Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Kupno starszego Motorka poniżej 1988.Na co zwracaĂŚ uwagĂŞ?


Honduś

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze w tym roku lub na wiosne wreszcie zucam w diabÂły 2 suwy i przezucam sie na 4t Mimo wszystko obawiam siĂŞ tego,Âże mogĂŞ siĂŞ wkopaĂŚ i to niezle :? Wiecie jak jest z naprawami w serwsie Koszt jaki posiadam na wydanie to 3500zÂł,i siĂŞ zastanawiam czy warto?A moÂże sugerujecie dalsze bujanie Na etzetach i moim Malaguti 2t Na co zwracac uwagĂŞ przy kupnie,wiadomo by nie kopciÂł,stukaÂł ale co jeszcze.Po czym moÂżna stwierdziĂŚ rĂłwnieÂż,Âże moto ma jakieÂś wady,ktĂłrych goÂłym okiem nie widac?dla przykÂładu,znajomy kupiÂł yamahe bodajÂże 250ccm i sypnĂŞÂła mu siĂŞ po 300 km :? ZapÂłaciÂł za nia 3000 a wsadziÂł w naprawe 2000 :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeœli 3500.z³ to granica bulu finansowego to nie najlepiej. Moim zdaniem powinieneœ siê rozgl¹daÌ za jak¹œ 400-k¹. np: Suzi gsx 400, Honda cb 400-450, yamaha xs 400. Mo¿e nie s¹ najpiêkniejsze, nie maj¹ demonicznych osi¹gów itd. Ich g³ówn¹ zalet¹ jest prostota konstrukcji, a co zatym idzie koszty napraw. Czêœci do tych motocykli walaj¹ siê na przys³owiowym œmietniku i s¹ stosunkowo tanie, kiedyœ za komplet cylindrów z t³okami zap³aci³em 200z³, a by³y w naprawde dobrym stanie. Co do wad to ka¿dy z nich ma inne, poszukaj w necie opisów posiadaczy, jest tego sporo. Nie licz jednak na bezawaryjnoœÌ, one maj¹ swoje lata i przesz³oœÌ, czasem bujn¹. Moim zdaniem powinieneœ kupiÌ coœ w takiej cenie by zosta³o z tysi¹c na ewentualne naprawy,czêœci, przegl¹dy itp.Pozdrawiam.Ps. unikaj sprzêtów posk³adanych na czerwony silikon, to bardzo ¿le œwiadczy o kimœ kto kopa³ w tym silniku ( uszczelki naprawde nie kosztuj¹ fortuny, a jeœli ktoœ oszczêdza na takich rzeczach to a¿ strach pomyœleÌ na czym jeszcze przyoszczêdzi³.jeszcze raz pozdr. ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CzĂŞÂści do tych motocykli walajÂą siĂŞ na przysÂłowiowym Âśmietniku i sÂą stosunkowo tanie
jestem posiadaczem gsx400 i mam pytanie: gdzie jest taki przys³owiowy œmietnik? bo z tego co wiem to do gsx 400 czêœci zamienne s¹ mniej wiêcej tak samo osi¹galne jak panel kontrolny do kosmicznej stacji MIR... :? pracownicy serwisu padaj¹ na glebê po podaniu nazwy modelu i numeru seryjnego, nie ma go nawet na fiszach z lat odpowiadaj¹cych mniej wiêcej jego rocznikowi, co do reszty 400tek siem nie wypowiadam ,bo nie wiemjeœli chodzi o osi¹gi to Vmax 170 licznikowo, jazda sie zaczyna od ok 6000rpm, i 6biegowa skrzynia ma zajêcie jak siem chce trochê poszaleÌ, spalanie ok 6-7 na 100km...osobiscie doradzalbym koledze hondê,bo do poczciwej CB czêœci rzeczywiœcie s¹ ogólnodostêpne i w miarê tanie, poza tym po odresteurowaniu mo¿na za takiego obiekta wyszarpaÌ niez³¹ kwotejeœli chodzi o resztê zagadnienia to radzilbym zwracac uwagê na kulturê pracy silnika, trudne odpalanie, bujanie na obrotach i wogle cokolwiek wskazuj¹ce na coœ "nie halo" z gaŸnikami mo¿e œwiadczyÌ o ich rozkalibrowaniu (mia³em coœ takiego w GS550 z 82`), nie da sie tego wyregulowac, trza nowe gaŸniki a to mo¿e zaboleÌ...a propos czerwonego silikonu, a jak dekiel jest poobijany i krzywy to jak go uszczelnisz??na fabrycznej uszczelce?? jeœli mia³em w¹tpliwoœci co do jakoœci gwintów w korpusie silnika (przecierz to aluminium...) ZAWSZE smarowa³em now¹ uszczelkê silikonem OBUSTRONNIE daje to prawie 100% pewnoœci co do szczelnoœci po³¹czenia i nie trzeba mocno dokrêcaÌ steranych latami œrub mocuj¹cych, 20letni motocykl NA PEWNO mia³ przynajmniej 1 powa¿ny dzwon i ze 30 mniejszych i wiêkszych szlifów i upadków, wiêc nie ma sie co oszukiwaÌ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Âśmietnika to byÂła maÂła przenoÂśnia.Pytanie jaki masz model 2, czy 4, cylindrowy.jeÂśli 2, to nie rozumiem problemu z czĂŞÂściami.jeÂśli 4, to masz problem.Co do silikonu. Nie jestem przeciwnikiem silikonu, jednak nienawidze czerwonego, przecierz istnieje czarny, szary, i wszelkiego typu inne specjalistyczne. Ok nie sÂą tanie, ale stokroĂŚ lepsze, piszÂąc o czerwonym, mam na myÂśli to gĂłwno z supermarketu, MoÂże jest dobre do malucha, ale w moim motocyklu bym w Âżyciu tego nie zastosowaÂł.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam xz550,wady które ludzie wyolbrzymiaja mo¿na ³atwo naprawiÌ,a motocykl jest ³adny,mocny,silnik nowoczesny,du¿y,klang powala na kolana,a z czêsciami mogê baaardzo pomóc,a zakup wcale nie jest taki drogi(chociarz ja moj¹ sprzeda³em za 4500z³,i klienci sie o ni¹ bili )-zdiêcie tego motocykla jest w moim profilu,to ta u góry :roll: [ Dodano: 2005-10-27, 12:48 ]aha co do czerwonego silikonu zgadzam siê ¿e jest obrzydliwy!!a napisze jeszcze do tematu ¿e te¿ sta³em z tak¹ gotówk¹ w pewnym czasie,kupi³em xz,a mia³em w³aœnie coœ w stylu gsx,albo cb,kc i jestem, niezwykle zadowolony z mojego wyboru,moto ma naprawde moc,wygl¹da powa¿nie i nowoczeœnie( na mój ludzie mówili ¿e ma góra 2 lata od nowoœci-oczywiœcie po w³o¿eniu du¿o mojej pracy ), doœc du¿ym problemem jest rdzewienie baku-ale to chyba w ka¿dym z pocz¹tku lat 80tych-z³ej stali u¿ywali do tego,co do czêsci to trzeba poczukaÌ ale naprawde wszystko siê znajdzie-na ebayu.de kupi³em nowy filtr powietrza za 1euro!!,moja mia³a kardan tak¿e z ³aùcuchem problemu nie by³o,na nasze drogi trochê liche zawieszenie,i spalanie -ok 6,5litra,a o serwis siê nie martw-jest prosty i nie skomplikowany,a o naprawy ju¿ bardziej-jak uderzysz czo³owo to mo¿e byÌ problem z zawieszniem :wink: bo znaleœÌ takie jest ciê¿ko,aha i raczej kup klasyka ni¿ jakiegoœ szpetnego œciga z lat 80,tych,s¹ czêto wyeksplatowane(bo w koùcu do œcigania mia³y s³u¿yÌ),nie za ³adne i problem je sprzedaÌ,a ³adny klasyk robi siê z wiekiem najpierw youngtimerem a potem oldtimerem i spokojnie go sprzedasz(jeœli cena bnedzie adekwantna do stanu )pozdro,s³u¿ê radom jakby co 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcia³em jeszcze dodaÌ coœ do wypowiedzi kolegi ROMI69. dopiero teraz spoj¿a³em na literki przy oznaczeniu twojego gsx 400, z tego co siê oriêtuje to jest to 4 cylindrówka i prawdopodobnie ch³odzona ciecz¹ jeden z chyba naj¿adszych modeli gsx na naszym rynku. Pisz¹c o gsx 400 mia³em na myœli 2 cylindrówkê w og³oszeniach jest ich pe³no a z czêœciami zero problemu. Twojego modelu nie bra³em nawet pod uwagê, gdy¿ jest to jak s¹dze bia³y kruk na polskim rynku.Pozdro.Jeszcze kilka s³ów do wypowiedzi LEO . piszesz, ¿e masz sporo czêœci do xz 550 mam pytanie: Masz wa³ korbowy w dobrym stanie ?Jeœli tak tojestem zainteresowny.Przy zakupie tego modelu zwracaj uwage na rozrusznik ( sprzêg³o jednokierunkowe ) i stuki na wale korbowym, Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero teraz spojÂżaÂłem na literki przy oznaczeniu twojego gsx 400, z tego co siĂŞ oriĂŞtuje to jest to 4 cylindrĂłwka i prawdopodobnie chÂłodzona cieczÂą jeden z chyba najÂżadszych modeli gsx na naszym rynku. PiszÂąc o gsx 400 miaÂłem na myÂśli 2 cylindrĂłwkĂŞ w ogÂłoszeniach jest ich peÂłno a z czĂŞÂściami zero problemu. Twojego modelu nie braÂłem nawet pod uwagĂŞ, gdyÂż jest to jak sÂądze biaÂły kruk na polskim rynku.
8) no wlasnie, czterocylindrowy wodniak... makabra...ale jak na razie -odpukaĂŚ- dziaÂła caÂłkiem poprawnie... :wink:
doÂśc duÂżym problemem jest rdzewienie baku-ale to chyba w kaÂżdym z poczÂątku lat 80tych-zÂłej stali uÂżywali do tego
potwierdzam! ja co prawda nie mam tego problemu ale znam kolegĂłw, ktĂłrzy nawet w motocyklach z lat 90-tych to majÂą , pomaga pÂłukanie potrzaskanym szkÂłem (hartowanym) i montaÂż dodatkowego filtra paliwa, czĂŞsto go potem cza zmieniac :| pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam xz550
A ja nie :wink: Motocykl drogi w serwisowaniu i lubi silnik padac (uklad korbowy).Kumpel takiego mial i ciagle problemy mu stwarzal.Inni wlasciciele XZ550 tez jej sobie nie chwalili.Miales chyba Leo szczescie z ta XZ550....
chociarz ja mojÂą sprzedaÂłem za 4500zÂł,i klienci sie o niÂą bili
No to widze ze Ty na prawde jestes szczesciarz :wink: Z tego co ja sie orientuje sprzedac ten model to makabra,kumpel jak juz doprowadzil taka do b.dobrego stanu to bujal sie z nia pol roku zeby ja sprzedac.A byly to czasy kiedy wszystko schodzilo na pniu.No i co wiem dostal za nia niecale 3000zl....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przeciwnikiem silikonu, jednak nienawidze czerwonego, przecierz istnieje czarny, szary, i wszelkiego typu inne specjalistyczne. Ok nie sÂą tanie, ale stokroĂŚ lepsze, piszÂąc o czerwonym, mam na myÂśli to gĂłwno z supermarketu, MoÂże jest dobre do malucha, ale w moim motocyklu bym w Âżyciu tego nie zastosowaÂł.
miód na uszy me..... jakos nie zastanawialem sie nad kolorem, osobiscie polecam Loctite, ale nie jest to taniocha, zazwyczaj kolorem s¹ znakowane w³aœciwoœci typu temp. pracy lub gruboœÌ max warstwy albo te¿ konsystencja po stwardnieniu... wybór jest...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.