Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Co Lepsze :gażniki Czy Wtrysk


Roksiu

Rekomendowane odpowiedzi

WitamMoja wiedza techniczna nie stoi na najwyższym poziomie.Więc pytanie: co lepsze gaźniki czy wtrysk w motocyklu?Już kiedyś chciałem uzyskać na to pytanie odpwiedź.Troszkę czytałem ale opinie są tak sprzeczne , że trudno wysnuć jakieś konkretne wnioski.Może poprzez tutaj -uzyskam jakiś szerszy pogląd w temacie.Pozdrawiam all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze wtrysk. Żaden gaźnik nie osiągnie takich parametrów i nie utrzyma ich tak długo w czasie eksploatacji jak wtrysk paliwa. Ale jeżeli chciałbyś porównać dwa konkretne motocykle to ten z wtryskiem niekoniecznie będzie lepszy niż inny z gaźnikami. Kupując motocykl (zwłaszcza używany) nie sugeruj się rodzajem zasilania, tylko stanem ogólnym motocykla. Co prawda wtrysk trudniej zepsuć, ale jak ktoś sie uprze to wszystko zepsuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie wtrysk. jak nie lubisz kopac przy motocyklu , regulowac gaznikow itd to kup moto z wtryskiem. Automatyczne ssanie, mapy wtrysku, wszystko ustawiane przez wtyczke z laptopa.Rozumiem ze nie znasz sie na technice i budowie motocykla ale wystarczy zastanwic sie nad tym co powstalo wszesniej. Gazniki pod koniec XIX wieku a wtryski lata 80 XXwieku (moto BMW z tego co wiem jako pierwsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem konserwatystą ,wiem że na pewno powiesz , gdyby więcej było takich jak ja to bylibyśmy dalej na drzewie .Jednak mój ogromny sentyment do staroci jest cięzko zamienić na coś nowego i swicącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ludzie konstruujący silniki przeszli z gaźników na wtryski, to raczej nie bez powodów. Ludzie mówią różnie, zazwyczaj są to ich subiektywne odczucia (np. w sprawie XX-a). Ja wolę zaufać specjalistom. Osobiście przekonałem się do wtrysków po zmianie samochodu. W poprzednim-gaźnikowym podczas ustawiania mieszanki trzeba się było trochę pomęczyć. W obecnej furce po prostu podpinam komputer i wklepuje parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka ze do sportow i turystykow najlepszy jest wtrysk, ale juz do chopperow a juz do tym bardziej do harleya najlepszy bedzie gaznik, mozna wtedy uzyskac nizsze wolne obroty i nierowna prace na nich na biegu jalowym co w tej klasie jest wielkim plusem
I tu doszliśmy do chyba sedna sprawy.Zachowanie się motocykla na gaźniku lub wtrysku w zależności od rodzaju motocykla.Nasuwa się nowe pytanie : czy przy dużych momentach obrotowych (powyżej 100 Nm) istotna jest sprawa zasilania w paliwko motocykla.Bardziej konkretnie-porównanie modeli Yamahy-Road Star - starsze roczniki na gaźnikach a nowsze na wtrysku.A co z kwestią wchodzenia na obroty?Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtrysk powoduje że motocykl stał sie bardziej bezobsługowy. nie ma ssania i problemów z rozruchem natomiast gdzies uleciał ten czar przymykania manetki na wysokich kiedy to docierały do udzu dźwięki rodem z WRC (poburkiwanie) Wtrysk tego nie ma..
jak sie wsadzi odpowedni wydech to dzwieki beda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu doszliśmy do chyba sedna sprawy.Zachowanie się motocykla na gaźniku lub wtrysku w zależności od rodzaju motocykla.Nasuwa się nowe pytanie : czy przy dużych momentach obrotowych (powyżej 100 Nm) istotna jest sprawa zasilania w paliwko motocykla.Bardziej konkretnie-porównanie modeli Yamahy-Road Star - starsze roczniki na gaźnikach a nowsze na wtrysku.A co z kwestią wchodzenia na obroty?Pozdrawiam
w tym konkretnym przypadku przy odpowiednim ustawieniu gaznika roznicy w wchodzeniu na obroty raczej nie bedzie ale roznica bedzie w spalaniu )) i tak jak wszedzie gaznik wiecej potrzebuje paliwa bo go wiecej zmarnuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale strzelanie z zapłonu juz odpada na wtryskach.
a po co komu strzelanie z zaplonu , chyba tylko po to zeby korbowod urwac . jesli chodzi o dzwiek to moja SV pieknie daje po tumikach przy schodzeniu z obrotow ( cos jak WRC ) W zimie duzo bylo tematow na forum typu " nie odpala po dluzszym postoju " , a zakladali je wlasciciele gaznikowcow !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale strzelanie z zapłonu juz odpada na wtryskach.
tu sie zdziwisz... sporadycznie sie zdaza. W mojej kawie czasami po odjeciu gazu slychac "strzal".Z tego co sie dowiadywalem to normalne w tym modelu a i w kilku innych kawach tez.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze wtrysk. Żaden gaźnik nie osiągnie takich parametrów i nie utrzyma ich tak długo w czasie eksploatacji jak wtrysk paliwa.
A skąd takie wnioski ??Uważasz, że wtryskiwacze, czy np. przepustnice i ich osiowanie nie ulegają zużyciu ??A co z elektroniką, całym sterowaniem i czujnikami ??Przecież, to podzespoły, które niespecjalnie lubią zmiany temperatury, wilgoć itd.Tylko z pozoru są to rzeczy niezawodne, czy też trwałe.Wolałbym męczyć się z 10-cio letnimi gaźnikami, niż z 10-cio letnim, wtryskowym układem zasilania ;)
Rozumiem ze nie znasz sie na technice i budowie motocykla ale wystarczy zastanwic sie nad tym co powstalo wszesniej. Gazniki pod koniec XIX wieku a wtryski lata 80 XXwieku (moto BMW z tego co wiem jako pierwsze).
To się nazywa postęp techniczny i technologiczny. Pomijając tą bezobsługowość, bezawaryjność i całą cudowność układów wtryskowych, to bardzo dużo wyszło też od ekologów, którzy lubią się wszystkiego czepiać i chyba stąd tak szybki rozwój i zasadność stosowania zasilania wtryskowego w motocyklach.
Nasuwa się nowe pytanie : czy przy dużych momentach obrotowych (powyżej 100 Nm) istotna jest sprawa zasilania w paliwko motocykla.
Wydaje mi się, że tutaj raczej chodzi o zakres obrotów.Chopperowato-cruiserowe motocykle, to nie szlifierki dentystyczne. Generują sporo momentu obrotowego raczej w wąskim zakresie obrotów i przy niskich wartościach liczbowych. Tutaj chyba nie odczujesz różnicy, bo śmiem twierdzić, że układy zasilania w takich motocyklach nie są aż tak rozbudowane, jak w motocyklach o "sportowym" charakterze i sama konstrukcja wtryskiwaczy będzie również inna.Chyba bliżej im do konstrukcji gaźnikowych(charakterystka pracy), ale mogę się mylić.
w tym konkretnym przypadku przy odpowiednim ustawieniu gaznika roznicy w wchodzeniu na obroty raczej nie bedzie ale roznica bedzie w spalaniu )) i tak jak wszedzie gaznik wiecej potrzebuje paliwa bo go wiecej zmarnuje
Z tą oszczędnoscia układów wtryskowych to różnie bywa ;) Wiadomo, że gaźnik to urządzenie bezmózgowe, ale urządzeniem rozrzutnym bym go nie nazwał Przyczyną wyższego spalania, niekoniecznie musi być sam układ zasilający.Katalizator z tego co wiem, najlepiej spełnia swoje zadanie wtedy, kiedy pracuje na nieco bogatszej mieszance, czyli na chlopski rozum układ "wali" wtedy większą dawkę i dlatego nie zawsze "wtryskacz" jest oszczędniejszy od "gaźnikowca".Z kolei zbyt uboga mieszanka wbrew pozorom powoduje większe zanieczyszczenie spalin, więc jak ten "wtryskacz" ma być oszczędniejszy i do tego ekologiczny ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niech mi któryś zwolennik wtrysków powie jak prze regulować wtrysk jak po dużym przebiegu któryś cylinder zacznie tracić kompresję bo któryś w końcu musi być pierwszy ?
do regulacji wtrysków trzeba użyc takiego sprytnego i nowoczesnego urządzenia jakim jest komputer o wiele mądrzejsi od nas włożyli wtryski w motogdyby gaźniki były lepszym rozwiązaniem to napewno do dzis by je pakowali we wszystkie maszyny !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż.Moim skromnym zdaniem jak cylinder traci kompresję, to należy się zająć doprowadzeniem cylindra do właściwego stanu, a nie przestawianiem układu zasilającego w paliwo.Nie zawsze jest to tanie i możliwe, ale właściwa naprawa polega na usunięciu przyczyn a nie skutków.A czasem po prostu silnik nadaje się już tylko na złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż.Moim skromnym zdaniem jak cylinder traci kompresję, to należy się zająć doprowadzeniem cylindra do właściwego stanu, a nie przestawianiem układu zasilającego w paliwo.Nie zawsze jest to tanie i możliwe, ale właściwa naprawa polega na usunięciu przyczyn a nie skutków.A czasem po prostu silnik nadaje się już tylko na złom.
i wszystko jasne !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.