Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Bandit 400, Muli Go Troszke


Bandit400

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!Dziś po raz pierwszy w sezonie odpaliłem mojego bandyte i odbyłem rundę po mieście i nie tylko. Zdziwił mnie fakt, że gdy na 4 biegu przy 10 tyś obr. odkręciłem do oporu motocykl zaczoł zwalniać, delikatnie odpuściłem manetkę i wszystko było już w porządku ( tyle że już nie przyśpieszał). W pewnych sytuacjach jest to nawet niebezpieczne. Zastanawiam się jaka może być przyczyna. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"warto wyregulowac te gazniki" co rozumiesz przez regulację gaźników w motocyklu ? Można ustawić położenie iglicy, skład mieszanki na wolnych obrotach, wolne obroty oraz zsynchronizować gaźniki jednak żadna z tych czynności nie ma wpływu na opisany wyżej objaw więc ja bym powiedział, że raczej WYCZYŚCIĆ gaźniki Mi to wygląda jednak na zbyt mało paliwa niż na zalewanie, ale profilaktycznie sprawdź filtr powietrza... Nie masz jakiegoś dodatkowego filtra paliwa przy baku który mógłby ograniczać dopływ paliwa ? Albo masz po prostu już zbyt zabrudzone gaźniki polecam czyszczenie i synchro i sprawdzenie filtra powietrza profilaktycznie (czyszczenie gaźników to podstawa ich serwisowania i na ślepo nawet można stwierdzić, że jest duża szansa, że pomoże jeśli dosyć długo nie były ruszane). Co o tego czy go zalewa czy mu brakuje paliwa to spróbujcie sobie jak wam brakuje paliwa w moto/samochodzie dać gaz do oporu co się stanie... Zadusicie go, a jak będziecie jechać na delikatnym gazie to jeszcze do stacji się dokulacie to wygląda tak samo jak w/w objaw jak odkręca do końca to go dusi bo mu brakuje paliwa, a jak popuści to ilość paliwa jest wystarczająca w stosunku do ilości powietrza mieszanka jest OK i gra gitara moto jedzie. Oczywiście gdyby go zalewało byłoby podobnie, ale imho wbrew obiegowej opinii to rzadszy przypadek przy takich objawach. Gdyby przy lekkim puszczaniu gazu przyspieszał nadal to bym może obstawił, że go zalewa natomiast jeśli po prostu przestaje zwalniać i nie przyspiesza to raczej jestem za tym co wyżej napisałem, ale to tylko przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć szczególną uwagę na dysze główne w gaźnikach wykręć je i cienkim drucikiem przepchaj i sprawdź czy jest idealnie drożna próbując patrzeć przez nią najlepiej ustawić się w stronę okna i patrzeć powinien być idealnie okrągły otwór jeśli nie jest znaczy, że jakieś paprochy tam siedzą, porządnie wszystko umyj naftą, przedmuchaj, przepchaj i powinno zagrać ładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TaxiDriver, a Ty kiedyś czyściłeś gaźnik czy teoretyzujesz ? Każdy sposób jest dobry byle osiągnąć pożądany efekt i nic nie uszkodzić, a sory, ale dyszy cieniutkim włosowym drucikiem nie uszkodzisz, a w wielu sytuacjach oczyścisz więc nie wiem co Cię tak wzburzyło Czy jeśli odkręcę śrubę kombinerkami i nie uszkodzę łba śruby, a Ty odkręcisz kluczem z takim samym efektem to moja metoda jest gorsza ? Więc nie wiem co za drut Ty sobie wyobraziłeś, ale chyba nie do końca rozumiesz o co mi chodziło, a jeśli masz jakiś super sposób na czyszczenie dysz w warunkach domowych to napisz skoro mój krytykujesz i porównujesz do wiertarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr aż się zdziwiłem, bialutki i czyściutki a co do tego czyszczenie to mam pytanie z serii durne Czy jak rozkręcę gaźniki i tam porozbieram je elegancko i wyczyszczę to czy nic mi się tam nie rozreguluje?? ( pytam gdyż sam w życiu ich potem nie wyreguluje ) Dziękuję za wyrozumiałość i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jeśli nigdy nic przy tym nie robiłeś to może lepiej sam się za to nie zabieraj tylko poproś kogoś o pomoc, albo daj na czyszczenie i regulacje do warsztatu ew. jak chcesz się nauczyć to najpierw poczytaj sporo i pooglądaj jak to się robi bo jak kolega wyżej zasugerował jakoś "opacznie" zrozumiesz ten "drucik" i weźmiesz wiertarkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 sprawy:Jeżeli masz przypchany filtr powietrza to im wyższy bieg tym bardziej czuc mulenie na wyższych obrotach i nie przyspiesza jest słabyJeżeli masz za mało lub za duzo paliwa, wykręc swiece zobacz jaki kolor ma "porcelanka"Na niższych biegach może silnik chodzic sprawniej, nalezy pamiętac że im wyższy bieg tym silnik bardziej obciążony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia mojego doświadczenia sprowadza się jedynie do czyszczenia i wstępnej regulacji gaźnika w skuterze Raczej wiartarki nie użyję dont worry Filtr jak już wspomniałem jest w dobrej kondycji. i jeszcze mam do was pytanie. Bo w tym bandicie znajduje się kranik ale nie zauważyłem aby miał on pzycję OFF. Czyli da się go zamknąć? o.0 czy może jest na zasadzie podciśnienia jak w skuterze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widocznie się nie zrozumieliśmy, ale gwarantuję, że drucikiem typu z taśmy 40 pinowej takiej jak w kompie do CD/starych HDD nie uszkodzisz, a do czyszczenia całkiem przyzwoity jak się z nim dobrze obchodzić nawet jest ciut za małej średnicy bo zbyt giętki, ale jak potrzeba można dobrać ciut większy Generalnie jest sporo "źródeł" takich cienkich drucików przy których otwór w dyszy to wielkie dziursko i nimi można bezpiecznie dyszę przeczyścić (nadaje się też przeważnie pojedynczy drucik z linek rowerowych i przy normalnym obchodzeniu się z nim nie ma ryzyka uszkodzenia dyszy, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.