Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Czyszczenie I Napinanie łańcucha


Erniok

Rekomendowane odpowiedzi

CześćDziś po raz pierwszy w rzyciu będę czyścił i naciągał łańcuch w swojej XJ 600 1999r. i mam kikla pytań1) Podobno przed nasmarowaniem łańcuch smarem w sprayu np Castrlem O-R należy łańcuch przemyć naftą i wyczyścić pędzelkiem, niestety w sklepie nie było nafty był tylko rozcieńczalnik ekstrakcyjny (benzyna ekstrakcyjna)Spotkałem się z opinią że lepiej jest użyć bebzyny ekstrakcyjnej niż nafty do czyszczenia łańcucha ponieważ szybko schnie a ważne jest to żeby przed na smarowaniem preparat do czyszczenia dokładnie wysechł Czy mogę spokojnie bez obaw użyć benzyny ekstrakcyjnej zamiast nafty, może wogólenie czyścić łańcucha tylko przetrzeć suchą szmatą i nasmarować ?co Wy na to 2) Jakich kluczy potrzebuje by napiąć łąńcuch i jaki luz mam zostawić3) Jak wspomniałem mam moto z 99r. z kąd mam wiedzieć czy łańcuch to Oring i jak to poznać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna ekstrakcyjna jak i wszelakie inne rozcienczalniki odpada.Jeśli jest o-ring to tymi specyfikami spowodujesz utwardzenie oringów i z czasem popękają.No a dzięki temu syf dostanie się do wewnątrz tulejek.Mycie naftą--nie ma tu to gdzie indziej--można ropą--czymś co nie jest agresywne dla gumy.łańcuch---zerknij czy między połączeniami ogniw nie ma szczeliny---jeśli na każdym jest taka sama to pewnie w tych szczelinach są oringi----takie maleńkie gómowe kółeczka Są różne opinie na temat samego smarowania.Ponoć po deszczowej pogodzie jest obowiązkowe mycie.Jesli pogoda sprzyja to z tego co wyczytuję mycie raz na 1 tyś. a smarowanie średnio co 300km.---------to tylko takie moje wiadomości do których sam się stosuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio tez ( 2 tygodnie temu ) czyscilem lancuch i podpisuje sie pod tym ze raczej benzyna odpada bo sam sobie lancuch zdup..... no ale czlowiek uczy sie na bledach... Najtaniej i najprosciej lec na tankstele kup 2 litry diesla, szczoteczke do zebow i jedziesz z koksem , pozniej najlepiej przedmuchaj sprezara i na koniec smarowidlo. Nie wiem jak u ciebie z mechanika wiec na wszelki wypadek podpowiem, ze lancuch naciagaj siedzac na moto. Tzn. ze jezeli w serwisowce jest napisane, ze ma byc iles tam luzu w cm to ma byc tyle jak na moto zasiadziesz, bo pozniej moze byc tak ze jak na pustym moto ustawisz lancuch to pozniej jak wsiadziesz na sprzeta lancuch bedzie za bardzo naciagniety.A co do ilosci luzu to gdzies byl temat z adresem do strony z serwisowkami ale mysle ze niejeden tu smiga XJ - tka wiec zaraz ktos ci podpowiepozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz w Div to 30-40mm gdy koło jest w powietrzu (na stopce centralnej). Ale jeżeli nie przeszkadza ci "luz napędu" to radze utrzymywać 40mm, przedłuży to znacznie trwałość łańcucha. Oczywiście luz mierzy sie w miejscu w którym jest najmniejszy, a jednocześnie w miejscu w którym luz jest największy łańcuch nie może uderzać o dolny ślizg łańcucha. Jeżeli po ustawieniu minimalnego luzu na 30mm łańcuch w którymkolwiek miejscu dotknie ślizgu to łańcuch nadaje śie do wymiany.Ja smaruje łańcuch olejem, więc nie myje go wcale albo ewentualnie myjką ciśnieniową przy okazji mycia całego motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuję pod tym co koledzy napisali. Nafta+szczoteczka do zębów i jechane. Jako smarowidło używam MOTUL'a w aerozolu i jestem z niego zadowolony choć innych nie używałem ... Taka rada przed czyszczeniem osłoń sobie resztę moto bo sobie go cały zachlapiesz .... a i jeszcze jedno dobrze potem wymyj szczoteczkę do zębów jak wieczorem umyjesz nią zęby to ciężko się pozbyć smaku nafty Co do naciągania to najlepiej ściągnij sobie książkę serwisową z neta i zobacz jak przewiduje to producent. W moim np. zaleca się naciąganie na stopce bocznej .... co do luzu to tak jak pisali 30-40 [mm]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat wielokrotnie przerabiany i zawsze widze w wiekszosci zwolenników brudnej roboty. kazdy klasyczny biały smar do kety powoduje niesamowite zasyfienie łańcucha, kola i połowy motocykla. nie lepiej zastosowac czysta metode w postaci suchego smaru?? jest troszke drozej ale bez przesady a motocykl i łańcuch masz ZAWSZE czysty.Do mycia stosuje preparat do mycia silika AKRA a do smarowania suchy smar WURTH. Kiedys kupowalem PROFI ale jest sporo drozszy. fakt, na łańcuchu wogóle go nie widac ale to az tak wazne nie jest.suchy smar wurthAKRACo najwazniejsze masz gwarancje ze ten reparat jest bezpieczny dla gumy. spryskujesz, odczekujesz jakies 5min i spłukujesz. jak jest bardzo syf to tak ze 2-3 razy po czym przecierasz szmatka do suchego i smarujesz. 100% skutecznosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, nigdy nie myłem łańcucha, jedynie zębatki tylną i przy wałku zdawczym. Smar - Valvoline i Motul co 200 km (nawet w trasie). Efekt - 12 kkm łańcuch naciągałem tylko 3 razy jest w znakomitej kondycji, równo wyciągnięty, ogniwa nie pozapiekane, a regulacji jeszcze ponad 3,4 całości.Zapomniałem dodać łańcuch złoty RK i zębatki orginał suzuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.