Bandit400 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Witam wszystkich!Dziś po raz pierwszy w sezonie odpaliłem mojego bandyte i odbyłem rundę po mieście i nie tylko. Zdziwił mnie fakt, że gdy na 4 biegu przy 10 tyś obr. odkręciłem do oporu motocykl zaczoł zwalniać, delikatnie odpuściłem manetkę i wszystko było już w porządku ( tyle że już nie przyśpieszał). W pewnych sytuacjach jest to nawet niebezpieczne. Zastanawiam się jaka może być przyczyna. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbo88 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Wydaje mi się że problem tkwi w gaźnikach. Poprostu podają tyle mieszanki że silnik zalewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandit400 Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Ale jedynka, dwójka idzie wyśmienicie dopiero na wyższych biegach tak się dzieje. Czyli co wypadało by wyregulować te gaźniki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 jestem posiadaczem tego sprzeta ale slyszalem ze jest bardzo wrazliwy ( nie tak jak 600 )warto wyregulowac te gazniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spajdi Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 "warto wyregulowac te gazniki" co rozumiesz przez regulację gaźników w motocyklu ? Można ustawić położenie iglicy, skład mieszanki na wolnych obrotach, wolne obroty oraz zsynchronizować gaźniki jednak żadna z tych czynności nie ma wpływu na opisany wyżej objaw więc ja bym powiedział, że raczej WYCZYŚCIĆ gaźniki Mi to wygląda jednak na zbyt mało paliwa niż na zalewanie, ale profilaktycznie sprawdź filtr powietrza... Nie masz jakiegoś dodatkowego filtra paliwa przy baku który mógłby ograniczać dopływ paliwa ? Albo masz po prostu już zbyt zabrudzone gaźniki polecam czyszczenie i synchro i sprawdzenie filtra powietrza profilaktycznie (czyszczenie gaźników to podstawa ich serwisowania i na ślepo nawet można stwierdzić, że jest duża szansa, że pomoże jeśli dosyć długo nie były ruszane). Co o tego czy go zalewa czy mu brakuje paliwa to spróbujcie sobie jak wam brakuje paliwa w moto/samochodzie dać gaz do oporu co się stanie... Zadusicie go, a jak będziecie jechać na delikatnym gazie to jeszcze do stacji się dokulacie to wygląda tak samo jak w/w objaw jak odkręca do końca to go dusi bo mu brakuje paliwa, a jak popuści to ilość paliwa jest wystarczająca w stosunku do ilości powietrza mieszanka jest OK i gra gitara moto jedzie. Oczywiście gdyby go zalewało byłoby podobnie, ale imho wbrew obiegowej opinii to rzadszy przypadek przy takich objawach. Gdyby przy lekkim puszczaniu gazu przyspieszał nadal to bym może obstawił, że go zalewa natomiast jeśli po prostu przestaje zwalniać i nie przyspiesza to raczej jestem za tym co wyżej napisałem, ale to tylko przypuszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandit400 Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Dziękuje wszystkim za odpowiedź :-) W takim razie zabieram sie za czyszczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spajdi Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Zwróć szczególną uwagę na dysze główne w gaźnikach wykręć je i cienkim drucikiem przepchaj i sprawdź czy jest idealnie drożna próbując patrzeć przez nią najlepiej ustawić się w stronę okna i patrzeć powinien być idealnie okrągły otwór jeśli nie jest znaczy, że jakieś paprochy tam siedzą, porządnie wszystko umyj naftą, przedmuchaj, przepchaj i powinno zagrać ładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackRM Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 a filtr powietrza w jakim jest stanie?Nie jest zasmiecony/zawilgocony czasem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TaxiDriver Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 dysze główne w gaźnikach wykręć je i cienkim drucikiem przepchaj i sprawdź czy jest idealnie drożna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spajdi Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 TaxiDriver, a Ty kiedyś czyściłeś gaźnik czy teoretyzujesz ? Każdy sposób jest dobry byle osiągnąć pożądany efekt i nic nie uszkodzić, a sory, ale dyszy cieniutkim włosowym drucikiem nie uszkodzisz, a w wielu sytuacjach oczyścisz więc nie wiem co Cię tak wzburzyło Czy jeśli odkręcę śrubę kombinerkami i nie uszkodzę łba śruby, a Ty odkręcisz kluczem z takim samym efektem to moja metoda jest gorsza ? Więc nie wiem co za drut Ty sobie wyobraziłeś, ale chyba nie do końca rozumiesz o co mi chodziło, a jeśli masz jakiś super sposób na czyszczenie dysz w warunkach domowych to napisz skoro mój krytykujesz i porównujesz do wiertarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandit400 Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Filtr aż się zdziwiłem, bialutki i czyściutki a co do tego czyszczenie to mam pytanie z serii durne Czy jak rozkręcę gaźniki i tam porozbieram je elegancko i wyczyszczę to czy nic mi się tam nie rozreguluje?? ( pytam gdyż sam w życiu ich potem nie wyreguluje ) Dziękuję za wyrozumiałość i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spajdi Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Powiem tak jeśli nigdy nic przy tym nie robiłeś to może lepiej sam się za to nie zabieraj tylko poproś kogoś o pomoc, albo daj na czyszczenie i regulacje do warsztatu ew. jak chcesz się nauczyć to najpierw poczytaj sporo i pooglądaj jak to się robi bo jak kolega wyżej zasugerował jakoś "opacznie" zrozumiesz ten "drucik" i weźmiesz wiertarkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 2 sprawy:Jeżeli masz przypchany filtr powietrza to im wyższy bieg tym bardziej czuc mulenie na wyższych obrotach i nie przyspiesza jest słabyJeżeli masz za mało lub za duzo paliwa, wykręc swiece zobacz jaki kolor ma "porcelanka"Na niższych biegach może silnik chodzic sprawniej, nalezy pamiętac że im wyższy bieg tym silnik bardziej obciążony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandit400 Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Kwestia mojego doświadczenia sprowadza się jedynie do czyszczenia i wstępnej regulacji gaźnika w skuterze Raczej wiartarki nie użyję dont worry Filtr jak już wspomniałem jest w dobrej kondycji. i jeszcze mam do was pytanie. Bo w tym bandicie znajduje się kranik ale nie zauważyłem aby miał on pzycję OFF. Czyli da się go zamknąć? o.0 czy może jest na zasadzie podciśnienia jak w skuterze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spajdi Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Kranik podciśnieniowy. Da się zamknąć główny kranik który jest w baku (bynajmniej GS500 tak ma i przypuszczam, że bandit nie będzie miał inaczej) w tym celu musisz odkręcić mocowanie baku zsunąć go, odchylić i śrubokrętem płaskim zamknąć zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TaxiDriver Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Więc nie wiem co za drut Ty sobie wyobraziłeś, ale chyba nie do końca rozumiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spajdi Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 No widocznie się nie zrozumieliśmy, ale gwarantuję, że drucikiem typu z taśmy 40 pinowej takiej jak w kompie do CD/starych HDD nie uszkodzisz, a do czyszczenia całkiem przyzwoity jak się z nim dobrze obchodzić nawet jest ciut za małej średnicy bo zbyt giętki, ale jak potrzeba można dobrać ciut większy Generalnie jest sporo "źródeł" takich cienkich drucików przy których otwór w dyszy to wielkie dziursko i nimi można bezpiecznie dyszę przeczyścić (nadaje się też przeważnie pojedynczy drucik z linek rowerowych i przy normalnym obchodzeniu się z nim nie ma ryzyka uszkodzenia dyszy, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.