Jump to content
Sign in to follow this  
Rat-Med5

Problemy Ze Sprzegłem

Recommended Posts

Witam posiadam honde X4 1300cc mam mały problem ze sprzęgłem znaczy nie wiem gdzie jest regulacja a dodam ze jest to hydrauliczne sprzęgło i nie wiem jak podejść do tematu nie wiem co mnie czeka po zdjęciu obudowy tłoczka czy tam jest regulacja czy po prostu trzeba ten tłoczek wymienić ??sprzęgło się nie ślizga pracuje ale muszę klamkę mocno przyciskać do manetki!!nie da się jeździć na dwa palce ze tylko tyle by załączyło się i bez szelest-nie przełożyć biega jak wrzucam jedynkę z luzu to aż całym motorem szarpie jak by łańcuch się naciągał!! dwójka to samo i trzy słychać jak zęby o zęby dają czadu!!pozdro!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

to zacznij od wymiany plynu, zwykly plyn hamulcowy DOT4 tylko zeby byl nowy, w sesie za z fabrycznie zapakowanej butelki to wazne bo plyn szybko "ciagnie" wilgoc i traci wlasciwosci, wyciagnij ze zbiorniczka a potem przepompuj tak jak w ukladzie hamulcowym sie to tobi i powinno byc git

Share this post


Link to post
Share on other sites

moto ma 15tys km sprzęgło się nie ślizga na żadnym biegu wiec myślę że jeszcze da rade jak co luzik zrobi się!!ale z ciekawości jak drogo i czy są w pl części do tego motoru??obecnie jestem na Cyprze i tu pracuje i tu jest tez moto!!pozdr!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdyby sie konczyly okladziny to sprzeglo by sie slizgalo , a tu objawy takie jakby ono nie wysrzeglalo . najlepiej na spokojnie przegladnac uklad , sprawdzic dzialanie pompy i silownika

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak ale jak to rozebrać na co zwrócić uwagę itp itd sprzęgło się nie ślizga moto kreci się do 8tys fabrycznie tu odblokowany jest 10 tys i właśnie nie ma poślizgu na sprzęgle na żadnym biegu nawet na ułamek sekundy!!!re5pekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

co to znaczy .ze klamke trzeba mocno przyciskac do manetki ? klamka porusza sie z duzym oporem , czy idzie lekko ?sprawdzales poziom plynu w zbiorniczku , moze po prostu jest zapowietrzone i niewysprzegla poprawnie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mocno znaczy ze do samej manetki musi dojść klamka aby w miarę wysprzęglic bez zgrzytania zębami!chodzi lekko!odpowietrzyć to zrobiłem od razu poprawy brak jutro wymieni się płyn może to coś da przepłuczę wszystko i się zobaczy co dalej!!dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

A MUSISZ TAK KRZYCZEĆ?!?!?!?!?!Sprzęgło hydrauliczne pracuje w trybie 0,1 - tak to nazwano w prasie fachowej. To Twój pierwszy sprzęt z takim sprzęgłem?Ja nigdy nie miałem przyjemności jazdy sprzętem z takim sprzęgłem, więc od siebie nic nie mogę dodać więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A MUSISZ TAK KRZYCZEĆ?!?!?!?!?!Sprzęgło hydrauliczne pracuje w trybie 0,1 - tak to nazwano w prasie fachowej. To Twój pierwszy sprzęt z takim sprzęgłem?Ja nigdy nie miałem przyjemności jazdy sprzętem z takim sprzęgłem, więc od siebie nic nie mogę dodać więcej.
pisze jak mi się podoba!! a skoro nie znasz odpowiedzi to nie ZAŚMIECAJ tematu!!! wymiana płynu pomogła ale nie w 100% jest lepiej możne muszę się do tego przyzwyczaić i przejechać się innym motocyklem z takim sprzęgłem.pozdro i dzięki za porady

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to tak po kolei dla wszystkisz szpecoów z forum ;)waz z zużyciem sie sprzegła uruchamianaego hudraulicznie ilosc plyn w zbiorniku wyrównawczym wzrasata wiec nie ma mozliwości abo problem z wysprzęgleniem  był powodowny zuzyciem sprzegła. Koleja rzecz, co to znaczy ze sprzegło hydrauliczne  działa 0-1? zastanów sie 8 razy zanim coś nabazgrasz  jak sprzęgło moze działac w taki sposób ?? mam obecnie  trzeciego juz sprzeta z hydraulikiem i jakos nie zauwazylem aby dzialało 0-1 a wręcz odwrotnie jest o wiele lepiej dozowalne niż linka. next sprzegła hydraulicznego sie nei reguluje reguluje sie tylko połozenie klamki. Przyczyn opisanego problemu moze byc wiele  pizesz ze po wymianie płynu jest nieco lepiej , masz bankowo go dobrze odpowietrzony robiłes to juz kiedyś ? wiesz ze układ sprzegła w wielu sprzetach odpowietrza sie w druga strone ? kolejna rzecz to np. to na co cierpiały czesto ducaty to nieszczelność układu wysprzeglika co powodowało nie powstawanie odpowiedniego cisnienia w wysprzegliku a co za tym idzie nie wysprzeglanie. Kiedy i na jaki został wymieniony olej ? prawidłowy taki jak zaleca producent ? czestym powodem "braku sprzegła" jest wymiana na nieprawidłowy lub zmieszanie 2 określinych olejów co po czasie zagrzaniu i wychłodzeniu powoduje sklejenie tarcz sprzegła. mozesz sprawdzic równiez poziom płynu chłodzącego ale to rzadko spotykany przypadek jesli płyn dostanie sie do oleju robi sie "breja" i sprzeglo również sie poskleja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie do końca kolego Cross!!jeśli ma cienkie tarcze sprzęgłowe motocykl nie będzie wysprzęglał bo zakres pracy sprzęgła się skończyłefekt może byc podobny do wbijania biegów bez sprzęgłaślizgania sprzęgła raczej kolega nie oopisuje więc problem z olejem który może wpływac na ślizganie też raczej odpadamoim skromnym zadniem problemnem sa elementy składowe sprzęgła lub sama pompa

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie do końca kolego Cross!!jeśli ma cienkie tarcze sprzęgłowe motocykl nie będzie wysprzęglał bo zakres pracy sprzęgła się skończyłefekt może byc podobny do wbijania biegów bez sprzęgłaślizgania sprzęgła raczej kolega nie oopisuje więc problem z olejem który może wpływac na ślizganie też raczej odpadamoim skromnym zadniem problemnem sa elementy składowe sprzęgła lub sama pompa
czytaj ze zrozumieniem a potem pisz ;) napisałem ze problem oleju  to nie tylko problem slizgajacego sie sprzegla ale równiez tego ze moze on spowodowac ich sklejenie  co za tym idzie nie wysprzeglenie ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec tak płyn wymieniony w taki sposób wylałem stary ze zbiorniczka szczykaweczką i nalałem nowy po czym przy wysprzęgliku jest odpowietrzanie rurka i heja puki płyn nie będzie czysty nacisnąć klamkę i odkręcić odpowietrznik zakręcić i tak do czystego płynu!! może źle ale nie chciałem zapowietrzać zbędnie układu przejechałam eis i jest troszkę lepiej niestety paskudna pogoda wiec więcej nie testowałem!!olej zmieniony na taki jaki był wcześniej bodaj 15w50 olej przy zmianie był czysty bez majonezu! wymiana kilka dni temu!!co do grubości tarcz sprzęgła to chyba tak jak klocki w hamulcach tłoczek się wysuwa bardziej i bardziej aż kończy się tarcza sprzęgła ślizga się i wtedy wymiana u mnie się nie ślizga wiec myślę że problem dotyczy wysprzęglika dodam ze jest wysprzęglik jest suchy jak pieprz pod obudowa!! pozdro!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

moto ma 15tys km sprzęgło się nie ślizga na żadnym biegu wiec myślę że jeszcze da rade jak co luzik zrobi się!!ale z ciekawości jak drogo i czy są w pl części do tego motoru??obecnie jestem na Cyprze i tu pracuje i tu jest tez moto!!pozdr!!
Paskudna pogoda na Cyprze ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

skołuj sobie duza strzykawke tak 200ml w wzwyz napełnij płytnem podepnij do tego odpowietrznika w wysprzegliku  i heja cisniesz płyn od dołu tylko uwazaj bo z góry sie wylewac bedzie.... jest opocja jeszcze ze poprostu umarła pompa sprrzegła 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.