smith Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Witam, mam pytanie, jestem na etapie czyszczenia gaźników, wiec zabiorę się również za ich regulacje, i mam problem z składem mieszanki, to znaczy (zlokalizowałem już śrubę od regulacji składu mieszanki, i teraz pytanie o ile ma być on wykręcona ? w serwisów jest podane: Dysza główna 1+4/2+3: 132/135 Kompletnie nie rozumiem o co w tym chodzi :- / no tylko tyle ze 1+4 to będzie pierwszy i ostatni gaźnik i 2+3 obydwa środkowe, dobra ale 132 obroty to raczej nie o to chodzi ? :-)Proszę wiec o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Wykręcasz wszystkie o 2 obroty, czyli pierw wkręcasz delikatnie do końca i równe 2 obroty wykręcasz i po kłopocietym co napisałes sie nie przejmuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikerManiac Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Jeśli Ci moto nie pali za dużo i chodzi ok ,to radzę nie ruszać tych śrub..Jeśli już chcesz to najpierw się je wkręca i liczy obroty aby źle nie wkręcić.Wykręca się je zależnie od moro ok 2,5 3,5 obrotu.Do regulacji mieszanki musisz mieć analizator spalin z sondą która wchodzi do kolektora(dużo kolektorów ma śrubki wkręcone na kolankach) i w nie właśnie się wkłada sondę i każdy gaźnik osobno reguluje.Zła regulacja spowoduje za duże spalanie lub za małe co za tym idzie niedobór mocy,nierówna praca silnika.Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_akros Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Do regulacji mieszanki musisz mieć analizator spalin z sondom która wchodzi do kolektora(dużo kolektorów ma śrubki wkręcone na kolankach) i w nie właśnie się wkłada sondę i każdy gaźnik osobno reguluje.Kolego a co jeśli nie masz dostępu do śrub ze składu mieszanki jak gaziory są w motorku to jak chcesz regulować z analizatorem spalin?EDIT: Te magiczne cyferki to mogą być stopnie... Fakt jest taki, że i w bandicie jak i Fazerce skład mieszanki na 1 i 4 cylindrze były inne od 2 i 3. DANVIELD to nie komarek nie wystarczy wszystkie ustawić jednakowo na 2 obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikerManiac Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Mówimy tu o motocyklach a nie skuterkach w których można sobie dłubać śrubokrętami i testować.Znam kolesi nawet z tego forum co sobie tak kręcili w moto a pożniej moto spalało po 10l na 100km .I nie ma szans ustawić super mieszankę bez analizatora spalin.Jeśli mamy moto 1 cyl wkładamy w rurę jeśli 2 cyl co ma 2 rury wkładamy w rury.Jeśli 4 cylindrowy to kolektory mają specjalne otwory na sondy.I nie spotkałem się przez 14 lat z moto co by nie miało gaźnika bez regulacji mieszanki.Jeśli nie wierzysz to sobie pokręć i spr na analizatorze jak wyszło,lub zadzwoń do autoryzowanego serwisu Hondy czy Yamahy i zapytaj czy takie kręcenie samemu śrubokrętem wystarczy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smith Opublikowano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Motocykl palił bardzo dobrze, miał nie równa prace silnika fakt ale to spowodowane było zapewne dawno nie czyszczonymi gaźnikami, i bardzo starymi i wypalonymi świecami.Tak wiec albo tych śrubeczek w ogóle nie będę ruszać albo jak je wykręcę do wyczyszczenia to po prostu policzę obroty. I ostawię tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Jeśli 4 cylindrowy to kolektory mają specjalne otwory na sondy.pokaż mi takie w moim kiedyś widziałem w jakimś moto śruby w kolektorach, ale często ich nie widujęTak wiec albo tych śrubeczek w ogóle nie będę ruszać albo jak je wykręcę do wyczyszczenia to po prostu policzę obroty. I ostawię tak samoi tak najpierw zrób a za gaźniki niech łapie się ktoś, kto to robił i robi na bieżącoja do swoich paluchów nie pcham, bo nie mam zmiaru napaskudzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Kolego a co jeśli nie masz dostępu do śrub ze składu mieszanki jak gaziory są w motorku to jak chcesz regulować z analizatorem spalin?EDIT: Te magiczne cyferki to mogą być stopnie... Fakt jest taki, że i w bandicie jak i Fazerce skład mieszanki na 1 i 4 cylindrze były inne od 2 i 3. DANVIELD to nie komarek nie wystarczy wszystkie ustawić jednakowo na 2 obroty.Zgadza sie ale jeżeli nie ma dostepu do żadnego analizatora spalin to ustawia wszystkie jednakowo i potem po przejechaniu ok 50 km sie sprawdza wypalenie świec (chyba ze da mocno po garach to podobno po 20 km sie wypalają)i wtedy wykonuje korekte dla kazdego z cylindrów i tak np jeżeli świeca ejst za ciemna to zubaża sie mieszanke, jeżeli zbyt wypalona to wzbogaca i wtedy każdy z gaźników ma troche inny skład.Sa tez świece "Color tune" które pozwalają na obejżenie płomienia w komorze spalaniapoprzez "porcelanke" i na kolor płomienia ustawia skład.http://ecx.images-amazon.com/images/I/4186...L500_AA280_.jpghttp://www.autoexpertproducts.com/images/C...neBlueFlame.JPGTakże uwazam że jakieś zawiłe metody regulacji składu koledze tutaj nie pomogą a jeżeli chciałby oddac motocykl do serwisu to nie zakładałby posta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smith Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Pomyśle nad „Color tune”, kiedyś na pewno osobie sprawie, tylko zastanawia mnie fekt, w f4 są fajko - cefki swiece są głęboko czy ten przyrząd wiec podjedzie ? Ma ktoś pożyczyć ? :-) a ja chętnie porzecze wakuometr z carbtuna słupkowy :- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikerManiac Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Kolego DANVIELD. Takie coś można robić w jakimś mopliku czopku co świece są na górze !! Widziałeś kiedyś swój silnik z moto gdzie ma świece ?? Jak byś tam chciał coś zamontować jeśli świece są wkładane w głębokie otwory a na nie zakłada się fajkę z cewką ?? Mam taką 1 świece do moplików i starych 1 cyl moto ale w nowszych moto nie zdaje egzaminu !! A nie znam nikogo kto by chciał co 20 km rozbierać pół moto aby sprawdzać jaki kolor ma świeca i znów kręcić mieszanką i tak aż do skutku:icon_mrgreen: Ale jeśli taką metodę lubisz to ok,masz prawo Jeśli moto pali ok a chce się te dysze mieszanki wykręcić to najpierw się je wkręca i liczy obroty a później wykręca i nie ma reguły na to,że każdy gaźnik ma mieć tyle samo obrotów np 3 czy 2,5. Ma być ustawiona tak aby była najlepsza dla moto przez to analizator w tym pomaga.Zajrzyj do DynoTech Katowice mają hamownie do moto z kompem i analizatorem to Ci wytłumaczą to samo jak masz ustawić mieszankę Pozdrawiam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boryl Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 ok ale powiec mi jak to chcesz zrobic skoro u mnie w kolektorach nie ma zadnych srubek i jest tylko jeden wydech dla wszystkich 4 garow jestem strasznie ciekaw jak takim analizatorem to chcesz ustawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikerManiac Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Normalnie jak nie ma śrub to ściągasz wydech i wkładasz do kolektorów,ta sonda jest długa(inna niż do aut) i wkładasz do kolektorów.Podjedź na serwis lub do warsztatu typu Dyno tech gdzie mają hamownie do moto i zapytaj jak się to robi zamiast pisać bez sensu posty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Color tune tez dasz rade, sa świece z kawałkiem kabla i wkręcając do głowicy podpinasz kabel pod fajke cewki i wszystko widac jak na dłoni.Byc może masz zwykłe świece color tune.Ale owszem nie ma to jak analizator spalin/A juz zupełnie profesjonalnie to hamownia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_akros Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Weź po prostu wyczyść te gaźniki nie dotykając tych śrub ze składu mieszanki, potem tylko synchro i gitara jak nie chcesz przed sezonem czekać 2msc. na odbiór z serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dogbert Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Dysza główna 1+4/2+3: 132/135 Kompletnie nie rozumiem o co w tym chodzi :- / no tylko tyle ze 1+4 to będzie pierwszy i ostatni gaźnik i 2+3 obydwa środkowe, dobra ale 132 obroty to raczej nie o to chodzi ? :-)Proszę wiec o pomocNie rozumiem po co chcesz wkladac tam lapy skoro nie wiesz o czym piszesz. 1+4 i 2+3 to cylindry, 132/135 to rozmiar dyszy na 1 i 4 cylindrze 132, na 2 i 3 135. Ilosc obr wykrecenia znajdziesz w ksiazce tak samo jak reszte - use google. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smith Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Ja mam hamownie ( ooo ) :-) bez komputera ale można sobie wszystkie regulacje wykonać pod obciążeniem (może nie profesjonalnie ale zawsze coś) i nawet się spisuje przy synchronizacji.Zamówiłem sobie Color tune, i ustawie sobie skład mieszanki, tak ze już wszystko mi wiadomo temat out. Doskonale wiem co znaczy 1+4 i 2+3, pisałem na początku.Gaźniki już wyczyściliśmy, dysze po policzeniu obrotów są tak jak były to 2,5 obroty każda się wykręca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.