kosma Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 tak jak we wstepie. Przeczytalem i nie wiedzialem czy mam sie smiac czy plakac. Niewatpliwie jednak tekst jest dobry i zasluguje na uwage ;]http://poboczem.pl/news/a4-za-13-zl-proponujemy-15,1332314A kazdemu co ma cokolwiek wspolnego ze stalexportem nalezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Prawda i sama prawda o ile wiadomo, ze jest na niej remont, to dziwie sie, ze ktokolwiek na nia wjezdza, a tym ktorzy wiedza i wjezdzaja, coz, kazdy ma prawo wyboru, he, he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adik93 Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 o ja cie pirdyle nie chcą doprowadzić do 100% używalności A4 to wolą robić teatrzyk i cena +2zł? no nie,,, śmiech na sali wykładowca z UŚ, mama mi opowiadała, jak wygrał sprawę w sądzie że to że go trzymali na bramkach a on nie zapłacił, i opłacało mu się, ino to je prawnik wiec potraktował to jako "potyczkę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mu-H Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Jeden koles rzeczywiscie wygral (po dwoch latach!!), niestety w Polsce nie obowiazuje prawo precedensowe wiec nie ma to dla nas absolutnie zadnego znaczenia, to jakby tak komus przyszlo do glowy tez nie placic, myslac ze wygra w sadzie ;)A platna autostrada jechalem w mojej osmioletniej "karierze" kierowcy dwa razy, bo i po co skoro mozna do Krakowa chociazby przez Olkusz rownie szybko zajechac, a nawet niekiedy szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 słuchajcie, technologia "produkcji" dróg w Polsce opiera się w 80 % na asfalcie, marna prawie cała reszta to drogi betonowe (szczególnie w zachodniej części Polski), prawda jest taka, że technologicznie asfalt wytrzymuje max 6-7 lat, po tym okresie nalezy wykonac remont bo są koleiny, spadek "przyczepności" na skutek starcia wierzchniej warstwy zwanej "ścieralna" i jeszcze parę rzeczy, o których nie warto wspominać bo to są techniczne bzdety, dla nas ważne jest to, że asfaltowe drogi NALEŻY REMONTOWAĆ CO 6-7 LAT, betonowe za to duzo rzadziej, ale tych w Polsce jak na lekarstwo, bo mimo mniejszej ilości warstw do położenia są dużo gorsze w "obróbce" przy budowie i ewentualnym remoncie, poza tym - co dziwne - są mniej wytrzymałe np. na mrozy, a tych w Polsce jest sporo, im dalej na wschód tym gorzej oraz na przeskoki temperatury w okolicach "0" czyli -5/+5, jest "+" jest woda, a jest "-" jest lód - na coś takiego beton jest makabrycznie mało odporny, a asfalt najlepszy (sprężystość), także nie dziwcie się, że mamy prawie sam asfalt w Polsce, bo dla naszego położenia geograficznego jest on niestety najlepszy, im dalej na zachód tym cieplej i tym więcej "betonów", poza tym na Sląsku dochodzą szkody górnicze, a dużo łatwiej wyremontować asfalt (bo się zdziera tylko 1-2 warstwy z wierzchu i kładzie nowe) niż beton, gdzie trzeba praktycznie rozbić 15-25 cm jedną warstwę betonu i posadzić nową - oczywiście jest to droższe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZAGLEBIAK Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Pomyślcie sobie co by było gdyby Niemieccy robotnicy tak remontowali autobahny jak nasi A4 xD http://www.destination360.com/europe/germa...ny-autobahn.jpgPowiedzmy ze zamknęli by 3 pasy i robili to kilka lat... ;D Większej tragedii niż polska to nie widiałem ... Jak i po co tu życ ? ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Pomyślcie sobie co by było gdyby Niemieccy robotnicy tak remontowali autobahny jak nasi A4 xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 A mamy w polsce autostrady????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lpt Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Zenoo ! Dobrze prawisz Trza też zmienić trocha nastawienie - nie można oczekiwać że u nas drogi będą takie jak w holandi - jak zenoo zaznaczył kwestia klimatu. Problem jest jedynie w tym, że nie za dobrze dobieramy dodatki do asfaltów, podbudowy są za niskie, i jest oszczędność na robotach ziemnych ( no są one najdroższe ). Aktualny Katalog ( "święta" księga drogownictwa ) jest z 97 roku, gdzie to jednak rozwiązania są troszkę w plecy. Nota bene taki katalog w niemczech ( ichniejszy ) ma o ile dobrze pamientam troszkę konkretniejsze rozwiązania. Nie stać też polaków na budowę autostrad wysokiej jakości, poniewaz u nas budowa ta jest stosunkowo ( PKB na mieszkanca, a plany polityki w sferze transporu ) droższa, niż choćby 1500 km na zachód. Panowie - cierpliwości, bo i tak nic nie zdziałamy... P.S. Widzieliście wiadukt nad autostradą pomiędzy katowicami a gliwicami ? piękny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tazzman Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Nie narzekaj, niemieccy robotnicy / firmy remontujace czy budujace, nie sa wcale az tak szybcy. Po zjednoczeniu 1991 Niemiec ( chyba, bo nie pamietam ) na wyremontowanie A 11 Berlin - Kolbaskowo zajmuje im czas do dzisiaj, bo autostrada do dzisiaj nie jest wpelni wyremontowana i jest jeszcze chyba z 10 km betonu ktory pamieta czasy Adolfa, wiec rozowo wcale nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 ta autostrada za czasow adolfa to i tak lepiej wyglada niz nasza a4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mu-H Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Duza czesc drog po ktorych jezdzimy zbudowali jeszcze komunisci (mam na mysli drogi szybkiego ruchu) wiec trudno sie dziwic, ze tak to dzis wyglada...A na stan drog - przynajmniej tych w miescie - wplywa fuszerka i zlodziejstwo. Jak zapewne przedmowcy doskonale wiedza sa scisle okreslone zasady budowy drogi, grubosci poszczegolnych warstw materialu. U nas niestety robi sie tak, ze kladzie sie np. ciensze warstwy, a zaoszczedzony material sprzedaje sie na lewo. Pomyslcie wielkie to sa "oszczednosci" przy tak duzych powierzchniach. No i wspomniana fuszerka, szczegolnie w panstwowych firmach utrzymujacych drogi... Gdyby trzymano sie wspomnianej przez lpt technologii z '97 roku to by nie bylo jeszcze tak zle. U nas niestety czesto robi sie wszytsko "na oko", byle jak odwalic robote i do dom na piwo...Mentalnosc polakow to jest problem, ktory wplywa nie tylko na drogi ale tez chociazby na to, ze nie mozna zostawic sprzeta pod blokiem i isc zjesc w spokoju obiad bo nie wiesz czy bedziesz mial do czego wracac. Dopoki to sie nie zmieni to nie mamy czego szukac w europie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.