Piotr Dudek Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 No i daliście się złapać na mój stary chwyt. Nie chodzi mi o całkowity brak kompresji tylko o mniejszą na jednym cylindrze. Na razie jeszcze nie ma motocykla na wtrysku który miałby cztery przepływomierze lub inaczej mówiąc cztery czujniki przepływu powietrza i komputer nie jest w stanie podać odpowiedniej ilości paliwa dla każdego cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VTR Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 zdecydowanie wtrysk. jak nie lubisz kopac przy motocyklu , regulowac gaznikow itd to kup moto z wtryskiem. Automatyczne ssanie, mapy wtrysku, wszystko ustawiane przez wtyczke z laptopa.Rozumiem ze nie znasz sie na technice i budowie motocykla ale wystarczy zastanwic sie nad tym co powstalo wszesniej. Gazniki pod koniec XIX wieku a wtryski lata 80 XXwieku (moto BMW z tego co wiem jako pierwsze).Czy wtryski powstały pod koniec lat 80 XX wieku jak piszesz?Silniki z bezposrednim wtryskiem paliwa stosowane były już sporo wczesniej tylko w innych dziedzinach. O ich zaletach mogli przekonać sie na przykład piloci Luftwaffe w popularnym BF 109 w czasie II wojny swiatowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Niech mi ktoś z wielbicieli wtrysku powie ,że to nie jest orgia dzwięku!!!Czy szlifierka będzie tak dudnieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 No i daliście się złapać na mój stary chwyt.he hehe zabawny jest , lubie tego Goscia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dogbert Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 No cóż.Moim skromnym zdaniem jak cylinder traci kompresję, to należy się zająć doprowadzeniem cylindra do właściwego stanu, a nie przestawianiem układu zasilającego w paliwo.To cos jak leczenie syfa pudrem )) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snajper_Tango4 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Niech mi ktoś z wielbicieli wtrysku powie ,że to nie jest orgia dzwięku!!! Czy szlifierka będzie tak dudnieć?Jak zamiast wydechów do "szlifierki" założysz przelotowe rury to dudnienie będzie nadawać rytm twemu sercu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 do regulacji wtrysków trzeba użyc takiego sprytnego i nowoczesnego urządzenia jakim jest komputer o wiele mądrzejsi od nas włożyli wtryski w motogdyby gaźniki były lepszym rozwiązaniem to napewno do dzis by je pakowali we wszystkie maszyny !!I ten cudowny komputer powie Ci który wtryskiwacz jest przytkany?Komputer nie jest w stanie wykryć początków awarii pompy gdy ciśnienie zaczyna pulsować bo to zwykłe liczydło na tranzystorach.Nadal wtrysk nie jest lepszy od dobrych gaźników ale na pewno jest tańszy w produkcji a motocykle z wtryskiem są droższe od gaźnikowych czyli taki finansowy paradoks bijący niemiłosiernie po kieszeni miłośników nowości. W instrukcji obsługi takiego motocykla prawie nic nie ma o uruchamianiu i rozgrzewaniu silnika z wtryskiem a powinien być dużo większy rozdział niż dla wersji gaźnikowych.Pisał któryś o zmniejszonym zużyciu paliwa ale raczej nie miał do czynienia z CBR600F4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Czy wtryski powstały pod koniec lat 80 XX wieku jak piszesz?Silniki z bezposrednim wtryskiem paliwa stosowane były już sporo wczesniej tylko w innych dziedzinach. O ich zaletach mogli przekonać sie na przykład piloci Luftwaffe w popularnym BF 109 w czasie II wojny swiatowej.pls ... czytaj ze zrozumieniem... chyba ze ci piloci Luftwaffe jezdzili motocyklami BMW na wtryskach w czasie wojny ale to bylaby juz nowa teroria spisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hayabuster Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Rok temu dwóch znajomych jechało nad morze.ZX6R na wtrysku zżerał więcej paliwa niż gaźnikowy CBR1100XX drugiego ziomala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvis Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Między innymi dlatego będę się z upierał że kupie XX tylko na gaźnikach. Druga sprawa to porównywanie 600 z 1100, a droga to nie tor żeby ZX6 mogło się w pełni wykazać albo przynajmniej przewyższyć XX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VTR Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 pls ... czytaj ze zrozumieniem... chyba ze ci piloci Luftwaffe jezdzili motocyklami BMW na wtryskach w czasie wojny ale to bylaby juz nowa teroria spisku.Ja czytać ze zrozumieniem potrafię jednakże może ty bardziej precyzuj swoje wypowiedzi bo to co piszesz jest bzdurą.. Kazałeś zastanowic sie gościowi co powstało wcześniej... Jest wiec to pytanie ogólne i tak tez ci odpowiedziałem. BF podałem jako przykład jednego z wczesnych zastosowań tego typu rozwiazania. Nie nadmieniałem nic o motocyklach a tylko w ramach ciekawostki przytoczyłem zastosowanie. Czytaj ze zrozumieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacza Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 A niech mi któryś zwolennik wtrysków powie jak prze regulować wtrysk jak po dużym przebiegu któryś cylinder zacznie tracić kompresję bo któryś w końcu musi być pierwszy ?No i daliście się złapać na mój stary chwyt. Nie chodzi mi o całkowity brak kompresji tylko o mniejszą na jednym cylindrze. Na razie jeszcze nie ma motocykla na wtrysku który miałby cztery przepływomierze lub inaczej mówiąc cztery czujniki przepływu powietrza i komputer nie jest w stanie podać odpowiedniej ilości paliwa dla każdego cylindra.Jakoś dalej uważam, że rozwiazanie tego problemu będzie w poście Dragona:No cóż.Moim skromnym zdaniem jak cylinder traci kompresję, to należy się zająć doprowadzeniem cylindra do właściwego stanu, a nie przestawianiem układu zasilającego w paliwo.Nie zawsze jest to tanie i możliwe, ale właściwa naprawa polega na usunięciu przyczyn a nie skutków.A czasem po prostu silnik nadaje się już tylko na złom.Z Pańskiej wypowiedzi można wywnioskować, że lekarstwem na mniejszą kompresję jest przeregulowanie mieszanki na dany cylinder? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tazzman Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 po cos te wtryski wkladaja...trzeba przyznac ze sc 33 jadac baaardzo spokojnie w trasie 120-150 palil mi 5,3 l a 1000RR nie chcial zejsc ponizej 6,5 ;)ale co by nie bylo po cos te gazniki wkladaja.. w sportach od ok 2000 roku, w klasykach sa zmuszeni odkad weszla norma EURO3.ja osobiscie jako zwykly uzytkownik jestem zwolennikiem wtrysku bo:1. mechanikiem nei jestem i sam nigdy nie regulowalem2. wtrysk jest wygodniejszy w codziennym uzttkowaniu co do wypowiedzi odnosnie strzelania z wydechów to mam pelny przelot i schodzac z obrotów zawsze mi strzela.. owszem nie da sie strzelac na zaplonie (tzn pewnie i sie da ale nie probowalem) ale po co ??? chyba tylko po to aby stanac przed spizem w sobote wieczorem i powyrywac na to lachony, jak to bywa niestety wsrod "motocyklistow" ktorzy po to maja chyba swoje konie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Ja czytać ze zrozumieniem potrafię jednakże może ty bardziej precyzuj swoje wypowiedzi bo to co piszesz jest bzdurą..co jest bzdura? to ze jestesmy na forum motocyklowym i na zadane pytanie o sposob podawania paliwa odpowiadam odnosnie motocykla?jak pisalem o pierwszych XIXw gaznikach to tez mialem na mysli silnik Daimlera do jednego z pierwszych motocykli a nie lokomotywe czy samolot.rozumiem ze chciales bardziej uogolnic temat ale zanim oskarzysz kogos o pisanie bzdur to sie zastanow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VTR Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 co jest bzdura? to ze jestesmy na forum motocyklowym i na zadane pytanie o sposob podawania paliwa odpowiadam odnosnie motocykla?jak pisalem o pierwszych XIXw gaznikach to tez mialem na mysli silnik Daimlera do jednego z pierwszych motocykli a nie lokomotywe czy samolot.rozumiem ze chciales bardziej uogolnic temat ale zanim oskarzysz kogos o pisanie bzdur to sie zastanow.Dobrze wiem,. że jestesmy na forum motocyklowym i post dotyczy motocykla. Napisałes komus aby sie zainteresował "CO POWTAŁO WCZESNIEJ"? Jeszcze raz powtarzam że w takiej formie jest to pytanie ogólne i ktos kto nie ma pojecia o mechanice może wysnuć z twojej wypowiedzi wniosek ze wtryski wynaleziono dopiero w latach 80-tych XX wieku. Swoją wypowiedzią chciaiłem tylko uscislić i zwrócic uwage na fakt, że silniki z takim rozwiazaniem nie są konstrukcjami nowymi i były stosowane z powodzeniem już dawno. Powinienes zrozumieć że BF jest podany jako przykład wczesniejszych zastosowań rozwiazań z bezposrednim zasilaniem wtryskiem. Może uraziłem twoja ambicje uścislajac wypowiedz a bardziej powinienes potraktowac ja jako uzupełnienie. To ty mnie zaatakowałeś że powinienem czytac ze zrozumieniem wiec i w takim tonie jak ty ci odpisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Rok temu dwóch znajomych jechało nad morze.ZX6R na wtrysku zżerał więcej paliwa niż gaźnikowy CBR1100XX drugiego ziomala To nie jast zaden dowod na to , ze wtrysk zuzywa wiecej paliwa !!Zeby silnik 600 cc jechal z ta sama predkoscia co silnik 1100xxa ( a jechali przeciez ta sama predkoscia ) , potrzebuje okolo 2-3 tys. obrotow wiecej ! Podstawowa zasada ekonomiczniej jazdy to male obroty silnika , im wyzej sie kreci tym wiecej pali ! Inny przyklad . Dawno temu tez jechalem z kumplem nad morze . Jawa TS 350 i MZ ETZ 250 , juz sie domyslasz, ktory mniej spalil ?Jawa ,pojemnosc 350 i dwa gary, predkosc obrotowa silnika okolo 3000= 4L , MZ ,pojemnosc 250 i jeden gar, predkosc obrotowa silnika 5000= 5L na setke . kurcze mialem wtedy 16 lat Między innymi dlatego będę się z upierał że kupie XX tylko na gaźnikach. Druga sprawa to porównywanie 600 z 1100, a droga to nie tor żeby ZX6 mogło się w pełni wykazać albo przynajmniej przewyższyć XXZastanow sie jeszcze raz , ja bralbym na wtrysku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Jakoś dalej uważam, że rozwiazanie tego problemu będzie w poście Dragona:Z Pańskiej wypowiedzi można wywnioskować, że lekarstwem na mniejszą kompresję jest przeregulowanie mieszanki na dany cylinder?I dobrze wnioskujesz bo każdy gaźnik ma śruby regulacyjne właśnie po to.A teraz apel do użytkowników:PANOWIE to jest forum motocyklistów a nie targ przekupek gdzie pod byle pretekstem dochodzi do kłótni. Pozwólcie się każdemu wypowiedzieć bez wojny na słówka.Moje teksty są też prowokacyjne aby każdy czytający mógł wyrazić swoje zdanie.Dajcie sobie na luz bo już nie długo będzie cieplej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roksiu Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Zakładając temat nie wiedziałem że wywoła on taką burzę mózgów. na wyluzowanie atmosfery.Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hakalele Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Tez dozuce swoje 3 grosze do rozmowy bo mam porownanie bo mialem F2 i F4i i jezeli chodzi o jazde to wole wtryski, lepiej reaguja na gaz ,mniej problemow z obsługa, brak ssania tez jest dla mnie wielkim + bo odpalajac moto zeby sie zagrzal przed jazda i idac sie ubrac w miedzyczasie motocykl sam schodzi z obrotow jak juz osiagnie temperature i prawda jest ze F4i pali troche wiecej od wersji z gaznikami ale i tak pozostaje przy zdaniu ze wtryski sa lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
absalon Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Tez dozuce swoje 3 grosze do rozmowy bo mam porownanie bo mialem F2 i F4i i jezeli chodzi o jazde to wole wtryski, lepiej reaguja na gaz ,mniej problemow z obsługa, brak ssania tez jest dla mnie wielkim + bo odpalajac moto zeby sie zagrzal przed jazda i idac sie ubrac w miedzyczasie motocykl sam schodzi z obrotow jak juz osiagnie temperature i prawda jest ze F4i pali troche wiecej od wersji z gaznikami ale i tak pozostaje przy zdaniu ze wtryski sa lepsze.pali wiecej bo to zupenie inny silnik tzn wiecej koni o 10, w teorii gaznik powinien wiecej spalac a w praktyce trzeba by porownac identyczne modele na tych dwoch ukladach zasilania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lpt Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 a ja mam 650 na gazniku i 1000 na wtrysku - jak kazdy sie domysla 650 to taki maly devil inna reakcja na gaz, nie tak gładki jak wtrysk - jesli chodzi o podróż i codzienne uzytkowanie to wiadomo ze wtrysk, lecz większy fun mam z gaźnika - nie wiem czemu, moze sentyment ? albo bardziej do zabawy wolę tą lekką nieprzewidywalność, która w Vłce potęguje banana na gębie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CiasnyBaniak Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 I dobrze wnioskujesz bo każdy gaźnik ma śruby regulacyjne właśnie po to./ciach/A niech mi któryś zwolennik wtrysków powie jak prze regulować wtrysk jak po dużym przebiegu któryś cylinder zacznie tracić kompresję bo któryś w końcu musi być pierwszy ?/ciach/Nadal wtrysk nie jest lepszy od dobrych gaźników ale na pewno jest tańszy w produkcji a motocykle z wtryskiem są droższe od gaźnikowych czyli taki finansowy paradoks bijący niemiłosiernie po kieszeni miłośników nowościWtrysk paliwa pozwalana lepszą kontrolę podawania paliwa w porównaniu z gaźnikiem. Pozwala na dokładniejsze sterowanie wtryskiwaczami przez układ sterujący, tzw "komputer" i lepsze wymieszanie z powietrzem , co pozwala na jego lepsze spalenie- to mało ?A co do kompresji, po dużym przebiegu robi się remont, tak aby ciśnienie w cylindrach było odpowiednie.ad3-To żaden paradoks, liczyli sie finalny koszt.Jesteś mechanikiem, i wiesz zapewne ile kosztuje regulacja i czyszczenie gaźnika oraz synchronizacja którą gaźnik musi mieć co chwile. Poza tym koszt produkcji wtrysków jednopunktowych wcale nie jest wysoki, a jak dołozyć do tego wady gaźnika jak niedoskonałe dozowanie ilości paliwa, duża wrażliwość na wstrząsy mechaniczne - często zdarzają się przerwy w podawaniu paliwa podczas ostrej jazdy w zakrętach lub na nierównościach, duże wymiary gabarytowe utrudniają często optymalne zabudowanie przewodów ssących w komorze silnikowej, umieszczona w silniku gardziel i rozpylacz stwarzają dodatkowe opory przepływu co obniża moc silnika (około 10 % w stosunku do układu wtryskowego, itd bo wad ma więcej...Dla mnie odpowiedź na pytanie autora tego wątku jest oczywista. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hayabuster Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 To nie jast zaden dowod na to , ze wtrysk zuzywa wiecej paliwa !!Zeby silnik 600 cc jechal z ta sama predkoscia co silnik 1100xxa ( a jechali przeciez ta sama predkoscia ) , potrzebuje okolo 2-3 tys. obrotow wiecej ! Podstawowa zasada ekonomiczniej jazdy to male obroty silnika , im wyzej sie kreci tym wiecej pali !Dobrze że mnie uświadomiłeś bo na prawdę nie wiedziałem!Zanotuję sobie w podręcznym notesiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek600 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Gaźnik czy wtrysk ??? Hmm, prawda jest taka że teoretycznie nie mamy możliwości wybierać drogi ewolucji układów zasilania bo zawsze wysoka technologia, taniość produkcji, taniość produkcji, taniość produkcji wygrają. Nowoczesne technologie zawsze będą stanowiły przynajmniej 85 % rynku. Motocykle podobnie jak samochody mają być bezobsługowe i przeliczone na określony limit przebiegu. Zbliżamy sie np. do 50 tys km przebiegu i koniec, mechanizmy i układy w motocyklu poprostu umierają i tracą swoje parametry fabryczne i koniec niema jakiegoś podkładania, wiercenia rzeźbienia itp. wymienia sie kompletne podzespoły. W samochodach jest dość spora możliwość adaptowania parametrów silnika do jego stanu jednak w motocyklach w zasadzie tylko układ zasilania mamy jako taką możliwość wskrzeszania. Postęp techniczny nas zmiażdży ale tych 15 % rynku jesteśmy wstanie My klienci kształtować - patrz Royal Enfield, Harley Davidson i jeszcze trochę innych ''Rambo" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hakalele Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 pali wiecej bo to zupenie inny silnik tzn wiecej koni o 10, w teorii gaznik powinien wiecej spalac a w praktyce trzeba by porownac identyczne modele na tych dwoch ukladach zasilania Ok wiec niech wypowiedza sie wlasciciele F4 na gaznikach ta sama pojemnosc ta sama moc jeden ma gaznik drugi ma wtrysk; moja F4i brala max około 10 litrow, serdnio 7-8 litrow pb98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.