami producenta (niektórzy wsadzają 180 do GS500) - czasem niby tylko różnica 10 ale w pewności prowadzenia daje sporo (poparte własnymi i cudzymi doświadczeniami).A jeszcze chciałbym napisać że zawsze trzeba sprawdzić uszkodzenia - proszę, nie ryzykujcie swojego zdrowia.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.