Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Napinacz Rozrządu Do Cbr F3


waldo1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.Mam następujący problem. Muszę wymienić łańcuszek rozrządu i napinacz w mojej F3. O ile z łańcuszkiem nie ma problemu, to nie mam pojęcia gdzie kupić napinacz. I w związku z tym napinaczem pojawia się kolejny problem. Zamontować hydrauliczny, oryginalny, czy może mechaniczny? Słyszałem, że te hydrauliczne bardzo często psują się już po przejechaniu kilku tyś. km. Znajomy mówił mi, że można ze starego zużytego hydraulika zrobić łatwo mechaniczny. Może ktoś posiada taki stary hydrauliczny z F3, albo jakiś namiar na mechaniczne napinacze do F3?Z góry dziękiPozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki napinacz powinieneś dostać w każdym dobrym sklepie zajmującym się sprzedażą części do motocykli. Pit Stop motocykle lub osoba Piotr Dudek na rejonie Sosnowca napewno pomogom Ci w tej kwestii . NIestety nie określiłeś swoich namiarów i trudno mi powiedzieć czy akurat tu masz bliżej Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że napisze tak, bo chcesz wymienić no ale, słychać Ci łańcuszek przez zużyty napinacz czy napinacz OK a łańcuszek kaput,wymień najpierw napinacz <pożycz od kumpla>a potem w razie czego kompinuj z tym łańcuszkiemzresztą w f3 chyba mechaniczny<dożywotni jest>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy we wszystkich f3,ale w nich były już raczej mechaniczne napinacze.Hydrauliki były w f2.Ja skupiłbym się najpierw na łańcuszku.I nie baw się w żadne przeróbki napinacza,bo jak jeb*ie to tylko raz i po rozrządzie.
Roczniki '95-'96 maja jeszcze ten sam silnik co f2 (pc25), dopiero w '97 wszedl nowy silnik pc31.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w kwestiach technicznych jestem cienki jak sik pająka. Mam rocznik 98 mojej cebry. Mechanik mi powiedział, ze tam jest napinacz mechaniczno-hydrauliczny. Nie wiem ile w tym prawdy. A rozrząd musze wymienić cały, bo bardzo stuka i wole, zeby jednak była całość wymieniona. Zawsze to lepiej chyba nie? Tylko wlasnie nie wiem czy warto kupić mechaniczny. Na allegro znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/item628250744_napina..._f3_f4_f4i.htmlBędzie to dobre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w kwestiach technicznych jestem cienki jak sik pająka. Mam rocznik 98 mojej cebry. Mechanik mi powiedział, ze tam jest napinacz mechaniczno-hydrauliczny. Nie wiem ile w tym prawdy. A rozrząd musze wymienić cały, bo bardzo stuka i wole, zeby jednak była całość wymieniona. Zawsze to lepiej chyba nie? Tylko wlasnie nie wiem czy warto kupić mechaniczny. Na allegro znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/item628250744_napina..._f3_f4_f4i.htmlBędzie to dobre?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę ale taki przerobiony napinacz który regulowany jest ręcznie nie dostosuje się do naprężenia łańcuszka. Bo jak silnik jest zimny to mamy inne luzy i jak się rozgrzeje też inne. Wiadomo chodzi tutaj o dziesiątki i setne części mm ale w ten sposób szybko szlak trafi inne elementy. Sam miałem w poprzednim moto taki dylemat w cbr 1000F SC24 ale wybrałem 2 x oryginał, bo 2 x musiałem wymieniać w czasie 30 tyś km. Pierwszy był wadliwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałęm cebre f2 pc 25 z 92 napinacz hydraulik ,zaczoł brzęczeć mi łańcuszek wyczytałem gdzies na forum zeby wstawić od fzr600 mechaniczny na ząbkach tak tez zrobiłem na allegro kupiłem taki używany za 150 pln wstawiłem i problem się skończył cały sezon przelatałem a w tym sprzedałęm moto i bezproblemowo cieszy się nim następny nabywca pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, wszystko spoko, tylko nurtuje mnie jedna sprawa. Napinacz hydrauliczny jest "napędzany" olejem silnikowym podawanym przez pompę która smaruje też inne elementy silnika (panewki, gładzie cilindrowe itp). Więc co zrobić z magistralą olejową doprowadzoną do napinacza gdy zmienimy z hydraulicznego na mechaniczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie proszę o pomoc. Mam do kupienia CBR 600F3 i jest w niej do wymiany łańcuszek i napinacz rozrządu. Możecie mi napisać ile będzie to kosztować (cena części + robocizna) i gdzie to dać zrobić najlepiej w okolicy (jestem z Knurowa, miejscowość obok Gliwic). Z góry dziękuje za pomoc!!! Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Wiem, że juz pewnie usunąłeś awarie, ale odpisze. Komus moze cos sie przyda.

Witam forumowiczów.Mam następujący problem. Muszę wymienić łańcuszek rozrządu i napinacz w mojej F3. O ile z łańcuszkiem nie ma problemu, to nie mam pojęcia gdzie kupić napinacz. I w związku z tym napinaczem pojawia się kolejny problem. Zamontować hydrauliczny, oryginalny, czy może mechaniczny? Słyszałem, że te hydrauliczne bardzo często psują się już po przejechaniu kilku tyś. km. Znajomy mówił mi, że można ze starego zużytego hydraulika zrobić łatwo mechaniczny. Może ktoś posiada taki stary hydrauliczny z F3, albo jakiś namiar na mechaniczne napinacze do F3?Z góry dziękiPozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.