Kuba_Rozpruwacz Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Drogie Panie Panowie, dnia dzisiejszego wybrałem się na szlifowanie swoich umiejętności w pokonywaniu łuków. Stąd też pomysł aby objeżdżać ronda i ćwiczyć na nich umiejętności złożenia i kontrolowania pojazdu w złożeniu. Cóż... chyba umiejętności kontrolowania w złożeniu zabrakło bo zamiast szlifować umiejętności szlifowałem dzisiaj motocykl i ciuchy. W sumie gdyby umiejętności miało nie zabraknąć to po co też jechałbym ćwiczyć Tak czy owak na szczęście mając założony na sobie kompletny strój, a pod nim zestaw pianek ochronnych zakładanych osobno udało mi się wyjść z opresji bez najmniejszego uszczerbku - strój jednak się trochę starł. Jedynie rękawice są przedziurawione na wylot. Z moto jest niestety nieco gorzej, chociaż i tak bardzo dobrze bo ucierpiał tylko crashpad, lusterko, kierownica, dźwignia zmiany biegów, stopka i śruba do podnośnika.Teraz analizuję sytuację i zastanawiam się jaki był powód poślizgu. Po oględzinach moto stwierdziłem że przednią oponę zamknąłem aż słonik Metzelera mi się przytarł (właściwie to nawet "ziemia" na której on niby stoi no generalnie do końca. Natomiast tylna opona wnioskując ze śladów o kształcie przypominającym zygzak ma jeszcze trochę miejsca do jej zamknięcia.Kiedy jechałem - na rękach i nodze - czyli w chwili zdarzenia wydawało mi się że ujechała mi przednia opona ale teraz zastanawiam się czy czasami nie była to opona tylna.Tak się dziwnie złożyło że znalazłem w internecie nagranie które bardzo przypomina moje zdarzenie jeśli więc je obejrzycie napiszcie co się mogło wydarzyć. Oraz jak Waszym zdaniem można byłoby taki łuk wykonać prawidłowo oraz jak wyczuć i wyjść z takiej sytuacji kiedy ona zaczyna występować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
defQ Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 a moze piasek Ciebie zaatakowal, te ronda nie naleza do zbyt "czystych" ? ja sie tak polozylem na rondzie kolo cmentarza centralnego w Gliwicach ... ----------chociaz wyglada to tak jakbys dobil kiere w lewo do wew. zakretu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Rozpruwacz Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 defQ @ 12.08.2010 19:22a moze piasek Ciebie zaatakowal, te ronda nie naleza do zbyt "czystych" ? ja sie tak polozylem na rondzie kolo cmentarza centralnego w Gliwicach ... :Pchociaz wyglada to tak jakbys dobil kiere w lewo do wew. zakretu... Sterylne to ono nie było. Rondo jest zabrudzone przez ciężarówki wyjeżdżające z budowy ale generalnie od drugiej strony, więc dopiero za winklem powinna się sprawa skomplikować. Po mojej stronie asfalt wyglądał na czysty i raczej wolny od błota i piasku.Kierownice faktycznie skręciłem w lewo gdyż czułem jakby mi przód odjeżdżał. Skontrowałem żeby wyprostować trochę moto i wtedy wpadłem w poślizg.Które koło wpadło w poślizg i dlaczego? (załóżmy że nawierzchnia była dość dobrej jakości w tym miejscu)Może zabrakło prędkości (obciążenia wywołanego siłą odśrodkową), a przez to przyczepności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
defQ Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 niechce snuc teorii zadnych, ale na przednia opone bym stawial, ze to ona Ci focha zrobila w jakis sposob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyk1985 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Z takiego ujęcia to można sobie przyrodę pooglądać a nie snuć wnioski co do przyczyn poślizgu.Swoją drogą dziwny zbieg okoliczności, motocykl identyczny jak Twój, ronda też w gliwicach i jak sam mówisz sytuacja "bardzo podobna do Twojej", nie prościej napisać że tak się położyłeś, przecież to żaden wstyd ;)hm ciekawe zachowanie kierowcy, zamiast pooglądać motocykl i ocenić uszkodzenia wsiadł i pojechał dalej, zupełnie jakby bez prawka pomykał( w myśl zasady trzeba zdupiać bo jeszcze policja przyjedzie...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Przykra sprawa współczuje.Jak staniesz na światłach to przejedź butem czasami po asfalcie to będziesz w szoku jaki w niektórych miejscach potrafi być ślizgi.Opona oponie nie równa.Do sportowej jazdy to np.pirelli diablo supercorsa(tył ok. 1 tys przód ok 7 stów).Mi to wygląda że chciałeś na siłę zrobić kolano a można było szybciej przelecieć na mniejszym złożeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Rozpruwacz Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Kamyk1985 @ 12.08.2010 22:48Swoją drogą dziwny zbieg okoliczności, motocykl identyczny jak Twój, ronda też w gliwicach i jak sam mówisz sytuacja "bardzo podobna do Twojej", nie prościej napisać że tak się położyłeś, przecież to żaden wstyd Nie, ja się położyłem dokładnie tak samo ale osoba z nagrania to nie byłem ja chociażby ze względu na prędkość, ja zawsze jeżdżę przepisowo!sgregor242 @ 12.08.2010 23:15Przykra sprawa współczuje.Opona oponie nie równa.Do sportowej jazdy to np.pirelli diablo supercorsa(tył ok. 1 tys przód ok 7 stów).Mi to wygląda że chciałeś na siłę zrobić kolano a można było szybciej przelecieć na mniejszym złożeniu.DziękiNa tym polegają ćwiczenia, przynajmniej nie zwieszałem się obok moto żeby na siłę dotknąć kolanem ziemi, a schodziłem jak należy.Opona to Metzeler M3 - myślę że bardzo dobra guma, nie wiem czy nie lepsza od Diablo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bczk85 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Oglądnałem sobie ten filmik znaleziony przez Ciebie zupełnie przypadkowo w internecie Moja uwagę zwróciły nerwowe ruchy kierownicą podczas pokonywania ronda.Może to w tym tkwi problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piwowarek Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 bczk85 @ 15.08.2010 20:23Oglądnałem sobie ten filmik znaleziony przez Ciebie zupełnie przypadkowo w internecie Moja uwagę zwróciły nerwowe ruchy kierownicą podczas pokonywania ronda.Może to w tym tkwi problem.Mnie to wygląda z tej perspektywy na uślizg tylnego koła, może za dużo gazu przy wyjściu ze złożenia + piach pod tylnym laciem i gleba zaliczona :/Dobrze, że się nic wielkiego nie stało, szerokości i przyczepności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yonec Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Wydaje mi się że za niska prędkość do tak mocnego i względnie szybkiego złożenia.Co do nierównego przycierania gum, to zobacz czy rozmiar gum zgadza się z założeniami producenta (niektórzy wsadzają 180 do GS500) - czasem niby tylko różnica 10 ale w pewności prowadzenia daje sporo (poparte własnymi i cudzymi doświadczeniami).A jeszcze chciałbym napisać że zawsze trzeba sprawdzić uszkodzenia - proszę, nie ryzykujcie swojego zdrowia.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.