Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Ustawianie / Regulacja Składu Mieszanki Cbr 600 F4


smith

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie, jestem na etapie czyszczenia gaźników, wiec zabiorę się również za ich regulacje, i mam problem z składem mieszanki, to znaczy (zlokalizowałem już śrubę od regulacji składu mieszanki, i teraz pytanie o ile ma być on wykręcona ? w serwisów jest podane: Dysza główna 1+4/2+3: 132/135 Kompletnie nie rozumiem o co w tym chodzi :- / no tylko tyle ze 1+4 to będzie pierwszy i ostatni gaźnik i 2+3 obydwa środkowe, dobra ale 132 obroty to raczej nie o to chodzi ? :-)Proszę wiec o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ci moto nie pali za dużo i chodzi ok ,to radzę nie ruszać tych śrub..Jeśli już chcesz to najpierw się je wkręca i liczy obroty aby źle nie wkręcić.Wykręca się je zależnie od moro ok 2,5 3,5 obrotu.Do regulacji mieszanki musisz mieć analizator spalin z sondą która wchodzi do kolektora(dużo kolektorów ma śrubki wkręcone na kolankach) i w nie właśnie się wkłada sondę i każdy gaźnik osobno reguluje.Zła regulacja spowoduje za duże spalanie lub za małe co za tym idzie niedobór mocy,nierówna praca silnika.Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do regulacji mieszanki musisz mieć analizator spalin z sondom która wchodzi do kolektora(dużo kolektorów ma śrubki wkręcone na kolankach) i w nie właśnie się wkłada sondę i każdy gaźnik osobno reguluje.
Kolego a co jeśli nie masz dostępu do śrub ze składu mieszanki jak gaziory są w motorku to jak chcesz regulować z analizatorem spalin?EDIT: Te magiczne cyferki to mogą być stopnie... Fakt jest taki, że i w bandicie jak i Fazerce skład mieszanki na 1 i 4 cylindrze były inne od 2 i 3. DANVIELD to nie komarek nie wystarczy wszystkie ustawić jednakowo na 2 obroty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy tu o motocyklach a nie skuterkach w których można sobie dłubać śrubokrętami i testować.Znam kolesi nawet z tego forum co sobie tak kręcili w moto a pożniej moto spalało po 10l na 100km .I nie ma szans ustawić super mieszankę bez analizatora spalin.Jeśli mamy moto 1 cyl wkładamy w rurę jeśli 2 cyl co ma 2 rury wkładamy w rury.Jeśli 4 cylindrowy to kolektory mają specjalne otwory na sondy.I nie spotkałem się przez 14 lat z moto co by nie miało gaźnika bez regulacji mieszanki.Jeśli nie wierzysz to sobie pokręć i spr na analizatorze jak wyszło,lub zadzwoń do autoryzowanego serwisu Hondy czy Yamahy i zapytaj czy takie kręcenie samemu śrubokrętem wystarczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl palił bardzo dobrze, miał nie równa prace silnika fakt ale to spowodowane było zapewne dawno nie czyszczonymi gaźnikami, i bardzo starymi i wypalonymi świecami.Tak wiec albo tych śrubeczek w ogóle nie będę ruszać albo jak je wykręcę do wyczyszczenia to po prostu policzę obroty. I ostawię tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 4 cylindrowy to kolektory mają specjalne otwory na sondy.
pokaż mi takie w moim kiedyś widziałem w jakimś moto śruby w kolektorach, ale często ich nie widuję
Tak wiec albo tych śrubeczek w ogóle nie będę ruszać albo jak je wykręcę do wyczyszczenia to po prostu policzę obroty. I ostawię tak samo
i tak najpierw zrób a za gaźniki niech łapie się ktoś, kto to robił i robi na bieżącoja do swoich paluchów nie pcham, bo nie mam zmiaru napaskudzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a co jeśli nie masz dostępu do śrub ze składu mieszanki jak gaziory są w motorku to jak chcesz regulować z analizatorem spalin?EDIT: Te magiczne cyferki to mogą być stopnie... Fakt jest taki, że i w bandicie jak i Fazerce skład mieszanki na 1 i 4 cylindrze były inne od 2 i 3. DANVIELD to nie komarek nie wystarczy wszystkie ustawić jednakowo na 2 obroty.
Zgadza sie ale jeżeli nie ma dostepu do żadnego analizatora spalin to ustawia wszystkie jednakowo i potem po przejechaniu ok 50 km sie sprawdza wypalenie świec (chyba ze da mocno po garach to podobno po 20 km sie wypalają)i wtedy wykonuje korekte dla kazdego z cylindrów i tak np jeżeli świeca ejst za ciemna to zubaża sie mieszanke, jeżeli zbyt wypalona to wzbogaca i wtedy każdy z gaźników ma troche inny skład.Sa tez świece "Color tune" które pozwalają na obejżenie płomienia w komorze spalaniapoprzez "porcelanke" i na kolor płomienia ustawia skład.http://ecx.images-amazon.com/images/I/4186...L500_AA280_.jpghttp://www.autoexpertproducts.com/images/C...neBlueFlame.JPGTakże uwazam że jakieś zawiłe metody regulacji składu koledze tutaj nie pomogą a jeżeli chciałby oddac motocykl do serwisu to nie zakładałby posta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego DANVIELD. Takie coś można robić w jakimś mopliku czopku co świece są na górze !! Widziałeś kiedyś swój silnik z moto gdzie ma świece ?? Jak byś tam chciał coś zamontować jeśli świece są wkładane w głębokie otwory a na nie zakłada się fajkę z cewką ?? Mam taką 1 świece do moplików i starych 1 cyl moto ale w nowszych moto nie zdaje egzaminu !! A nie znam nikogo kto by chciał co 20 km rozbierać pół moto aby sprawdzać jaki kolor ma świeca i znów kręcić mieszanką i tak aż do skutku:icon_mrgreen: Ale jeśli taką metodę lubisz to ok,masz prawo Jeśli moto pali ok a chce się te dysze mieszanki wykręcić to najpierw się je wkręca i liczy obroty a później wykręca i nie ma reguły na to,że każdy gaźnik ma mieć tyle samo obrotów np 3 czy 2,5. Ma być ustawiona tak aby była najlepsza dla moto przez to analizator w tym pomaga.Zajrzyj do DynoTech Katowice mają hamownie do moto z kompem i analizatorem to Ci wytłumaczą to samo jak masz ustawić mieszankę Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie jak nie ma śrub to ściągasz wydech i wkładasz do kolektorów,ta sonda jest długa(inna niż do aut) i wkładasz do kolektorów.Podjedź na serwis lub do warsztatu typu Dyno tech gdzie mają hamownie do moto i zapytaj jak się to robi zamiast pisać bez sensu posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysza główna 1+4/2+3: 132/135 Kompletnie nie rozumiem o co w tym chodzi :- / no tylko tyle ze 1+4 to będzie pierwszy i ostatni gaźnik i 2+3 obydwa środkowe, dobra ale 132 obroty to raczej nie o to chodzi ? :-)Proszę wiec o pomoc
Nie rozumiem po co chcesz wkladac tam lapy skoro nie wiesz o czym piszesz. 1+4 i 2+3 to cylindry, 132/135 to rozmiar dyszy na 1 i 4 cylindrze 132, na 2 i 3 135. Ilosc obr wykrecenia znajdziesz w ksiazce tak samo jak reszte - use google.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam hamownie ( ooo ) :-) bez komputera ale można sobie wszystkie regulacje wykonać pod obciążeniem (może nie profesjonalnie ale zawsze coś) i nawet się spisuje przy synchronizacji.Zamówiłem sobie Color tune, i ustawie sobie skład mieszanki, tak ze już wszystko mi wiadomo temat out. Doskonale wiem co znaczy 1+4 i 2+3, pisałem na początku.Gaźniki już wyczyściliśmy, dysze po policzeniu obrotów są tak jak były to 2,5 obroty każda się wykręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.